Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
23.10.17 09:06 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lancer GTI -93, Febiz  (Luettu 35484 kertaa)
Febiz
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 529



Profiili
« Vastaus #100 : 03.07.14 17:13 »

Sain tehtyä huollon eilen illalla. Tätä on mukava huoltaa, kun ei tarvi purkaa ensin kaikenmaailman suojamuoveja. Lisäksi melkein kaikkiin pultteiihin pääsee edes teoriassa käsiksi jollain työkalulla.

Tänään meinasin käydä katsastamassa auton, mutta akku oli lopullisesti rikki.
Olin hommannu Optima yellow topin vuonna 2008. Nyt ostin Motonetista tilalle tavallisen huoltovapaan nesteakun. Se sopii paremmin konehuoneen väreihinkin, kun se on punamusta. KUVA Akku meni muuten vanhoihin kiinnikkeisiin, mutta toiseen maadoistusjohtoon piti lisätä väliin kaapelikenkä, niin sille tuli puuttuvat pari senttiä pituutta lisää.

Nyt jälkiviisaana, olisin aikoinaan jättäny rokkikoneista konkan kokonaan pois.
Se on huono tälläisessa autossa, joka yleensä on pois käytöstä ja ajossa vain silloin tällöin. Konkka imee aina akun tyhjäksi, jos sen jättää yhtään pidemmäksia aikaa päälle.
Nyt auto on lisäksi seissy välillä ulkona hälyt päällä pidemmän aikaa ja vaikka konkka on ollut poiskytkettynäkin, niin akku on tyhjentynyt moneen kertaan. Optimaa on siis tosiaan retuutettu, joten eiköhän se aikansa palvellut.

Konkan poisto on kuitenkin niin hankalaa ahtaan asennuspaikan vuoksi, että olkoon nyt edelleen siellä.

Tässä on vielä kuva soittimesta.
Liimasin huvikseni helmoihin clubin tarrat, kun sellaiset sattu löytymään.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15745.100
« Viimeksi muokattu: 02.11.14 18:31 kirjoittanut Febiz » tallennettu

Lancer GTI -93
ex- Legnum VR-4 -99
Febiz
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 529



Profiili
« Vastaus #101 : 04.07.14 11:21 »

Kävin katsastamassa auton ja se meni moitteetta läpi.

Tällä kertaa pakokaasupäästöjen kanssa ei ollut ongelmia.
Ajoin matkan konttorille kylläkin korkeilla kierroksilla.
Jarrutkin on lopulta ok, vaikka alkumatkasta ne tuntui vähän vaisuilta.

Nyt laitan taas paraatiosat koriin paikoilleen ja stereot on säädettävä uudelleen, kun sieltä nollaantui kaikki säädöt akun vaihdon yhteydessä.

Sitten pääsen jatkamaan taas terassin tekoa, kun nämä epävakaiset lomapäivät on kulunut kätevästi lancerin kimpussa.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.11.14 18:33 kirjoittanut Febiz » tallennettu

Lancer GTI -93
ex- Legnum VR-4 -99
Febiz
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 529



Profiili
« Vastaus #102 : 08.04.15 21:09 »

Viimekesänä ajoin tällä melko paljon ja ihan loppukesästä venttiilikopan tiiviste alkoi vuotamaan.

Otin eilen auton taas talviseisonnan jälkeen liikenteeseen ja kävin sillä tänään töissä. Ajoa tuli noin 100 km.
Kaikki toimii muuten hyvin ja aion käydä tällä nyt jatkossakin töissä, mutta öljyä tihkuu myös kannentiivisteestä ulos.

Kone onkin oikeastaan ainut, jota en ole tästä autosta vielä purkanut venttiilikoppaa pidemmälle.
Ei olisi oikeastaan motivaatiota availla konetta pelkän kannentiivisteen vaihdon takia, kun tehonpuutehan tuossa on ollut aina läsnä. Ja varsinkin teho suhteessa nykyiseen ulkonäköön.

Mietiskelin jo syksyllä vähän 4g93 mivec moottorin hankkimista ja nyt kun koneelle on kuitenkin tehtävä jotain, niin se voisi olla hyvä vaihtoehto. Yksinkertaisuudessaanhan se olisi ilmeisesti kannen ja ecun vaihto tuohon vanhaan alakertaan, mutta sitä pitää vielä selvitellä.
Asiasta enemmän ymmärtävät saa antaa vinkkejä.

Elämäntilanteesta johtuen on vähän paha sanoa, milloin tuolle moottoriasialle voisi tehdä jotain ja samasta syystä budjetti on rajallinen.

Olenhan rakentanut tämän auton vasta kolme kertaa, niin onhan korissakin vielä ehostusmahdollisuuksia. Cheesy
tallennettu

Lancer GTI -93
ex- Legnum VR-4 -99
Febiz
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 529



Profiili
« Vastaus #103 : 14.04.15 20:10 »

Hankin evo3 konepellin ja se on tarkoitus saada pikapuoliin paikalleen.
Olen pitänyt vanhaa reijitettyä, hiilikuituskuupeilla varustettua peltiä melko kevyenä, mutta tuo alumiininen painaa vielä paljon vähemmän.
Täytyy mielenkiinnosta punnita osat.
tallennettu

Lancer GTI -93
ex- Legnum VR-4 -99
Febiz
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 529



Profiili
« Vastaus #104 : 19.04.15 20:03 »

Tallin vaa`assa ei riittänyt asteikko, joten osat jäi sittenkin punnitsematta.
Pelti on nyt paikoillaan ja siitä löytyy myös kuvia.

Tässä valkoinen evon pelti, jota en viitstinyt laittaa sellaisenaan paikoilleen.
Maalasin sen tähän hätään nopeana budjettiratkaisuna kilikalilla, kun ei ole nyt aikaa väsäillä kunnon maalaustiloja talliin.
Uusi pelti oli kuitenkin kiva saada samantien käyttöön. Mietin teippaustakin, mutta tämä oli halvempi ja nopeampi.
Nyt ostetut neljä purkkia spraymaalia ja epoksiliima maksoi yhteensä noin 30€.
Jossain vaiheessa tulee varmaan enemmänkin maalattavaa, niin tämäkin saa sitten paremman pinnan. Tässä yhteydessä oli kuitenkin jo fiksua tukkia pesurin reijät.

Purin pellin osiin ja liimasin pesurin reikiin alapuolelle alumiinilätkät epoksiliimalla. Nämä kohdat ja pari muuta pahinta koloa kittasin sileiksi ja vesihioin koko pellin. Pari loivaa lommoa siitä löytyy, mutta niihin en nyt puuttunut.

Alapuolen maalasin lopullisesti kiiltävällä mustalla.

Ritilät ja yläpuolen maalasin puolihimmeällä mustalla. Kilikalilla ei kuitenkaan saanut noin isoa tasasävyistä pintaa, niin keksin siihen hienon ratkaisun.
BLING BLING
Tallin kätköistä löytyi vielä ihan hengissä oleva spraypurkki glitterilakkaa. Siinä on hopeista, vihreää ja sinistä hilettä. Ruiskutin sen pintaan, niin pellistä tulikin jo paljon parempi.

Lakkakerroksenhan tuo kaipaisi pintaan, mutta sitä en nyt tehnyt. Haittapuolena nimittäin on , että glitteriä irtoaa aina, kun peltiä pyyhkii ja en tiedä miten tuon voi edes pestä. Täytyy tarvittaessa suihkutella tämän kesän ajan lisää hilettä pintaan.

Tässä vielä kuva "valmiista" pellistä paikoillaan.
Vanhan pellin ripustin seinälle turvaan, jos sille tuleekin vielä joskus käyttöä.

KESKUSTELUALUE


« Viimeksi muokattu: 19.04.15 20:33 kirjoittanut Febiz » tallennettu

Lancer GTI -93
ex- Legnum VR-4 -99
Febiz
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 529



Profiili
« Vastaus #105 : 08.10.17 21:14 »

Kuvalinkit ei näköjään enää toimi, mutta kaikki kuvat löytyy täältä
2005-2009
2010-2011
2012-2017

Ihmettelin autoa tänään vähän tarkemmin, mutta tuolla tallissahan se aina seisoo.

Harmillisesti etulokareissa kupruilee vähän maalit molemmilla puolilla puskurin kiinnityspisteiden lähellä. Putsailin näköjään liiankin hyvin kiinnityspulttien ympäristöt, kun puskurijumpassa kädet oli aina ihan ruostesuojamönjässsä. Viimeisessä kuvassa näkyy pahempi puoli.

Akku oli tänään ihan tyhjä, enkä ehtinyt ladata sitä riittävästi, että olisin saanut auton käyntiin ja huuhdottua pölyt pois.

Muistelen myös muut miinuspuolet tähän.
Repsikan ikkunamekanismi jumissa tai johtonippu oven sisällä estää lasia laskeutumasta.
Kannentiiviste vuotaa öljyä ulos ja ilmeisesti kytkinakselin juuresta vuotaa öljyä.
Tulpanjohdot mahdollisesti vaihtokunnossa. Pätki viimeksi kaatosateessa ajettaessa, mutta bensaakin taisi olla aika vähän.

Mietiin taas tämän kohtaloa, kun lähitulevaisuudessa tälle ei varmaan tule tehtyä mitään. Toisaalta osiakaan ei viitsi haalia, kun ei tiedä mitä tälle tekee.
Ei se tuolla säilytyksessä ainakaan itsestään korjaannu.
tallennettu

Lancer GTI -93
ex- Legnum VR-4 -99
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines