Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu  (Luettu 76329 kertaa)

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #275 : 21.01.18 20:01 »
Tossa tutkin ja hutkin noita juttuja. Noita hukkiksia löytyy isommalla reijällä ja siihen isompi läppä. Noita läppiä myydään irrallisinakin. Mitenköhän iso homma olis päivittää hukkiksen läppä isommaksi.

http://shop.mambatek.com/product.sc?productId=2062&categoryId=20
http://shop.mambatek.com/product.sc?productId=2575&categoryId=106
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa jkedino

  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #276 : 22.01.18 00:24 »
Kolmeen pakopesään olen nuo läpät vaihtanut porttauksen yhteydessä. Ne saa tehtyä esim. vanhoista pakoventtiileistä.

Poissa J.Niemi

  • Hallituksen Toimihenkilö
  • Hallituksen Toimihenkilö
  • Viestejä: 1083
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #277 : 29.01.18 15:59 »
Kun olis aikasemmi tajunnu, mulla lojuu yks kytkin hyllyssä.
Galant dyn4 gti -92 "evolved"  Pajero 2.5 TDIC -90 kierrejousikiikku

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #278 : 29.01.18 17:47 »
Nojuu, mulla oli kohtuu kova henkinen taistelu oikeestaa neljän vaihtoehdon välillä. Päädyin nyt toho Stage1, vähän epäilyttää että tuli maksettua turhasta tosin..

Oisha se voinu olla että oisin ottanu sen sun jos oli ihan koko setti. :P
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #279 : 19.02.18 08:19 »
Upeaa slider upeaa!  :driver
If in doubt, go flat out.

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #280 : 19.02.18 10:23 »
Ettei olisi öljypumppurungon ja lohkon välistä? Tuskin nokka-akseliltakaan asti valuu, niin ei siihen paljon muuta enää jää, jos stefat ei vuoda. Kipee duuni kyllä purkaa se taas pois, melkein varmistaisi ensin lyömällä käymään että jos vaikka olisikin se kampuran stefa.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #281 : 19.02.18 13:55 »
Ei se minusta vuoda mistään stefoista ja näyttäs että vuotaa öljypumpun yläpuolelta. Google kerto ainakin että kiristinpatruunan jengoista pääsee öljy ulos ja ilmeisesti myös kiristinrullasta.

Sillon kun pumppailin tallissa sitä niin niistä alemmista pultinreijistä tuli öljyä ulos mut eipä sillä akkukoneella saanu välttis painetta aikaseks että nii ylhäältä ois tullu.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #282 : 19.02.18 14:15 »
Eikös tuoho kiristinrullan tuo valurauta musta ruuvi minkä varassa se keinuu se kiristin niin sinne kuuluu tiivistemassa väliin?

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #283 : 19.02.18 16:50 »
Minusta ei, mutta siihen vieressä olevaan isompaan käsittääkseni kuuluu. Sen bongasin jostain huoltomanuskasta.

Alkaa olee kyllä mielenkiinto sillä tasolla että laitan joka s**t*nan kierteeseen kierteentiivisteet mitä vaan löydän. Pitänee lähtee nyt putsaa se ja koittaa selvittää mistä se tulee.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #284 : 19.02.18 20:02 »
Nojoo tais se olla se "perinteinen" jakoremmin kiristinpatruunan jompikumpi pultti mistä sitä tuli. Harmi kun ei tarttunu videolle mutta ohjainrulla oikein sumus öljyä. Kiristinpatruunan pultit ei suinkaan ollu löysällä, vaikka irvileuat luulette että oisin ryssiny siinä. Ne oli kahden miehen tarkastamat.

Laitoin thread sealanttia niihi pultteihin ja ekalla testauksella vaikutti että kusee edellee jostain kun pöllys. Mut se tais olla jotain jäänteitä kun tuhlasin purkin jos toisenkin bräkkäriä ja nyt toisella testauksella ei kyllä haissu öljy tai sumunnu mikään.

Ei uskalla vaan ihan helvetisti käytellä ettei oo kohta kansi halki. :D ja muutenki kuumottaa käytellä kun koko jakoremmi näkyvillä. Eikai se auta kun lyyä läjään ja huomenna röihin tolla, sithän sen taas tietää että onko koppa märkä, tietää sit mitä huomisiltana tekee. :) :( ???
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #285 : 19.02.18 22:32 »
Paitsi että ei v***u ollu. Testilenkin jälkeen oli taas remmi vähän kostea. Kohta meinaa motivaatio loppua. :(

Muoks: yks mitä epäilin kans jo aikasemmin se vammasella kannalla oleva toisen tasapainoakselin tulppa. Jossain netis joku tais mainita että sen jos joutuu aukasee ni ne tuppaa aina vuotaa, ja miehän jouduin siirtää sen tosta orggispumpusta toho ACL:ään. Enkä tietysti tajunnu laittaa siihe mitää silikonia tai liimaa kierteeseenkään. :C

Varmaan se on sit purettava taas vaihteeks jakoremmi esille ja otettava se sit poiski, pääsee sit pyörittelee porakoneella öljypumppua. Luulis ny sillee ainakin näkevän että mikä siel vuotaa kun auto käydes se on enemmä sumua.

Tuleepaha opeteltua tuo jakopään teko sillee että on kone autos paikallaa. :( jee?
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa samitsu

  • Jääratamestari
  • Valvoja
  • Viestejä: 3308
  • Turbo yössä...
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #286 : 20.02.18 00:24 »
Kuvista katsottuna ja muisteltuna ei pitäis kovin monia vuotomahdollisuuksia olla jos kopan alla on asianmukainen paperitiiviste ja stefat ovat alkuperäislaatua ja pysyneet kaikin puolin kunnossa asennuksessa ja tuon tulpan o-rengas on uusi tai kelvollisessa kunnossa...
Sigma -91 24V A./Sapporo -88 A./Sapporo -82
Starion 2.6 turbo/Cordia turbo/Colt turbo -86
Galantit: E15A GLS/E15A turbo/A164A turbo x2
Galant Dynamic useita/VR4-aihio
Sapporo/Galant takavetoisia useampia
Lancer CB/-87/88-89 malleja useita
Pajero lyhyt -93 2.8 A/T RHD aura-auto
Pajero lyhyt x2

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #287 : 20.02.18 06:43 »
Ei pitäis ei, tasapainoakselin kiristinrullan pultti menee ainakin öljytilaan, mutta sieltä se ei minusta tule kun tpakseli on ihan kuiva. En jaksas uskoa että se öljy mystisesti lentää sieltä rullasta jakoremmiin kastelematta tasapainoremmiä.

Noh kuten sanottu, jakoremmin purkamalla ja porakoneella pumppua pyörittämällä asia selvinnee.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #288 : 20.02.18 17:46 »
Lunastat multa vaan sen valkosen sieltä tikkalan takapihalta.  ;D
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #289 : 20.02.18 19:18 »
Joo jos annat ilmaseks niin käy. :) Enempää ei ole tarjota.

Purin nyt taas ton jakopään, eipä se tunnu kyllä vuotavan mistään kun pultit paikoillaan pyörittää öljypumppua porakoneella. :( Jos kiristinpatruunan ottaa pois niin alemmasta pultinreijästä rupeaa kyllä tulemaan öljyä, samoin jos laittaa pelkän pultin. Sitten kun laittaa myös kiristimen niin vuoto loppuu.

En nyt oikei tiiä et mitä täs tekis.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa AneemineN

  • Viestejä: 740
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #290 : 20.02.18 19:54 »
Joo jos annat ilmaseks niin käy. :) Enempää ei ole tarjota.

Purin nyt taas ton jakopään, eipä se tunnu kyllä vuotavan mistään kun pultit paikoillaan pyörittää öljypumppua porakoneella. :( Jos kiristinpatruunan ottaa pois niin alemmasta pultinreijästä rupeaa kyllä tulemaan öljyä, samoin jos laittaa pelkän pultin. Sitten kun laittaa myös kiristimen niin vuoto loppuu.

En nyt oikei tiiä et mitä täs tekis.
kato ettei toi samitsun linkittämä jakopään naamalevy ole halki niinkun itellä oli evossa. hienonhieno hiushalkeama öljypumpun kohdilla ja sieltä puski öljyä pihalle
We didnt just build a car
We started a religion

-91 Galant Dynamic-4
-96 Evo IV=EX
-89 Galant Dynamic-4=EX
-89 Galant 1.8

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #291 : 20.02.18 20:35 »
Ei ainakaan näy halkeamia, ja se on uusi. Voihan se toki silti halki olla mutta tasaisesti se on kirrattu uudella tiivisteellä puhtaille pinnoille, niin että moottori oli pukissa eikä autossa.
Oliko sulla uus valmiiks halki?

Tuota tulppaa sai nakuteltua ihan pienellä voimalla kyllä jonkun verran kireämmälle kun otti remmin pois, pitää vaan toivoa että se ois siitä. Kuten sanoin aikasemmin niin mulla ei ollu pienintäkään käryä että paljonko tollasta kuuluu kiristää, varsinkaan naputtelemalla. Laitoin viel varmuuden vuoks siihen kiristinpatruunaan thread sealanttia yöks kuivamaan, jos koittais taas huomen vaihteeks kasata ton. :C

Kirrasin myös vielä kertaalleen öljypumpun pultit ja myös öljynsuodatinjalan.

Yritin äsken saada vuotoa aikaseks sillee että pyöritin porakoneella pumppua ja pyörittelin kampparia, ja samalla toki myös toista tasapainoakselia, ei kyllä tullut stefoista mitään pihalle. Eipä tolleen tietysti saa samanlaisia paineita aikseks kun ajaessa ja öljykin on silloin kuumaa. Tavallaan tekis mieli kasata tuo jakopää kokonaan ilman suojamuoveja, niin että laturi ja vesipumppukin ois mukana, ja käyttäs kunnolla lämpimäks ton koneen tallis, hirvee duuni mutta eihä tässäkää ny oo järkeä että vuoropäivinä puran ja kasaan ja totean että vielä se remmi kastuu. :D
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #292 : 21.02.18 20:06 »
Taas o vaihteeks kasattu ja petytty. Edelleen kastelee remmiä jostain, remmin koneen puoleinen ulkoreuna ainakin enemmän märkä. Huomasin kyllä siinä ylemässä jakokopassa että imunokan puolella on sellanen lisäläntti, ja sit on sellanen symmetrinen öljyn tekemä jälki, minkä huomasin viimeekski. Se kyllä vois olla sit taas merkki siit nokan tiivisteestä.

Huhhuh

edit: qva ois kiva
« Viimeksi muokattu: 21.02.18 20:30 kirjoittanut Slider »
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #293 : 21.02.18 22:22 »
Onko ventiilikopan tiiviste oikeasti kunnolla. Mulla kerran tiiviste huonosti ja kasteli jakopäätä. Se voi huomasmatta mennä, kun laittaa koppaa paikalleen.
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #294 : 22.02.18 06:45 »
Kyllä minä sitäki epäilin, mutta kun perkule soikoon se näyttäs ihan kuivalta. Ja liimasin vissiin oikeaoppisesti ne kulmatkin kasatessa.

Jostain ylempäähän se vois kyllä tulla kun vaatii vissiin rundia enemmän että alkaa vuotamaan.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #295 : 22.02.18 08:10 »
Ai ai nyt kostautu ne pienireikäset venttiilinostajat. Ylipainetta öljypuolella!!! Ootko mitannut? Räjärtää koko moottori vielä!
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa ST-Services

  • Kaupalliset Ilmoitukset
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #296 : 22.02.18 08:37 »
Päivän vinkki:

Hae jostain ilmastointihuoltoja tekevästä pajasta 0,5dl ac-väriöljyä, putsaa jakopää, kaada moottoriöljyn sekaan, pyydä jotain muuta käynnistämään, kato uv-valolla mistä alkaa vuotamaan.


Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #297 : 22.02.18 14:46 »
Joo tämä ST:n vinkki on ollu itelläki mielessä ja seuraavana jossei tänään löydy samitsun kanssa kahdestaa se vuoto.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa samitsu

  • Jääratamestari
  • Valvoja
  • Viestejä: 3308
  • Turbo yössä...
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #298 : 22.02.18 23:23 »
Eiköhän tää ala olla ratkaistu mutta katotaan nyt loppuun saakka ennen kuin mitään julistuksia suoritetaan... :)
Sigma -91 24V A./Sapporo -88 A./Sapporo -82
Starion 2.6 turbo/Cordia turbo/Colt turbo -86
Galantit: E15A GLS/E15A turbo/A164A turbo x2
Galant Dynamic useita/VR4-aihio
Sapporo/Galant takavetoisia useampia
Lancer CB/-87/88-89 malleja useita
Pajero lyhyt -93 2.8 A/T RHD aura-auto
Pajero lyhyt x2

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #299 : 23.02.18 06:16 »
Lohdullista kyllä että itsevarmuutta piisaa, ite oon aikalailla kyllä edelleen epätoivon vallassa.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan