Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.01.18 03:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'  (Luettu 45352 kertaa)
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #75 : 30.12.17 19:02 »

km lukema 250000

Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000

Noniin, nyt on purkuhommat alotettu, ja "tulppienvaihtoprojekti" saa luvan alkaa.



Tunnissa sai tänverran aikaseks:



Syyläristä tuli aika ruosteenväriset nesteet ulos vaikka tästä ei oo montakaa vuotta ku vaihoin ne, mikä lie syynä.

Laittelen kaikki kuvat toho albumii: http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=58178

Seuraavaks pitäs sit lähtee äheltää auton alle et sais kulmavaihteen, putken ja kytkimen työsylinterin mäkee.
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #76 : 30.12.17 20:25 »

Nojuu, kävin vielä purkamassa auton alta noi kulman, putken ja sylinterin. Kulmavaihteen boorit oli aika ruosteessa, mutta vissii niistä vielä oli sentää jotain jälellä. Laitoin sillo vuosia sit kyllä niihi vassua kun kasasin uusilla akseleilla, ei näköjää oo riittäny. Pitää rasvata sit kasatessa ihan helvetin tunteella ne.

Lähteekö nuo vetarit muuten pelkästään laatikon päästä irti? Muistelin kyllä että pitäs käyttää pyörätkin pois mut korjauskirja oli vähän senolonen että sisäpuolet mahtus tulee pois napoja kampeematta, muistaako kukaan?

Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #77 : 31.12.17 19:01 »

Tänää ei kyllä saanu mahottomia aikaseks. Vetarit pois ja jotain purkuhommia yläpuolelta. Vähä kyllä ihmetyttää että miten helkatissa sen ilmastoinnin kompuran saa tuolta irrotettua. :<

Jännää kun Redlinet tuli normiöljyn värisenä laatikosta ulos, eikä sellasena punasävyisenä..
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #78 : 01.01.18 22:31 »

Nojuu, tänään ähelsin sen kompuran irti, tosiaan se on vissiin fiksuin ottaa silleen pois että se teline jää lohkoon kii. Aika hanurista oli kyllä irrottaa sen kompuran alempi vasemman etupyörän puoleinen pultti, otin pyörän ja suojamuovin pois ku etupää on pukeilla niin sitten mahtu jotain kautta pyörittelee sen auki.

Öljynjäähdytinkin tuossa on hidastamassa hommia, yllättävän vähän tuli öljyä lattialle sen banjopulteista.

Aika huolella kyllä särky taas noita liittimiä suuttimista ja cps / tps osastolta. En joko osaa sitä metallilukitinta ottaa pois tai sitten ne on vaan niin pirun haperot jo ne liittimet että aina murtuu. Tosin CPS:n päältä mureni se ruskeanvärinen muovihärdelli ihan käsiin että alkaa olee aika kovaa muovia jo tarjolla. Cheesy

Nyt ois kuitenkin tilanne se että minkään (ei pitäis) oolla moottorin nostoa enää estämässä, en kyllä oikei vieläkää usko että laatikko ja kone mahtuu tulee yhdessä yläkautta pois. Cheesy



Onneks sentää nykyää saa nelossandelssia lähikaupasta niin vituttaa vähemmin.
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #79 : 03.01.18 20:34 »

Eile oli vähä sellanen tupakanpolttopäivä oikeestaa, jos tupakois vielä.

Mut tänää sit nostettii naapurien avustuksella pata pois, kyllä se totta tosiaan tulee ihan suht nätistikki yläkautta pois laatikkoinee, enpä ois uskonu. Vaikeuttamaa jäi ainaki se takimmainen kannakesarvi ku en saanu millää sitä irti, niin piti puslan päästä ottaa.



Kytkimessäkin on EDELLEEN pintaa jäljellä vähän. Cheesy tavallaan siis oikea ratkaisu kun ei tullut sitä sillo 5v sitten vaihdettua, ainakin se on varmaa että en ole ihan pahimmasta päästä tossa kytkimen luistattamisessa. Liekkö se sitten sutii ajoittain asetelman väsymisen vuoksi tai että väännöt on vaan niin rajoilla.



Tästä on hyvä jatkaa, helvetisti kivempihan ton kans on nyt puuhata kun auto on pois tallista ja tilaa on vaikka kuinka paljon touhuta. Laatikonkin pysty tyyliin potkasemaan irti lattialle kun ei tarvinnut jännittää että putoaa korkealta. Cheesy
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #80 : 05.01.18 01:17 »

Noniin, kone on ny avattu. Tavallaan hyvä fiilis, tavallaan huono.



Jakoremmi oli kyllä todella hyvässä kunnossa ja ei ois uskonu että ajoin sillä sen about 100tkm. Automaattikiristinkään ei ollu tullu yhtään ulos, pysty laittaa "sokan" siihen suoraan takas. Tasapainoakselin remmi oli kyllä jotenki ehkä vähä löysän olonen, ei siinäkään mitää vikaa ollu.

Pakosarjasta katkes yks pultti ja yks oli jo poikki. Ilmeisesti sen katkenneen pultin takia oli pakonokan stefa saanu vähä lämpöä ja oli aika kova ja vähä vuotanu. Joraaminen on toki kivaa.



Nokissa ei ollu mitää erikoista, parissa kohdassa vähä eriväriä pukeissa.

Jotain pientä crankwalkin tynkääki saatto olla ehkä, joku 0,2mm tai enemmä, tosin todella tarkkana mittavälineenä toimi työntömitta ku ei muuta sattunu löytyy. Cheesy



Kakkospytyssä oli joku tosi vaisu pystysuuntanen naarmu, ei tuntunu kyllä ees kynnellä. Kaikissa pytyissä näky pääpiirteittäi hoonausjäljet, ja oli myös lasittunu vähän samasta kohasta joka sylinteri. Mitähä tuolle kannattas tehä vai kannattasko mitää? Mitään ohivuotoa selittävää ei kyl äkkiseltää sylinteristä löytyny.

Äkkiseltää sanosin et kakkospytyn kiertokangen laakeri oli huonoimmassa kunnossa, et voisha se olla että se ois jääny vähä alemmas ku muut männät. Tuntu olevan kohtuu tarkka löytää se yläkuolokohta ku mittas niit ohivuotoja. Mielipiteitä? Samoin tasapainoakselien laakerit on vaihtokunnossa.



Männistäkään ei löytynyt kyllä mitään syytä miks se kakkonen ois ohivuotanu eniten. edit: kävin kattoo noi öljyrenkaat uusiks, kaikki oli jumissa ja mähmässä mutta ei ne poikki ollu. Ja vähähä nuo näyttäki siltä että on pukannu palotapahtumaa lohkon suuntaa. Et ne renkaat ny ainaki. Voisko olla mahollista että kakkospytyssä ois sattunu olee ne männänrenkaan katkot samalla kohdalla tai jotain.

Lohkossa oli stanssattu I I I I ja seuraavalla rivillä II II II II II eli vissiin männät std1 koossa ja onkstoi toka sit kampparin laakerit?

Kanteen kaadoin vielä kahtee keskimmäisee pyttyy testiks kakstahtiöljyt ja ei kyl ainakaan mitää suurempaa vuotoa näkyny venoissa, kattoo viel huomen. Tää iha siks että poissulkis jotain ryssimistä siinä ohivuotomittaukses..
« Viimeksi muokattu: 05.01.18 03:08 kirjoittanut Slider » tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #81 : 07.01.18 15:15 »

Nojuu jos vähän päivittäs tänne, Legenaamio oli jeesaamassa torstai - eilisilta välin niin melkei mielummi touhus ku tsättäs foorumilla.

Edelleenkään mitään minun silmään huolestuttavaa ei oo tullu vastaan, öljypumppu on vielä avaamatta ja mittaamatta.

Tasurit lens löpöön likoomaan, aika mukavasti kyllä vaihtu väri ihan pikimustaks vaikken oo koskenukkaan niihin.

Tasapainoakselien laakerit on aika loppu, niinkun Tepi kesäkauden päättäjäisissä vähä veikkas ku sanoin et oon saattanu nähä öljynvaihdossa pientä määrää laakerinväriä.

Kiertokankien laakerit oli vähän enemmän kulunu kun kampiakselin laakerit, ne oli kyllä todella hyvät. Kampparissa näky olevan yks naarmu mikä ei tuntunu kyllä missään. Samoin yhdessä laakeriliuskassa näky joku täky mikä oli vaihtanu väriä, ja ykköspytyn kiertokangen laakerissa oli vissii joku vähä liikkunu.




Kuhan saan mitattua sen öljypumpun niin vois naksauttaa japanista tulee noi tp akselien laakerit, maksaa yhteensä 23e! Ilmeisesti jokapuolelle ny sit laitetaan STD kokosta laakeria, kai. Ei kyllä tule muuta mieleen mitä sieltä pitäs ottaa, no puolikuu! Cheesy Se ei oo tossa täydellisessä yläpään tiivistesatsis mukana?!

Venttiilien poisto vaati kahden erikoistyökalun tekemisen, näkyvät tuossa kuvassa:


Pakoventtiilit oli vähä huonon väriset, ja karstaset. Vähänhän tuo on laihalla käyny jostai syystä. Ja oli sieltä yön aikana tullu öljyäkin pakopuolelle ulos, eli se lääppääminen on sit pakko opetella.


Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000

Kaikki kuvat:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=58178
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #82 : 07.01.18 17:02 »

Nojaa, mittasin sen öljypumpun välyksen. Raamattu sanoo että Drive gear 0.08 - 0.14mm ja driven gear 0.06-0.12mm 0.15mm rakotulkki ei menny ku yhestä kohasta kyllä lävitte, mutta se pienempi ratas ei oo missää kii ni saatto väistääkki vähä just siit kohasta.

Jotain naarmujahan ja kulumaa tuolla näkyy vähä jokapuolella.

Jotenki sellanen fiilis että takas läjää mutta toisaalta tuo on kyllä aikamoinen työmaa jos menee huonoks. Sad


« Viimeksi muokattu: 09.01.18 21:35 kirjoittanut Slider » tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #83 : 09.01.18 21:37 »

Joo voi kyllä olla että tuo öljypumppu pitää uusia, siellä näyttää olevan senverran uria vähä jokapuolella ja välyksetkin oli ylärajassa. ACL:n tarvikepumppua sais jenkeistä reilulla satkulla että sillä mennään.

Männänrenkaiden kanssa hirveä ämpylöinti, ei mitää käryä mitkä tonne ny käy. Ja koittanu lähinnä ny hakee jotain puljua mistä sais sit vaikka ne laakerit tai sen öljypumpun samalla niin säästäs ees vähä postikuluis.
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #84 : 10.01.18 19:57 »

Mitähä täs o pari päivää tullu tehtyä, buunattua ainaki mäntiä ja venttiileitä.

Pakovenoista saa vielä venttiilinnäköiset ajelemalla (pyörivällä) teräsharjalla lautasen pohjasta ja messinkiharjalla sit seetien ja varren puolelta. Sais vissii olla vähä rikkaammalla tuo vehe ku noi hyvi kii toi vaalea karsta.

Mäntien kanssa kokeilin tänää että dippailin niitä vuorotellen asetoniin ja valopeteen, kyllä se vaan vaikuttaa tuo asetoni tähä mennessä tehokkaimmalta karstaa vastaan.

Voi olla että jää avaamatta tuo kanava mikä on öljyrengasurassa ja männäntapin yläpuolella, mihi lie menee, senverran on lietettä niissä. Joka männästä joutu avaamaan ainakin yhden normaalinki öljykanavan. Sad

Jotain OCD:n hoitohommaaki piti tehdä, niin putsasin CPS:n kun se oli niin järkyttävän paskanen, jostain sentään tuli hyvä mieli välillä.


Pakosarjaa vilkasin silleen ohimennen, niin ei sinäänsä mikään yllätys että aika mojova halkeama, turboa en ees uskaltanu kattoo, enkä katokkaa. Cheesy



Männänrenkaat on edelleen täysi mysteeri, että mistä ne saa. Välillä aina käy mielessä että pitäskö kuitenkin tilata ne uudet männät (renkaineen), mutta se vaatii vissii jotai muuta ku tuurnan ja lekan se mäntien vaihto veiveihin?
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #85 : 11.01.18 20:07 »

Juuh elikkäs venttiilien lääppäys..

Mitäpä tuosta ny sanos, kokeilin koneella, ei tuntunu hyvältä eikä järkevältä, käsin pyörittelemällä paljon parempi tatsi toho hommaan.

Lähtökohta pakovenassa:


Karheella pari kierrosta:
Tässä vielä rokkoja näkyvissä venan päässä, seeti alkaa olee jo minun mielestä aika jepa.


Ja sit vielä hienolla pari kierrosta:


Jos jollai on jotain huomautettavaa niin voi sanoa, aikalailla fiilispohjilta lääpin menemää.

Edelleen männänrenkaat / männät, kytkin, laakerit koneeseen ja öljypumppu tilaamatta. (muistutukseks itelle ettei vaa unohdu) Tongue
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #86 : 13.01.18 01:23 »

Nojuu, männänrenkaiden kanssa saattaa olla vähä jotai toivoa, joko 2G Eclipse tai evo4-6 renkaat vois käydä, koska niissä on 2.8mm öljyrengas. Tai sit yhdistelemällä noista omista ja niistä uusista OEM renkaista mitkä löyty Samitsulta vois saada toimivan kokoonpanon.

Venttiilien läppäyskin taas edisty, en tiiä mikä on muuttunu mutta nyt alkaa saada rokot pois pienemmällä harmaalla alueella. Tongue joko taito lisääntyy tai sitten alkupään pytyt vaan tarvi enemmän työstöä.



Pakko oli vähä tökkiä noita kanavia myös, imukanavissa on sellanen todella paskamainen pystyseinä virtausta nähden, oisko joku 1mm tai alle korkea ja onhan tuo kansi muutenkin vähän tommonen tehtaan poikien jäliltä. Onneks ei ollu ku kännykkäkamera messissä niin mitään high res kuvia ei tullu otettua. Pakokanaviin en kyllä meinannu puuttua kun siellä ei mitään inhoja valuvirheitä ole, varsinkaan tollasia pystysuuntaisia seiniä. Kuva on huono mutta silmällä katsottuna tossa vasemmanpuoleisessa kanavassa on ihan huomattava pykälä.

Vesikanavatkin on vähä tommoset, en tiiä onko mitään hyötyä ajaa niitä muotoon mutta samapa toi tässä vaiheessa.
Vasemmalla mun muotoilema ja loput oikealle tehtaan poikien tekosia, toi viimeisin on aika roisi jo.

tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #87 : 13.01.18 22:31 »

Njooh, tarkimmat saatto noista läppäventtiilikuvista ehkä huomatakkin että tuolla imukanavissa on aika raju pykälä, ja just virtauksen suuntasesti. Oon koittanu olla ettei sitä oliskaa ja tehä kaikkee muuta, mutta ei auttanu autismi vei voiton. Sad Tässä on jo vähän alotettu kanavien pyöristelyä.


Mitään sen suurempaa hifistelyporttausta ei todellakaan oo tarkoitus tehdä, kuten kaikki tietää niin 1g kansi virtaa ihan helvetisti, helposti tuplatehoille mitä tossa autossa nyt on, mutta tollaset pystysuorat seinämät oli pakko kyllä hävittää.

Tonnäköset niistä about tuli, jätin ne aika karkeeks, ei jaksanu hinkuttaa mitenkää erityisen paljon.
Suurensin myös yhtä öljykanavaa mistä nousee kanteen öljyt, sillee söpösti. jäi jälkeen kuva ottamatta, pitää koittaa muistaa ottaa.



Pakoventtiilit läppäsin myös kaikki, seuraavaks ois sit imuvenojen vuoro. Lohkosta vois ajella noi öljykanavat, aika huonovaluset mulla.

Tänää oli kyl vaihteleva päivä, yllämainittujen lisäks sain männät "valmiiks" sain joka männästä myös sen ikävän öljykanavan auki mikä tulee tapilta öljyrenkaaseen. WD-40 oli näköjään paras aine siihen. Jostain syystä sen kans sai paremmin putsattua sen kanavan kun Asetonin tai lamppuöljyn, missä oon niitä vuoronperää dippaillu. Asetonin jäljiltä varsinkin karsta jää todella kovaks, toisaalta se saattaa sit lähtee pyyhkäsemällä rättiin. Mut kanavissa aika huono.

Sit joutu vähä putsailee osia, imusarjan putsasin (sisäpuolelta) niin hyvin kun sain, ainakin Cyclonen läppäventtiileihi jäi öljysontaa mut jospa ne ei haittais.
Toi mun osienpesuukaappi ei oo kovin kummonen mut tällästähä tää vähä on tää harrastaminen. Sad



Kaikki kuvat: http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=58178
Keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #88 : 14.01.18 19:28 »

Nojuu, männänrenkaista tuli ny sit vähän sellaset askarrellut mallit. Eli ne vanhat öljyn välirenkaat ja muut on sitten uutta. Niissä välirenkaissa oli just se 0,2mm korkeusero, kaikki muut oli samoja. Ihan riittävän tiukka tuli kyllä siitä öljyrengaskolmikosta noillakin, vähän tietysti jäi karstaa joka puolelle. Meinas alkaa ahistaa kun yks sellanen ohjurilanka katkes puhdistaessa, mut se nyt oli suhtkoht otettavissa yhdestä liian isosta välirenkaasta.

Kaik renkaat on männissä paikoillaan ja yhtään en ees onnistunu katkasee (onneks, oisin huutanu kyllä kaikki epäjumalat tuolla tallissa jos näin ois käyny)

Pari imuvenaa putsasin ja läppäsin kokeeks, en oo ny iha varma että haluunko käyttää ees sitä karkeaa tahnaa noiden kans. Hauska ero kyllä pakopuoleen verrattuna että näissä oli ne rokot enemmänki seetin päässä ja venassa ei ollu mitää, siit ois tullu oikeestaa hyvä jo ekalla pyörittelyllä. Imukupit pitää huomattavasti paremmin imuvenois kii ja ei tarvii kiukutella lähellekkää nii paljoa.

Kytkin, laakerit ja öljypumppu ois siis hommattavien listalla tällähetkellä.
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #89 : 15.01.18 21:34 »

Tänää joutu korjaa ton toisen kohteen mitä oon iha rojektin alusta asti vältelly, eli ne kaks pakopuolen katkennutta pinnapulttia kannesta jorailin mäkeen.

Hain sellasia vastakierreporia Puuilosta, on mulla vastakierretappejakin, mutta en kyllä rehellisesti sanottuna oikei uskalla käyttää niitä mihinkää. Nuo porat vaikutti heti turvallisemmalta vaihtoehdolta, etteivät ois heti katkeemassa sinne pulttiin sisälle vaan kairaisvat sitä sit vaan lisää jos ei meinaa lähtee.

Noh 4mm poralla porasin ensiks pinnapultin läpi:



Ja sitten vaan lähin poraamaan pienimmällä tapilla pinnapulttia (akkukone pyöri siis vastapäivään), niin aika nopeasti se nappas siihen pinnapulttiin kiinni ja se tuli pois.




Toi kuvissa oleva oli katkennut joskus itsekseen. Toinen mikä katkes irrottaessa lähti kyllä ihan vastaavalla tavalla ja helposti pois. Vähän jopa yllätyin. Smiley

Otin muuten samalla puuilon reissulla jotain Bolt-Off merkkistä Jarrucleaneria, kun oli halpaa, 2.90e makso purkki. Ihan samalla tavalla tuntuu pelaavan kun CRC:n kama, tosin sitruunantuoksu puuttuu. Wink

Kannen suoruuden katoin, 0.010mm rakotulkki meni keskeltä läpi, mutta 0.015mm ei menny. Manuskan mukaan 0.020mm on service limit, oletan että tarkoittaa että mistä kohdasta vaan. Luotan kannenpultteihin ja OEM tiivisteeseen tässä!

Palkkapäivä niin klikkasin STM:ltä (taas) kamaa: metallinen puolikuu! ACL:n öljypumppu, ja ACL:n Race Tri-Metal laakerit (70 dollaria runkolaakerit, 37,50 dollaria veiveihin) ja ACL:n Tasapainoakselien laakerit 20,25 dollaria. Yhteensä 317 dollaria.

Verot on varmaan jotain vajaan 100e luokkaa.

Ainii, läppäsin muutamat imuvenat, nyt ois 14/16 suoritettu. Smiley Sad

Nyt ei sit enää puuttus kun kytkin. Smiley
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2778


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #90 : eilen kello 21:18 »

Kytkinämpylöintiä harrastanu tässä, vahvimpana ehdokkaana Exedy Evo1-3 Stage1 MK02H466 -kytkin jossa pitäs olla vähän enemmän väännönkestoa kun vakiossa.
Se on tosin sitten jotain 80e kalliimpi kun Exedyn "OEM" kytkin. Tota sais karvan alle 300e kotiintoimitettuna briteistä. Pari muutakin jokeria, jotain pitää kohta päättää.

Lääpin sen viimeisen pytyn imuvenat loppuun, ja naksauttelin pikkusen valuroiskeilta tuurnalla pois kanavista, huomasin ilokseni että tehtaan miehet tai joku muu seppä oli jättänyt vesikanavaan jotku porauksen sivutuotteet. Ihan jees etteivät olleet menneet leikkaamaan vesipumppua kiinni.


Oishan tuolla ollu kyllä vaikka mitä hinkattavaa ja siivottavaa mut pitää koittaa ny edetä ton kannen kans.
Sit kun kansi oli mun mielestä siinä pisteessä että ois suotavaa varmaan ne kanavien käsittelyt ja venttiilin hiontatahnat putsata mäkeen perinteisen suomalaisen kannen riiputuksen. Smiley


Tosta oli helpompi putsailla litkuilla ja paineilmalla sitä kun valuvat vähän astiaan. mitenkään 100% puhtautta en hakenut vielä kun ton kans pitää vielä touhuta pöydällä.
Vaihoin myös pöydälle puhtaan pahvin, ja laitoin vanhan kansipahvin parilla pultilla "kiinni" ja nykäsin nuo venttiilinvarren kumit mäkeen. Aika pirun kovathan ne oli, ihan yhtä kovaa oli se kumi kun se metallinen runkokin. Cheesy



Pakopuolella oli ihan selkeää karstaa kumien ulkopuolellakin, liekkö normaalia. Irroituksessa parhaaks taktiikaks osoittautui suihkia vähän WD-40 tonne ohjurin ja kumin väliin ja pihdeillä nitkutella ensiks niitä vähän jokasuuntaan ja vetää pois.

Huomenna vois korjata pari venakopan kierrettä jollain helkatin konstilla, ehkä isommalla reijällä ja helicoileilla, tai jollain muulla. Putsata kantta lisää ja painaa uudet venttiilinvarren kumit ja venat paikalleen odottelemaan parempia aikoja. Smiley



tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Sivuja: 1 2 3 [4]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines