Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu  (Luettu 76241 kertaa)

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #200 : 20.11.17 18:57 »
Joo joutuu kyl vielä vähä funtsii että missä hiton järjestyksessä tuota lähtee purkamaan kun siellä auton allakin pitää touhuta ainakin kulmavaihteen ja putkiston kans. Pyörät kun pitää käyttää pois niin ei voi mihinkään rampeillekkaan ajaa tuota

Kyllä jumalauta taas trancet soi ton rojektin kans. :D
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2509
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #201 : 20.11.17 21:25 »
Itsekkin vaihdoin kytkimen tasalattialla. Pukit vaan auton alle ja niin ylös kun vain on mahdollista. Kyllä sielä mahtuu touhuamaan.  :peukku

Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa korsma

  • Viestejä: 1365
  • Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #202 : 20.11.17 21:40 »
Kokemusta on öljypohjan irroituksesta useastakin autosta, enkä tiedä onko se paljonkaan v-mäisempi homma lattialla maaten tehdä, kuin nosturilla. Ei tarvitse ainakaan päätä kannatella missään luonnottomassa asennossa ja yhtälailla tippuu kuraa naamaan alla seistenkin  :P Hyvä otsalamppu oltava

Poissa Axxu

  • Viestejä: 153
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #203 : 21.11.17 11:54 »
Tunkkaat vaan auton pukeille ja maaten alle, samalla tavalla minäkin purin koneen :) Liekkö aika kultaa muistot, mutta ei ollut ees kovin hankala projekti tuolleinkaan!
CP9A, E39A, EC5W

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #204 : 21.11.17 20:24 »
Ootte te kyllä aika sissejä. :D Tosin olen minäkin aikamoisia hommia tehny "bilteman rampeilla" mutta tässä tapauksessa se on tosiaan vähä haastava homma kun pitää käyttää ne pyörät pois. Pajeroon vaihdoin kaikki voimansiirron öljyt niin että ajoin sen puupalikoiden päälle. ;)

Hauskintahan tässä tietysti on että mun vaivalla säästämät saksinosturirahat on kovaa vauhtia menossa tonne galantin pannuhuoneesee, että ilmeisesti jatketaan tätä tunkki/puupalikka/pukki/ramppi -puuhastelua tulevaisuudessa.

Mitäs te olette mieltä mitä mun kannattas nyt tilata japanista, mitä ainakin väkisinkin tarvitsee? Autohan on jokapäiväisessä työmatka-ajossa ja jotain pitäs varmaan saada sit tehtyä tos joululomalla, onneks sattu tälle vuodelle sellanen ylellisyys joulun nurkille.

Pähkäilin tuossa vähän "pakollista" listaa ja hinnat Japanissa alv0.

Venakopan tiivisteet 17.94e ja tulppakaivojen tiivisteet 20.40e
Kannentiiviste 70.46e
16 kpl venttiilinvarren kumeja, kannattanee vaihtaa kun käyttää kannen pois 64.32e
Jakoremmi 68.17e ja kiristinrulla 39.46e
TP -remmi 19.53 ja kiristinrulla 28.99e
Jakoremmin ohjainrulla 25.61e

Noi ohjainrullat/kiristinrullat vois kyl ottaa tarvikkeena suomesta, kun niiden kans tulee äkkiä pakettiin painoa ja hinta nousee sit kuljetuksella, ne on muistaakseni myös kohtuuhintasia tarvikeliikkeissä.

Kampparin stefat? kannattaako?
Eikai niitä kannen pultteja ole pakko vaihtaa?
Vesipumppu ja automaattikiristin tuli vaihdettua viimeeks, ne ehkä uskaltas skipata.


Toki sit kaikki laakerit sunmuut on asia viel erikseen, mut eipä niitä kai uskalla etukäteen tilata, ja sitten on vielä se jokeri että mikä sen ohivuodon aiheuttaa siellä kakkospytyssä.
Halvin vaihtoehto ois varmaan männänrenkaat, näytti maksavan vähä vajaa 40e, tepi puhu myös että tasapainoakselin laakeronnit menee noissa, nekään ei ollu kauheen kalliit, toki eri kokovaihtoehtoja oli tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 21.11.17 20:48 kirjoittanut Slider »
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #205 : 21.11.17 23:05 »
Äkkiseltään tuli noiden lisäksi mieleen nämä:

Pako- ja imusarjan tiivisteet
Turbon kaikki tiivisteet (eli vesi- ja öljylinjojen + paluuputken tiivisteet)
Pakosarjan pinnapultit ja mutterit
Turbon kiinnityspultteja ainakin yksi, vaihtaa sen ainokaisen pinnapultin nimittäin samalla pultiksi niin turbon irrotus onnistuu jatkossa helpommin
Öljykuulerin banjopulttien tiivisteet
Suutintukin tiivisteet
Nokka-akselien stefat
Vesipumpun tiivisteet varmaan joudut uusimaan vaikket pumppua uusi

Sitten olisi lisähuomiota:

Vähintäänkin öljypumpun kaikki tiivisteet ja stefat, tai mahdollisesti koko öljypumppu rattaineen, ainakin kannattaa tutkia tarkkaan onko väljä
Kampuran hihnapyörä kannattaa tarkastaa ettei ole vulkanointi halkeillut
Naputtaako nostajat? Nehän menisi samaan konkurssiin


Ne kampuran stefat kannattaa kyllä samalla vaihtaa, sekä TP-akselien laakerit. Noiden TP-laakerien vaihdon kanssa voi mennä kuulemma helposti vikaan ilman oikeita työkaluja, koneistamoilla on yleensä tarvittavat työkalut. Kannenpultteja ei kai teoriassa ainakaan tarvitse vaihtaa näissä 6-bolt koneissa kun ovat millin paksummat ja eivät veny niin kuin 7-bolt koneissa.

Nälkä kasvaa syödessä...

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #206 : 22.11.17 06:50 »
Nojuu, eipä tullu noita edes ajateltua, melkein ois fiksumpaa ottaa sit tällänen setti varmaan.

http://www.streettunedmotorsports.com/parts/oem_dsm_engine_gasket_kit.htm
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #207 : 22.11.17 09:50 »
Ahtimen paluupuolen tiivisteet kannatta vaihtaa. Banjojen tiivisteet löytyy ihan tehohydrosta vaikka ja ahtimen pultit löytyy pulttikaupsta.

Osta multa vaan toi valmis lohko niin saat kasailla rauhassa. 😀

Multa löytyy uudet alakerran laakerit varastosta.

Kato mitä kustantaa toi evon 5 kerros kannen tiiviste. Ei ainakaan sitten vuoda sieltä.
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #208 : 22.11.17 09:51 »
Ainiin voinhan mi ä sulle liisata yhtä autoa remontin ajaksi. 😂
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #209 : 22.11.17 15:47 »
Ok, hyvä tietää. Ne laakerit varmaan onki se suurin ahdistus, kaipa ne vissiin yleensä on ne STD kokoiset.

Emmä mitää valmiita lohkoja ainakaa toistaseks ostele, kuha ny näkee mikä sen ohivuodon aiheuttaa.

Onkse multilayer jotenki parempi ku tuo normi? Käykö se suoraa, joku puhu että jossai reijissä ois eroa. Vaatiikos sekin jotku v*tun täydelliseks koneistetut pinnat että pitää?

Käyttöautoo ollaan kuitenkin remppailemas tässä..
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4604
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #210 : 22.11.17 15:57 »
Multilayersteel tiiviste on kestävämpi kuin perinteinen "pahvitiiviste" näissäkin on kuitenkin suuria eroja keskenään ja käyttötarkoitus määrittää parhaan vaihtoehdon. MLS tiivisteessä voi olla myös esim. kumiosia varmistamassa tiivistyksen ja lisäksi se voi olla pinnoitettu erilaisilla pinnotteilla. Lyhyesti sanottuna mls-tiiviste on kestävämpi ja sen tiivistyskyky riippuu kerrosten määrästä yksi kerros tiivistää aina tietyn verran. Mitä enemmän kerroksia sitä enemmän kansi voi elää. Toisaalta kerroksia lisäämällä tiivisteestä tulee paksumpi ja puristukset pienenevät. Perinteinen kansipahvi hoitaa hyvin hommansa vakio moottorissa.
MLS-tiivisteelle kannen suoruus on ehkä hieman tärkeämpää kuin perinteiselle tiivisteelle. Käytä se kansi joka tapauksessa oikaistavana!
If in doubt, go flat out.

Poissa T. Kiili

  • Club Member
  • Viestejä: 2040
  • Mr. Cyborg
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #211 : 22.11.17 17:03 »
Olen itse kasannut 4 moottoria jo ITM engine componentsin tiivistesarjalla. Ei ole ollut yhtäkään paikkaa missä olisi sopivuudessa ollut ongelmia. Täysi tiivistesarja maksaa rokkiautosta 55eur + toimitus. ITM ENGINE COMPONENTS 0901206

MLS tiiviste on hyvä vaihtoehto, hinta noin 60e kantturoilla tiskiltä. Ainoa ongelma niissä mitä itsellä on käynyt että joskus jäänyt vähän vuotamaan (muillakin ollut samaa ongelmaa, tuostahan löytyi se yksi keskustelukin)

Mulla tällä hetkellä esim coltissa tiivisteinä evo4 3kerros MLS pahvi ja tuo yllämainittu tiivistesarja. Toimii. ja jää rahaa muuhunkin  ;D
Mitsubishi Colt C53A GTI16V
Mitsubishi Lancer C77A AMG edition
Mitsubishi Lancer C77A Myydään osina *http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61201.0*
Mitsubishi Colt CA1A *GTI SWAP*
Mitsubishi Eclipse D32A
Hyundai Scoupe GT

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #212 : 22.11.17 19:35 »
Vähän kyllä kuumottaa nuo tarvike tiivistesatsit, toki jos hyviä kokemuksia piisaa niin kaipa sitä uskaltas kokeilla. Rahaa todellakin sais vähän jäädä muuhunkin. harkitaan harkitaan.
muoks: eikä tossa näyttäs olevan mitään turbon tiivisteitä..
« Viimeksi muokattu: 22.11.17 19:56 kirjoittanut Slider »
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #213 : 27.11.17 16:58 »
Nojuu, ekat osatkin tuli hommattua tähän rojektiin, jakohihnan ohjainrulla ja tp-akselin kiristysrulla. Jakohihnan kiristysrullaa ei tuolta paikasta löytyny. :(

Edelleen on ämpylöinnissä että minkä tiivistesatsin otan, eniten ehkä kuitenkin houkuttelis se orkkissatsi MD974636, kun siinä ois sit kaikki turbon tiivisteitä myöten. Hinta jenkeissä 260$ ja japanissa 300e
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #214 : 10.12.17 13:12 »
Minä ostin kylmänviileästi mizumoauton 1G 4G63T tiivistesatsin eBaysta. Tiivisteet olivat Evergreenin valmistamia, ei ne sen kummoisemmalta vaikuta kuin muutkaan tiivisteet. Tilasin itseasiassa aika pitkälti kaiken muunkin mizumoautolta, öljypumpun tosin hylkäsin ja ostin ACLn valmistaman. Kansipahvia ja venakopan tiivistettäkään en käyttänyt, ostin mitsun orkkis MLS tiivisteen.

Noilla eBay osilla kasatulla samanlaisella 6-bolt moottorilla olen nyt ajanut 300 km, jännä nähä mikä paikka pettää ensimmäisenä. Ainakin jokin pakopuolen tiiviste taitaa vähän supsuttaa.

Säästi siinä kohtuu paljonkin rahaa OEM osiin verrattuna, sitä en vielä tiedä että kannattiko. Voihan se olla että tulevien kilometrien aikana kaikki hajoaa ennenaikaisesti. Jos yhtään enempi virittämään alkaa niin en varmaan laittaisi muuta kuin OEM.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #215 : 10.12.17 15:07 »
Emmä virittämään varmaan rupea, mutta tarkotus ois kuitenki että kestäis. Vaikka tolle autolle käviskin jotain niin eiköhän tolle motille keksi jotain muuta käyttöä sit. ;)
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #216 : 22.12.17 14:27 »
Laakerit on justiinsa se paikka missä itsekin ryhtyisin säästölinjalle ja ostaisin tarvikkeina  ::)
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4604
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #217 : 22.12.17 14:46 »
Laakerit on justiinsa se paikka missä itsekin ryhtyisin säästölinjalle ja ostaisin tarvikkeina  ::)
Aika harva rakentaa orkkislaakereilla. Itse olen käyttänyt ACL, King ja Kolbenschmidtin laakereita ilman mitään ongelmia. Webtrap_86 kasailee parhaillaan yhtä moottoria NDC:n laakereilla ja kohta saadaan siitäkin sitten lisää tietoa kunhan se saa koneen nippuun.
Hyvä tarvike ja mahdollisimman tarkat mittaukset niin hyvä siitä tulee. Mitsun orkkiksilla on tosin mahdollista tehdä priimaa kun ne myydään yksittäin ja niitä on useaa eri kokoa.
If in doubt, go flat out.

Poissa ST-Services

  • Kaupalliset Ilmoitukset
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #218 : 22.12.17 17:33 »
Laakerit on justiinsa se paikka missä itsekin ryhtyisin säästölinjalle ja ostaisin tarvikkeina 
Kingin (ex ACL) laakerit nyt sattuu olemaan 2000-luvun materiaaleja, ja mitsun omat kasarin laatua, ei ole edes yhtä sanaa kummilla itse kasaan.

Siinä ei ole mitään tekemistä säästölinjan kanssa.

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #219 : 22.12.17 22:16 »
Ettei nyt väärin ymmärretä niin minä käsitän sanalla "tarvike" = Motonet jne. Ns. laatulaakerit on sitten erikseen. Ei kai kukaan takomäntiäkään kutsu tarvikkeiksi?  ::)

Mitsun orkkiksilla on tosin mahdollista tehdä priimaa kun ne myydään yksittäin ja niitä on useaa eri kokoa.

Tämä oli se toinen pointtini, mutta kai niitä eri kokoja saa "laatuvalmistajiltakin". Eri asia suostuvatko myymään yksittäin.
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa ast

  • Club Member
  • Viestejä: 10089
  • Z27AG
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #220 : 23.12.17 01:28 »
Tämä oli se toinen pointtini, mutta kai niitä eri kokoja saa "laatuvalmistajiltakin". Eri asia suostuvatko myymään yksittäin.

Vaan eipä taida saada. Tässähän ei nyt puhuta mistään alikokolaakereista vaan Mitsulla on useita eri hienosäätökokoja vakiokokoisesta laakerista. Nämä oikein valitsemalla voidaan laakerivälys säätää hyvin tarkasti.
Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #221 : 27.12.17 23:21 »
Nojuu tänää tuli palattua joululomareissulta galantilla, semisti hullulta kyllä tuntuu alkaa purkaa tollasta käytännössä täysin toimivaa autoa tuhannen atomeiks. Onneks se kytkin ja jakopää sentään tuo jotain järkiperusteita tuohon moottorin aukasuun. :) Öljyt katoin, aivan pikimustat ja alle 2000km mittarissa, se on varmaan sit se yks järkiperuste lisää. :)

Joo tosiaan ite puhuin noista "tarvikeliikkeestä" saatavista laakereista, vähän AST:n tarinoita myötäillen sama fiilis että jos oem:stä siirtyy pois niin voi laitella vaikka sitä mitä sattuu saamaan, joku ACL ei välttämättä tuo mitään suurtakaan autuutta.

Se tietysti että mulla ei oo sen suurempaa käryä tosta välysten mittauksesta, vissiin lyödään jotain mäskiä väliin ja pultit kii ja katellaan että miltä vaikuttaa. :D
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Maxx

  • Club Member
  • Viestejä: 797
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #222 : 27.12.17 23:51 »
^ eikse "mäski" kuulu asennusjuoman sekaan?  ;D
Life begins at 6000 rpm
---------------------------

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #223 : 28.12.17 10:18 »
Täytyy onnitella OEM-tiivistesatsin valinnasta, ei meinaan kestäneet Evergreenin tiivisteet pakopuolella. ;D

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2932
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #224 : 28.12.17 21:36 »
Joo tai mun asennusjuomat on ainaki tehty jostai mäskistä. :D

Juu, kiva kuulla vaikka satsi taitaa pyöriä jossain New Yorkissa tällä hetkellä. :)
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan