Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.12.17 06:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu  (Luettu 56553 kertaa)
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #200 : 20.11.17 18:57 »

Joo joutuu kyl vielä vähä funtsii että missä hiton järjestyksessä tuota lähtee purkamaan kun siellä auton allakin pitää touhuta ainakin kulmavaihteen ja putkiston kans. Pyörät kun pitää käyttää pois niin ei voi mihinkään rampeillekkaan ajaa tuota

Kyllä jumalauta taas trancet soi ton rojektin kans. Cheesy
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
lancer evo-r
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 2443


Evolution V Black Cooler Edition


Profiili
« Vastaus #201 : 20.11.17 21:25 »

Itsekkin vaihdoin kytkimen tasalattialla. Pukit vaan auton alle ja niin ylös kun vain on mahdollista. Kyllä sielä mahtuu touhuamaan. 

tallennettu

Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi
korsma

Poissa Poissa

Viestejä: 1301


Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v


Profiili
« Vastaus #202 : 20.11.17 21:40 »

Kokemusta on öljypohjan irroituksesta useastakin autosta, enkä tiedä onko se paljonkaan v-mäisempi homma lattialla maaten tehdä, kuin nosturilla. Ei tarvitse ainakaan päätä kannatella missään luonnottomassa asennossa ja yhtälailla tippuu kuraa naamaan alla seistenkin  Tongue Hyvä otsalamppu oltava
tallennettu
Axxu

Poissa Poissa

Viestejä: 137


Profiili
« Vastaus #203 : 21.11.17 11:54 »

Tunkkaat vaan auton pukeille ja maaten alle, samalla tavalla minäkin purin koneen Smiley Liekkö aika kultaa muistot, mutta ei ollut ees kovin hankala projekti tuolleinkaan!
tallennettu

CP9A, E39A
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #204 : 21.11.17 20:24 »

Ootte te kyllä aika sissejä. Cheesy Tosin olen minäkin aikamoisia hommia tehny "bilteman rampeilla" mutta tässä tapauksessa se on tosiaan vähä haastava homma kun pitää käyttää ne pyörät pois. Pajeroon vaihdoin kaikki voimansiirron öljyt niin että ajoin sen puupalikoiden päälle. Wink

Hauskintahan tässä tietysti on että mun vaivalla säästämät saksinosturirahat on kovaa vauhtia menossa tonne galantin pannuhuoneesee, että ilmeisesti jatketaan tätä tunkki/puupalikka/pukki/ramppi -puuhastelua tulevaisuudessa.

Mitäs te olette mieltä mitä mun kannattas nyt tilata japanista, mitä ainakin väkisinkin tarvitsee? Autohan on jokapäiväisessä työmatka-ajossa ja jotain pitäs varmaan saada sit tehtyä tos joululomalla, onneks sattu tälle vuodelle sellanen ylellisyys joulun nurkille.

Pähkäilin tuossa vähän "pakollista" listaa ja hinnat Japanissa alv0.

Venakopan tiivisteet 17.94e ja tulppakaivojen tiivisteet 20.40e
Kannentiiviste 70.46e
16 kpl venttiilinvarren kumeja, kannattanee vaihtaa kun käyttää kannen pois 64.32e
Jakoremmi 68.17e ja kiristinrulla 39.46e
TP -remmi 19.53 ja kiristinrulla 28.99e
Jakoremmin ohjainrulla 25.61e

Noi ohjainrullat/kiristinrullat vois kyl ottaa tarvikkeena suomesta, kun niiden kans tulee äkkiä pakettiin painoa ja hinta nousee sit kuljetuksella, ne on muistaakseni myös kohtuuhintasia tarvikeliikkeissä.

Kampparin stefat? kannattaako?
Eikai niitä kannen pultteja ole pakko vaihtaa?
Vesipumppu ja automaattikiristin tuli vaihdettua viimeeks, ne ehkä uskaltas skipata.


Toki sit kaikki laakerit sunmuut on asia viel erikseen, mut eipä niitä kai uskalla etukäteen tilata, ja sitten on vielä se jokeri että mikä sen ohivuodon aiheuttaa siellä kakkospytyssä.
Halvin vaihtoehto ois varmaan männänrenkaat, näytti maksavan vähä vajaa 40e, tepi puhu myös että tasapainoakselin laakeronnit menee noissa, nekään ei ollu kauheen kalliit, toki eri kokovaihtoehtoja oli tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 21.11.17 20:48 kirjoittanut Slider » tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Makkke
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 15



Profiili
« Vastaus #205 : 21.11.17 23:05 »

Äkkiseltään tuli noiden lisäksi mieleen nämä:

Pako- ja imusarjan tiivisteet
Turbon kaikki tiivisteet (eli vesi- ja öljylinjojen + paluuputken tiivisteet)
Pakosarjan pinnapultit ja mutterit
Turbon kiinnityspultteja ainakin yksi, vaihtaa sen ainokaisen pinnapultin nimittäin samalla pultiksi niin turbon irrotus onnistuu jatkossa helpommin
Öljykuulerin banjopulttien tiivisteet
Suutintukin tiivisteet
Nokka-akselien stefat
Vesipumpun tiivisteet varmaan joudut uusimaan vaikket pumppua uusi

Sitten olisi lisähuomiota:

Vähintäänkin öljypumpun kaikki tiivisteet ja stefat, tai mahdollisesti koko öljypumppu rattaineen, ainakin kannattaa tutkia tarkkaan onko väljä
Kampuran hihnapyörä kannattaa tarkastaa ettei ole vulkanointi halkeillut
Naputtaako nostajat? Nehän menisi samaan konkurssiin


Ne kampuran stefat kannattaa kyllä samalla vaihtaa, sekä TP-akselien laakerit. Noiden TP-laakerien vaihdon kanssa voi mennä kuulemma helposti vikaan ilman oikeita työkaluja, koneistamoilla on yleensä tarvittavat työkalut. Kannenpultteja ei kai teoriassa ainakaan tarvitse vaihtaa näissä 6-bolt koneissa kun ovat millin paksummat ja eivät veny niin kuin 7-bolt koneissa.

Nälkä kasvaa syödessä...
tallennettu
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #206 : 22.11.17 06:50 »

Nojuu, eipä tullu noita edes ajateltua, melkein ois fiksumpaa ottaa sit tällänen setti varmaan.

http://www.streettunedmotorsports.com/parts/oem_dsm_engine_gasket_kit.htm
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Ilotalo

Poissa Poissa

Viestejä: 850



Profiili
« Vastaus #207 : 22.11.17 09:50 »

Ahtimen paluupuolen tiivisteet kannatta vaihtaa. Banjojen tiivisteet löytyy ihan tehohydrosta vaikka ja ahtimen pultit löytyy pulttikaupsta.

Osta multa vaan toi valmis lohko niin saat kasailla rauhassa. 😀

Multa löytyy uudet alakerran laakerit varastosta.

Kato mitä kustantaa toi evon 5 kerros kannen tiiviste. Ei ainakaan sitten vuoda sieltä.
tallennettu

Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"
Ilotalo

Poissa Poissa

Viestejä: 850



Profiili
« Vastaus #208 : 22.11.17 09:51 »

Ainiin voinhan mi ä sulle liisata yhtä autoa remontin ajaksi. 😂
tallennettu

Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #209 : 22.11.17 15:47 »

Ok, hyvä tietää. Ne laakerit varmaan onki se suurin ahdistus, kaipa ne vissiin yleensä on ne STD kokoiset.

Emmä mitää valmiita lohkoja ainakaa toistaseks ostele, kuha ny näkee mikä sen ohivuodon aiheuttaa.

Onkse multilayer jotenki parempi ku tuo normi? Käykö se suoraa, joku puhu että jossai reijissä ois eroa. Vaatiikos sekin jotku v*tun täydelliseks koneistetut pinnat että pitää?

Käyttöautoo ollaan kuitenkin remppailemas tässä..
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4174


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #210 : 22.11.17 15:57 »

Multilayersteel tiiviste on kestävämpi kuin perinteinen "pahvitiiviste" näissäkin on kuitenkin suuria eroja keskenään ja käyttötarkoitus määrittää parhaan vaihtoehdon. MLS tiivisteessä voi olla myös esim. kumiosia varmistamassa tiivistyksen ja lisäksi se voi olla pinnoitettu erilaisilla pinnotteilla. Lyhyesti sanottuna mls-tiiviste on kestävämpi ja sen tiivistyskyky riippuu kerrosten määrästä yksi kerros tiivistää aina tietyn verran. Mitä enemmän kerroksia sitä enemmän kansi voi elää. Toisaalta kerroksia lisäämällä tiivisteestä tulee paksumpi ja puristukset pienenevät. Perinteinen kansipahvi hoitaa hyvin hommansa vakio moottorissa.
MLS-tiivisteelle kannen suoruus on ehkä hieman tärkeämpää kuin perinteiselle tiivisteelle. Käytä se kansi joka tapauksessa oikaistavana!
tallennettu

If in doubt, go flat out.
T. Kiili
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1972


Mr. Cyborg


Profiili
« Vastaus #211 : 22.11.17 17:03 »

Olen itse kasannut 4 moottoria jo ITM engine componentsin tiivistesarjalla. Ei ole ollut yhtäkään paikkaa missä olisi sopivuudessa ollut ongelmia. Täysi tiivistesarja maksaa rokkiautosta 55eur + toimitus. ITM ENGINE COMPONENTS 0901206

MLS tiiviste on hyvä vaihtoehto, hinta noin 60e kantturoilla tiskiltä. Ainoa ongelma niissä mitä itsellä on käynyt että joskus jäänyt vähän vuotamaan (muillakin ollut samaa ongelmaa, tuostahan löytyi se yksi keskustelukin)

Mulla tällä hetkellä esim coltissa tiivisteinä evo4 3kerros MLS pahvi ja tuo yllämainittu tiivistesarja. Toimii. ja jää rahaa muuhunkin  Grin
tallennettu

Mitsubishi Colt C53A GTI16V
Mitsubishi Lancer C77A AMG edition
Mitsubishi Lancer C77A "WinterBeater"
Mitsubishi Colt CA1A *käyttis*
Mitsubishi Eclipse D32A
Mitsubishi Lancer CB5A *Myydään osina*
Hyundai Scoupe GT
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #212 : 22.11.17 19:35 »

Vähän kyllä kuumottaa nuo tarvike tiivistesatsit, toki jos hyviä kokemuksia piisaa niin kaipa sitä uskaltas kokeilla. Rahaa todellakin sais vähän jäädä muuhunkin. harkitaan harkitaan.
muoks: eikä tossa näyttäs olevan mitään turbon tiivisteitä..
« Viimeksi muokattu: 22.11.17 19:56 kirjoittanut Slider » tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #213 : 27.11.17 16:58 »

Nojuu, ekat osatkin tuli hommattua tähän rojektiin, jakohihnan ohjainrulla ja tp-akselin kiristysrulla. Jakohihnan kiristysrullaa ei tuolta paikasta löytyny. Sad

Edelleen on ämpylöinnissä että minkä tiivistesatsin otan, eniten ehkä kuitenkin houkuttelis se orkkissatsi MD974636, kun siinä ois sit kaikki turbon tiivisteitä myöten. Hinta jenkeissä 260$ ja japanissa 300e
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Makkke
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 15



Profiili
« Vastaus #214 : 10.12.17 13:12 »

Minä ostin kylmänviileästi mizumoauton 1G 4G63T tiivistesatsin eBaysta. Tiivisteet olivat Evergreenin valmistamia, ei ne sen kummoisemmalta vaikuta kuin muutkaan tiivisteet. Tilasin itseasiassa aika pitkälti kaiken muunkin mizumoautolta, öljypumpun tosin hylkäsin ja ostin ACLn valmistaman. Kansipahvia ja venakopan tiivistettäkään en käyttänyt, ostin mitsun orkkis MLS tiivisteen.

Noilla eBay osilla kasatulla samanlaisella 6-bolt moottorilla olen nyt ajanut 300 km, jännä nähä mikä paikka pettää ensimmäisenä. Ainakin jokin pakopuolen tiiviste taitaa vähän supsuttaa.

Säästi siinä kohtuu paljonkin rahaa OEM osiin verrattuna, sitä en vielä tiedä että kannattiko. Voihan se olla että tulevien kilometrien aikana kaikki hajoaa ennenaikaisesti. Jos yhtään enempi virittämään alkaa niin en varmaan laittaisi muuta kuin OEM.
tallennettu
Slider
Second in command
Ylläpitäjä

Poissa Poissa

Viestejä: 2730


Galant VR-4 Monte Carlo e39


Profiili
« Vastaus #215 : 10.12.17 15:07 »

Emmä virittämään varmaan rupea, mutta tarkotus ois kuitenki että kestäis. Vaikka tolle autolle käviskin jotain niin eiköhän tolle motille keksi jotain muuta käyttöä sit. Wink
tallennettu

1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines