Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
01.11.14 04:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Moottorin huohotus  (Luettu 16237 kertaa)
Misukka
Vieras
« : 17.01.04 17:49 »

Kellään vinkkiä, että mistä vois johtua lankun moottorin vahva huohotus öljyntäyttökorkin aukosta.
Miitissä koklattiin Molmiksen autosta ottaa venttiilikopan korkki pois ja huohotusta ei ollut.
Sitten omasta kiskasin niin meinas lippis lentää päästä  Tongue Tongue

Öljyä ei kone syö ja öljyjen/nesteiden sekoittumista ei ole.

Mistä lähtisin etsimään vikaa  Huh Tongue

Koneella höylätty "vasta" 156tkm  Lips Sealed  Cry
tallennettu
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10514


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 17.01.04 18:41 »

männän renkaat väsyneet ja/tai jumissa esim. jonkun tietyn öljyn/öljyjen käytön seurauksena.....

Öljyrengas kuitenkin vielä hoitanee hommansa hyvin jos öljyä ei (onneksi) kerran kulu....
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Misukka
Vieras
« Vastaus #2 : 17.01.04 20:44 »

männän renkaat väsyneet ja/tai jumissa esim. jonkun tietyn öljyn/öljyjen käytön seurauksena.....

Öljyrengas kuitenkin vielä hoitanee hommansa hyvin jos öljyä ei (onneksi) kerran kulu....

5W50 täyssynteettiset Mobilit ovat olleet öljyinä aina. Muita ei ole käytetty. Aikaisempi omistaja oli kieltämättä ns. karstoittaja. Ajeli lyhyttä matkaa ja kone ei välttämättä lämmennyt kunnolla talvella.

Auttaiskohan kunnon karstanpoistokuuri (kunnolla kierrättää pitemmän matkaa) , että männänrenkaat "irtoaisivat" Huh
Toki jos väsyminen on kyseessä niin  Angry
tallennettu
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10514


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 17.01.04 21:49 »

no mutta hei: onko se huohotusputki auki? siellähän on se PCV venttiili, jospa se on ryytynyt kiinni? silloinhan se puuskuttaa ihan varmasti öljykorkista....
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10514


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 17.01.04 21:59 »

*Niko hakkaa itseään päähän*

SE huohottimen avonaisuus on ENSIMMÄINEN mikä pitää aina tutkia jos moottori puhaltaa liikaa... eikä ruveta syyttelemään mitään männänrenkaita.......
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #5 : 17.01.04 22:34 »

Eikös tuo voi kieliä myös venttiiliviasta. Moottori voi huohottaa öljypohjaan, ja sieltä öljykanavien kautta ylös. Toinen vaihtoehto on että joku venttiili vuotaa, ja huohotus nousee venttiilivartta pitkin öljytilaan. Siinä vaiheessa on myös venttiilien ohjurikumit sökönä.
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10514


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 17.01.04 23:09 »

hmmmm, ei kai venttiili vika aiheuta huohotusta -imu ja pakokanavissa ei ole vasta painetta joka työntäisi vuoto paineen yläkertaan venttiilivartta pitkin.

Pakovena vuoto menee pakoputkeen, imuvuoto aivastelee imusarjassa...

+venttilivarren välykset on ehjässä autossa aika pienet.... ja tosiaan ne kumit pitäis olla kans sököt, eli varmaan veis öljyäkin ja pöllyttelis....
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
galv6

Poissa Poissa

Viestejä: 73


Colt


Profiili
« Vastaus #7 : 17.01.04 23:58 »

Missäs se huohotusputki/venttiili sijaitsee?Vois tarkastaa omasta koslasta varulta.
tallennettu

Timantit ovat ikuisia....!?
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10514


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 18.01.04 00:01 »

en tiedä Gallusta enkä Lancerista varmasti, mutta yleensä venakopassa, se voi olla osittain jopa venakopan sisällä. seuraat niitä huohotin letkuja jotka lähtee venakopasta, se venttiili voi olla ihan sellasen letkulähdön näköinen mötikkä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.04 00:02 kirjoittanut Niko Päivinen » tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Misukka
Vieras
« Vastaus #9 : 18.01.04 11:58 »

no mutta hei: onko se huohotusputki auki? siellähän on se PCV venttiili, jospa se on ryytynyt kiinni? silloinhan se puuskuttaa ihan varmasti öljykorkista....

Toivottavasti tuo on nyt kyseessä pelkästään Cry

Otin 2 letkua pois jotka lähtevät venttiilikopasta. Toinen menee ilmanputsarin ja kaasuläppäkotelon väliin "imuputkeen".
Sekä toisen putken joka menee imusarjaan.
Kummatkin ovat auki.

Nyt vain kattelemaan sitä pcv-venttiiliä ja sen toimintaa.

Jos joku osais kertoa venttiilin tarkan sijainnin niin olisin ERITTÄIN kiitollinen  Wink
tallennettu
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #10 : 18.01.04 15:26 »

PCV venttiili on venakopassa, muistaakseni yleensä edestäpäin katsottuna vasemmalla puolella, takaosassa. Se on kierteillä kiinni venakopassa, aukeaa 12 tai 14mm kiintoavaimella. Siellä on sisällä kuulaventtiili, joka päästää ilmaa lävitseen vain toiseen suuntaan. Virtausvastus on vapaasuunnassa olematon.
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Misukka
Vieras
« Vastaus #11 : 18.01.04 16:06 »

Kiitos!

Meen tutkii tilannetta tuossa parin tunnin päästä.
Se kuvailemasi mötikkä näyttäs olevan oikealla puolella takana, edestä katsottuna. Vasemmassa letkussa ei ole "mötikkää" ollenkaan.

Ilmoittelen sitten tuloksen  Lips Sealed  Cry

[ylläpito on poistanut liitteen]
tallennettu
Misukka
Vieras
« Vastaus #12 : 18.01.04 18:50 »

Jee jee, venttiili ehjä  Angry
Seuraavaksi puristuspaine/ohivuotomittaus.

Voisko joku esim. Forte-käsittely auttaa tässä, mikäli renkaat on jumissa  Huh
« Viimeksi muokattu: 18.01.04 19:09 kirjoittanut Weitec » tallennettu
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #13 : 18.01.04 21:55 »

Kyllähän ne mainostaa että Forte motor-flush irroittaisi karstat ja jumittuneet männänrenkaat. Saattaahan siitä jotain hyötyä olla, mutta kuinka useasti käy niin, että männänrenkaat ovat jumissa? Minulla ei ole tullut koskaan vastaan.
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Misukka
Vieras
« Vastaus #14 : 18.01.04 21:56 »

Kyllähän ne mainostaa että Forte motor-flush irroittaisi karstat ja jumittuneet männänrenkaat. Saattaahan siitä jotain hyötyä olla, mutta kuinka useasti käy niin, että männänrenkaat ovat jumissa? Minulla ei ole tullut koskaan vastaan.

Aivan!

Tuleeko muuta vikaa mieleen, miksi oman rakkaani koneisto huohottaa noin kovasti?  Cry
tallennettu
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #15 : 18.01.04 22:09 »

Jos huohottimet ovat kerran auki, niin ei tule muuta mieleen, kuin ne männänrenkaat, tai kannentiivisteen vuoto. Kupliiko syylarissa kun kone on käynnissä, meneekö vedet ja öljyt sekaisin, kuluttaako öljyä tai jäähdytysnestettä?
Tee puristuspainemittaus, koita Fortea, mittaa uudelleen. Katso muuttuvatko tulokset.
Jos ei tule mitään muutosta, ja huohotus jatkuu, niin joudut varmaan avaamaan mosan ja selvittämään syyn. Kannentiiviste kannattaa tutkia ensin. Vuodot jättävät selkeän jäljen. Sylinterien seinämät kannattaa tutkia katkennen männänrenkaan varalta. Sellainen piirtää sylinterin seinämään viirun katkoskohdalle.
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Misukka
Vieras
« Vastaus #16 : 18.01.04 22:17 »

Jos huohottimet ovat kerran auki, niin ei tule muuta mieleen, kuin ne männänrenkaat, tai kannentiivisteen vuoto. Kupliiko syylarissa kun kone on käynnissä, meneekö vedet ja öljyt sekaisin, kuluttaako öljyä tai jäähdytysnestettä?
Tee puristuspainemittaus, koita Fortea, mittaa uudelleen. Katso muuttuvatko tulokset.
Jos ei tule mitään muutosta, ja huohotus jatkuu, niin joudut varmaan avaamaan mosan ja selvittämään syyn. Kannentiiviste kannattaa tutkia ensin. Vuodot jättävät selkeän jäljen. Sylinterien seinämät kannattaa tutkia katkennen männänrenkaan varalta. Sellainen piirtää sylinterin seinämään viirun katkoskohdalle.

Syylärinaukon kautta ei kupli motin ollessa käynnissä.
Jäähdytinnestettä tahi öljyä ei ole mennyt 10tkm ajulla mitään. Tässä oo mitään logiikkaa  Huh Angry
Pitää mitata nyt ne paineet ja sitten hutkia.

btw. mistä saa noita Forte-aineita Huh
Paikallisessa nyrkkipajassa eivät varmaan ole edes kuulleet aineen olemassaolosta  Wink
tallennettu
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #17 : 18.01.04 22:22 »

Mitsubishi merkkikorjaamoilta. Itse olen ostanut Järvenpäästä, Mäkelän autosta, mutta kyllä niitä pitäisi olla muillakin mitsukorjaamoilla. Etelä-Afrikkalainen tuote, jota Helkama vissiin tuo maahan
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Misukka
Vieras
« Vastaus #18 : 18.01.04 22:28 »

Mitsubishi merkkikorjaamoilta. Itse olen ostanut Järvenpäästä, Mäkelän autosta, mutta kyllä niitä pitäisi olla muillakin mitsukorjaamoilla. Etelä-Afrikkalainen tuote, jota Helkama vissiin tuo maahan

Tattista!
Pitää Autotalo Hartikaista kiusata sitten puristuspainetestin jälkeen mikäli tarpeellista.

Ei tuosta viasta nykyisellään ole mitään haittaa, mutta...
Tiedät varmasti tunteen  Wink
tallennettu
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #19 : 18.01.04 22:34 »

Ei tuo huohotus ole ihan normaalia... Pysyykö öljytikku paikallaan, vai työntääkö kampikammion paine sitä ylöspäin putkessaan? Huohottaako sitä kautta?

Kyllähän nuo olisi hyvä korjata, ettei tule ongelmaa tien päällä
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Misukka
Vieras
« Vastaus #20 : 18.01.04 22:39 »

Ei tuo huohotus ole ihan normaalia... Pysyykö öljytikku paikallaan, vai työntääkö kampikammion paine sitä ylöspäin putkessaan? Huohottaako sitä kautta?

Kyllähän nuo olisi hyvä korjata, ettei tule ongelmaa tien päällä

Tikku ei ole hyppinyt ja mielestäni sieltä ei huohota.
Huohotuksen huomasin jo kesällä -03. Ajattelin että kuuluu ko. huohotus tämän koneen ominaisuuksiin, mutta nyt sitten samanlaisen motin kohdattuani heräsin  Angry
tallennettu
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 761


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #21 : 19.01.04 17:21 »

Oho, sepä kummaa. Jos männänrenkaat ovat poikki, niin se paine tulee ensin kampikammioon, ja sieltä öljykanavia ja letkuja pitkin yläkertaan. Öljytikku pompsahtaa näissä yleensä ulos, ainakin 4G63:ssa.

Onko kellään teorioita...?
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
Misukka
Vieras
« Vastaus #22 : 20.01.04 17:40 »

Jep jep  Angry

Mitä olen kysellyt/kuullostellut muualtakin tilannetta niin kaikki ehdottavat tuota mäntä/sylinteri-akselia.
Jos on viirut p**k**e sylinterissä niin poruutan isommaksi ja milli kannesta pois  Grin

Mutta odottelen puristuspaine-testipäivää  Lips Sealed Embarrassed
tallennettu
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10514


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 20.01.04 18:09 »

aihetta sivuten:

tiedän, että nämä öljyt ovat ikuinen juupas-eipäs väittely, mutta muistan jostin lukeneeni väitteen koskien täys-synteettisiä, laajan viskositeetin (esim. juuri 5w-50 öljyjä: tämä laaja viskositeetti alue on saavutettu käyttämällä öljyissä lisä-aineena tavallaan muoveja, joilla saattaa sitten sivuvaikutuksena olla tiettyihin paikkoihin kerääntyminen.... (ja osien jumittaminen)

Mutta samaan aikaan mineraali öljyt eivät ole hyvä ratkaisu, kuten ei myöskään mineraali öljyn ja synteettisen seka käyttö...

Muistaakseni tämän lausujan suositus oli, että pitäisi käyttää synteettisiä öljyjä, mutta välttää näitä laajan viskositeetin öljyjä...

Ota näistä nyt sitten selvää....
« Viimeksi muokattu: 21.01.04 19:13 kirjoittanut Niko Päivinen » tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Misukka
Vieras
« Vastaus #24 : 21.01.04 18:43 »

En ole täysin varma kylmästä ilmasta johtuen, mutta voi olla että glygolia on kadonnut desi tuossa syksystä lukien  Shocked

Elikkäs kannentiiviste voi olla myös kyseessä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines