Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
22.10.14 09:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Korkeat päästöt, venttiilinkumit, lambda anturi, sekä jarruletkujen vaihto.  (Luettu 7774 kertaa)
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #25 : 16.06.10 22:06 »

Kuumailmapuhallin on hyvä peli jarruletkun ja putken välisen liitoksen irrottamiseen. Jos mahdollista niin peltiä sen verran taakse etteivät mahdolliset massat sula ja minuutti pari lämmitystä niin auttaa kummasti. Jos mutteri on jo pyöreä niin lämmitys ja lukkopihdeillä kiinni.

Juu sain tuon letkun irroitettua ja vaihdettua ilman kuumailmaa/lämmitystä. Mut nyt pitäis saada ilmausruuvi auki ja sekös monimutkaiseksi osottautuikin.
Ei siis aukea ei niin millään. Koitin vasaralla naputella, rust offia suihkuttelin ja annoin vaikuttaa, mutta silti vain pitää ote Damn

Jotain vinkkejä tähän? Jotakin uutta osaa vaan vai täh? Huh

EDIT: Mikäköhän tuo ilmausruuvin kanta mahtaa olla kooltaan? Onko milleissä vai tuumissa? Koitin 7mm lenkkiavainta, ei mahdu.. 8mm lenkkiavain taas meni,
mutta toimii kuin maataloussorvi kun on niin väljä.
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #26 : 16.06.10 22:31 »

takajarruletkujen mittaa en minäkään ulkoa muista,mutta kannattaa noiden vaihdossa varautua myös sylinterien vaihtoon sikäli mikäli menee ilmausruuvit poikki Wink

Kannattaisko tässä kohtaa vaan viedä auto johonki korjaamolle jossa hoitaisivat tuon ilmauksen, vai haenko vaikka motonetistä uuden sylinterin (10e) ja
siihen ilmausruuvi (~2e), jos sitä ei tule sitten sylinterin mukana? Korjaamoilla velottavat ainakin sen 50e tunnilta kuitenkin.
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #27 : 16.06.10 23:03 »

uudessa sylkyssä ilmausruuvi mukana ja sen saa auki,korjaamossa tekevät niin että ensin katkasevat sen ilmausruuvin ja nakkaavat myös vanhan sylkyn pois ja pistävät uutta osaa ja velottavat siitäkin lisää(omalla hinnalla).ei ne viitti tapella vanhojen paskojen  kans,varsinkin ton hintasissa osissa heille halvempaa vaihtaa koko sylkky ja velottaa se asiakkaalta
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #28 : 16.06.10 23:16 »

uudessa sylkyssä ilmausruuvi mukana ja sen saa auki,korjaamossa tekevät niin että ensin katkasevat sen ilmausruuvin ja nakkaavat myös vanhan sylkyn pois ja pistävät uutta osaa ja velottavat siitäkin lisää(omalla hinnalla).ei ne viitti tapella vanhojen paskojen  kans,varsinkin ton hintasissa osissa heille halvempaa vaihtaa koko sylkky ja velottaa se asiakkaalta

Eli uutta osaa vaan? Tampereen motonetissä näyttäis olevan 2kpl vapaana, josko ne molemmat ottaisi. Tuo kuskin takajarruletku pitänee vielä vaihtaa jossakin kohtaa,
kunhan saa irti jotenkin. Onko tuo sylinterin vaihto vaikea operaatio? Kotipihassa onnistunee? Mites tuo etujarrujen osalta sitten menee? Siellä erilainen tapaus vai??
Onko toi jarrusylinterin tiivistesarja pakollinen?

Toinen kysymys tähän väliin. Onko mietään tietoa noista takapöntön ja väliputken liitos kohdassa olevistä ruuveista et mitä kokoo ne on ja minkälaiset kierteet?
Tällä hetkellä semmonen ihme patentti siellä pitämässä takapönttöä ja väliputkea kiinni toisissaan. Vuotaa pikkuisen sieltä välistä ja pitää pörinää.

EDIT: Kuinka tuo sylinteri lähtee irti? Auttakaa ny ihmeessä alottelevaa mitsuharrastelijaa, ettei tässä ihan turhaan rupea hävettämään Grin
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 01:23 kirjoittanut Hanska » tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #29 : 17.06.10 07:20 »

uutta osaa vaan,ei maksa niin paljon. tosiaan se sylinteri on asennusvalmis eikä tarvi kaveriksi mitään tiivistesarjoja.  2 .della 6mm pultilla kiinni se sylkky,menee ihan kotipihassa vaihtaen.

tosin siitäkin saatava se jarruputki irti,on ehkä yhtä ruosteessa sekin kanta kun jarruletkussa oleva.

edessä levyjarrut ja ihan erilainen tapaus,yleensä ilmausruuvi edestä aukeaa,on sen verran järeämpää tekoa Wink

pakoputken liitoksessa alunperin hienokierteiset pultit ja hitsatut mutterit,mutta eiköhän siinä voi olla nykyään ihan mitkä vaan Grin sen verran monta kertaa kuitenkin vaihdettu putkea jo tuon ikäsessä Wink
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #30 : 17.06.10 12:54 »

uutta osaa vaan,ei maksa niin paljon. tosiaan se sylinteri on asennusvalmis eikä tarvi kaveriksi mitään tiivistesarjoja.  2 .della 6mm pultilla kiinni se sylkky,menee ihan kotipihassa vaihtaen.

tosin siitäkin saatava se jarruputki irti,on ehkä yhtä ruosteessa sekin kanta kun jarruletkussa oleva.

edessä levyjarrut ja ihan erilainen tapaus,yleensä ilmausruuvi edestä aukeaa,on sen verran järeämpää tekoa Wink

pakoputken liitoksessa alunperin hienokierteiset pultit ja hitsatut mutterit,mutta eiköhän siinä voi olla nykyään ihan mitkä vaan Grin sen verran monta kertaa kuitenkin vaihdettu putkea jo tuon ikäsessä Wink

Juu tulee tuossa haettua motonetistä, lukkopihdit 5", pakoputken asennustahnaa, laipantiiviste ja jos löytyisi vielä ne 3kpl ruuveja.
Sitten ilmausruuvit eteen ja taakse, sekä vielä nuo jarrusylinterit. Otan varmuuden vuoksi myös nuo jarrusylinterit, jos vaikka kävisi
niin, että saisin nuo ilmausruuvit auki lukkopihdeille. Jos ei aukea niin sitten sylinterien vaihto. Myös 8mm avolenkkiavain tarttunee
matkaan, joka tosin kaupasta ostettuna on hieman väljä.. kotona ruuvipenkissä sitten taon sitä tiukemmaksi. Tällä konstilla sain ainakin
tuon jarruletkun putken päästä irti ilman, että kanta pyöristyi.

Mitä muuta osaa tuossa tarttee irrottaa, että saa ton sylinterin vaihdettua?
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #31 : 17.06.10 16:14 »

jotta saat jarrusylkyn vaihdettua tarvii jarrurumpu ottaa pois,siihen tarvii 30mm hylsyn(jos muistan ulkoa nyt oikein ton mm koon)  kuitenkin rasvakupin alta mutteri löytyy, keskeltä jarrurumpua se rasvakuppi lähtee irti suorapäisellä ruuvarilla kampeamalla.

sit kun rumpu poissa(varo pudottamasta laakereita hiekkaan Wink)  niin kenkiä pitävät jouset irti ja kengät pois. ole tarkkana että saat takasin samalla tavalla Smiley  eli jos et ennen ole purkanut niin YKSI puoli kerrallaan niin jää toinen puoli "malliksi peilikuvana"   
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #32 : 18.06.10 00:50 »

Tilanne katsausta taas.

2 ilmausruuvia auennu hyvin nyt. Vähän vaan tota avolenkkiavainta tiukemmaks ja sit hakkaa vasaralla sen tohon ilmausruuvin kannan ympärille
ja varovasti kääntää ja vähän vetää takas ja uudestaan kääntää. Kuulu semmonen runks ääni ku aukes. Oli siinä ilolle aihetta sen verran, että
meinasin lähtee kävellen kaljaa ostamaan 2km päästä lähimmästä kaupasta Grin Huomenna nuo 2 muuta jarrua sitten ilmausvuorossa. Tulee myös
katsottua vielä nuo välykset, että onko arvot muuttuneet vai pysyneet samoina.

Sitten joko nyt perjantai iltana tai lauantaina vielä katsastamaan ja katsomaan meneekö päästöt läpi. Jos ei mene niin sitten on kyl ideat vähissä.
Toisaalta pakoputkesta ei enää tule öljyn katkuista savua, että eiköhän jotakin kehitystä ole näkynyt. Tuo lambda arvo kyllä vähän arveluttaa vielä..
se kun oli kierroksilla 1,16 ja sallittuhan oli 0,97-1,03 ? Olisko tähän minkäänlaisia ideoita? Lambda anturi paskana? Tosin pakoputki saattaa vähän
vuotaa ennen katalysaattoria. Täytynee sekin vielä huomenna katsoa tarkemmin. Mistä tuo lambda-anturi muuten löytyy? Onko vaikea vaihtaa
jos sökönä? Undecided Jos lambda paskana niin minkälainen uusi tilalle? Motonetistä kun noita löytyy 3 erilaista. Kiitokset taas vastauksista!
« Viimeksi muokattu: 18.06.10 01:26 kirjoittanut Hanska » tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #33 : 18.06.10 07:13 »

lambda anturi on pakosarjassa,yleensä todellahyvin kiinni.ja yksi tyyppivika myös että pakosarja halki joka voi myös päästöarvoihin vaikuttaa.  2 johtoinen malli on tossa lancerissa
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #34 : 18.06.10 10:44 »

lambda anturi on pakosarjassa,yleensä todellahyvin kiinni.ja yksi tyyppivika myös että pakosarja halki joka voi myös päästöarvoihin vaikuttaa.  2 johtoinen malli on tossa lancerissa

Miksi tuo motonet näyttää, että olisi yhdellä johdolla tuohon meikäläisen purkkii? Shocked
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #35 : 18.06.10 16:21 »

en oo kattonu mitä motonetti väittää,mutta n 15 kpl 91 lancerin pellin alle olen kattonu Grin ja suuren osan purkanu  ja on 2 johtoinen malli.

ota konepelti auki ja kato,siinä se tököttää pakosarjan kyljessä(tulee peltisuojasta läpi ,mikäli suoja vielä tallessa)  ja siinä valkoinen ja sininen piuha jos alkuperäinen lambda vielä tallessa Wink

tarvikkeissa esiintyy muutakin piuhaväriä
tallennettu
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #36 : 18.06.10 22:10 »

ja pikku vinkiksi,kun klikkaat muokkaa valikkoa alotusviestin ollessa auki ja teet paremman otsikon niin se varmaan vois lisätä vastaajia.nyt kuitenkin poikettu aiheesta "ohjurikumit" jo melkoisesti
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #37 : 19.06.10 04:16 »

ja pikku vinkiksi,kun klikkaat muokkaa valikkoa alotusviestin ollessa auki ja teet paremman otsikon niin se varmaan vois lisätä vastaajia.nyt kuitenkin poikettu aiheesta "ohjurikumit" jo melkoisesti

Kiitoksia tuosta vinkistä. Vaihdoin otsikon tuommoiseen, toivottavasti on parempi kaikkien mielestä Smiley

Eilen ilmasin nuo jarrut. Koskaanhan ei kuitenkaan asiat voi mennä niinku täydellisesti hyvin. Vaihdoin kuskin puoleiseen etujarruun
ilmausruuvin ja kun sitten kiristin sen ilmattuani jarrun niin sepä otti ja napsahti poikki. Eipä tuo nyt niin iso juttu ole, kaverin kanssa
kun joskus päästään pajalle korjaileen niin ei muutaku hitsausvehkeitä kehiin ja mutteri kiinni ilmausruuvin jämään.

Mutta nyt asiaa siitä mistä alunperin tänne kirjottelin, eli noista päästöistä. Kävin eilen (perjantaina) käyttämässä ton auton
päästöanalyysissä. Siellä äijä sano, että arvot on hyvät. Ainoa virhearvo oli tuo happiarvo. Pakoputki vuotaa jostakin. Täytynee
se vielä katsoa kuntoon. Sen ainakin tiedän, että etuputken joustopalassa on reikiä. Saakohan sitä jollain pakoputken
paikkaus aineella korjattua edes sillain, että menisi katsastuksesta läpi? Uusi etuputki ku maksaa 125e motonetissä.

Tältä istumalta voisin sanoa, että vika nähtävästi oli noissa venttiilinvarrentiivisteissä. Myös tulppien vaihdolla voi olla osuutta
asiaan, edelliset kun oli tarkotettu 1.8 litran 16V koneeseen, itsellänihän on tuo 1.5 12V. Jos en väärin muista niin taisivat
lämpöarvot olla astetta korkeemmat tuossa 1.8 litran tulpissa. Pakokaasumittauksessa tuo HC arvo oli ennen tiivisteiden ja tulppien
vaihtoo tyhjäkäynnillä 340 ja nyt se oli ~40. Arvot olivat hyvät myös kierroksilla.

Tuossa tuli mietittyä paljonko olen jo mahdollisesti säästänyt kun olen itse tehnyt korjaukset ja yms fiksailut.
Tuo autokorjaamo josta alussa puhuin niin sen omistaja olisi pulittanut 200-400e venttiilinvarrentiivisteiden vaihdosta.
Olisi varmaan muutakin osaa kyllä vaihtanut siinä samalla. Tiedä sitten. Jarruletkun vaihtokin olisit maksanut sen 40-100e
riippuen paikasta missä työn olisi teettänyt.

Että tämmöistä. Toivottavasti näistä kirjotuksista on joskus muillekkin jotakin apua Smiley
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #38 : 19.06.10 09:50 »

jos jousto-osa putkessa vuotaa,niin ei sitä tahdo enää elvyttää millään.  mutta motonetista saa sitä pelkkää jousto-osaa hyllystä missä pakoputkiston yleisosiakin.h n20-30e riippuen mallista

sen kun hitsaa sinne väliin niin ei tarvi ihan heti korjata sitä epätoivoista jouston vituiksi mennyttä korjausta.

tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #39 : 22.06.10 22:24 »

Nohnii. Taas palataan tuohon pakoputkeen. Sain auton ajettua ajorampeille ja pääsin katsomaan auton alle tuota pakoputkea.
Olisiko tämä joustopala teidän mielestänne vaihdon tarpeessa??



Sitten vielä toinen juttu. Tuossa kun käytin moottoria päällä ja kaveri paineli kaasua, koitin katsoa savuttaisko jostakin.
Tuli siinä sit kiinnitettyä huomiota tuonne pakosarjan tienoille. Koitin hienostuneesti saada sen jo ruosteessa olevan etupellin
irti, mutta eipä tahtonut yksi ruuvi aueta ja on vielä edelleenkin kiinni. Sain ainakin leikattua peltiä siten, että näette tämän.



Eli pakosarja halki. Voisiko tämä vaikuttaa tuon joustopalan kanssa liialliseen happiarvoon muka niin paljon, että ei mene läpi päästötesteistä?
Muuten putket näyttivät olevan ihan hyvässä kunnossa. Ei pistäne silmään ainakaan, että olis reikiä jossain ollu.

Kuinka kivuton operaatio tuo pakosarjan vaihto on?
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
ST
Hallituksen Toimihenkilö

Paikalla Paikalla

Viestejä: 7129



Profiili
« Vastaus #40 : 22.06.10 22:42 »

Joustosukassa ei vikaa (ainakaan pahaa..) näytä olevan,mutta jo 20* pienempi halkeama (tai halkeama ylipäätään) tekee käynnille+päästöille mitä sattuu.

Itsellä oli kanssa hieman tuonnepäin murtunut,ja kun vaihtoi ehjän sarjan,niin kylläpäs kulku&käynti parani!

Helppohan tuo on vaihtaa,JOS pultit ei ole aivan mätiä (ruosteessa ovat VARMASTI).
tallennettu

Solution by alcohol..
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #41 : 22.06.10 22:54 »

Joustosukassa ei vikaa (ainakaan pahaa..) näytä olevan,mutta jo 20* pienempi halkeama (tai halkeama ylipäätään) tekee käynnille+päästöille mitä sattuu.

Itsellä oli kanssa hieman tuonnepäin murtunut,ja kun vaihtoi ehjän sarjan,niin kylläpäs kulku&käynti parani!

Helppohan tuo on vaihtaa,JOS pultit ei ole aivan mätiä (ruosteessa ovat VARMASTI).

Nuo kiinnitysruuvit/mutterit mitkä nyt ovatkaan, niin en kyllä osaa sanoa, että ovatko ruosteessa kun ne on aikaslailla paskan peitossa.
Suihkutin niihin vähän rost offia. Saapahan vaikuttaa siinä niin kauan kun alan harkitsemaan tuota pakosarjan irroitusta. Huomenna koitan jotakin
saada aikaiseksi. Ja voi olla et tuo joustopala menee kyllä vaihtoon samalla tuossa kun saan irroitettua tuon etuputken. Kaverilta kun löytyy
kempin hitsivehkeet niin voidaan sitten uusi joustopala hitsata tuohon putkeen kiinni. Sitten jos tarvetta on joskus niin ostaa kokonaan uuden
etuputken, jos tuolla purkilla nyt edes ajaa kauheen kauan. Mittarissa jo 350 000km Grin

Mistäköhän noita pakosarjoja saa? Onko kauhean hintavia? Cry Samaan syssyyn tarttis hommata myös tuo suojakilpi tuohon pakosarjan päälle, mutta mistä?
Tartteeko hommata jotain tiivisteitä tai vastaavia? Uudet pultit kyl ainakin.

Btw. Mitäköhän tämmönen vaatis et sais Suomen teille lailliseks? Grin http://www.youtube.com/watch?v=ubgfRTxJGmk
« Viimeksi muokattu: 23.06.10 13:40 kirjoittanut Hanska » tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #42 : 27.06.10 23:16 »

Onko noilla 8v ja 12v pakosarjoilla jotakin eroa toisiinsa, vai käyvätkö keskenään?
Koitan tässä metsästää jostakin ehjää pakosarjaa.
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #43 : 28.06.10 08:48 »

pakoaukot on pienemmät ja erimuotoset 8 venasessa,mutta muuten menevät ristiin kyllä.liekkö tolla älytöntä vaikutusta ja voihan niitä pikkasen viilata ettei tuu ihan suoraa seinää pakokaasuille vastaan het kättelyssä Grin

huomaa että 8v pitää olla myös kattiversiosta,muuten siinä ei lambdalle paikkaa.
myös 1,3 12v pakosarja käy suoraan paikalleen
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #44 : 01.07.10 01:21 »

en oo kattonu mitä motonetti väittää,mutta n 15 kpl 91 lancerin pellin alle olen kattonu Grin ja suuren osan purkanu  ja on 2 johtoinen malli.

ota konepelti auki ja kato,siinä se tököttää pakosarjan kyljessä(tulee peltisuojasta läpi ,mikäli suoja vielä tallessa)  ja siinä valkoinen ja sininen piuha jos alkuperäinen lambda vielä tallessa Wink

tarvikkeissa esiintyy muutakin piuhaväriä

Tuossa vielä heräs tämmönen kysymys, kun tuon lambda anturin vaihdan tässä samalla myös (liekö koskaan edes vaihdettu, pakosarjassa aika tiukasti kiinni),
niin et käykö tuohon meikäläisen purkkiin motonetistä löytyvä Delphi-merkkinen lambda (linkki alla)? Tuo näyttäisi olevan yhdellä johdolla, eli tarkoittaneeko
et liittimen ja haistelijan välissä menee 1 johto (mahdollisesti joku suojajohto) jonka sisällä menee kuitenkin 2 johtoa väriltä sininen ja valkoinen?
Ja tosiaan tuo lambda mikä nyt on kiinni vielä haljenneessa pakosarjassa, niin siinä on nuo piuhat väriltä sini valko.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-3441

Etuputken joustopala on nyt vaihdettu uuteen, oli aika kivuton operaatio. Vähän rälläkkää ja miggiä Wink
Löysin myös ehjän pakosarjan Turuust Grin Tulee nähtävästi ens viikolla matkahuoltoon. Pakosarja on samanlaisesta 1.5 12V koneesta. Hintakaan ei ollut paha!
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
S@mi

Poissa Poissa

Viestejä: 98


Profiili
« Vastaus #45 : 01.07.10 23:02 »

Ei se kyllä käy se 1-johtoinen malli sulle. Ota anturi irti ja mene varaosaliikkeeseen sen kanssa, jospa sieltä löytyis käypänen sillä tavalla.
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #46 : 02.07.10 02:37 »

Ei se kyllä käy se 1-johtoinen malli sulle. Ota anturi irti ja mene varaosaliikkeeseen sen kanssa, jospa sieltä löytyis käypänen sillä tavalla.

Juu täytyypi tehdä noin, kunhan purkki on katsastettu. Tuo jolta hommasin nyt tuon pakosarjan niin se sano, että siinä pakosarjassa
on sit lambda-anturi kiinni, ei nähtävästi saanu sitä irti siitä Grin On tos haljenneessa pakosarjassa oleva lambda myös aika jumittunu.
Katsoo nyt vain miten tuossa ehjässä pakosarjassa kiinni oleva lambda toimii, vai onko rikki jo valmiiks kättelyssä. Jää nähtäväks.
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #47 : 06.07.10 21:49 »

Nohnii. Nyt on pakosarja paikoillaan ja pakoputki myös laitettu kiinni. Näyttäisi toimivan. Ei kuulosta ralliautolta, eli ei nähtävästi vuoda mistään?
Ainoa mikä tässä nyt hieman pistää mietityttämään on tuo, että kun koneen antaa käydä lämpimäksi niin pakosarjasta alkaa nousemaan savua.
Tuo savu ei haise öljylle eikä myöskään pakokaasuille, pikemminkin "tunkkaiselle" ja lämpimälle Roll Eyes Koitin katsoa, että vuotaako pakosarjan ja
etuputken liitos kohdasta, mutta silmämääräisesti katsottuna näyttäisi olevan tiivis. Onko vaan mahdollista, että tuo pakosarja on kerännyt
vain jostakin kosteutta tai on saanut öljyä pintaan jossakin ja nyt lämpimänä nämä höyrystyy vain pois? Kuuma tuo pakosarja ainakin on, se on fakta Grin
Kierrokset ainakin käy normaalisti ja myös lämpötila näyttäisi mittarin mukaan olevan aivan sama kuin aina ennenkin, eli keskivälistä pikkuisen alle.

Sit lisää kysymyksiä, johon toivoisin vastauksia pikaisesti.
1. Kuinka tuo lambda-anturi saadaan tuosta pakosarjasta irti? Ovat aikalailla yhtä pataa. Kone/pakosarja lämpimäksi ja sitten koittaa vääntää auki?
2. Tuohon välyksien säätöön liittyvä kysymys, että kuinka tiukalle tuo ruuvi/mutteri juttu pitää vääntää kun välyksen on säätänyt
rakotulkin kanssa kohdilleen? Riittääkö ihan käsipelillä vääntäminen sillain "tiukaksi"? Tuossa jokusen viikko takaperin välykset säädin kun tuli noi
venttiilinkumit vaihdettua. Tällä hetkellä tuntuisi rallattavan enemmän kuin juuri säädettynä.
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
mikko412

Poissa Poissa

Viestejä: 2819


Profiili
« Vastaus #48 : 07.07.10 10:59 »

se että käryää vaihdon jälkeen on normaalia paskojen käryämistä kun taas pitkästä aikaa lämpiää.loppuu kyllä jonkun hetken päästä. 

tai sit vuotaa pakokaasuja jos ei lopu,tai valuttaa jotain öljyä/nestettä päälle.

1 miksi lambda pitää saada irti ? jos pitää saada irti varaudu siihen että pakosarjasta vaurioituu jengat kun se 300tkm ajettu kii ruostunu lambda irrotetaan. Damn  ite oon vaan raa-alla voimalla kiertäny irti,lämpö ehkä auttaa asiaa tai sit ei Undecided  itsellä on kierretappi jolla saa "putsattua" jengat ennen uuden anturin asennusta mikäli reikä ei kasva liikaa Damn

2 riittää kiristys ihan käsivoimin tiukkaan niissä venttiilisäätö ruuvien lukitusmuttereissa,ei hampaat irvessä ettei lähe jengat niistäkin
tallennettu
Hanska

Poissa Poissa

Viestejä: 54


Lancer -91 1.5 kat 12V, nimeltä Matu


Profiili
« Vastaus #49 : 07.07.10 12:11 »

se että käryää vaihdon jälkeen on normaalia paskojen käryämistä kun taas pitkästä aikaa lämpiää.loppuu kyllä jonkun hetken päästä. 

tai sit vuotaa pakokaasuja jos ei lopu,tai valuttaa jotain öljyä/nestettä päälle.

1 miksi lambda pitää saada irti ? jos pitää saada irti varaudu siihen että pakosarjasta vaurioituu jengat kun se 300tkm ajettu kii ruostunu lambda irrotetaan. Damn  ite oon vaan raa-alla voimalla kiertäny irti,lämpö ehkä auttaa asiaa tai sit ei Undecided  itsellä on kierretappi jolla saa "putsattua" jengat ennen uuden anturin asennusta mikäli reikä ei kasva liikaa Damn

2 riittää kiristys ihan käsivoimin tiukkaan niissä venttiilisäätö ruuvien lukitusmuttereissa,ei hampaat irvessä ettei lähe jengat niistäkin

Kiitoksia taas vastauksista Smiley Kysyin tuota lambdan irroitusta vain, koska jos semmoinen joskus tulisi eteen et lambda menee rikki ja se pitäisi vaihtaa uuteen.
Pitäisi tässä nyt vihdoista viimein päästä katsastaan toi auto. Tänään piti noi venttiilin välykset kattoo vielä, mut perhana, rupesi satamaan. Huomiseksi kai pitää
katsastusaika varata ja sitä ennen tarkastaa noi välykset. Toivottavasti huomenna ei vain sataisi.
tallennettu

Kovia kokenut ja kilometrejä paljon, mutta silti meno jatkuu.
Sivuja: 1 [2] 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines