Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
24.11.17 16:30 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: iMiEV sähköauto  (Luettu 6248 kertaa)
Jani T
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 3672


ASX Instyle, Citroën C2.


Profiili WWW
« Vastaus #25 : 23.10.09 15:29 »

Nojoo... Nyt on sitten toi iMiev maisteltu ja vannoutuneena polttomoottorin kannattajana täytyy kyllä sanoa että en taida enää ihan vannoutunut ollakaan Smiley

Kyllä toi kiva pikkukiesi on, loppujen lopuksi jopa sympaattisen näköinenkin (naispuoliset vois kutsua jopa söpöksi Cheesy) ja voisin jopa kuvitella itseni tuommoisella ajelemassa työmatkoja ja kaupunkia ihan mielellään.

Toki ajelu oli vain liikkeen pihalla pyöritystä mutta kyllä siinä sai hyvän kuvan minkälaisesta pelistä on kysymys, pieneksi autoksi yllättävänkin tukevan oloinen, ja jopa tilavakin, ainakin "kauppakassiksi", lapsetkin mahtuu hyvin kyytiin ja kontiin mahtuu reput ja vehkeet hyvin.
Hauskinta oli se käyntiinlaitto, esittelijä käski vaan kääntämään avaimesta niinkuin normaalisti, ja ainoa mitä tapahtui oli että mittarit heräs eloon, mitään ääniä ei kuulunut, sitten vain vaihteenvalitsin D-asentoon ja menoksi, ihan se oli ku olis autolla ajellut, ainoa vaan kun mitään ei kuulunut, ei mitään vaihteenvaihtoja, ei mitään tuttua autollessa tapahtuvaa meteliä Smiley

Yllättävän laadukkaankin oloinen sisusta, muovisuudesta huolimatta, kaiki normaalit kytkimet ja säätimet löytyi, sähköikkunat y.m.

Negatiivista sanottavaa en kyllä keksi, ehkä auton tuleva hinta mutta sehän ei ole auton vika...

Kyllä, minä olen ainakin valmis muuttamaan käsitykseni sähköautoista ja jos joskus noiden hinta sopii lompakolleni niin en yhtään epäile etteikö tuommoinenkin tulisi kyseeseen autoa hankittaessa...

Jos saatte mahdollisuuden mennä koeajolle niin se kannattaa, iMiev pyörii vielä jonku viikon ympäri Suomen Mitsubishi jälleenmyyjien.


Jos joku haluaa niin minulla on tossa muutama (4kpl) esite jonka voin postittaa halukkaille
tallennettu

"Viinaan tottumattomat tasanko-intiaanit joivat saadakseen krapulan, eivät tullakseen humalaan. Intiaanit pitivät krapulaa pyhänä tilana, jossa mieli kirkastui ja kaikki maallinen katosi"
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10831


Colt, Lancer, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 23.10.09 16:05 »

En ole tuolla ajellut, mutta muilla sähköautoilla kyllä. Ja todellakin, ottaisin heti sellaisen työmatka-autoksi, jos eivät Lipposlovakian tekovihreät olisi verottaneet ostoa (täysi autovero) JA käyttöä (maksat polttoaineveron, eli kansan kielellä dieselveron). Siinä ne kauniit puheet liikenteen verotuksesta mukamas ympäristösyistä taas realisoituvat...
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
Hyeena

Poissa Poissa

Viestejä: 959


Galant Sigma 2000 GLX -80


Profiili
« Vastaus #27 : 26.10.09 14:41 »

Valmistamiseen tarvitaan melkoisia määriä energiaa tällä hetkellä, tämä voi tietysti mahdollisesti muuttua kunhan ideat kypsyy. Ainakin jotain aurinkoenergiaan perustuvia kehitelmiä on ollut.

Kuljettamisessa on semmoinen ongelma että vetyä ei voi nestemäisenä kuskata, joten kuljetussäiliön energiasisältö jää aika onnettoman pieneksi bensiiniin verrattuna. Samoin huolto-asemilla pitäisi olla aika mielettömän kokoiset vetysäiliöt, joskin siellä sitä olisi ehkä mahdollista pitää nestemäisenä, tosin se kuluttaisi taas aika älyttömiä määriä energiaa.
Itseasiassa jo useamman vuoden ajan on tuskasteltu sellaisen ongelman kanssa kuin sahkon siirrossa tapahtuva energiahukka (ja etta voimalat halutaan sijoittaa kauaksi sielta missa sita virtaa tarvitaan). Yksi ehdotetuista ratkaisuista on ollut runkolinjoissa siirtyminen suprajohtimiin. Tarkkaan en enaan muista miten homma meni mutta eraassa suprajohdin mallissa tarvittiin vetya joko eristykseen tai muuhun siina putkistossa. Ja kyseisen menetelman hyotyja oli mm. juuri tuo siina ohessa tapahtuva vedyn jakeluverkoston muodostuminen. Aiheesta tais olla joskus TM:ssakin, muistaakseni.
tallennettu

Hyeena

Poissa Poissa

Viestejä: 959


Galant Sigma 2000 GLX -80


Profiili
« Vastaus #28 : 26.10.09 14:50 »

Kun en ole sattumoisin tarkemmin tuohon iMieviin tutustunut niin mites tuossa lataus hoidetaan? Normaaliin pistorasiaan (16A) kiinni vai?
Kun kaupungissa harvalla on mahdollisuus edes siihen 16A 2h ajan, saatikka 8h..
Puolisko kun ajelee toihin ja takas naapuri kaupungin puolelle (5-40km suuntaansa) epamaarasiin aikoihin, niin tuollainen sahkoauto olisi poikaa jos sen vaan sais kerrostalon parkkiksella ladattua..
tallennettu

MakeM
Sir Crankwalk
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 3276



Profiili WWW
« Vastaus #29 : 26.10.09 14:52 »

Jeps, tulisihan se verkko siinä samalla "kätevästi".
Säilöminen on ongelma, metalleihinhan noita saatetaan saada imeytettyä. Siltikin on kyllä niin, että vety on vaan energian varastoimismuoto, sillä sen tekemiseen kuluu kuitenkin valtavasti energiaa.
tallennettu

Ajakaamme.net - Tarinoita ajamisesta, suomeksi.
Jani T
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 3672


ASX Instyle, Citroën C2.


Profiili WWW
« Vastaus #30 : 26.10.09 16:15 »

Kun en ole sattumoisin tarkemmin tuohon iMieviin tutustunut niin mites tuossa lataus hoidetaan? Normaaliin pistorasiaan (16A) kiinni vai?
Kun kaupungissa harvalla on mahdollisuus edes siihen 16A 2h ajan, saatikka 8h..
Puolisko kun ajelee toihin ja takas naapuri kaupungin puolelle (5-40km suuntaansa) epamaarasiin aikoihin, niin tuollainen sahkoauto olisi poikaa jos sen vaan sais kerrostalon parkkiksella ladattua..
Joo, normaaliin pistorasiaan vaan kiinni ja ei muutaku kovaa ajoa, se vaan on harmillista tällä hetkellä että toi latausaika on tosian sen 7 tuntia täyteen, mutta Mitsu kehittelee yhdessä Fortumin kanssa asiaa kuntoon niin että auto saatais "tankattua" n. 5minuutissa 80% täyteen.
Ja valmista se lienee siihen mennessä kunhan autoja rupeaa saamaan???
Näin mäkin sen mietin että työautona toi ois kätevä ku meillä saa auton tolppaan työmaallakin ihan vuorokauden ajasta riippumatta Smiley Työmatka 25 kilsaa suuntaansa, ni eihän tuota tarvis kotona "tankkailla" ollenkaan Cheesy
tallennettu

"Viinaan tottumattomat tasanko-intiaanit joivat saadakseen krapulan, eivät tullakseen humalaan. Intiaanit pitivät krapulaa pyhänä tilana, jossa mieli kirkastui ja kaikki maallinen katosi"
Jani T
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 3672


ASX Instyle, Citroën C2.


Profiili WWW
« Vastaus #31 : 26.10.09 16:19 »

Tossa muuten on noi loput koeajo mahdollisuudet:

27.10 Turku klo 10-17

28.10 Pori klo 12- 17

29.10 Kouvola klo 12-17

30.10 Järvenpää klo 12- 17

Ja TÄÄLLÄ voi tutustua tuohon laitteeseen

tallennettu

"Viinaan tottumattomat tasanko-intiaanit joivat saadakseen krapulan, eivät tullakseen humalaan. Intiaanit pitivät krapulaa pyhänä tilana, jossa mieli kirkastui ja kaikki maallinen katosi"
MitsuMi

Poissa Poissa

Viestejä: 2432


Autolomalla Ranskassa


Profiili
« Vastaus #32 : 26.10.09 16:28 »

Kerpele sentään kun ei eksy tuo sähkökulkine tänne pohjoiseen Sad
tallennettu

Pessimisti ei pety.
ast
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 10053


Z27AG, Z37A


Profiili
« Vastaus #33 : 30.10.09 13:24 »

Kävin Järvenpäässä katsomassa autoa ja ajamassa pihan ympäri. Auto oli vielä oikeanpuoleisella ohjauksella varustettu protoversio brittikilvissä, mutta vaikutti valmiilta pikku yksityiskohtia lukuunottamatta. Myynti Japanissa on alkanut heinäkuussa. Esittelijöiden mukaan LHD euro-versio olisi tulossa ensi vuonna(?)

Ajamisen puolesta ei eronnut mitenkään automaattivaihteisesta autosta eli ryömintä yms. on toteutettu kuten automaatissa. Auto "käynnistettiin" samalla tavalla kuin normaali polttomoottorikäyttöinen auto eli kiertämällä avainta start asentoon asti. "Vaihteenvalitsin" oli samanlainen kuin normaalissa automaatissa, alueita tosin oli eteenpäin D, Eco ja B jossa on erilainen moottorijarrutus kuin D:ssä. Akuston kohdalla puhuttiin 10 vuoden takuusta mikä on jo aika hyvä turva koska akut kuitenkin lienevät auton arvokkain osa.

"i" mallin kori on toki pieni, mutta sisätilat vaikuttivat kokoluokan huomioiden kohtuu hyviltä. Akut on piilotettu pohjarakenteeseen niin että suurin osa on penkkien alla. Sähkökäyttöisyys ei siis syö auton käyttökelpoisuutta kuin toimintamatkan osalta. Talvitestejä on kuulemma ajettu Norjassa.

Teknisesti vaikutti toimivalta työmatkakäyttöön ja pääkaupunkiseudulla tai muulla isolla kaupunkialueella pyörittelyyn jos vaan latausmahdollisuus omalla parkkipaikalla ja mahdollisesti töissä on olemassa. Verotuskohtelu ja hinnoittelu tietysti vaikuttavat paljon kannattavuuteen. Huoltotarpeen ainakin luulisi olevan pienempi kuin polttomoottoriautoissa.
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
Niko Päivinen
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 10831


Colt, Lancer, Pajero


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 30.10.09 19:44 »

Kiitti ast vinkistä, kyllähän mekin käytiin tuo kokeilemassa. Todella valmiin oloinen laite, eipä juuri eroa pienestä automaattivaihteisesta. Hauska kokemus ja hieno peli.
tallennettu

"There are only three sports: bullfighting, motor racing and mountaineering; all the rest are merely games."   -E. Hemingway-
-JP-
*Hallituksen VPJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 6831



Profiili WWW
« Vastaus #35 : 01.11.09 19:21 »

Tälläinen....   Wink

http://www.worldcarfans.com/10508248659/mitsubishi-lancer-evolution-miev



* 2050824_001_1M.jpg (41.49 kilotavua, 500x375 - tarkasteltu 275 kertaa.)
tallennettu

MLR AT SPA 2009 2010 2011 2012 2014 2015 NURBURGRING 2009 2010 2011 2012 2014 2015  NURBURGRING GP TRACK 2011  MLR SS CASTLE COMBE 2015 BLYTON PARK 2015
Hyeena

Poissa Poissa

Viestejä: 959


Galant Sigma 2000 GLX -80


Profiili
« Vastaus #36 : 01.11.09 22:03 »

Tulipa tuosta mieleen, ennemmin tai myohemmin nuo sahkoautot paatyvat "suuren yleison kisoihin", niin yksi polttonesteiden vaikutus haviaa, nimittain tayden ja lahes tyhjan tankin painoero.
(ikava jatkoajatus, le mans 24h, jossa autot viettaa 12h latureissa..  )
tallennettu

masa-

Poissa Poissa

Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #37 : 04.11.09 03:18 »

Empä usko että mitään latausrulianssia kisoissa tarvitaan, vaan tuollaisiin tapahtumiin missä kierretään koko ajan samaa rataa, voi hyvin tehdä lataavan tien. Koreassa tuollainen on jo kehitteillä ja testikäytössä. Siitä oli juttua tiede lehdessä. Eli auto lataa itseään koko ajan tiestä. Samalla saa virtaa poiketa vähän lataavan tien ulkopuolellakin. Ei tarvitse pistää autoa tolppaan, eikä edes käydä huoltoasemilla tai tankata varikolla.  Smiley

Ainut ongelma lataavassa tiessä tietysti oli aivan älytön hinta.
tallennettu
MakeM
Sir Crankwalk
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 3276



Profiili WWW
« Vastaus #38 : 04.11.09 09:15 »

Tai sitten tehdään niistä akkupaketeista vaihdettavia kunhan kapasiteetit kehittyy vähän.
tallennettu

Ajakaamme.net - Tarinoita ajamisesta, suomeksi.
Zygi

Poissa Poissa

Viestejä: 375



Profiili
« Vastaus #39 : 04.11.09 09:18 »

Empä usko että mitään latausrulianssia kisoissa tarvitaan, vaan tuollaisiin tapahtumiin missä kierretään koko ajan samaa rataa, voi hyvin tehdä lataavan tien. Koreassa tuollainen on jo kehitteillä ja testikäytössä. Siitä oli juttua tiede lehdessä. Eli auto lataa itseään koko ajan tiestä. Samalla saa virtaa poiketa vähän lataavan tien ulkopuolellakin. Ei tarvitse pistää autoa tolppaan, eikä edes käydä huoltoasemilla tai tankata varikolla.  Smiley

Ainut ongelma lataavassa tiessä tietysti oli aivan älytön hinta.
Näppärää, tukka pystyssä lataa auton, puhelimen, villapaidan ja ylläpitää naapurin leiffin jääkaappia ja telkkaria.
tallennettu

Lancer EX2000 -81 - F*ck the aerodynamics
Suzuki Cappuccino -94 - Kun K:lla on väliä
Seat Cordoba TDi -00 -Työkilometrivessa
Mizushima

Poissa Poissa

Viestejä: 536


Profiili
« Vastaus #40 : 09.11.17 12:12 »

Kerkesi mennä kun jahkailin niin pitkään mutta hyvä niin.

Jep. Onneksi et ehtinyt . Jos olisit kerennyt kokeilemaan, niin nyt sinua ottaisi päähän kun jäit ilman Grin.

i-MiEV:stä on lähes mahdoton kieltäytyä ajokokemuksen jälkeen. Grin Meilläkin I-MiEV:n ottaa aamulla se joka ehtii Grin.

Itse olen vakavasti harkinnut jo toisenkin ostamista tähän talouteen, mutta näitä tahtoo olla vaikea saada. Harva omistaja haluaa luopua. Hintakehityskin on ollut nousujohteinen jo parin vuoden ajan, etenkin Ruotsissa.

i-MiEV:stä muodostui Entry Level EV ja hauska sellainen. Ja sellaisena se pysyy maailman tappiin.



tallennettu

i-MiEV & IS 300h F-Sport
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4150


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #41 : 09.11.17 12:24 »

Mun ajo on pääasiassa moottoritieajoa ja työmatkaa tulee päivässä 100km. Uskoisin että CZT on tossa vielä toistaiseksi tuohon parempi vaihtoehto kuin i-Miev.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4150


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #42 : 09.11.17 12:38 »

Onkos meillä muita i-Miev kuskeja foorumilla kuin Mizushima?
tallennettu

If in doubt, go flat out.
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines