Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu  (Luettu 73877 kertaa)

Poissa ast

  • Club Member
  • Viestejä: 10076
  • Z27AG, Z37A
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #175 : 06.02.17 22:02 »
Kapeakaistasta ei kannata tehdä liikaa päätelmiä, katsopa allaolevat kuvat.



Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #176 : 07.02.17 06:50 »
Joo tuota ajattelin yhtenä vaihtoehtona, koska pakosarjan väri muuttuu joka kierroksella :P En ole kyllä tiennyt että tuo näyttämä muuttuu noin huikeasti lämpötilan mukaan.

Millonhan sais aikaseks pistää sen laajakaistan sinne piippuun.. :(
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa korsma

  • Viestejä: 1342
  • Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #177 : 19.03.17 12:09 »
TPS:n säätöön olen irrottanut kaasuläppäkotelon taaemmat pultit ja etumaisista ylemmän pinnapultin, sitten sitä koteloa pystyy jo kääntämään sen verran, että pääsee alempaankin ruuviin kiinni

Saattais silti olla parempi irrottaa koko kotelo ja vaihtaa akselin stefat samalla  ??? Omassakin ne pyöri siellä ihan irtonaisina, ahdetussa saattaa toimintaankin jo jotain vaikuttaa?

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #178 : 19.03.17 16:50 »
Njoo mietin ihan samaa että voishan sen käyttää irti, tiiviste siihen kannattaa ainakin vaihtaa. Ahistaa vaan tuo TPS anturin hinta, ja mitään halpaa kun ei viittis laittaa. :/
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa ST

  • Club Member
  • Viestejä: 7876
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #179 : 19.03.17 21:18 »
Njoo mietin ihan samaa että voishan sen käyttää irti, tiiviste siihen kannattaa ainakin vaihtaa. Ahistaa vaan tuo TPS anturin hinta, ja mitään halpaa kun ei viittis laittaa. :/
Saattais löytyä satkun luokkaa ajettu, laitas oem numero omastas niin vilasen.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #180 : 19.03.17 21:28 »
Toi o se uudemmanmallinen, MD614327
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa ST

  • Club Member
  • Viestejä: 7876
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #181 : 19.03.17 21:40 »
Toi o se uudemmanmallinen, MD614327
Ok, yritän muistaa huomenna tarkastaa.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #182 : 19.03.17 21:47 »
Juu se on 160e OEM:nä Japanissa, vähän siinä kipurajan yläpäässä kyllä. Noita 50e ebaykamppeita tuskin kannattaa edes asentaa, jossei sitten harjotusmielessä.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa dani

  • Valvoja
  • Viestejä: 2347
  • Galant VR4 6G
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #183 : 18.04.17 12:09 »
Tuttuja juttuja  ;D. Laturit taitaa palaa noista aika nopsakkaa jos ei ole kaikkia pakosarjan suojia päällä, varsinki se "alempi" osa joka siinä laturin vieressä on. Onhan sulla seki viel tallella? Aftermarketpakosarjan / happikotelon ne suojathan ei mee kiinni...ni päätin askarrella ettei pala uus laturi.

Munki pitäis ohjaustehostin jossai kohtaa teurastaa, mulla ei oikeastaan vuoda mutta hihnapyörä/laakeri jumii ja on väljä niin pakkohan se on irti ottaa. Ehkä vois tiivisteetkin samalla kuitenkin vaihtaa, löytykö ihan oemina ja minkä hintanen setti?

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #184 : 18.04.17 13:42 »
30 dollaria tais olla jenkeissä. OEM setti tietysti.

Veikkaan kyllä enemmänkin tota öljykylpyä syyksi tohon diodivaurioon. Kummastakin laturista on samallatavalla pimentyny diodit ykskerrallaan.
Alempi suoja ollu aina paikallaa.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4478
  • V GSR & CZT
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #185 : 19.04.17 23:24 »
Nyt oli kyllä todella hieno päivitys.
If in doubt, go flat out.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #186 : 20.04.17 06:46 »
Hyvähä noita on aina kirjotella ylös, jos ei muuta varten niin itteensä, voi käydä luntilla jos pitää joskus tehä uusiks. :P
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #187 : 30.10.17 20:57 »
Oletko puristuspaineita tai ohivuotoja mitannut? Niistähän voisi ainakin kuumotusta lisätä, että onko siellä kannen alla jotain nähtävää.

Olisihan se aika hyvä kurkata samalla muutkin osat jotka täytyy irrottaa, esim. miten pahasti pakosarja on halki? Veikkaan että aika lämpimänä tämäkin käynyt silloin tällöin... :)

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #188 : 01.11.17 06:44 »
Joo, ohivuotomittarikin tuli ostettua naapurien kanssa viimevuonna, sehän se ois varmaan eka homma. Mulla on vaan jotenkin sellanen tunne että se mittaus vaan varmistaa sen että se kansi pitäs käyttää pois. :D
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #189 : 01.11.17 11:34 »
Luultavasti, onhan tuollakin jo sen verran rullattu. Suosittelen varautumaan pakopuolen suhteen ainakin kaikilla uusilla pulteilla, sekä henkisesti varautumaan pakosarjan ja turbon pakopesän olevan halki.

Itselläni 340tkm rullatussa vastaavassa moottorissa ei ollut pakopuolella oikeastaan mitään muuta ehjää kuin turbiinikotelo ja hukkaportin kello. Toivotaan kuitenkin että sinulla olisi ahdin ehjä vielä!

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #190 : 01.11.17 16:36 »
Epäilen. :)
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #191 : 18.11.17 22:30 »
Nojuu, mistäs kautta mun nyt kannattas lähtee niitä mäntiä sit kurkistaan? olettaen että työkalut on taaskin se tasainen tallin lattia, ei mahiksia auton nostoon, eikä kyllä itseasias ees mahiksia myöskää koneen nostoon.

Jos kannen ottaa pois niin eikös männät nouse ylös kun päästää kampiakselista ne irti?
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #192 : 19.11.17 14:54 »
Nojuu, mistäs kautta mun nyt kannattas lähtee niitä mäntiä sit kurkistaan? olettaen että työkalut on taaskin se tasainen tallin lattia, ei mahiksia auton nostoon, eikä kyllä itseasias ees mahiksia myöskää koneen nostoon.

Jos kannen ottaa pois niin eikös männät nouse ylös kun päästää kampiakselista ne irti?

Kansi ja öljypohja pois vaan. Näin onnistut purkamaan männät pois helpoiten. Ei se koneen pois nosto yläkautta mikään mahdoton juttu ole. Muutaman kikan kun tietää. 😃

Kahelta mieheltä päivässä kone on poistettu ja laatikko olutta juotu.

Ainiin mulla löytys tuolta 0.5 ylikokoon porattu lohko johon eagle/wiseco paketti.
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #193 : 19.11.17 17:26 »
Joo, siis meinasiks että lohko ois paikallaa ja nostas kannen pois ja pudottas öljypohjan alas?

Pidetään mielessä, tosin mulla ei oo kyllä missää vaihees ollu ideana ottaa tosta juurikaan noita vakiotehoja isompia tehoja, et sensuhtee noi takoroippeet on vähä yliampumista.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #194 : 19.11.17 18:03 »
Joo, siis meinasiks että lohko ois paikallaa ja nostas kannen pois ja pudottas öljypohjan alas?

Pidetään mielessä, tosin mulla ei oo kyllä missää vaihees ollu ideana ottaa tosta juurikaan noita vakiotehoja isompia tehoja, et sensuhtee noi takoroippeet on vähä yliampumista.

Öljypohja auki et saat kiertokankien alapäät irti ja yläkautta männät pois. Jokatapauksessa pitää jakopää purkaa. Eli melkein nostasin koko paketin pois ja samalla vaihtasin kytkimen. Pääsee kunnolla tekemään jakopäät ja muut takas kasaan.
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #195 : 19.11.17 22:45 »
Aika paljon kivompi on kyllä duunata kun kone on pois keulilta ja pukissa, varsinkin noiden jakopään hilujen suhteen. Jos kytkimen myös vaihdat eli laatikon otat irti niin ei siitä puutu enää kovinkaan paljoa että kone on irti.

Eikä se koneen otto yläkautta tosiaan mikään amerikan temppu ole, itellä ei käynyt edes mielessä että olisi voinut nostaa auton koneen ympäriltä. Oli muuten minullakin kakkospytty josta puuttui puristuksia, oisko joku VR4 juttu ::)

Poissa ast

  • Club Member
  • Viestejä: 10076
  • Z27AG, Z37A
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #196 : 19.11.17 23:39 »
Jos tekee vaan halvimman mahdollisen rempan niin paikallaan sitten, mutta tuostahan ei voi nyt tietää millaista vauriota sylinterissä kenties on ja joutuuko lohkon hoonaamaan tai jopa poraamaan ylikokoon koneistamolla. Helpompaa irrallisena pukissa purkaa kone kuin nostella osa kerrallaan konehuoneesta.
Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #197 : 20.11.17 06:49 »
Joo no se jakopää on kyllä ainaki sellanen että jos ite tekee niin voi olla ihan jees että se kone on muualla ku konehuonees.

Sylinterivauriosta en ois niin kauhean kuumottunut vielä, vaikka onhan tolla tietysti vuosikaudet tullu ajeltua ja tänäänkin on töihin lähettävä. :D

Joo pitänee sit lainata joltain joku moottorinostin tai joku, tallikin kun on niin s**t*nan ahdas että melkein joutuu työntää auton helvettii edestä ku että mahtuu koneen kanssa puuhaamaan.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #198 : 20.11.17 07:52 »
Norsulla vain kone pois, tarvittaessa vähän ketjutaljalla avittaa jos pitää käännellä konetta sopivampaan asentoon.

Hyvin siellä mahtuu jos mitsumikkokin on tonnarinsa koneen jumpannut pois omassa tallissaan tuolla menetelmällä, mikon talli on nimittäin mielestäni huomattavasti pienempi. Ulkoapäin katsottaessa näyttää ainakin siltä että sinne jos työntää tonnarin niin eihän siellä ole tilaa edes räikän kääntämiseen.  ;D
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #199 : 20.11.17 09:58 »
Norsulla vain kone pois, tarvittaessa vähän ketjutaljalla avittaa jos pitää käännellä konetta sopivampaan asentoon.

Hyvin siellä mahtuu jos mitsumikkokin on tonnarinsa koneen jumpannut pois omassa tallissaan tuolla menetelmällä, mikon talli on nimittäin mielestäni huomattavasti pienempi. Ulkoapäin katsottaessa näyttää ainakin siltä että sinne jos työntää tonnarin niin eihän siellä ole tilaa edes räikän kääntämiseen.  ;D

Muistakaa, että galantti on vanha ralliauto! Eli kone tulee laatikoineen just ja just ulos ilman kummempaa vetkuttelua. Ekalla kerralla meinas usko loppua, mutta nykyään jo helpompaa. 😀
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"