Kirjoittaja Aihe: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu  (Luettu 76331 kertaa)

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #250 : 10.01.18 15:58 »
Joo en tiiä että kannattaako mittailu, jossei sit mielenkiinnosta. Jossei siitä vaivaa ole niin voithan tuota käydä mittää sen öljyrenkaan uran syvyyden ja korkeuden.

Jotku kovimmat jepet on vaihellu acl:n pumppuihin noita 6 pulttisten suoria rattaita. Ite en kyllä meinannu, ainakaan noita naarmusia laitella sinne.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #251 : 10.01.18 21:50 »
Tuolla olisi nyt muutama kuva öljypumpuista vierekkäin, vaikka ihan vaan mielenkiinnosta:
https://ebi.nn.fi/kuvat/S%C3%A4l%C3%A4/4G63T+%C3%B6ljypumput/

Luin samaa että noihin ACL:n kuoriin olisi laitettu uusia suorilla hampailla olevia Mitsun OEM rattaita, lieneekö väliä katuautossa. :)

Poissa samitsu

  • Jääratamestari
  • Valvoja
  • Viestejä: 3308
  • Turbo yössä...
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #252 : 10.01.18 23:23 »
Sellainen 442-rengassarja minulta näyttäisi löytyvän jos siitä asiasta nyt sattuisi jotain apua olemaan... :)
Sigma -91 24V A./Sapporo -88 A./Sapporo -82
Starion 2.6 turbo/Cordia turbo/Colt turbo -86
Galantit: E15A GLS/E15A turbo/A164A turbo x2
Galant Dynamic useita/VR4-aihio
Sapporo/Galant takavetoisia useampia
Lancer CB/-87/88-89 malleja useita
Pajero lyhyt -93 2.8 A/T RHD aura-auto
Pajero lyhyt x2

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #253 : 11.01.18 06:50 »
No jos minä ny oikein tuon päättelin niin ei varmaan satu, se on just se uudenmallinen ja vähemmin harvinainen tapaus.

Sulla pitäs olla ne uudenmalliset männätkin MD176581 ni sithä noista tulis hyvä setti. :P
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa dani

  • Valvoja
  • Viestejä: 2347
  • Galant VR4 6G
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #254 : 12.01.18 20:38 »
Haha, ylläri toi pakosarjan halkeema  ;D. NOOOOT. Ei muuta ku evo 3 tai fp valusarja paikallee ni kestää seuraavat 20 vuotta  ;).

Muutenhan tuol näyttää siltä miltä godlikerin 6-bolt näyttää kun on rullattu ja boostailtu rataa tuhansia kilsoja, eli normaalii pientä kulumaa muttei mitään dramaattista. Tsemppiä remonttiin  :peukku.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #255 : 13.01.18 01:47 »
Een meinannu kyllä satsia vaihtaa, Samitsu tai naapuri voi hitsata ton nykysen. En oikeesti uskalla erottaa turboa ny pakosarjasta kun ei oo fyggendaalia. Se ois vähä oma rojektinsa.. :(
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #256 : 13.01.18 14:22 »
Erkillähän ois vissiin priimakuntoinen AMW:n ehostama Evo3 turbo irrallaan...  ::)
If in doubt, go flat out.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #257 : 13.01.18 22:05 »
Joo, kiva Erkille. :) harmi ku ei mulla pyöri nurkis semmosia
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa MakeM

  • Sir Crankwalk
  • Club Member
  • Viestejä: 3279
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #258 : 13.01.18 22:10 »
Osta se. Mäkin olen hellinyt sitä tossa lattialla. Hukkis kairattu isommaksi jne ;D
Ajakaamme.net - Tarinoita ajamisesta, suomeksi.

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #259 : 13.01.18 22:36 »
Joo, kiva Erkille. :) harmi ku ei mulla pyöri nurkis semmosia

Rahalla ne yleensä vaihtaa omistajaa ja nurkkia.  ;D

FP:llä olisi ollut Black Friday-tarjouksena FP68HTA jotain 600 vai 700 taalaa. Harmitti kun meni sivu suun, olisi pitänyt noihin hintoihin kyllä tilata jo nurkkiin pyörimään vaikkei olisi ollut heti tarvettakaan.  :seina
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #260 : 13.01.18 23:38 »
No ei satu kyllä olemaan mitään sellasia summia hallussa millä sais jonku uuden ahtimen omiin nurkkiin. Tiedän kyllä että raha on sellainen yleinen vaihdannan väline, ei tarvii erikseen sitä foorumilla kertoa.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #261 : 13.01.18 23:49 »
Tuolla olisi nyt muutama kuva öljypumpuista vierekkäin, vaikka ihan vaan mielenkiinnosta:
https://ebi.nn.fi/kuvat/S%C3%A4l%C3%A4/4G63T+%C3%B6ljypumput/

Luin samaa että noihin ACL:n kuoriin olisi laitettu uusia suorilla hampailla olevia Mitsun OEM rattaita, lieneekö väliä katuautossa. :)

No juu kyllähän tuo "everlasti" näytti kyllä huomattavasti tehdymmän oloselta, tossa tiivistesarjassahan on suurella todennäköisyydellä myös nuo pumpun tiivisteet, vois vaihella ne "varmuuden vuoks"

Kumman ite hommaisit?
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #262 : 14.01.18 17:09 »
No juu kyllähän tuo "everlasti" näytti kyllä huomattavasti tehdymmän oloselta, tossa tiivistesarjassahan on suurella todennäköisyydellä myös nuo pumpun tiivisteet, vois vaihella ne "varmuuden vuoks"

Kumman ite hommaisit?

Kyllä mä varmaan hommaisin ton ACL:n ihan vaan sen suuremman öljykanavan vuoksi, vastaa paremmin OEM pumppua. Kaikki loput kanavathan oli vaan lähinnä epäsiistimpiä kuin tuossa Evergreenissä, ei varmaan vaikuta toimintaan merkittävästi.

On mulla tuo Evergreen vielä ylimääräisenä tallessa, jos haluat elää reunalla ja vaikka porata sen kanavan isommaksi :D

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #263 : 14.01.18 19:16 »
En välttämättä, tuo öljypumppu on about vaikein osa koko koneessa vaihtaa. :D Siit ACL:stä oli senverran hyviä kokemuksia että kaipa se on klikattava.
Ja tosiaan ne on aikalailla esteettisiä juttuja varmaankin, jos ne on vähän rujon näkösiä.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #264 : 18.01.18 08:14 »
Kannattaa ne nyt testata kun se on mahdollista. Teet nyt kerralla priimaa.
If in doubt, go flat out.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #265 : 18.01.18 19:43 »
Nojuu, kaadoin lamppuöljyä pakokanavaan niin kyllä sieltä todella hitaasti jotain tihku läpi. En kyllä jaska enää alkaa niitä irrottamaan ja pyörittleemään uudestaan.

Imupuoli oli ihan tiivis.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #266 : 19.01.18 11:17 »
Hyvä, kun nyt on venttiilit paikallaan.

Muuten multa ois löytynyt semmonen venttiilipuristin.  ;D
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Maxx

  • Club Member
  • Viestejä: 797
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #267 : 19.01.18 12:19 »
Nojuu, kaadoin lamppuöljyä pakokanavaan niin kyllä sieltä todella hitaasti jotain tihku läpi. En kyllä jaska enää alkaa niitä irrottamaan ja pyörittleemään uudestaan.

Imupuoli oli ihan tiivis.

Jos oisin sinä niin kyllä vielä läppäisin pakovenat uusiks, omasta mielestä tuo venojen tiiviys on aika ehdoton  ::)
Life begins at 6000 rpm
---------------------------

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #268 : 19.01.18 16:36 »
Mistähän se voi sit johtua ettei ne pidä? Ne pinnat oli kuitenki aika jees minun mielestä.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #269 : 19.01.18 22:25 »
Jaa, no tuota. Oisitte sanonu että niitä venoja kannattaa lyödä. he*v***i tei kans. Tääki piti taas jenkkifoorumeilta (overdrive) lukea, eikä sillä että se ois huono juttu. Tuntuu olevan monesti asenneukkoja siellä.

Napautin niitä ja nehä alko pitää, minuutin pari oottelin eikä lamppuöljyt tehny enää mitää pisaroita.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ilotalo

  • Viestejä: 864
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #270 : 19.01.18 23:29 »
Niijoo, kun kaivelin varastoja niin minulta löytys pakosarjakin. Ihan ehjä vielä.  :o
Pajero -96 H56A "Mettäkone", Sigma -91 3.0I 24V "kesäkissa", Galant -91 GTI 4WD 4WS HB Turbo, Galant -90 GTI 4WD 4WS Turbo "R.I.P"

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #271 : 20.01.18 00:20 »
Nojuu, pakosarjan melkei vois vaihtaa jos jostai repisin rahat johonki v*tun halpaan ahtimeen, laita vaikka yv:llä hintapyyntö siitä.

Sinäänsähän se on tyhmää vaihtaa jompi kumpi, kun yhtä p*rseestä ne palaset on että kummasta tahansa ne menee ahtimen lävitte.
Kummatkin tai ei mitään. :P
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #272 : 20.01.18 12:21 »
Nojuu, jenkeistä kyllä sais tuota pakopesää, ei ole mitsun tekele, mutta ilmeisesti ihan laadukas. Sen jos vaihtas ja Ilotalolta ehjän pakosarjan niin kuumotukset vähän vähenis.
Happikoteloa / Elbow / Outlettia en oo vielä kattonu, tuossa vakiossahan on se ongelma että hukkaportti ei virtaa tarpeeks, autobahn 88:n tekelettä sais kans, mut se menee jo virityshommiks sit.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #273 : 21.01.18 10:37 »
Muista myös tässä vaiheessa jollain metalliviivaimella tarkastaa laippojen suoruudet pakosarjasta. Ei tarvii sitten moottori keulilla alkaa purkamaan turboa pois kun tiivisteet ei pidä.

Mistä sen pakopesän saa? En ole nähnyt missään... Ja eikö se hukkaportin virtausongelma liity enemmän ahtimen puolelle? Vaikka kyllä ne noita outlettejakin porttaa.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2931
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
    • Profiili
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
« Vastaus #274 : 21.01.18 10:52 »
http://turbolabofamerica.com/tag/small-16g-turbine-housing/
Tuosta esim.

Sellainen huhu on liikenteessä että toisella happikotelolla boost creep ongelma vähenis, sitä en tiedä mihin se perustuu kun hukkaportin läppä on pakopesässä.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan