Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
19.02.18 03:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'  (Luettu 47926 kertaa)
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #100 : 12.02.18 19:44 »

Jakopäätä kasailin tänään, aikaaha tos meni ku ekaa kertaa teki yksinään. Mutta kaipa siitä vissiin ihan hyvä tuli. Tongue Semisti kuumotteli tuo TP remmin kiristinrulla kun otin sen ja ton ohjainrullan suomesta tarvikkeena säästääkseni painossa. Toi oli jonkuverran erinäkönen kun OEM mut siel se nyt on paikoillaan..


* WP_20180212_18_03_42_Pro.jpg (162.55 kilotavua, 1024x576 - tarkasteltu 154 kertaa.)
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #101 : 15.02.18 19:44 »

Tallihan oli toki kun pommin jäljiltä, reilun kuukauden sotkut ja työkalujen levitykset siel.. Meni pari tuntia kun siivosin kaikki työkalut takasin omille paikoilleen ja pöydän siihen pisteeseen että voi nostella vetarit ja kulmavaihteet sunmuut rojut putsattavaksi. Huomennahan ne työkalut taas lähtee käyttöön kun tarkotus ois nostaa kone paikalleen, mutta löytyvätpähän sentään edes.

Kyllähän tuo tilanne alkaa olemaan aika paljon lohdullisempi kun kuukausi sitten: https://www.youtube.com/watch?v=zXD25hVuoYg
Oli kone hujan hajan pitkin tallia ja epätoivo oli suuri. Toki onhan tossa nyt menny kohtuuttoman paljon aikaa mutta osien odotteluunkin sitä kului.

Tuolta siellä näyttää nyt: https://www.youtube.com/watch?v=dXB4MkzXedc
Fiilis alkaa paraneen, ehkä sen vois jo saada läjään ja kattoo sit että mikä meni pieleen kasaamisessa, eiköhä se sen kerro!

Emmuute p**k**e maalannu lohkoo enkä venakoppaa, ei paljoo kiinnostanu.

edit: linkki keskusteluu

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000


* WP_20180215_15_09_58_Pro.jpg (126.26 kilotavua, 1024x576 - tarkasteltu 110 kertaa.)

* WP_20180215_17_38_01_Pro.jpg (149.17 kilotavua, 1024x576 - tarkasteltu 108 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 15.02.18 20:00 kirjoittanut Slider » tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #102 : 17.02.18 11:32 »

Nojuu mikäs sen mukavampaa kun viettää kaikki vapaa-aika tallissa koneen parissa, toki se on kiva että voi kokoajan edistää rojektia eikä tarvitse odotella mitään.

Vaihdoin laatikkoon sen toisenkin vetarin stefan varmuuden vuoks, kun sattu sellanen olemaan. Vauhtipyörästä ajelin kiillottumat pois sellasella tiivisteenpoistolaikalla, jotain kuitua se laikka. Kone ja laatikko tuli yhdistettyä eilisiltana, ja tälle aamupäivälle jäi tuo auton siirto talliin ja koneen nosto paikoilleen. Kone jäi vähän hurjaan kohtaan kun apumiehet lähti lastenhoitoon kesken kaiken. No jospa tuo nostin pitää..


* DSCN6084.JPG (116.9 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 62 kertaa.)

* DSCN6086.JPG (136.56 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 62 kertaa.)
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #103 : eilen kello 21:53 »

Eilen saatii kone paikalleen ja kasailin sen siihen pisteesee että alahommat oli melkei tehty, kulmavaihtesta jäi kaks pulttia uupumaa ja kytkimen työsylinteri oli laittamatta. Parhaimmat duunit eli alahommat pukeilla alko näköjään klo 18.41 kuvasta katottuna eilisiltana ja saunaankin kampesin vielä ihmisten aikoihin kympin jälkee.

Noi rästihommat tein tänään aamulla, ja ähelsin öljyt lootaan ja kulmaan. Auto kun oli pystyssä pukeilla niin laitoin sen mitä manuskat sanoo, enkä siihen asti että rupes puskee ulos. Pitää käydä kesällä vaikka varmistamassa Samitsun ajosillalla. Lootaan tuli Teboilin EP 75w-90 vai mikä se oli ja kulmaan kippasin redlinen jämät kun sitä sattu just 0.6dl olemaan.

Äkkiseltään sanosin että toi Teboilin öljy on parempi normiajos kun Redline, toki lähdin tallilämpötilasta liikenteeseen.

Ensistartti meni helvetin hyvin, tosin huomasin että öljyvalo ei syty missää vaihees, ja käytin viel mittariston pois enne starttausta. Valo oli ehjä eli painekytkin vaihtoon sit.
Starttailin aluks niin että PTU liitin oli irti, bensaa tihku suodattimesta, kiristin. Sit liitin kii ja käyntii, aattelin ottaa videon että jos menee laakerit niin ompaha videoo Cheesy

https://www.youtube.com/watch?v=3S0IYb_wZdw

No laakerit ei menny ja konekkin kävi suhtkoht naputtamatta, kyllä se vaan on oikea tyyli täyttää ne nostajat dieselillä ja lyödä käyntiin. Pajeron nostajat täytin öljyllä kun joku täällä tai internetissä mainitsi ja voi he*v***i sitä naputusta. Bensanpaluu vuoti oikeen käynnistyksen jälkeen, mutta en halunnu sammuttaa vaan käytin normilämpöö koneen ja sit vasta pätkä letkusta pois ja homma OK.

Sisäänajot ajoin aika kovalla intensiteetillä, oon lopettanu sisäänajo-ohjeiden lukemisen siinä kohdassa kun mainitaan että käytä vaihtelevia kierroksia. Vähä paremmin tuntus vetävän ku ennen, liekkö johtuu ehjästä pakopesästä tai mun kannen hinkkauksesta. https://www.youtube.com/watch?v=PGN451bfuQg
Vaikee oli kuvata käsivaralta ku löi joutilasta kaikilla tassuilla ton 100-120 välin.

Sisäänajojen jälkee joskus kuuden aikaa tuikkasin takas tallii ja meinasin että vaihdan ne mineraaliöljyt synteettisiin, eiköhä tolla räppäyksellä oo päätyny asennussorat jo suodattimeen, niin ilokseni huomasin että öljypohja oli vähä märkä. Aikani putsailin bräkkärillä ja katoin että kastuu uudestaan, ja otin jakoremmin ylimmän kopan pois ni hintusti öljyä remmin reunoilla... Ja ei muuta ku purkaa vaihteeks konetta. Cheesy

Nopeestiha toi jakopään purku meni ku aika tuorees muistissa nuo hommat. Sain rojut edestä ja jakoremmin suojamuovin pois niin onnekseni öljy ei tuu ehkä ainakaan kampparin stefasta, eikä öljypumpun stefoista, mihin vaihoin kaikkii uudet stefat, oisin hyvin voinu ryssiä ne. Näyttäs että eniten märkä on tuo kiristinpatruunan jalka, mutta en tajua että miks. Tuleeko tosta kiristimenkin pultin läpi öljy? Ei se ainaakaan löysällä pitäs olla, niinku ei mikään muukaan. Ja ohjainrullassa on sama pultti mikä siinä olikin, kun pidin ne yhdessä.

Yritin kyllä kattoa raamatusta että mihin pultteihin laitetaan silikonit väliin, ja minusta ne kohteet oli kaikki sellasia mitä tossa mun hommassa ei tarvinnu ees avata Huh vai oisko sinne johonki pitäny laittaa? Sillon ku pyörittelin öljypumppua moottoripukissa niin ainakin tp akselin jengasta pukkas öljyä pihalle.

Hyvät vinkit on nyt tarpeen, jossei tule sellaisia niin pitänee varmaan putsata bräkkärillä koko jakopää puhtaaks ja lyödä käyntii ilman vesipumppua ja laturia. Eikai siinä mitään ongelmaa ole? Luulis ainaki sillee näkevän että mistä se kastuu ensimmäisenä. Sad

edit: niija se linkki keskusteluu taas niin voitte käydä neuvomas: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000


* WP_20180217_18_41_21_Pro.jpg (124.55 kilotavua, 1024x576 - tarkasteltu 16 kertaa.)

* DSCN6090.JPG (123.31 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 16 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: eilen kello 22:22 kirjoittanut Slider » tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines