Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
20.12.14 22:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Moottorin huohotus  (Luettu 17412 kertaa)
T. Laakso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 762


Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...


Profiili
« Vastaus #50 : 05.03.04 17:31 »

Jos jäähdytysjärjestelmä on tiivis ja painekorkki kunnossa, ei nestettä pitäisi kulua juuri ollenkaan vaikka kuinka kiehuttaisit lohkolämppärillä.
tallennettu

VW Passat -12 siirtymiseen
Sigma 3.0 DOHC harrastamiseen
L200 4WD -91 metsään
Fiat 600 -73 fiilistelyyn
Honda VFR 750 nautiskeluun
Jonsered ruonhonleikkaukseen
Polaris Trail Touring puun ajoon
J. Hukkanen

Poissa Poissa

Viestejä: 525


Suzuki GS450S -86, Sunnyt -83 1.8t ja HB -92


Profiili
« Vastaus #51 : 11.03.04 14:02 »

Kansibaffi vaihdettu, huohotus jatkuu... Saako venkopan kannen purettua osiin, siinä kun näyttäis olevan kaksi peltiä jakamssa venakopan kannen kolmeen eri tilaan? Luulisin että näiden peltien alla on karstaa niin paljon että se estää huohottamisen.
tallennettu

Henk. koht. mielipide, en edusta koko kerhon yhtenevää mielipidettä. Tämä lause siksi ettei tarvitse kenenkään vetää melonia nekkuun.
Molmatsalo
Vieras
« Vastaus #52 : 11.03.04 14:40 »

OT: täytyy varmaan gallunkin huohotus tsekata.. ei olekaan käynyt mielessä..taas.

Mites sulla on tiloja siellä/missä lanccua rakentelit?
Aattelin tuossa vaan et millainen sun lauantaipäivä
on josko käytäs siellä ti-hallilla tai jotain..?

Kun näyttää tuo miittinki olevan suppea siellä pohjoosessa.. Grin
tallennettu
J. Hukkanen

Poissa Poissa

Viestejä: 525


Suzuki GS450S -86, Sunnyt -83 1.8t ja HB -92


Profiili
« Vastaus #53 : 11.03.04 14:50 »

Ihan omassa tallissa tein. Muuten kylmä talli mutta virittelin sen verran lämmittimiä että pysyy just ja just lämpimän puolella. Jos menee ulkona plussan puolelle pari astetta on lämpimämpi kun pitää tallin ovet auki. Kyllä sinne Lancer sopi kun kyljet rasvasi (no kai se sopii kun veljen -86 Galant:kin sopi, piti vaan leventää ovia). Ei mulla sikäli ole mitään lauantaina. Pitää vielä kysäistä porukoilta (kotona kun asun  Embarrassed) että passako niille jos vilkaistaan sitä gallua.
tallennettu

Henk. koht. mielipide, en edusta koko kerhon yhtenevää mielipidettä. Tämä lause siksi ettei tarvitse kenenkään vetää melonia nekkuun.
Misukka
Vieras
« Vastaus #54 : 03.04.04 19:00 »

Edelleen puristuspainetesti tekemättä, kiitos kyläsepän kiireiden  Angry Angry Angry

Mutta, nesteen katoamiselle tais löytyä halpa ratkaisu. Toivottavasti nesteen katoaminen johtui vain lämpötila-anturin vuotamisesta. Sen juuri oli kostea, tiukotin ja pakeliitti/metallin välistä oli myös tihkunut. Pistin "mömmöt" väliin. Katotaan nyt miten käy  Tongue

Testin vuoksi testasin 15000km ajettua -03 Carismaa. Kyllä sekin huohotti Shocked , ei tietty niin kovasti q mulla,  ilmaa liikkui suht. reippaasti siinäkin Wink. Taitaa luulotauti vain vaivata omistajaa  Grin Undecided
tallennettu
Misukka
Vieras
« Vastaus #55 : 03.04.04 19:27 »

http://kotisivu.mtv3.fi/specialisti1/DSCN0486.JPG

JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT    MITSUBISHI LANCER CB/CD/CK 92--01
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi

92-- jos VALKEA pikaliitin johdolla (85-80°/ei Diesel) 14.00 eur
92-- jos pikaliitin anturissa (85-80°) 12.90 Huh


Onko toi komponentti termostaattianturi vai lämpömittarinanturi  Huh



LÄMPÖTILA-ANTURI    MITSUBISHI LANCER CB/CD/CK 92--01
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
Lancer 92-- RUSKEA  5.20 eur
1,3i --96 moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) 10.90 eur
1,3i 97-- moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) 10.90 eur
1,6i/1,8i moott valvonta (3/8"-kierre) 10.90 eur


Ota noista sitten selevää   Shocked
« Viimeksi muokattu: 03.04.04 19:30 kirjoittanut Weitec » tallennettu
J. Hukkanen

Poissa Poissa

Viestejä: 525


Suzuki GS450S -86, Sunnyt -83 1.8t ja HB -92


Profiili
« Vastaus #56 : 03.04.04 19:55 »

LÄMPÖTILA-ANTURI    MITSUBISHI LANCER CB/CD/CK 92--01
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
Lancer 92-- RUSKEA  5.20 eur
1,3i --96 moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) 10.90 eur
1,3i 97-- moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) 10.90 eur
1,6i/1,8i moott valvonta (3/8"-kierre) 10.90 eur


Ota noista sitten selevää   Shocked

Olisko nuo värit sen bakeliitin värejä? 4g15:sta löytyy tällainen mittarin anturi tällainen
tallennettu

Henk. koht. mielipide, en edusta koko kerhon yhtenevää mielipidettä. Tämä lause siksi ettei tarvitse kenenkään vetää melonia nekkuun.
Misukka
Vieras
« Vastaus #57 : 03.04.04 19:59 »

LÄMPÖTILA-ANTURI    MITSUBISHI LANCER CB/CD/CK 92--01
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
Lancer 92-- RUSKEA  5.20 eur
1,3i --96 moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) 10.90 eur
1,3i 97-- moott valvonta MUSTA (3/8"-kierre) 10.90 eur
1,6i/1,8i moott valvonta (3/8"-kierre) 10.90 eur


Ota noista sitten selevää   Shocked

Olisko nuo värit sen bakeliitin värejä? 4g15:sta löytyy tällainen mittarin anturi tällainen

Voi olla hyvinkin. Osa näyttää ihan samanlaiselta kuin toi sun vastaava. Tuolta pakeliitin/pultin juuresta oli kostea. Jos ei auttanut mömmöt niin hommata uusi.

EDIT: toinen kohta näyttäs olevan ton anturin juuressa oleva kotelonkansi. Pitää käyttää auki ja uusi tiiviste tehdä väliin.
« Viimeksi muokattu: 04.04.04 17:22 kirjoittanut Weitec » tallennettu
Tuiisa

Poissa Poissa

Viestejä: 335



Profiili
« Vastaus #58 : 11.01.09 19:05 »

Upitaas vähän vanhaa aihetta, kun en viitsi uutta aloittaa.

Mulla on 4g63:ssa vaparissa sellainen ongelma, että öljytikku nousee paikoiltaan parisen senttiä. Sieltä lennä öljyä eikä tikku nouse muulloin kuin jos antaa enemmän kierroksia. Tarkistin venakannen PCV:n ja se toimi hyvin. Olen laittanut kumpaankin yläkerran huohottimeen bensansuodattimen letkun väliin, niin ettei imuputkeen mene öljyä. Toinen letku, joka meni imusarjaan ohjataan konetilan taakse ja reikä imusarjassa on tulpattu.

Katselin öljytikkua, että se kumi taitaa olla kuivunut niin ettei ole enää riittävän tiukka. Mistäköhän voisi löytyä uusi (paitsi timanttitiskiltä)? Motonetin haku ei tunne mitään öljytikun tapaistakaan.

Jos tikun vaihto ei auta, niin onko syytä olettaa, että männän renkaat vuotaa? Vai onko alakerrassa jotain huohotinta mikä voisi olla tukossa? Puristukset on mitattu jokin aika sitten ja kuva ohessa. Ovatko puristukset ok?


* puristukset.jpg (49.33 kilotavua, 421x378 - tarkasteltu 942 kertaa.)
tallennettu

Ei se vauhti, vaan se äkkipysäys.
......................................................
Mitsubishi Eclipse GS -97 / Harrasteauto
Saab 9-5 SE Hirsch -00 /Perheauto
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10561


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #59 : 11.01.09 19:12 »

Kyllähän se aina hiukan huono merkki on, jos kampikammiossa on painetta. Ja siitähän tuo tikun pomppaaminen on merkki. Tosin, olet kyllä varmasti jäljillä siinäkin, että se tikun kumi voi yksinkertaisesti olla tiensä päässä. Haet timanttitiskiltä uuden ja kokeilet, ei tuollainen osa sielläkään voi mielettömän kallis olla. Itsekin tilasin juuri öljykorkkeihin läjän uusia tiivisteitä, ne ovat alkuperäisenä ihan ilmaisia (ja hyviä), ei tulisi mieleenkää edes lähteä etsimään mitään korvikerinkulaa sinne.

Mutta tuo bensansuodatin letkun välissä...... ei se ainakaan paranna tuota kampikammion tuuletusta. Ja kun oireena nimenomaan on tikun pomppaaminen kierrättäessä (= kun paine kasvaa hetkellisesti ja nopeasti), se voisi johtua esim. siitä, että ylimääräinen suodatin toimii virtauksenrajoittimena (mutta ei tuki huohotusta kokonaan). Kokeilisin kyllä sen suodattimen poistamista. Lisäksi se suodatin voi kerätä itseensä öljyä ja tukkeutua ajan kanssa...
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Tuiisa

Poissa Poissa

Viestejä: 335



Profiili
« Vastaus #60 : 11.01.09 19:57 »

Kyllähän se aina hiukan huono merkki on, jos kampikammiossa on painetta. Ja siitähän tuo tikun pomppaaminen on merkki. Tosin, olet kyllä varmasti jäljillä siinäkin, että se tikun kumi voi yksinkertaisesti olla tiensä päässä. Haet timanttitiskiltä uuden ja kokeilet, ei tuollainen osa sielläkään voi mielettömän kallis olla. Itsekin tilasin juuri öljykorkkeihin läjän uusia tiivisteitä, ne ovat alkuperäisenä ihan ilmaisia (ja hyviä), ei tulisi mieleenkää edes lähteä etsimään mitään korvikerinkulaa sinne.

Ennenkuin aloin kunnolla tutkia ongelmaa niin menin timanttitiskille tilatakseni sen PCV venttiilin, mutta siitä oli pyyntö 34 euroa, joka musta on ihan naurettava tollaselle huipputekniikalle. Siksi epäilin vahvasti tikunkin tilaamista.

Mutta tuo bensansuodatin letkun välissä...... ei se ainakaan paranna tuota kampikammion tuuletusta. Ja kun oireena nimenomaan on tikun pomppaaminen kierrättäessä (= kun paine kasvaa hetkellisesti ja nopeasti), se voisi johtua esim. siitä, että ylimääräinen suodatin toimii virtauksenrajoittimena (mutta ei tuki huohotusta kokonaan). Kokeilisin kyllä sen suodattimen poistamista. Lisäksi se suodatin voi kerätä itseensä öljyä ja tukkeutua ajan kanssa...

Joo, se menee tukkoon, mutta ajatus on vaihtaa se joka kerta kun vaihdan öljyt eli aika usein. Ja se suodatin taitaa maksaa euron, kaks. Ja nyt kun irrotin sen letkun niin kyllä siitä PCV:n läpi sai helposti puhallettua, joten kyllä kait se sitten vielä toimii. Eihän sitä ilmaa vedetä siitä bensansuodattimen läpi toiseen suuntaan vaan ainostaa kannesta ulospäin, eikö? Olen yrittänyt miettiä jonkinlaisen huohotinsäiliön tekemistä kun kaupalliset ovat törkeän hintaisia, mutta en ole saanut tehdyksi. Mitään sätöksiä en viitsisi näkyviin laittaa (eikä se bensasuodatin näytä sätökseltä  Grin ). Mutta siis jos venttiilikanteen tulee painetta, niin voiko se pompauttaa öljytikun aivan toiselta puolen konetta?
tallennettu

Ei se vauhti, vaan se äkkipysäys.
......................................................
Mitsubishi Eclipse GS -97 / Harrasteauto
Saab 9-5 SE Hirsch -00 /Perheauto
Markok

Poissa Poissa

Viestejä: 323



Profiili
« Vastaus #61 : 11.01.09 19:57 »

Onko tollanen suodatin/imusarjan letku viritys ollut kauan ja toiminut?
Eikö tossa ole aika radikaalisti muutettu koneen huohotusta. Jos moottori on ehjä niin
ei imusarjaan mene öljyä.
tallennettu

S1000RR, DXR 250, KTM SX 250. Honda...
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10561


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #62 : 11.01.09 20:00 »

Lainaus
Mutta siis jos venttiilikanteen tulee painetta, niin voiko se pompauttaa öljytikun aivan toiselta puolen konetta?

Totta kai. Samaa kaasutilaahan ne ovat, kampikammion ja venttiilikopan alapuolisen tilan yhdistävät esim. öljyn paluureiät.
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Tuiisa

Poissa Poissa

Viestejä: 335



Profiili
« Vastaus #63 : 11.01.09 20:02 »

Onko tollanen suodatin/imusarjan letku viritys ollut kauan ja toiminut?
Eikö tossa ole aika radikaalisti muutettu koneen huohotusta. Jos moottori on ehjä niin
ei imusarjaan mene öljyä.

Puhdistin imusarjan viime kesänä kun autolla oli ajettu 145tkm (nyt pari tonnia enemmän). Silloin imusarjassa tuntui olevan jotain öljyn tapaista kuraa vaikka kuinka ja paljon (öljyn ja muun sonnan sekoitusta jota vaparin läpi tulee). Lisäksi se letku joka meni imuputkeen ennen KL-koteloa, niin sielläkin näkyi roiskeita öljystä.

En nyt aivan ymmärrä miten olisi mahdollista, että huohotuksessa ei lentäisi öljyä mukaan, tai jos lentää niin se tarkoittaa, että koneessa on jotain suuremmin vialla. Mutta joku varmaan kertoo?
tallennettu

Ei se vauhti, vaan se äkkipysäys.
......................................................
Mitsubishi Eclipse GS -97 / Harrasteauto
Saab 9-5 SE Hirsch -00 /Perheauto
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10561


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #64 : 11.01.09 20:06 »

Kyllä huohotuksessa aina on hieman öljysumua mukana, joka voi sitten ilmavirran rauhoittuessa pisaroitua esim. sinne huohotinputkeen. Mutta sen poistamiseksi kannattaisi käyttää ennemminkin jotain keskipako-tyyppistä puhdistusta/keräystä (kuten kilpureissa yleensä on ja monissa after-market-oil-catch-can ratkaisuissa) kuin tuollaista paperisuodatinta.
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Tuiisa

Poissa Poissa

Viestejä: 335



Profiili
« Vastaus #65 : 11.01.09 20:17 »

Mitä eroa muuten niillä kahdella huohotusputkella on, jotka tuosta venttiilikannesta lähtevät? Jos nyt hankin catch canit (kummallekin omansa?), niin onko kumpikin sitten ohjattavat takaisin imusarjaan/putkeen? En ymmärrä, miksi painetta ei voi purkaa vain ulos koneesta ympäristöön vaan että se pitäisi purkaa nimenomaan takaisin imujärjestelmään.
tallennettu

Ei se vauhti, vaan se äkkipysäys.
......................................................
Mitsubishi Eclipse GS -97 / Harrasteauto
Saab 9-5 SE Hirsch -00 /Perheauto
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10561


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #66 : 11.01.09 20:20 »

Päästöjuttuja katsos, eihän hiilivetyjä voi noin vaan päästellä ilmaan.

Ja ei se kyllä kannata muutenkaan, huohotinhuurut haisevat todella epämiellyttävälle, ei niitä kannata päästää konehuoneeseen (josta ne pääsevät sitten kabiiniin).

Eikös "ST" kokeillut tätä Galantissa ja totesi, että antaa huohotinhuurujen mennä takaisin imusarjaan...?
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Evox
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 391


Profiili
« Vastaus #67 : 11.01.09 20:21 »

Mitä eroa muuten niillä kahdella huohotusputkella on, jotka tuosta venttiilikannesta lähtevät? Jos nyt hankin catch canit (kummallekin omansa?), niin onko kumpikin sitten ohjattavat takaisin imusarjaan/putkeen? En ymmärrä, miksi painetta ei voi purkaa vain ulos koneesta ympäristöön vaan että se pitäisi purkaa nimenomaan takaisin imujärjestelmään.

Mäkin ihmettelen miksi Evossa pakoputkessa pitää olla Catti estämässä kaikkien kaakkien ulkoiluttamista  Grin Taisi olla toi kampikammion höyryjen takaisinkierrätys ensimmäisiä saastelaitteita autoissa.
tallennettu

Pienet moottorit on söpöjä ; )
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10561


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #68 : 11.01.09 20:37 »

Lainaus
Mitä eroa muuten niillä kahdella huohotusputkella on, jotka tuosta venttiilikannesta lähtevät? Jos nyt hankin catch canit (kummallekin omansa?), niin onko kumpikin sitten ohjattavat takaisin imusarjaan/putkeen?

Tämä on hyvä kysymys, yritin workshopmanualista katsella noiden merkitystä, mutta en keksinyt, että miksi niitä pitää olla kaksi. Toisessä on se PCV-venttiili, toisessa nähdäkseni ei. Ehkä ajatuksena on, että toisesta putkesta menee ilmaa venakoppaan päin ja toisesta ainoastaan venakopasta pois (koska ilman pitää pystyä tilanteen mukaan liikkumaan kumpaankin suuntaan).
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Tuiisa

Poissa Poissa

Viestejä: 335



Profiili
« Vastaus #69 : 11.01.09 20:42 »

Mutta summa summarum, nyt eivät öljyhöyryt pääse linnuille ja puille kun ne menevät siihen bensasuodattimeen ja minähän sitten vien suodattimen ongelmajätepisteelle kun vaihdan muutenkin öljyt. Eikä huohotusjärjestelmä tästä kärsi mitenkään, kunhan suodatin on riittävän usein vaihdettu ja systeemi ei tarvitse imujärjestelmässä sitä ilmaa, joka huohotuksesta syntyy. Näkisin siis, ettei nykyisessä systeemissä ole vikaa.

Nyt ei kyllä siis löytynyt mitään muuta syytä öljytikun nousulle kuin tuo tikun kumin kovettuminen. Vai oliko noissa puristuksissa jotain huolestuttavaa?

Ps. unohdin mainita, että juurikin toi öljyhöyry ja EGR:n palauttama pakokaasu on tietysti sen mönjän syy joka sieltä imusarjasta piti hiekkapuhaltaa.

tallennettu

Ei se vauhti, vaan se äkkipysäys.
......................................................
Mitsubishi Eclipse GS -97 / Harrasteauto
Saab 9-5 SE Hirsch -00 /Perheauto
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10561


Colt, Lancer, Carisma, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #70 : 11.01.09 20:49 »

Se EGR on yksi paholaisen keksintö, jonka joutaakin tukkia.

Mutta tuohon huohotusasiaan palatakseni, kyllä se suodatin voi hyvinkin aiheuttaa tuon tikun pomppisen: kun painekampikammiossa nousee äkisti (kierrosten noustessa), normaalisti se paine pääsisi suht helposti purkautumaan PCV-venttiilin ja letkun kautta imusarjaan. Nyt siellä onkin se suodatin kuristamassa virtausta -> paine kampikammiossa nousee korkeammalle, koska se pääsee purkautumaan hitaammin. Kokeile vaikka: ota tyhjä muovipullo, poraa siihen pieni reikä (simuloitu kampikammio ja suodattimen kuristama huohotusreitti). Puhalla pulloon -> pulloon syntyy painetta. Seuraavaksi poraat pulloon rasiaporalla kunnollisen, ison reiän (simuloitu kampikammio reilulla huohotusreitillä). Puhalla pulloon -> pulloon syntyy samanlaisella puhalluksella paljon pienempi paine. Ero ei tietenkään moottorissa ole näin selvä, mutta tilanne on kuitenkin koko lailla sama.
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
ST
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 7180



Profiili
« Vastaus #71 : 11.01.09 22:43 »

Eikös "ST" kokeillut tätä Galantissa ja totesi, että antaa huohotinhuurujen mennä takaisin imusarjaan...?
Oikein muistit,käry oli kyllä TODELLA järkyttävä..

En suosittele kenellekkään.
tallennettu

Mitsubisimään

Poissa Poissa

Viestejä: 666


Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-


Profiili
« Vastaus #72 : 12.01.09 00:05 »

Jo 0,5mm katkosväli männänrenkaissa riittää nostamaan sen tikun ylös ja 1,2 bar nostaa jo vähän öljyäkin Grin
tallennettu

Itseoppineet...ainoita oppineita, loput ovat koulutettuja...
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8996


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #73 : 12.01.09 00:09 »

Jo 0,5mm katkosväli männänrenkaissa riittää nostamaan sen tikun ylös ja 1,2 bar nostaa jo vähän öljyäkin Grin

Miksi sitten Evo 6 Workshop Manualissa normaali männänrenkaiden välys on ylemmällä renkaalla 0.25-0.35 mm, alemmalla 0.40-0.55 mm ja service limit kummallakin 0.8 mm? Omassa 120 tkm ajettussa koneessa ylemmät renkaat 0.4-0.45 ja alemmat 0.55 mm. Ei nouse tikku, ei häviä öljyä eikä huohota, mutta männät ovatkin ehjät Smiley
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
MVa~1

Poissa Poissa

Viestejä: 2858


Liian korkea ja liian matala..


Profiili WWW
« Vastaus #74 : 12.01.09 00:09 »

En nyt aivan ymmärrä miten olisi mahdollista, että huohotuksessa ei lentäisi öljyä mukaan, tai jos lentää niin se tarkoittaa, että koneessa on jotain suuremmin vialla. Mutta joku varmaan kertoo?

Kun kone menee väljäkis, alkaa se työntämään enemmän ilmaa huohottimesta, koska purituspainetta päässee vuotamaan kampikammioon. Lisää ilmma, eli suurempi virtausnopeus. Suurempi virtausnopeus sitten uljettaa tuota öljyä helpommin.

Terve kone huohottaa niin vähän, että periaatteessa tuota öljyä ei pitäisi ulos huohottimesta tulla, mutta kyllä kai sieltä monesti vähän tulee. Ja terveen koneen huohottaminen on enemmänkin edestakaista liikettä, koska männärenkaiden välistä ei tule ylimääräisiä kaasuja kampikammioon, vaan ainoa mikä painevaihtelua aiheuttaa on liikkuvat männät.
tallennettu

-89 "Ällä'' & Galant-98 SportWagon
Sana vika on perustermi, joka ilmaisee toiminnan päättymistä tai potentiaalisen toimintamahdollisuuden estymistä
Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines