Kirjoittaja Aihe: Kaaharin Evo VII  (Luettu 3663 kertaa)

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Kaaharin Evo VII
« : 23.02.18 10:09 »
keskustelu
Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #1 : 23.02.18 12:49 »
Ostit ton mitä kanssa mietin vähän että työnalle ottaisin mutta aika ei riitä ja oliha siinä vaikka ja mitä tosiaan. Mut tekemäl viel peli tulee.
Onko takarunkopalkit viel ehjät vai ruosteessa?

Siihen takasiipeen ne päätypalat saa ihan irtonaisena tilattua orkkiksetkin.

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #2 : 23.02.18 18:20 »
Pääsen huomenissa tutkimaan tuota takaosastoa tarkemmin kun saan auton kunnolla ylös.

Alustan osalta olen vasta tarkemmin tutkinut vain etupään pyöräntuentojen rungon kiinnityspisteet ettei löydy yllätyksiä / kolarivaurioita tms... pistaruostetta siellä täällä mutta ei vielä mitään mullistavaa.  Pohjassa on raju massakerros jota pitää lähteä rapsuttelemaan josko löytyisi alta yllätyksiä.

Mitä näissä tyypillistä? Joskun verran yrittänyt brittifoorumeilta selvittää, kynnyskotelot, varsinkin takaa + päädyt, runko sieltä takaa, takakaaret... muuta tyypillistä?

Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #3 : 25.02.18 14:34 »
Osta ST:ltä valmiiks hullettu pumppu siltä pitäs löytyä hyllystä.
If in doubt, go flat out.

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #4 : 25.02.18 14:59 »
Osta ST:ltä valmiiks hullettu pumppu siltä pitäs löytyä hyllystä.

Kattos perhana.

Pitää pitää mielessä, eka tavoite saada auto leimakuntoiseksi ts ajoon... tiedä mitä tuolta vielä paljastuu kun en ole muuta kuin siirrellyt autoa lyhyitä matkoja kaljuilla kesäkumeilla.
Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #5 : 03.03.18 22:24 »
Kurkkaa mun ex kun ysin valoilla ja musta lippa
https://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/GSRVII/lights/

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #6 : 04.03.18 08:56 »
Kurkkaa mun ex kun ysin valoilla ja musta lippa
https://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/GSRVII/lights/

Hyvät kuvat  :peukku

Itse asiassa siitä tuli mieleen, mitä eroa on 7,8,9 umpioilla? Käykö ristiin mitkä?
Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa ah-05

  • Club Member
  • Viestejä: 1148
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #7 : 04.03.18 10:17 »
Mun mielestä kaikkien kolmen lamput menee malleissa ristiin.Eli itsekin tilasin omaan seiskaan ysin valot niin sai ne tummapohjaiset.
Evoilu is back

VII flexfuel
ex IV

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #8 : 04.03.18 12:07 »
Mitkä ihmeen läpyskät sulla on scoopissa? Mun mielestä lippa ehdottomasti korin väriin.
If in doubt, go flat out.

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #9 : 04.03.18 13:26 »
Mitkä ihmeen läpyskät sulla on scoopissa?

Auto on joutunut seisomaan pihalla "väliajat" ja välillä ollut irti syyläriä, sähköosaa, ahtoputkia tms konehuoneesta. Tein polykarbonaatista läpyskät ettei menisi niin paljon lunta konehuoneeseen silloin kun auto makaa pihalla.
Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #10 : 04.03.18 18:53 »
Kasin valot o kalleimmat,oikeestaa ysin kannattaa vaan ostaa.

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #11 : 04.03.18 21:29 »
Kasin valot o kalleimmat,oikeestaa ysin kannattaa vaan ostaa.

Selvä homma, pitääpä photoshoppailla miltä näyttäisivät tässä yksilössä.

Muuten, mikähän mahtaa olla tässä seiskassa konepellin reunassa olevan "suulakkeen/ilmanoton tms" funktio? Luulin että olisi liittynyt oem ilmansuodatinkoteloon tms mutta tuleekin pelti kiinni ~ tuohon sulakerasian hoodeille...
Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2509
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #12 : 14.03.18 22:32 »
Teoriassa kuparitahnaa ei tulisi käyttää aluminiinsatuloissa. Varsinkaan noissa kiinnityspulteissa, koska aineet reakoivat keskenään ja aiheuttavat korroosiota. Tosin tarvitsevat lisäksi vettä ja ilmaa jotta reaktio syntyy. (niitä tosin jarruissa riittää) Tämä täysin muistin varaisesti heitettynä enkä tiedä tapahtuuko noin oikeassa elämässä. :P
Itse käytän alumiinitahnaa kiinnityspulteissa. :D
Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #13 : 14.03.18 23:24 »
Teoriassa kuparitahnaa ei tulisi käyttää aluminiinsatuloissa. Varsinkaan noissa kiinnityspulteissa, koska aineet reakoivat keskenään ja aiheuttavat korroosiota. Tosin tarvitsevat lisäksi vettä ja ilmaa jotta reaktio syntyy. (niitä tosin jarruissa riittää) Tämä täysin muistin varaisesti heitettynä enkä tiedä tapahtuuko noin oikeassa elämässä. :P
Itse käytän alumiinitahnaa kiinnityspulteissa. :D

Kattos perhana, eipä tullut mieleenkään...

Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa [elle]

  • Hallituksen Toimihenkilö
  • Valvoja
  • Viestejä: 1464
  • @Nordschleife
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #14 : 15.03.18 06:20 »
Mielenkiintoista seuraa tätä  :peukku
Evojen kanssa touhua ei ainakaan lopu  ;D

Irroitusvoiteluaineena voin suositella Chesterton 785 kuparitahnan sijaan


don't lose a diamond while chasing glitter
---------------------------------------------------

having a hobby takes most of your free time and money..
having a passion takes all of it.

Poissa TSAP

  • Club Member
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #15 : 18.06.18 15:57 »
Hienoa seurailla tätäkin, supran projektia tuli jo seurailtua. Komeaa jälkeä  :peukku :peukku

Itse hain juuri kanssa Evon supran kaveriksi  :driver

Poissa kaahari

  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #16 : 26.06.18 08:12 »
Itse hain juuri kanssa Evon supran kaveriksi  :driver
Taitaa vaan sulla olla hiukan paremmassa hapessa, tämä mun oli aika heikossa kunnossa.

Evojen kanssa touhua ei ainakaan lopu  ;D

Ei lopu ei. Mutta suht helppo purkaa ja huoltaa, onneks löytyi sähköiset huoltomanuaalit netistä.


Nyt tuli tulos kulmavaihteesta, iso hammaspyörä ja se pienempi (pinion+pinion gear?) ottanut lämpöä --> hajalla. 
Oli ihan odotettavissa, öljyt kun laskin sieltä ekaa kertaa pihalle, öljyä oli mööpelissä ehkä desin verran ja täysin harmaata töhnää + magneetti täynnä mujua. Tällä hetkellä selvityksessä on, saisiko ST-motorsin kautta ehjiä käytettyjä sisuskaluja tuohon, seuraava vaihtoehto on uudet hammaspyörät joissa ilmeisesti huono saatavuus. Koko kulmavaihde uutena on sen verran tyyris että se ei ole vaihtoehto.




Supra MKIV TT 6spd -93 (LHD)
Evo VII FQ300 5spd -02 (RHD)
Lexus Rx450h -10
Audi A5 coupe 2.0TFSI quattro 6spd -10

Ex
Lexus sc400
Celica st185 sainz
Volvo S60 R 6spd
Volvo T5 auto
Mitsu GTO TT MR 6spd
Supra mkiv sz auto
CBR1000 RR, R1, CBR1100XX

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #17 : 26.06.18 08:50 »
Kannattaa kysyä nuita osia myös Printsportilta.
If in doubt, go flat out.

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #18 : 26.06.18 12:15 »
Tai käytetty kulma jostain jossa ehjät kalut sisällä.

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Kaaharin Evo VII
« Vastaus #19 : 17.07.18 16:48 »
Juu ihan normaalia tuo kompuran kytkimen kuluneisuus. Varsinki lika siellä välissä toki sitä edesauttaa. Välillä paineilmaa sinne kytkimeen niin putsautuu.