Kirjoittaja Aihe: Brembon jarrut Leguun? Evo8 käy? käykö 9:n brembot?  (Luettu 4717 kertaa)

Poissa akio

  • Hallitus
  • Viestejä: 2542
  • impact green
    • Profiili
Omat tilasin mamasanilta "customina". Suosittelen
"And second, while I've never actually driven an ordinary Galant, I find myself drawn to what is simply terrific styling. It's like one of those women who, when you first meet them, don't appear attractive at all. But after a few hours, you're at her feet, slobbering."

Jeremy Clarkson

Poissa jubo

  • Club Member
  • Viestejä: 28
  • Galant VR4 ja ASX 1.8
    • Profiili
Fiksuinta toki kysyä suoraan HELiltä, mutta kun näköjään tarjoavat "liittyvinä tuotteina" Galant VR4:ään AYC teräspunosletkuja niin tästä voisi päätellä että olisivat 8g Galanttiin (6g/7g:hän ei mitään AYC:tä ole).

Mutta kuten sanoin, ennen tilaamista varmistaisin valmistajalta.
Tekevät HELlillä "reseptin" mukaan letkut, eikä osannut tarkentaa sopiiko 8g galanttiin.
Tilasin HELliltä taakse evo 6 letkut ja eteen teetän dunlop hiflexillä, kun saan huomenna käsiini galantin vakioletkun malliksi.
Nyt: Galant VR-4 Type-S -00 ja ASX 1.8 DID 4WD Instyle -11
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00, Jetta 2.0 TDI -06,
Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99, A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98

Poissa jubo

  • Club Member
  • Viestejä: 28
  • Galant VR4 ja ASX 1.8
    • Profiili
Nyt olis brembot ja HELlin letkut edessä ja takana.
Sen verran tiedoksi, että takaa joutuu jarrukilpiä rälläköimään, kun evon levyt ei muuten mahdu.
Edessä tosiaan ollut jo pari kuukautta brembot perus paloilla ja boschin levyillä. Etujarrut on pitänyt vaihdosta lähtien kovaa ujellusta pienellä ja kohtuullisella jarrutuksella. Nyt vaihdoin EBCeen yellowstuffit ja ujellus abaut 10-kertaistui...
Olisko ideoita mistä ujellus vois johtua?
Nyt: Galant VR-4 Type-S -00 ja ASX 1.8 DID 4WD Instyle -11
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00, Jetta 2.0 TDI -06,
Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99, A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2501
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Nyt olis brembot ja HELlin letkut edessä ja takana.
Sen verran tiedoksi, että takaa joutuu jarrukilpiä rälläköimään, kun evon levyt ei muuten mahdu.
Edessä tosiaan ollut jo pari kuukautta brembot perus paloilla ja boschin levyillä. Etujarrut on pitänyt vaihdosta lähtien kovaa ujellusta pienellä ja kohtuullisella jarrutuksella. Nyt vaihdoin EBCeen yellowstuffit ja ujellus abaut 10-kertaistui...
Olisko ideoita mistä ujellus vois johtua?

Sanoisin että ujellus on enemmän ominaisuus kuin vika Bremboissa. Veikkaan että johtuu jarrun rakenteesta koska ei ole vain Evon jarrujen "ongelma". Toiset palat ujeltaa enemmän kuin toiset. Joku pala saattaa olla myös hiljainenkin.

Itsellä on Stoptech palat ja ovat aika hiljaiset. Kostealla kelillä kylminä vinkuvat mutta eivät juuri muuten.

KENT brake pad silencer on toimivaa ainetta jos vinkuminen häiritsee liikaa. Tällä saatiin 370Z alkuperiset jarrut (isot Brembot) hiljaiseksi kun oli kaikki muu kokeiltu.
Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa jubo

  • Club Member
  • Viestejä: 28
  • Galant VR4 ja ASX 1.8
    • Profiili
Sanoisin että ujellus on enemmän ominaisuus kuin vika Bremboissa. Veikaan että johtuu jarrun rakenteesta koska ei ole vain Evon jarrujen "ongelma". Toiset palat ujeltaa enemmän kuin toiset. Joku pala saattaa olla myös hiljainenkin.

Tarkennus vielä että vinkuu niin että korviin ottaa. Pitäs melkeen pelttorit päässä ajella.

KENT brake pad silencer on toimivaa ainetta jos vinkuminen häiritsee liikaa. Tällä saatiin 370Z alkuperiset jarrut (isot Brembot) hiljaiseksi kun oli kaikki muu kokeiltu.

Laitetaan korvan taakse  :peukku
Nyt: Galant VR-4 Type-S -00 ja ASX 1.8 DID 4WD Instyle -11
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00, Jetta 2.0 TDI -06,
Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99, A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98

Poissa mystinengalant

  • Moderaattori
  • Viestejä: 7284
  • Mennyt mies
    • Profiili
Eipä ole kuulunut ikinä mitään ujelluista Bremboista. Palat merkkiä Roadhouse. Ei kait se mihinkään pysähdy mutta näyttää hyvältä :)

Poissa jubo

  • Club Member
  • Viestejä: 28
  • Galant VR4 ja ASX 1.8
    • Profiili
Vedin nyt lamellilaikalla levyistä pinnan rikki. Hetken aikaa oli hiljaa, mutta nyt taas vinkuu samallalailla kun ennen palojen vaihtoo... Vielä täytyy koittaa laittaa kuparitahnaa palojen ja mäntien väliin.
Satulat tosiaan ostin käytettynä briteistä ja niiden historiasta ei mitään tietoo. Voi olla että on seissyt monta vuotta. Joten jos 1 tai 2 mäntää on vähän jumissa satulassa niin voiko se aiheuttaa vinkumisen jos pala painuu epätasaisedti levyyn tai painaa aluksi vain toiselta puolelta levyä?
Tosin männät ainakin painui ihan ilosesti sisään kun palat vaihdoin.  ???
Nyt: Galant VR-4 Type-S -00 ja ASX 1.8 DID 4WD Instyle -11
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00, Jetta 2.0 TDI -06,
Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99, A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4575
  • V GSR & A163
    • Profiili
Mullakaan ei vingu. RoadHousen palat ja pysähtyy kylmilläkin paloilla hyvin.
If in doubt, go flat out.

Poissa mystinengalant

  • Moderaattori
  • Viestejä: 7284
  • Mennyt mies
    • Profiili
Mullakaan ei vingu. RoadHousen palat ja pysähtyy kylmilläkin paloilla hyvin.

Nämä on loistavat palat hintaansa nähden. Erityisesti jos tykkää pestä vanteita usein :)

Poissa jubo

  • Club Member
  • Viestejä: 28
  • Galant VR4 ja ASX 1.8
    • Profiili
Päivitetääs vähän tilannetta. Nyt on siis kaikki kokeiltu: uudet palat (EBC Yellow stuff), toiset satulat ja toiset levyt (merkistä ei tietoa).
Kaiken tämän jälkeen tilanne parantunut huomattavasti. Oikeastaan vasta levyjen vaihto vaikutti vinkumiseen isommin. Vieläkin välillä päästää ikävän äänen kevyellä jarrutuksella, mutta olkoon vaikka sitten "kisasempien" palojen ominaisuus.
Nyt: Galant VR-4 Type-S -00 ja ASX 1.8 DID 4WD Instyle -11
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00, Jetta 2.0 TDI -06,
Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99, A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98