Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
22.10.14 06:09 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Matalanostin/Saksinosturi  (Luettu 7054 kertaa)
Tunari-82
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 2165



Profiili
« Vastaus #25 : 22.10.13 07:43 »

Tuollaiset rampit olisi ihan kätevät ja suht helposti itse tehtävissä, jos ei nosturille ole mahdollisuuksia.
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/supppages/ramps?opendocument&part=2

tallennettu

Mitsubishi Lancer Evo6
Opel Calibra 2.0 16v
Opel Vectra Gt Turbo
Opel Omega B2 2.2 Farkku
Opel Kadett C 1.2 -76
Cadillac Coupe de Ville -67
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #26 : 11.11.13 16:34 »

Ehkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html

Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?

Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
sickworld
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 83



Profiili
« Vastaus #27 : 11.11.13 17:53 »

Ehkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html

Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?

Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta


Muista tinkiä! näköjään ovat keltaisen pörssin kautta myyneet 1850€ joskus aiemmin: http://www.keltainenporssi.fi/search/tyokalut-laitteet-ja-koneet/auton-korjauslaitteet/search.mec?pob_post_id=14012900&pob_action=show_post&pob_cat_id=10800&pob_browser_offset=%browser_offset%&pob_view_language_id=%view_language_id%
tallennettu
pexi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1391


Evo V -98, ASX -10, Volvo V70 -11


Profiili
« Vastaus #28 : 11.11.13 23:35 »

Ehkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html

Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?

Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta

Pari huomiota, kun vertaa tohon ATT:n tuotteeseen mikä mulla on käytössä:
- Toivottavasti noi QJY:n "suojaraudat" saa helposti pois, näyttää kunnon kampitusraudoilta
- ATT on 2-piirinen -> ei lukkoja ollenkaan -> saa korkeuden melko tarkasti, mihin haluaa
- Jostain löysin tiedon, että keskellä oleva väli olisi 700mm, ATT:ssa 860mm ja joskus sekin tuntuu liian kapealta
- ATT:ssa saa nuo rampit lukittua, jolloin nosturin pituus on 1400/1740/2080mm
- Nostonopeus hiukan päälle 10 sek vs. noin minuutti
- Miinuksena, hintaeroa lienee ainakin 500€ paikkeilla

Ja ei, en myy noita nostureita. Kunhan vertailen "paperilla", kun kokemusta on vain toisesta
tallennettu

-On olemassa vain autoja ja sitten on autoja joissa on turbo ja neliveto-
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #29 : 11.11.13 23:42 »

Pari huomiota, kun vertaa tohon ATT:n tuotteeseen mikä mulla on käytössä:
- Toivottavasti noi QJY:n "suojaraudat" saa helposti pois, näyttää kunnon kampitusraudoilta
- ATT on 2-piirinen -> ei lukkoja ollenkaan -> saa korkeuden melko tarkasti, mihin haluaa
- Jostain löysin tiedon, että keskellä oleva väli olisi 700mm, ATT:ssa 860mm ja joskus sekin tuntuu liian kapealta
- ATT:ssa saa nuo rampit lukittua, jolloin nosturin pituus on 1400/1740/2080mm
- Nostonopeus hiukan päälle 10 sek vs. noin minuutti
- Miinuksena, hintaeroa lienee ainakin 500€ paikkeilla

Ja ei, en myy noita nostureita. Kunhan vertailen "paperilla", kun kokemusta on vain toisesta

- Suojaraudat ovat vain ruuveilla kiinni eli saa pois
- Itse ehkä kuitenkin luottaisin auton alla työskenneltäessä mekaanisiin lukkoihin enemmän kuin tuplahydrauliikkaan. Vai olenko vain vainoharhainen?
- Keskellä oleva väli on 850-860 mm lähteestä riippuen. Jossain muissa kiinalaisissa malleissa on kai vain 700 mm
- Rampit saa lukittua tässäkin ymmärtääkseni, kuten kaikissa(?) muissakin vastaavissa
- nopeus lienee kaksipiirisen etuja, mutta onko se kuitenkin enemmän renkaanvaihtonostimeksi tarkoitettu? Pysyykö esim. kuukauden samalla korkeudella?

Kuka tuota ATT:tä myy? Diagnolla ei ainakaan ole yksisaksisia nettisivuillaan.

ATT:n sivut eivät tunne tuota kolmetonnista enää, joku 2500-1 siellä on. Halvin löytämäni hintareferenssi Saksassa (laskettu sisältämään suomen 24% ALV) olivat väliltä 2500-1:lle 2800 ja 3000-1:lle 3090 euroa eli melko isosta erosta puhutaan jo. Suomihinta tuskin on ainakaan Saksahintaa halvempi.

Jos kahteen ja puoleen tonniin saa Suomesta hyvän ei-kiinalaisen niin olen kiinnostunut, mutta ei taida saada sen perustella mitä olen noita selvitellyt. Tai oli Nettikoneessa yksi Werther 262 joku aika sitten 1900 euroa jota ainakin väitettiin uudeksi. Siinä on vaan aivan susi lukkoratkaisu koska se on keskellä lattiatasossa ja haitaa keskiosassa työskentelyä ikävästi.
« Viimeksi muokattu: 12.11.13 00:46 kirjoittanut ast » tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #30 : 12.11.13 11:36 »

Sain tarjouksen Nussbaum Sprinter Mobil II:sta joka on ilmeisesti sama laite kuin tuo ATT. Hintaa toimituskuluineen 3400 euroa eli hintaeroa kiinalaiseen jää melkein 1400 euroa rahteineen. Vähän enemmän kukn tuo Pexin esittämä reilut 500 euroa...
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
pexi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1391


Evo V -98, ASX -10, Volvo V70 -11


Profiili
« Vastaus #31 : 12.11.13 22:34 »

Sain tarjouksen Nussbaum Sprinter Mobil II:sta joka on ilmeisesti sama laite kuin tuo ATT. Hintaa toimituskuluineen 3400 euroa eli hintaeroa kiinalaiseen jää melkein 1400 euroa rahteineen. Vähän enemmän kukn tuo Pexin esittämä reilut 500 euroa...


No johan on indeksi korotukset iskenyt! Muutama vuosi sitten maksoin omastani karvan päälle 2500, jos nyt en ihan väärin muista. Toki voi olla muistikin mennyt. Grin Ja tosiaan Nussu ja ATT on sen jälkeen tehneet jonkun yhteenliittymän, että sekin on saattanut jotenkin hintaa muuttaa.
Sen verran tuohon kaksipiirisyyden luottoon, että aikoinaan kokeilin mitä tapahtuu jos toisen piirin avaa, kun nosturi on ylhäällä ja evo siinä päällä painona. Ei mitään, ylhäällä pysyi. Se, että pitääkö se kuukauden auton ylhäällä, en osaa sanoa. Minä lasken tuon aina "lähes lattiaan kiinni" kun lopetan hommat.
tallennettu

-On olemassa vain autoja ja sitten on autoja joissa on turbo ja neliveto-
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #32 : 12.11.13 22:38 »

Saman näköistä nosturia eri värisenä kuin tuo Eduelin QJY-P-30 saa Saksassa 1450 eurolla, rahti vaan taitaa nousta niin korkeaksi ettei kannata. Kysely vetämässä.
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #33 : 14.11.13 17:17 »

Tilasin nyt kuitenkin Eduelilta tuon Qishida QJY-P-30:n, katsotaan onko siitä mihinkään.
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
pexi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1391


Evo V -98, ASX -10, Volvo V70 -11


Profiili
« Vastaus #34 : 19.11.13 00:01 »

Kävin tuossa tallissa, niin selvisi syy hintaeroon. Toi mun ATT onkin vaan 2500kg nostava. Tohon 500kg mahtunee muutama eurokin.
tallennettu

-On olemassa vain autoja ja sitten on autoja joissa on turbo ja neliveto-
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #35 : 24.11.13 22:55 »

Qishida QJY-P-30 vaikuttaa ihan asialliselta ja hyvin tehdyltä laitteelta. Virtajohto tosin vaihdettiin parempaan kumikaapeliin.

Lukoissa on paljon portaita, mittasin ilman kuormaa alhaalta ylös seuraavat korkeudet: 11, 19, 39, 49, 57, 63, 68, 73, 78, 82, 86, 89, 92, 95, 98, 100 cm. Alla on hyvin tilaa, nostotasojen välissä on 86 cm, tosin lattiatasossa lukkojen vuoksi vain 66 cm, mutta se harvemmin aiheuttaa kiusaa.

Ainakin Evo kyydissä vaikuttaa tukevalta peliltä, tosin valmistaja lupaa 3000 kg nostokykyä niin syytä ollakin alle puolella kuormalla.

Kuvassa tasot ovat 92 cm korkeudessa. Auton ja katon välissä on tässä vain 224 cm korkeassa tilassa vielä reilu 9 cm. Eli yhden pykälän voisi vielä nostaa, jonkun verran pitää olla varaa että saa nostettua pari senttiä että lukot irtoavat. Säädettävä aikarele nostaa automaattisesti hetken laskunappia painettaessa, avaa sitten lukot ja alkaa laskemaan. Laittessa on ylärajakytkin, ajattelin tehdä siihen vähän erilaisen raudan kytkintä painamaan niin saan nostoliikkeen rajoitettua ja vähennän riskiä rutata katto kattoa vasten. Ja nosto-oveen tulee valokenno myös joka pysäyttää aukeamisen jos välissä on jotain.

Voittaa tunkin ja alustapukit.

P.S. ruskea pohjassa ei ole ruostetta vaan alustamassaa Grin



tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
korsma
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 707


Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v


Profiili
« Vastaus #36 : 24.11.13 23:22 »

Qishida QJY-P-30

Onko tuo käytännössä miten helposti siirrettävissä?
Painoksi ilmoitetaan 590kg

Verstaassa on välillä traktoreita ja puimurikin remontissa, mikään kovin kiinteästi asennettu nosturi ei olisi tarkoituksenmukainen.
tallennettu
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #37 : 24.11.13 23:29 »

Siirto tapahtuu seuraavasti:

- nostetaan vähän ylöspäin
- laitetaan takapäähän pyörät paikalleen (noin 5 sekuntia per pyörä)
- lasketaan takaisin alas, takapää nousee pyörien varaan
- laitetaan etupäähän siirtovarren kiinnike paikalleen (5 sekuntia)
- pyörällisellä siirtovarrella käännetään etupää ilmaan ja kärrätään nosturi haluttuun paikkaan.
- hydrauliikkayksikössä on pyörät alla eli se menee ihan rullaamalla.

Tasaisella pinnalla liikkuu hyvin helposti. Kääntösäde on kuitenkin valtamerialuksen luokkaa eli jos tarvitsee paljon kääntää niin vekslaamaan joutuu edestakaisin.
« Viimeksi muokattu: 25.11.13 09:07 kirjoittanut ast » tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
Urran
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 2016


Profiili
« Vastaus #38 : 25.11.13 13:28 »

Hyvän näkönen setti Mihinkäs hintaan sait sen kotipihalle toimitettuna?

Voittaa tunkin ja alustapukit.
Mä itseasiassa skippasin yhden käytetyn helmanosturin juuri siitä syystä että helmanosturilla ei voi tehdä esim. alustamassausta tai ruostehommia (mä kun noista entisöinneistä AKA mätäpommeista tykkään). Mut silti en oo ihan varma mahtuuko mun talliin kakspilarinostin Cheesy Ei oo paljoa leveempi kun tuo sunkaan..
tallennettu

Subaru Legacy GT spec B BP5 EJ20 -03
Mitsubishi Galant E39A 4G63 Dynamic-4 -89
Ex-Mitsubishi Lancer CS9W 4G63 N/A RE85 Sportwagon -04 *Smashed by Subaru*
Ex-Patonki
Ex-Honda Prelude BA4 2.0i-16V 4WS -89
Ex-Honda Civic EF 1.2-16V Carb -89
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 11878


Evo VII GSR (CT9A), 2kpl Dyn-4 Gti (E39A), K94W


Profiili
« Vastaus #39 : 25.11.13 13:37 »

Hyvän näkönen setti Mihinkäs hintaan sait sen kotipihalle toimitettuna?
Mä itseasiassa skippasin yhden käytetyn helmanosturin juuri siitä syystä että helmanosturilla ei voi tehdä esim. alustamassausta tai ruostehommia (mä kun noista entisöinneistä AKA mätäpommeista tykkään). Mut silti en oo ihan varma mahtuuko mun talliin kakspilarinostin Cheesy Ei oo paljoa leveempi kun tuo sunkaan..

'Eikös sen vois sitte tuollaki tehdä siten että tuoho nostoalustan ja helman väliin "palikat" joten jää ylemmäs. Eli nostaa nosturilla ensi ylöspäin ja laittaa lankut pyörien alle ja laskee auton niide varaan ja sitte nosturin ja helman väliin "tallaa."  Roll Eyes
Liekkö jo 20cm riittäis et pääsee ruosteruiskulla ähertään  Huh
tallennettu
ast
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 8938


Z27AG, DG3A


Profiili
« Vastaus #40 : 25.11.13 16:11 »

Uskon että ruostesuojaus ainakin onnistuu käyttämällä tarpeeksi paksuja välipaloja. Hitsaus toki voi olla hankalampaa jos korjattava alue on tason kohdalla.

Rahti on 140 euroa, listahinnasta ei paljoa saa tingittyä
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
Urran
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 2016


Profiili
« Vastaus #41 : 25.11.13 23:13 »

Lainaus käyttäjältä: Harri K link=topic=42137.msg409822#msg409822 date=1385375858Liekkö jo 20cm riittäis et pääsee ruosteruiskulla ähertään  Huh[/quote
Varmasti. Mut koetappa tehdä mätähommia Cheesy

Mutta hyviä pointteja. Lisäksi valtaosan noista helmanostereista saa upotettua 100% maan alle mikä on aina plussaa.
tallennettu

Subaru Legacy GT spec B BP5 EJ20 -03
Mitsubishi Galant E39A 4G63 Dynamic-4 -89
Ex-Mitsubishi Lancer CS9W 4G63 N/A RE85 Sportwagon -04 *Smashed by Subaru*
Ex-Patonki
Ex-Honda Prelude BA4 2.0i-16V 4WS -89
Ex-Honda Civic EF 1.2-16V Carb -89
kuningas

Poissa Poissa

Viestejä: 3



Profiili WWW
« Vastaus #42 : 28.01.14 22:23 »

Paljonko on ast:llä lattian paksuus nostimen alla?
tallennettu

Pajero -91 2.5 TD
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines