Kirjoittaja Aihe: Evo IX luovutuskunto/huomatut viat ensimmäisten päivien aikana?  (Luettu 7514 kertaa)

Poissa Peke

  • Viestejä: 1654
  • Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
    • Profiili
Eli tänne vois laittaa niin pieniä ku isompiakin "vikoja", mitä olette huomanneet Evoissanne ensimmäisten päivien aikana. Mulla löyty etupuskurista pieni naarmu(milläs todistat missä tullu) ja kaikista ovisaranoiden pulteista on väännetty maalit pois. Ei haittaa nyt menoa yhtään, mutta onpa ärsyttävää hetken päästä ku pultit sun muut rupee sit ruostuu. Tän saman huomasin koejoautossa. Onko kellään vastaavanlaista tai yleensäkin mitkä seikat on jääny vaivaamaan. Heittäsköhän noi maalia sinne, jos käy valittamassa... ::)
Meinas unohtua, myös ratti näyttäs olevan vinossa ( ONKO NÄIN AINA UUSISSA AUTOISSA?! )  Siitä nyt ainakin pitää mennä sanomaan, häiritsee. >:(

Poissa Tarzi

  • Club Member
  • Viestejä: 439
  • Lancer Evolution IX
    • Profiili
Konttasin auton ympäri ja kävin maalipinnan hyvinkin tarkasti läpi luovutustilanteessa ja löysin ainoastaan katon maalauksessa huomautettavaa. Virhe oli kuitenkin niin mitätön ja huomaamaton, että tyydyin pyytämään tuon virheen myöntämisen kirjallisena myyjältä huoltokirjaan leiman kanssa, mikäli mieleni muuttuu tulevaisuudessa. Muut eivät sitä löytäneet ennen kuin itse näytin sen. Uskon että tuo äärimmäisen pieni maalivirhe on huomattavasti huomaamattomampi kuin jos sitä yrittää lähteä uudelleen maalaamaan. Olisivat kuitenkin olleet valmiita tuon korjaamaan takuuseen mutta kirjallinen huomautus jälleenmyyjän leimalla riitti itselleni. Myllyttämällä sen pienen epätasaisuuden mitä luultavammin saisi katoamaan lähes kokonaan. Mitään muita virheitä ei ole autosta löytynyt toistaiseksi.

On se hyvä ettei Assistor pääse paikallisiin autoihin koskemaan  ;D nim. parin uuden Hondan myllytettyä maalipintaa kauhistelleena.

Poissa Peke

  • Viestejä: 1654
  • Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
    • Profiili
Ai miten niin ei pääse? Mun ainakin piti erikseen mainita asiasta, ettei maahantuoja saa pestä missään nimessä autoa. Sit Veholla pesivät sen käsin.
« Viimeksi muokattu: 31.05.07 01:27 kirjoittanut Peke »

Poissa Tarzi

  • Club Member
  • Viestejä: 439
  • Lancer Evolution IX
    • Profiili
Ai miten niin ei pääse?

Ihan sen vuoksi ei pääse kun Assistor ei hoitele tänne keskiseen Eurooppaan tulevia autoja...thank god  ;)
Assistorhan siis ei ole mikään autojen maahantuoja  ::) ja Assistor tarkastaa ja käsittelee Vehon edustamat autot joka tapauksessa, sehän on niiden toimeksiantokin ja pelkkä huomautus/toive Vehon myyjälle tuosta erikoiskäsittelystä ei varmasti riitä, siitä on paljon esimerkkejä Hondan puolelta. Mahdollista Vehon käsinpesua en uskaltaisi vielä pitää Assistorista askeleena parempaan. Vehollahan ne todennäköisesti joutuvat auton joka tapauksessa pesemään ennen luovutusta Suomen keleillä...ellei autoa ole tuotu suljetussa kontissa.

Poissa Peke

  • Viestejä: 1654
  • Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
    • Profiili
Joo, siis tarkotinkin tätä Suomen Assistoria. Siellä pesu kiellettiin ja suojavahat ym. liat pestiin täällä Veholla käsin. Vaikkakin ku nyt itse kävin auton pesemässä, ei se ollut puhdasta nähnytkään. Sitä suojavahaa oli vielä vaikka kuinka monessa paikassa. Kattookaapa muut, onko teillä ne saroiden pultit ilman maalia?

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13172
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Kattookaapa muut, onko teillä ne saroiden pultit ilman maalia?


Robottihan autot kasaan. Senjälkeen ne säädetään käsin oikeisiin asentoihin. Myös myyjä on saattanut säätää ovia.
Ovet o meinaa pikkuse vittumaiset säätää. Äske tappelin niitte kans pitkän aikaa. Ihmetys oli suurin kun lukon rungonpuoleista vastinetta ei saanut säädettyä, vaan on pelkissä ruuvinrei'issä.

Poissa samitsu

  • Jääratamestari
  • Valvoja
  • Viestejä: 3291
  • Turbo yössä...
    • Profiili
Jotenkin kumminkin tuntuu oudolta että autoa (Mitsua) tarvitsisi tehtaan jäljiltä säädellä,kun se ei oo kuitenkaan mikään Lada
mistä ainakin aikanaan saattoi puuttua jopa nokka-akseli koneesta kun joku tehtaalla oli sattunut tarvitsemaan sellaista...  :)
Eli voisko tehtaan kokoonpano ja laadunvalvonta olla nykyisin niin suurpiirteistä...?

Ainoana vaihtoehtona tuli mieleen että jos jossain välissä joku "poika" on "koeajanut" ja sladittanut vaikka katukiven reunaan
jos kerran rattikin oli vinollaan...? Mutta tuskin sentään,pitäis sellaiset korjaukset jo näkyä jossain muuallakin,mutta aina
kannattaa katsella,jos olis oma niin syynäilisin suurennuslasilla...  ;)
Sigma -91 24V A./Sapporo -88 A./Sapporo -82
Starion 2.6 turbo/Cordia turbo/Colt turbo -86
Galantit: E15A GLS/E15A turbo/A164A turbo x2
Galant Dynamic useita/VR4-aihio
Sapporo/Galant takavetoisia useampia
Lancer CB/-87/88-89 malleja useita
Pajero lyhyt -93 2.8 A/T RHD aura-auto
Pajero lyhyt x2

Poissa Peke

  • Viestejä: 1654
  • Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
    • Profiili
No enpä usko, että nyt kukaan olis ainakaan niin hirveästi käynyt tolla revittelee, että kulmat menee. Siihen saa jo "töksäyttää" aika lailla ja se näkys jo vanteissakin. Mulla on ollu kaikissa uusissa autoissa ratti vinossa, eivät vaan saat... tee huolellisesti sitä  luovutushuoltoa. Loppuviikosta pitää käydä säädättämässä kulmat kohdalleen. Siis olen huomannut tän saroiden maaliongelman myös koeajoautoissa, kattokaapa nyt muutkin Evojen omistajat. ;)

Poissa aaki

  • Viestejä: 190
    • Profiili
mun autossa kytkin tuntuma oli jotenkin hassu ,ei mitään vikaa,mutta tuntui irroittavan tosi ylhäällä (tottumus kysymys ) oli jotenkin tunnottoman oloinen , No lähes "paikallinen" (Evo rallipaja töysästä) säätikin sitä sitten alemmas, ja tuntuma tuli kyllä heti paremmaksi . Ei Muuta  :D

Poissa SaiTo

  • Viestejä: 213
    • Profiili
Jotenkin kumminkin tuntuu oudolta että autoa (Mitsua) tarvitsisi tehtaan jäljiltä säädellä,kun se ei oo kuitenkaan mikään Lada
mistä ainakin aikanaan saattoi puuttua jopa nokka-akseli koneesta kun joku tehtaalla oli sattunut tarvitsemaan sellaista...  :)

nooh..suuri maa suuret toleranssit ;D

Poissa simonsays

  • Viestejä: 1542
    • Profiili
    • www.maahu.fi
kävin myös auton ympäri kun ei muutakaan tekemistä ollut.
Maalipinta on virheetön, saranoitten pulteissa on maalit jäljellä.

yhden asian mitä olen tässä ensimmäisten 3000 kilsan aikana huomannut
on nuo kakkosvaihteen synkat, kun kuulostaa siltä että aina kun vaihtaa kakkoselle kuuluu sellainen rusahduksenomainen ääni.. en sitten tiedä onko ominaisuus.

Poissa Merliini

  • In Memoriam
  • Viestejä: 266
  • Evo IX
    • Profiili
Mulla oli kanssa maalit paikoillaan saranoissa, ja kaikki muutenkin niinkuin pitikin. Kumimatot lupasivat toimittaa jälkikäteen, ilmeisesti ne on koko maasta loppu tjtn.

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13172
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
ja onnea Merliinilleki oikeast valinnast  ;D

Poissa Peke

  • Viestejä: 1654
  • Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
    • Profiili
Mulla oli kanssa maalit paikoillaan saranoissa, ja kaikki muutenkin niinkuin pitikin.

Onpas kumma juttu, itse olen nyt katsonut 4 Evoa ja kaikissa maalit lähteny.

Kumimatot lupasivat toimittaa jälkikäteen, ilmeisesti ne on koko maasta loppu tjtn.

Juu, niin on. Mut mä onneks sain matot jo tänään. Ne oli vaan ollu eksyksissä. :)
Tänään muuten käytin Evon nelipyöräsuuntauksessa ja olihan ne kulmat päin peetä. Kuulema melkein 90% uusissa autoissa on kulmat pielessä ku ne tulee Suomeen. Sano se kaveri, et suurin osa asiakkaista melkeinpä autoliikkeitä eli uusia autoja. Nyt kulkee paljon vakaammin ja renkaatkin tuli tasapainoon. Suosittelen Evojen omistajille, sen saa takuuseen ku heti uutena valittaa.

Poissa Jaria

  • Viestejä: 18
    • Profiili
Moi!

2.1.2007 käyttöönotettu EVO IX, mittarissa nyt n. 330 km. Alusta saakka ollut sellainen juttu, että noin 20-40 km:n ajon jälkeen konehuoneesta nousee valkoista höyryä useiden minuuttien ajan ja ohjaamossa ja auton ulkopuolella on hajua, josta tulee mieleen lähinnä jäähdytysneste. Olen tarkkaillut paisuntasäiliön nestepintaa. Heti alussa pinta oli noin min- ja max –merkkien puolivälissä. Tänään pinta oli vajonnut aavistuksen min-merkin alapuolelle ja lisäsin sinne noin 4 desilitraa vettä, jolloin nestepinta palasi alkuperäiselle tasolle. Sen jälkeen ajoin n. 20 km. Ajon loppupuolella ohjaamossa oli lievää hajua, mutta nyt konehuoneesta ei tullut höyryä. Syynä tähän saattaa tosin olla lyhyehkö ajomatka.

Mitähän tuosta hommasta pitäisi nyt ajatella? Toinen vaihtoehto, joka alkuun oli mielessä, on se, että moottorin päällä mahdollisesti olevat suojarasvat palaisivat pois, kun kone kuumenee tarpeeksi, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että jonkinlainen jäähdytinnestevuoto vaikuttaa todennäköisemmältä syyltä. Korpeaa vaan viedä auto heti Veholle epämääräiseksi ajaksi tutkimuksiin, kun tuo vikakin vielä edellyttää aikamoista ajelua vai riittäisikö siihen sinnäkäs tyhjäkäynti. Onko muilla EVO-miehillä ollut vastaavanlaisia oireita/ongelmia.

Toinen juttu liittyy radioon. En tiedä oliko kyseessä tilapäinen häiriö vai mikä, mutta näppäimet alkoivat kenkkuilla, eli esim. radion pikavalinnat eivät toimineet ennen kuin painoi mute-nappulan päälle ja pois. Vaiva korjaantui ainakin tilapäisesti palauttamalla laite tehdasasetuksiin, jonka jälkeen tietysti piti tehdä kaikki säädöt ja asemaviritykset uudelleen.

Ei ole siis aivan parhaalla tavalla alkanut yhteiselo Mitsun kanssa Subarun jälkeen. Toivottavasti tahti paranee jatkossa.
« Viimeksi muokattu: 13.01.07 23:13 kirjoittanut Jaria »

Poissa aaki

  • Viestejä: 190
    • Profiili
Moi!

2.1.2007 käyttöönotettu EVO IX, mittarissa nyt n. 330 km. Alusta saakka ollut sellainen juttu, että noin 20-40 km:n ajon jälkeen konehuoneesta nousee valkoista höyryä useiden minuuttien ajan ja ohjaamossa ja auton ulkopuolella on hajua, josta tulee mieleen lähinnä jäähdytysneste. Olen tarkkaillut paisuntasäiliön nestepintaa. Heti alussa pinta oli noin min- ja max –merkkien puolivälissä. Tänään pinta oli vajonnut aavistuksen min-merkin alapuolelle ja lisäsin sinne noin 4 desilitraa vettä, jolloin nestepinta palasi alkuperäiselle tasolle. Sen jälkeen ajoin n. 20 km. Ajon loppupuolella ohjaamossa oli lievää hajua, mutta nyt konehuoneesta ei tullut höyryä. Syynä tähän saattaa tosin olla lyhyehkö ajomatka.

Mitähän tuosta hommasta pitäisi nyt ajatella? Toinen vaihtoehto, joka alkuun oli mielessä, on se, että moottorin päällä mahdollisesti olevat suojarasvat palaisivat pois, kun kone kuumenee tarpeeksi, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että jonkinlainen jäähdytinnestevuoto vaikuttaa todennäköisemmältä syyltä. Korpeaa vaan viedä auto heti Veholle epämääräiseksi ajaksi tutkimuksiin, kun tuo vikakin vielä edellyttää aikamoista ajelua vai riittäisikö siihen sinnäkäs tyhjäkäynti. Onko muilla EVO-miehillä ollut vastaavanlaisia oireita/ongelmia.

Toinen juttu liittyy radioon. En tiedä oliko kyseessä tilapäinen häiriö vai mikä, mutta näppäimet alkoivat kenkkuilla, eli esim. radion pikavalinnat eivät toimineet ennen kuin painoi mute-nappulan päälle ja pois. Vaiva korjaantui palauttamalla laite tehdasasetuksiin, jonka jälkeen tietysti piti tehdä kaikki säädöt ja asemaviritykset uudelleen.

Ei ole siis aivan parhaalla tavalla alkanut yhteiselo Mitsun kanssa Subarun jälkeen. Toivottavasti tahti paranee jatkossa.

ensimmäisenä vois tulla mieleen lohkolämmittimen vuoto ,jos sellainen on asennettu ? itse lämppäri näkyy sielä  pakosarjan alapuolella ,katso onko märkä siltä kohtaa! 

 

Poissa Jaria

  • Viestejä: 18
    • Profiili
OK, kiitos aaki vinkistä. Kyllähän sinne lohkolämmitin on todellakin asennettu. Täytyy huomenna päivänvalossa tutkailla asiaa.

Poissa Jaria

  • Viestejä: 18
    • Profiili
Nyt on ihan selvä asia, että auto vuotaa jäähdytinnestettä. Laitoin eilen päivällä paisuntasäiliöön merkkiviivan nestepinnan tasolle ja nyt on nestepinta alentunut siitä noin sentin verran. Ajoa välissä n. 20 km. Aakin vinkin perusteella kurkistelin lohkolämmittimen seutuja. Pohja"panssarin" päällä syylärin ja moottorin välissä on todellakin nestettä pieni "lammikko". Sitä en kylläkään pysty sanomaan, liittyykö se lohkolämmittimen asennukseen, mutta sehän kuulostaisi todellakin kaikkein luontevimmalta selitykseltä. Huomenna on sitten pakko ruveta varailemaan aikaa Veholta, hoh hoijaa.

Poissa Gooze

  • Viestejä: 110
  • Lancer Evolution
    • Profiili
Lohkolämmittimen asennus kyseiseen autoon on todellakin hankalaa. Hankalaksi työn tekee se, että lohkolämppäri on lyötävää mallia  ja paikka mihin vastus asennetaan sijaitsee pakosarjan alapuolella. Vastus on siten lyötävä ylhäältä ja sivulta (tilaa on todella vähän), jos ei halua purkaa pakosarjaa + muita suojapeltejä.

Poissa ewopower

  • Club Member
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Moi!

2.1.2007 käyttöönotettu EVO IX, mittarissa nyt n. 330 km. Alusta saakka ollut sellainen juttu, että noin 20-40 km:n ajon jälkeen konehuoneesta nousee valkoista höyryä useiden minuuttien ajan ja ohjaamossa ja auton ulkopuolella on hajua, josta tulee mieleen lähinnä jäähdytysneste. Olen tarkkaillut paisuntasäiliön nestepintaa. Heti alussa pinta oli noin min- ja max –merkkien puolivälissä. Tänään pinta oli vajonnut aavistuksen min-merkin alapuolelle ja lisäsin sinne noin 4 desilitraa vettä, jolloin nestepinta palasi alkuperäiselle tasolle. Sen jälkeen ajoin n. 20 km. Ajon loppupuolella ohjaamossa oli lievää hajua, mutta nyt konehuoneesta ei tullut höyryä. Syynä tähän saattaa tosin olla lyhyehkö ajomatka.

Mitähän tuosta hommasta pitäisi nyt ajatella? Toinen vaihtoehto, joka alkuun oli mielessä, on se, että moottorin päällä mahdollisesti olevat suojarasvat palaisivat pois, kun kone kuumenee tarpeeksi, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että jonkinlainen jäähdytinnestevuoto vaikuttaa todennäköisemmältä syyltä. Korpeaa vaan viedä auto heti Veholle epämääräiseksi ajaksi tutkimuksiin, kun tuo vikakin vielä edellyttää aikamoista ajelua vai riittäisikö siihen sinnäkäs tyhjäkäynti. Onko muilla EVO-miehillä ollut vastaavanlaisia oireita/ongelmia.

Toinen juttu liittyy radioon. En tiedä oliko kyseessä tilapäinen häiriö vai mikä, mutta näppäimet alkoivat kenkkuilla, eli esim. radion pikavalinnat eivät toimineet ennen kuin painoi mute-nappulan päälle ja pois. Vaiva korjaantui ainakin tilapäisesti palauttamalla laite tehdasasetuksiin, jonka jälkeen tietysti piti tehdä kaikki säädöt ja asemaviritykset uudelleen.

Ei ole siis aivan parhaalla tavalla alkanut yhteiselo Mitsun kanssa Subarun jälkeen. Toivottavasti tahti paranee jatkossa.

Mulla omassa evossa kanssa sama homma: Jäähdytinneste haisee. Mitään vuotoja en ole löytänyt, eikä lohkolämppärikään ole vielä paikallaan  ??? Huomenna olis 1. huolto. Saavat tutkia jos syy kärylle löytyisi.
Radio kanssa temppuili alkuunsa: Ei käynnistynyt starttauksen jälkeen vaikka virtoja ei ollut otettu pois ennen moottorin pysäytystä. CD- puolella kanssa oli ongelmia; Masina päätti pitää yhden levyn sisällään. Sitkeä nappuloitten räplääminen auttoi.
« Viimeksi muokattu: 14.01.07 17:13 kirjoittanut Harri K »

Poissa Dosentti

  • Viestejä: 48
    • Profiili
Saisivat nyt tehtyä edes tuon luovutushuollon niin pääsis tarkastelemaan! Alkaa pikkuhiljaa hermot menemään kun auto on ollu 2 viikkoa suomessa enkä vielä tälläkään viikolla sitä itselleni saa  :seina