Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
21.02.18 09:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitsu Gto käy rikkaalla ja kuluttaa liikaa  (Luettu 8100 kertaa)
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« : 04.06.10 15:50 »

Eli nyt tarvittais apua hirveään bensankulutukseen? Autona Mitsu GTO twinturbo.
Eli käy aivan koko ajan rikkaalla ja syö noin 25-30ltr/100km.Bensan haju tulee vahvasti paikallaan tyhjäkäynnillä. Lambda uusittu vasta mutta ei vaikuttanut mitenkään. Mistähän mahtaa tulla täys kiihdytyksessä "sähkön" haju kabiiniin?
ECU käytetty auki ja konkat tutkittu, mutta päällisin puolin näyttivät ehjiltä?

tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13111


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #1 : 04.06.10 15:55 »

bensan paluupuolella vuoto?

onko autossa ajonesto kunnossa/toiminnassa?  Sitä helposti potkasee jalalla ja se liitin ottaa kipeetä ja irtoaa piirilevyltä, jonka vuoksi sähkön haju tulee kun se säkenöi siellä..polttaa loppuje lopuksi johtosarjankin. Tarkista kuskin jalkatilasta kohti rattiakselia kaikkia. Myös rattiakselin yli menevät johdot voivat olla tiukalla ja repiä liitokset irti --> sähkön käryä (itselläni oli näin 3000gt:ssä aikoinaan)

Auto ylös nosturille ja jarrulla sitoen otat vastapainetta ja toine tutkii mistä bensa vuotaa tms...
tallennettu
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #2 : 04.06.10 16:01 »

Pitääpä tutkia noi johdot ja paluulinja.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13111


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #3 : 04.06.10 16:03 »

Rikkaalla noi käykin siis oikeesti, mut kulutus pitäs olla alta 15litraa sekalaisessa ajossa.

 Vaihdoitko minkä lambdan? 3000gt:ssä on 2kpl. GTO:sta en ole varma onko montako...
tallennettu
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #4 : 04.06.10 16:08 »

Rikkaalla noi käykin siis oikeesti, mut kulutus pitäs olla alta 15litraa sekalaisessa ajossa.

 Vaihdoitko minkä lambdan? 3000gt:ssä on 2kpl. GTO:sta en ole varma onko montako...

Gto:ssa ei ole kuin yksi lambda. Kulutus sekalaisessa ajossa tosiaan 25-30ltr. Täydellä tankilla pääsee noin 250km
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Elina75

Poissa Poissa

Viestejä: 210


Profiili
« Vastaus #5 : 16.06.10 21:24 »

Gto:ssa ei ole kuin yksi lambda. Kulutus sekalaisessa ajossa tosiaan 25-30ltr. Täydellä tankilla pääsee noin 250km

Jollain kunnon loggerilla olisi hyvä katsoa fuel-trimmejä ja suuttimien toimintaa, pystyisi hieman haarukoimaan missä voisi olla ongelma. Viallinen suutin ainakin helposti saa tuollaista aikaiseksi. Katso tuplat, onko joku selkeästi märempi/mustempi kuin muut?

WB-lambda olisi tietysti hyvä, mutta vaatii jo vähän enemmän investointia.
tallennettu
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #6 : 30.06.10 20:11 »

EvoScania koitettu opetella käyttämään ja ensiksi silmään pisti että kone "alkaa" nakuttamaan jo matalilla kierroksilla. Eli voisko nakuanturi olla sökö? Menee vähän aikaa et oppii ohjelmaa käyttämään  Grin
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Teemu83

Poissa Poissa

Viestejä: 3


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 02.08.10 07:25 »

Eli nyt tarvittais apua hirveään bensankulutukseen? Autona Mitsu GTO twinturbo.
Eli käy aivan koko ajan rikkaalla ja syö noin 25-30ltr/100km.Bensan haju tulee vahvasti paikallaan tyhjäkäynnillä. Lambda uusittu vasta mutta ei vaikuttanut mitenkään. Mistähän mahtaa tulla täys kiihdytyksessä "sähkön" haju kabiiniin?
ECU käytetty auki ja konkat tutkittu, mutta päällisin puolin näyttivät ehjiltä?



Omassa tonnarissa oli yksi suutin paskana(vuoti bensaa) niin silloin tuli melkoinen bensankäry kabiiniin... Ja varmaan kuluttikin jonkunverran enemmän...

Omassa tapauksessa näkyi selvästi että suutin vuoti bensaa koneen ulkopuolelle...

tallennettu
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #8 : 03.08.11 12:30 »

Otetaampa tämä taas ylös. Eli edelleen auto käy tosi rikkaalla. Mites tolla evoscanilla saa nuo vikakoodit luettua? Näytti kuitenkin että Maffin arvot heittää. Eli tyhjäkäynnilläkin näytti heittelevän Maf Load 100-200 välillä. Koitettu toista maffia mutta arvot samat. Oliskohan jotain johto vikaa vai? Neuvoja tarvis ku pitäs auto katsastaa:/ Täyskaasulla kiihdyttäessä seosmittari alkaa menemään laihan puolelle, mutta pienellä kaasulla näyttää olevan rikkaalla.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
JuZe

Poissa Poissa

Viestejä: 26


Mitsubishi 3000GT VR-4 vm.-92 (434hv/708Nm)


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 04.08.11 14:16 »

 Onko kyseessä ihan vakio-GTO? Ainakin itselläni 3000GT VR-4:ssa ongelmia aiheutti rikki mennyt bensanpaineensäädin (jälkiasennettu Harisella bensanpaineen noston yhteydessä, säätimen kalvo mennyt ajan kuluessa halki), jolloin bensapaineet oli koko ajan neljässä barissa, ja lisäksi bensaa vuoti alipainepuolelle rikkinäisen kalvon läpi. Silloin kulutus oli tosiaan n. 25-30l/100km, ja koko ajan bensa haisi niin että se haju tarttui vaatteisiinkin. Kun vika korjattiin (=vaihdettiin uusi säädin), putosi kulutus alle 20l/100km, tosin eipä tuo vieläkään matka-ajossa ole kertaakaan mennyt alle 17l/100km, mutta siihen taitaa olla syynä suuret suuttimet ja niiden heikko tarkkuus pienillä kuormilla, ja lisäksi Harisen "varmuuden vuoksi" vähän rikkaampi ohjelma Hestecissä...

 Pähkinänkuoressa siis epäilisin bensapaineen säädintä ja suuttimia, tai jos joku keksii muita mahdollisia vikakohteita, olisin myös itse kiinnostunut laskemaan kulutustani!  Cheesy
tallennettu

Voima ilman pitoa on pelleilyä - Voima pidon kanssa tulee kalliiksi...
mitsumikko

Poissa Poissa

Viestejä: 1436



Profiili
« Vastaus #10 : 04.08.11 15:53 »

Onko kyseessä ihan vakio-GTO? Ainakin itselläni 3000GT VR-4:ssa ongelmia aiheutti rikki mennyt bensanpaineensäädin (jälkiasennettu Harisella bensanpaineen noston yhteydessä, säätimen kalvo mennyt ajan kuluessa halki), jolloin bensapaineet oli koko ajan neljässä barissa, ja lisäksi bensaa vuoti alipainepuolelle rikkinäisen kalvon läpi. Silloin kulutus oli tosiaan n. 25-30l/100km, ja koko ajan bensa haisi niin että se haju tarttui vaatteisiinkin. Kun vika korjattiin (=vaihdettiin uusi säädin), putosi kulutus alle 20l/100km, tosin eipä tuo vieläkään matka-ajossa ole kertaakaan mennyt alle 17l/100km, mutta siihen taitaa olla syynä suuret suuttimet ja niiden heikko tarkkuus pienillä kuormilla, ja lisäksi Harisen "varmuuden vuoksi" vähän rikkaampi ohjelma Hestecissä...

 Pähkinänkuoressa siis epäilisin bensapaineen säädintä ja suuttimia, tai jos joku keksii muita mahdollisia vikakohteita, olisin myös itse kiinnostunut laskemaan kulutustani!  Cheesy

no on kyllä meleko rikkaalle säädetyt seokset jos  matkassakin vie noin kauheesti......mulla matka tasan 10litraa ja seka ajoa ihan reippaalla kengityksellä 14,5litraa
tallennettu

*Näillä mennään
*3000gt VR4  92
*MB S320 CDI 01  ~270/650

*TiAl DR750 ahtimet
*aattelin ajella kympin aikoja 1/4 mile 2012 projekti (canceled) 2016? jos aurinkoista
*1/4 mile 11,613s / 197,47KMH

#Hitsaukset kaikki rst,hst,alu,fe,titaani kaikki onnistuu#
#Tiettävästi OSAAVA Henkilö#
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #11 : 04.08.11 16:23 »

Muutamia muutoksia on tehty että ei ihan vakio ole. Ecu kait englannissa käyny jossain pajalla koska päällä oli englantilaisen firman tarra nimeä en muista. Voiskohan olla että tuossa ecussa on jotain pielessä? Olen kokeillu toista säädintä mutta ei ollut hirveää vaikutusta kulutukseen. Paineet on ihan ok noin 3,4bar
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #12 : 04.08.11 17:00 »

Ja tosiaan käy niin rikkaalla että meinas katsastuskonttorin mittarit seota:D Ei mitäään arvoja saanu.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #13 : 04.08.11 17:11 »

Miten saan vikakoodit luettua evoscanilla?
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13111


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #14 : 04.08.11 17:21 »

Offtopiccina...viimeaikoina jokainen Harisen vehje tuntuu olevan sikapaksulla...

Tarkista ahtovuodot nyt aluksi ja onko se lambda vaihdettu?
tallennettu
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #15 : 04.08.11 17:23 »

Lambda vaihdettu moneen otteeseen. Ahtovuodot pitää tarkistaa vielä uudelleen.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
JuZe

Poissa Poissa

Viestejä: 26


Mitsubishi 3000GT VR-4 vm.-92 (434hv/708Nm)


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 04.08.11 19:02 »

Muutamia muutoksia on tehty että ei ihan vakio ole. Ecu kait englannissa käyny jossain pajalla koska päällä oli englantilaisen firman tarra nimeä en muista. Voiskohan olla että tuossa ecussa on jotain pielessä? Olen kokeillu toista säädintä mutta ei ollut hirveää vaikutusta kulutukseen. Paineet on ihan ok noin 3,4bar

Se ECUkin voi olla turhan rikkaalle säädetty, mutta tuskin noin rikkaalle. Toimiiko säädin kunnolla, t.s. se säätää polttoaineen painetta imusarjan alipaineen mukaan? Tietysti jos toista säädintäkin oot kokeillu, niin tuskin molemmissa vikaa on... Mites suuttimet, onko niitä tutkittu tai vaihdeltu?
tallennettu

Voima ilman pitoa on pelleilyä - Voima pidon kanssa tulee kalliiksi...
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #17 : 05.08.11 08:00 »

En usko että uusi säädin olisi rikki vaikka sekin on mahdollista. Suuttimia ei ole vaihdettu tietääkseni. Vois ne kyllä vaihtaa jos ne vuotaa vaikka läpi.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
JuZe

Poissa Poissa

Viestejä: 26


Mitsubishi 3000GT VR-4 vm.-92 (434hv/708Nm)


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 05.08.11 09:00 »

Offtopiccina...viimeaikoina jokainen Harisen vehje tuntuu olevan sikapaksulla...

 Offtopic Niinpä, eikä Harinen ole koskaan ollut tunnettu tosi taloudellisten ohjelmien tekijänä. Ja kun mullakin oli edellisen penkityksen tärkein agenda saada kulutusta kuosiin, niin eipä juuri vaikutusta ollut. Vois tietysti varmaan reklamoidakin... Wink Offtopic

Saisiko sillä dataloggerilla haarukoitua niiden suuttimien toimintaa/virtauksia, ettei ensimmäisenä tarvitsisi ostaa uutta sarjaa suuttimia vain todetakseen, ettei auttanut..?
tallennettu

Voima ilman pitoa on pelleilyä - Voima pidon kanssa tulee kalliiksi...
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #19 : 05.08.11 09:24 »

Eiköhän sillä saa. Kyllä vähän olen tutkinut sitä suuttimien toimintaa ja mr.boost totesi että suuttimet aivan liian paljon auki. Tyhjäkäynnillä kun maffi antaa sellasta arvoa mitä pitäisi olla täyskaasulla, niin suuttimethan työntää paljon polttoainetta, koska ecu luulee että nyt on ilmaa niin paljon että aukassaan suuttimia enemmän.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
JuZe

Poissa Poissa

Viestejä: 26


Mitsubishi 3000GT VR-4 vm.-92 (434hv/708Nm)


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 09.08.11 20:25 »

Eiköhän sillä saa. Kyllä vähän olen tutkinut sitä suuttimien toimintaa ja mr.boost totesi että suuttimet aivan liian paljon auki. Tyhjäkäynnillä kun maffi antaa sellasta arvoa mitä pitäisi olla täyskaasulla, niin suuttimethan työntää paljon polttoainetta, koska ecu luulee että nyt on ilmaa niin paljon että aukassaan suuttimia enemmän.

Siis onko vika MAFissa..?
tallennettu

Voima ilman pitoa on pelleilyä - Voima pidon kanssa tulee kalliiksi...
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #21 : 10.08.11 09:42 »

Siis onko vika MAFissa..?

Ei ole itse MAFissa vaan varmaanki johdoissa. Olen toisella MAFilla kokeillu mutta samaa arvoa evoscan näytti.
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13111


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #22 : 10.08.11 09:51 »

Ei ole itse MAFissa vaan varmaanki johdoissa. Olen toisella MAFilla kokeillu mutta samaa arvoa evoscan näytti.

onko varma että se toinen maffikin oli ehjä?
tallennettu
Oikku

Poissa Poissa

Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #23 : 10.08.11 11:41 »

Toimivasta autosta nykästy irti. Tiiä sitten oliko ehjä mutta ainakin toiminu toisessa autossa
tallennettu

Mitsubishi GTO Singleturbo -91

HEL Teräspunos jarru/öljy/bensalinjat Lapin alueella. Ota yhteyttä yv:llä!
JuZe

Poissa Poissa

Viestejä: 26


Mitsubishi 3000GT VR-4 vm.-92 (434hv/708Nm)


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 10.08.11 12:16 »

Toimivasta autosta nykästy irti. Tiiä sitten oliko ehjä mutta ainakin toiminu toisessa autossa

Tällainen heitto tuli mieleen, asiasta sen enempää ymmärtämättä; eikös evotec lue dataa, joka on jo ecun suodattamaa? Voiko ecu siis tulkita MAF-signaalia väärin, ja siksi aiheuttaa ko. ongelmia? Varsinkin jos ecua on säädetty..? Koska jos MAF antaa edes jollain asennolla järkeviä arvoja (johdotus on kunnossa) ja uusi MAFfi ei auta, niin melkeinpä vain tää jää jäljelle.
tallennettu

Voima ilman pitoa on pelleilyä - Voima pidon kanssa tulee kalliiksi...
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines