Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
20.10.14 20:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyvä, kohtuuhintainen ja matala hallitunkki  (Luettu 7988 kertaa)
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8935


Z27AG, DG3A


Profiili
« : 24.03.07 02:44 »

Eli mistä löytyisi kohtuuhintainen, matala ja siedettävän laatuinen hallitunkki?

Biltemassa matalin, 10 cm korkea, maksaa jo 159 euroa eli varsinaisesti halpistuotteesta ei voi puhua. Tähän mennessä olen selvinnyt ~20 euron perusromulla mutta se ei tahdo enää mahtua kaluston alle ala-asennossaan niin että jotain pehmikettä saisi väliin ja 15 vuoden ikäkin alkaa näkymään.
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10505


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 27.07.07 16:42 »

ooks jo löytäny tunkin?

Mulla on vähän sellainen kutina, että hyvää ja matalaa ei saa halvalla. Ratavarikoilla olen nähnyt hyviä ja matalia, ja ne on kaupassa luokkaa 300-350e. Merkki taisi olla AC...
« Viimeksi muokattu: 27.07.07 19:08 kirjoittanut Niko Päivinen » tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Peke

Poissa Poissa

Viestejä: 1651


Audi RS3 & Smart Fortwo Coupe, EX Evo 9


Profiili
« Vastaus #2 : 27.07.07 19:04 »

Saman asian ajaa pari puu"koroketta" renkaiden alle. Wink
tallennettu

ST
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 7129



Profiili
« Vastaus #3 : 27.07.07 21:33 »

Ratavarikoilla olen nähnyt hyviä ja matalia, ja ne on kaupassa luokkaa 300-350e. Merkki taisi olla AC...
AC-jotain (sin väriltään),paljon käytetty ja laadukas tunkki,ja yli 300€ ei kannata maksaa!
tallennettu

Solution by alcohol..
tepi
Vlad Tepis
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 2017


Profiili
« Vastaus #4 : 28.07.07 00:18 »

Tosiaan ac on käytössä. (tuli tosin GEETEE tunkkikin käyttöön mutta se on taas eria tarina.) Ac:ssa ja kuten muissakin on vikana se että se 8cm tms on käytössä etupäässä tunkkia, ei koko matkalla.... Kun esim gallua nostaa niin tunkki alkaa ahdistamaan pumppauskohdasta jolloin joutuu laitttamaan tavaraa etupyörien alle.
tallennettu

http://www.full-boost.net
e38a,e39a,2xcb4a,cd9a,ce9a,n73w,2xa164a,a161,a163,c6,n43w,2xc5x,e5x. Muut:p11 gt, ST24
HuBu

Poissa Poissa

Viestejä: 1193



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.04.08 13:01 »

Nostetaan topikkia!

Jokos on löytynyt kokemuksia tunkeista?

Nyt kun projektit pukkaa päälle niin meinaa vuodessa mennä 3 kpl noita halpishallitunkkeja Grin
tallennettu

-Kuvia-
Galant Gti Dynamic 4 89, 91,  Galant 02,  Galant 03,  Galant 99, Volvo V70 11, Volvo V70 08, Volvo S80 10, Kupla 69,71, Polaris RR 600 11, Skidoo MX Z RS 600 12
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10505


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 09.04.08 13:55 »

Matala se ei ole, mutta suht halpa ja toistaiseksi toiminut OK:

Bilhelveten 2,25 tonnin tunkki (jos vielä myyvät näitä, lautasten ja fillarien lisäksi Grin). Miinuksena (korkeuden lisäksi) äkkinäinen alaslasku, voi olla että muistan väärin, mutta AC:n tunkissa taisi olla hieman samaa vikaa. Oikein tosi PRO tunkeissa on laskuun hidas ja nopea alue erikseen, eikö?
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 22:26 kirjoittanut Niko Päivinen » tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Skydiver
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 3879



Profiili
« Vastaus #7 : 09.04.08 14:49 »

Hong Kongin 2,5tn halpistunkki on täyttänyt tarkoituksensa (riittävän matala = menee oman Galantin alle), mutta en todellakaan sitä kyllä suosittele kenellekään... Grin Samaa vikaa alaslaskun osalta ja ja saa olla tosi varovainen, ettei tule ylläreitä. Missään balalaikkakrapulassa tuota ei kannata edes yrittää käyttää.
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 22:25 kirjoittanut Niko Päivinen » tallennettu

Galant VR-4 -99, Galant 2.5 STW -98, Galant GTI Dynamic-4 -90.
MetanolMan

Poissa Poissa

Viestejä: 836


Profiili
« Vastaus #8 : 09.04.08 14:58 »

Itse ostin motonetistä 2,25tn hallitunkin, hintaa 69 euroa. Miinuksena myöskin hitusen liian hätäinen alaslasku. Vai oonko mä sit ite vaan hätänen jätkä, mene ja tiedä  Grin
tallennettu
Jr-
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 607



Profiili
« Vastaus #9 : 09.04.08 15:55 »

Hong Kongin 2,5T halpistunkki on täyttänyt tarkoituksensa (riittävän matala = menee oman Galantin alle), mutta en todellakaan sitä kyllä suosittele kenellekään... Grin Samaa vikaa alaslaskun osalta ja ja saa olla tosi varovainen, ettei tule ylläreitä. Missään balalaikkakrapulassa tuota ei kannata edes yrittää käyttää.

Mullon sama tunkki vissiin  Grin Onneksi on santapiha niin menee Galantin alle, kunhan vähän kaivaa soraa pois että saa vanerilevyn laittaa tunkin alle nostettaessa.
tallennettu
mikko6

Poissa Poissa

Viestejä: 184


Profiili
« Vastaus #10 : 23.10.12 10:16 »

Nostellaas ylös, jollain näistä kokemusta?

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7500
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7523

Kovin matalan auton alle ei tarvetta mennä mutta kunhan kestävä olisi.
tallennettu
MäTSi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1299


Haittaakse?


Profiili
« Vastaus #11 : 23.10.12 10:35 »

Meillä on tämmönen ollu käytössä, tuntuu aika idioottivarmalta ja tukevalta ja saa suhteellisen matalankin auton alle

http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Hallinosturi-matala-profiili-25-tonnia-15818/
tallennettu

Peugeot 205GTi16 -90 + Nissan Navara LE -07+ Legnum type-S -99 http://s80.photobucket.com/user/MaZ_07/library/?sort=3&page=1
AneemineN
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 674


-91 Galant Dynamic-4 ex-96 Evo IV


Profiili
« Vastaus #12 : 23.10.12 11:22 »

Nostellaas ylös, jollain näistä kokemusta?

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7500
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7523

Kovin matalan auton alle ei tarvetta mennä mutta kunhan kestävä olisi.
ite ostin kun jäin tien päälle ja motonet oli vieressä.
pääsin ihan tienposkessa korjaamaan auton.
kyllä se vielä näyttäis tuola tallissa olevan,ohan sitä jo vuoden verran käytetty eikä siinä mitää vikaa vielä ainakaan ole.
turhauttavan pieni vaan se nostolautanen
tallennettu

We didnt just build a car

We started a religion
Urran
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 2016


Profiili
« Vastaus #13 : 23.10.12 11:24 »

mikko6 mulla ei oo noita mut se pykälää kalliimpi malli. Isoin vika noissa on se tiputusventtiili. Se kun on semmonen pyöree missä on sileet sivut -> tunkin putki menee siihen. No se putkihan kuluu ajan kanssa ja lopulta joudut kehittää jonkun uuden kapistuksen tohon tiputukseen Roll Eyes IMO noissa pitäs olla mielummin silleen et siin putkes ois kaks uraa ja se venttiilin nuppi niin et siit tulee tappi läpi.

MäTSi:n mukainen tunkki oli myös monta vuotta käytössä meidän faijan tallilla. Se on ihan jees mut pidemmän päälle se tiputusventtiili jumii niin että ensin ei tuu ollenkaa ja yhtäkkii tippuu aivan s**tanan nopeesti. Broidi tais sillä yhen patongin helman rutatakkin Cheesy

Mitä mä oon näistä oppinut niin mielummin ostais jostain ralli.net:istä käytettynä hyvän alutunkin Sad
tallennettu

Subaru Legacy GT spec B BP5 EJ20 -03
Mitsubishi Galant E39A 4G63 Dynamic-4 -89
Ex-Mitsubishi Lancer CS9W 4G63 N/A RE85 Sportwagon -04 *Smashed by Subaru*
Ex-Patonki
Ex-Honda Prelude BA4 2.0i-16V 4WS -89
Ex-Honda Civic EF 1.2-16V Carb -89
MäTSi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1299


Haittaakse?


Profiili
« Vastaus #14 : 23.10.12 12:24 »

mikko6 mulla ei oo noita mut se pykälää kalliimpi malli. Isoin vika noissa on se tiputusventtiili. Se kun on semmonen pyöree missä on sileet sivut -> tunkin putki menee siihen. No se putkihan kuluu ajan kanssa ja lopulta joudut kehittää jonkun uuden kapistuksen tohon tiputukseen Roll Eyes IMO noissa pitäs olla mielummin silleen et siin putkes ois kaks uraa ja se venttiilin nuppi niin et siit tulee tappi läpi.

MäTSi:n mukainen tunkki oli myös monta vuotta käytössä meidän faijan tallilla. Se on ihan jees mut pidemmän päälle se tiputusventtiili jumii niin että ensin ei tuu ollenkaa ja yhtäkkii tippuu aivan s**tanan nopeesti. Broidi tais sillä yhen patongin helman rutatakkin Cheesy

Mitä mä oon näistä oppinut niin mielummin ostais jostain ralli.net:istä käytettynä hyvän alutunkin Sad

Meillä oli alussa tuommonen 300€:n alutunkki, mikä oli aivan p*ska.. tai lähinnä se nivelöinti millä tapahtus venttiilin aukaseminen/sulkeminen. Anto peräksi monta kertaa, ja sitä koitettiin korjata vahvemmalla tavaralla (lue; ei paksumpaa, vaan kestävämpää). Sai muutaman kerran fundeerata, et milläs se auto nyt lasketaan...  Grin Mutta varmasti ovat mallikohtaisia ominaisuuksia.

Urrani, tuossa mein tunkissa on juurikin tuo efekti jo uutena, jos venttiilin vääntää liian piukkaan. "helvetin p*ska tunkki uutena jo tämmönen" mut olikin käyttäjässä vika  Roll Eyes  Grin
tallennettu

Peugeot 205GTi16 -90 + Nissan Navara LE -07+ Legnum type-S -99 http://s80.photobucket.com/user/MaZ_07/library/?sort=3&page=1
Urran
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 2016


Profiili
« Vastaus #15 : 23.10.12 13:07 »

^Okei Cheesy Hyvä tietää. Yleensä ollu tavan vääntää niin ettei tipu kun asettelee pukkeja Cheesy
tallennettu

Subaru Legacy GT spec B BP5 EJ20 -03
Mitsubishi Galant E39A 4G63 Dynamic-4 -89
Ex-Mitsubishi Lancer CS9W 4G63 N/A RE85 Sportwagon -04 *Smashed by Subaru*
Ex-Patonki
Ex-Honda Prelude BA4 2.0i-16V 4WS -89
Ex-Honda Civic EF 1.2-16V Carb -89
Tunari-82
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 2164



Profiili
« Vastaus #16 : 23.10.12 17:08 »

Tuolahan nuota on vaikka minkälaisia,tuollainen Bahco voisi olla hyvä tai Ac joka on kyllä kallis.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/tunkit_-nostimet/hallitunkit/nostokyky--%3E3500kg
tallennettu

Mitsubishi Lancer Evo6
Opel Calibra 2.0 16v
Opel Vectra Gt Turbo
Opel Omega B2 2.2 Farkku
Opel Kadett C 1.2 -76
Cadillac Coupe de Ville -67
Maxxximus
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1267


Jägermeister Racing


Profiili
« Vastaus #17 : 23.10.12 18:28 »

Mulla on tuollanen käytössä.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/61620/nostokyky--%3E3500kg/hallinosturi-3t-matala

Matala kyllä mut sais olla hivenen pidempi tuo matala osa. Pitää avata maltilla ettei tipu liian nopsaa. Ei oo kyllä tarvinnu katua ostosta ollenkaan kun ennen tuli leikittyä noilla 20€ tunkeilla mitkä pitäis lailla kieltää. Ei mee auton pukeille nostamiseen sitä tuntia kun leikit palikoiden sun muiden kanssa et saat nostettua koko autoo tarpeeks korkeelle.
Nyt on jo 2 vuotta ollu käytössä ja suht usein tuleekin tarpeeseen.
tallennettu

Oletus... kaikkien pettymysten äiti.
Jani T
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 3509


FTO GPX,Colt GTi,Lancer GLXi,Ford Mondeo ST220


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 23.10.12 21:02 »

Mulla on parin tonnin kiinatunkki joka toimii aina vaan, joskin nyt yli kymmenen vuoden käytön jälkeen ei aina tahdo jaksaa nostaa raskaampaa auto ku tietyn verran, ja sit sitä joutuu pumppaamaan vaikka kuinka prkleesti. Päälle kolkyt veivausta alhaalta ylös Tongue

Siksi ostin sitten sen hienon alumiinitunkin Motonetista (ihan sama mikä löytyy lähes jokapaikasta)
Muuten hyvä laite, nopea, kevyt raahata mukana, melkein riittävän matala y.m.... MUTTA, sillä on nyt nostettu autoja parisen vuotta, eikä mitenkään hirveen montaa kertaa kuitenkaan niin voipi sanoa etten ihan heti osta samanlaista... En muista mikä autoista tuli ensimmäisenä alas kun jätin auton tunkin päälle hetkeksi... Prkeleen tunkki sylkäs öljyt pihalle, vaihdoin sinne uudet tiivisteet niihin nostosylkkyjen  juureen ja varsiin ja laites toimi taas jonkun aikaa, kunnes taas rupes samat sylinterit vuotamaan vaihdoin ne taas ja taas pelas hetken kunnes nyt se on pidemmän aikaa ollu pöydän alla kun ei p**k**e jaksa edes ihmistä nostaa Damn Damn

Nyt vähän taas noihin tutustunu et millaisen seuraavaksi hommais ni taidanpa ruveta säästelemään tollasta Bahcoa varten tuolta virtasenkaupasta... Toi pitkä ja matala vois olla jo aika passeli laite kun tuppaa noi autot olemaan liian matalia/pitkäkeulaisia jopa noille matalille alutunkeille.

Samassa tässä etsiessä löytyi mielenkiintoinen laite:



Oon kuitenkin pitäny Betaa ihan laatumerkkinä Smiley Nyt olen vähän confused koska toihan on prkle ihan sama laites ku noi halvat mallit, erivärinen vaan Cool
 
tallennettu

"Viinaan tottumattomat tasanko-intiaanit joivat saadakseen krapulan, eivät tullakseen humalaan. Intiaanit pitivät krapulaa pyhänä tilana, jossa mieli kirkastui ja kaikki maallinen katosi"
Mitsubisimään

Poissa Poissa

Viestejä: 666


Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-


Profiili
« Vastaus #19 : 23.10.12 21:56 »

Niken tunkki ollu jo yli 10v ja nosteltukin on kottero, jos toinenkin. Ehkä kalliimpi, mutta laatu maksaa....
tallennettu

Itseoppineet...ainoita oppineita, loput ovat koulutettuja...
Tunari-82
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 2164



Profiili
« Vastaus #20 : 23.10.12 22:11 »

Kyllä se niin taitaa olla että kun kerran ostaa sen kalliin merkki tunkin,ei toista tarvi enään ostaa.
Meilläkin on pari noita kiinalaisia 15e/2tonnin tunkkeja ja on niillä pärjännyt.
Tosin tunkin käyttö on aika vähäistä kun on nosturi,mutta jotain satunnaisia renkaan vaihtoja.
tallennettu

Mitsubishi Lancer Evo6
Opel Calibra 2.0 16v
Opel Vectra Gt Turbo
Opel Omega B2 2.2 Farkku
Opel Kadett C 1.2 -76
Cadillac Coupe de Ville -67
Mikael

Poissa Poissa

Viestejä: 82


三菱エボリューション5


Profiili
« Vastaus #21 : 23.10.12 22:15 »

Tämmönen on ollu mulla ainakin käytössä jo monta vuotta ja ihan hyvin on tunkin virkaa toimittanut. Ja pääsee suht matalienkin autojen alle, ja on leveä lautanen. Taas sitä pienempää ja halvempaa motonetin mallia en suosittele, ala-asennossa jää korkealle, mutta silti nostokorkeus jää liian matalalle, niin ettei pukkia saa kunnolla auton alle, ja muutenkin aika heikkotekoinen.


mielestäni hintalaatusuhde kohdillaan tässä.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7518
tallennettu
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 11876


Evo VII GSR (CT9A), 2kpl Dyn-4 Gti (E39A), K94W


Profiili
« Vastaus #22 : 23.10.12 22:40 »

Tämmönen on ollu mulla ainakin käytössä jo monta vuotta ja ihan hyvin on tunkin virkaa toimittanut. Ja pääsee suht matalienkin autojen alle, ja on leveä lautanen. Taas sitä pienempää ja halvempaa motonetin mallia en suosittele, ala-asennossa jää korkealle, mutta silti nostokorkeus jää liian matalalle, niin ettei pukkia saa kunnolla auton alle, ja muutenkin aika heikkotekoinen.


mielestäni hintalaatusuhde kohdillaan tässä.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7518
Näissä moponetin matalissa on ihan tuurinkauppaa saako toimivan. Kaveri on vuode sisään palauttanu 2-3kpl noita ja saanu uuden aina tilalle  Grin
tallennettu
Mikael

Poissa Poissa

Viestejä: 82


三菱エボリューション5


Profiili
« Vastaus #23 : 25.10.12 16:00 »

juu ihan varmasti on parempiakin markkinoilla, mut tosiaan ittelle sitte vissiin osunu se hyvä kappale.
tallennettu
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 11876


Evo VII GSR (CT9A), 2kpl Dyn-4 Gti (E39A), K94W


Profiili
« Vastaus #24 : 11.11.12 12:08 »

Nyt itselläki katselussa "vähän parempilaatuinen" tunkki.
Kiinnostus bahcoa kohtaan:
http://www.protools.fi/bahco-bh13000-3t-hallitunkki.html

töihin ostettii toi ja ihan ok kyl, ainaki järeempää terästä jo.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7513

Oiskos muita tilaajia jos kysyis esim 10kpl erästä Bahcoista tarjousta?
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines