Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
18.11.17 00:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 ... 18 19 [20]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uutisia  (Luettu 114211 kertaa)
cubeqtio
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 6142


Mr. Cube


Profiili
« Vastaus #475 : 09.11.17 10:42 »

Periaatteessa erittäin hyvä asia että pienhiukkasgeneraattoreista päästäisiin eroon. Haastetta asettaa lähinnä perinteisen autoteollisuuden laiska reagointi minkä vuoksi vaihtoehtoja on heikosti vielä tarjolla.

Mutta Suomi on sitoutunut tavoitteisiinsa, jos niitä ei saavuteta vapaaehtoisesti niin sitten tulee keppiä ja jo nyt voi sanoa että keppiä tulee kunnolla. En ostaisi uutta tai uudehkoa autoa pelkästään polttomoottorilla, riski on aivan liian suuri käyttökustannusten räjähtämiseen ja arvonalennus voi olla ihan muuta kuin mihin on totuttu.

Tuo dieselillä toimiva v6 2,7L sekasikiö on ihana omistaa. <3
tallennettu

Mitsubishi Lancer Evolution VI RaceCar - Land Rover Discovery 3 TDV6
Mizushima

Poissa Poissa

Viestejä: 536


Profiili
« Vastaus #476 : 09.11.17 10:49 »


Kävitkö oikein kokeilemassa ?
tallennettu

i-MiEV & IS 300h F-Sport
Peksih

Poissa Poissa

Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #477 : 09.11.17 11:03 »

Nuo autoilun verot ja niiden ainaiset korotukset voisi korvata vaikka jollain kaikilta ylevero-tyylisesti perittävällä "infraverolla". Vapaamatkustajat niin autoilussa kuin muutenkin liikkuessa pääsisivät tasapuolisemmin rahankeruu talkoisiin.

Ja mitä maailman pelastamiseen tulee niin Suomen kokoiselle maalle tuo n. 39% vähennys on aivan käsittämätön. Mikäli edes yksi isompi Aasian maa tekisi noin suuret leikkaukset niin maailma pelastuisi jo varmaan pelkästään sillä. Toki Kiinassakin on jo alettu pikkuhiljaa heräämään tuohon saasteongelmaan , ehkä jopa paremmin kuin esim. Yhdysvalloissa paria osavaltiota lukuunottamatta.
tallennettu

Nykyiset: Skeida Octavia II 1.9 TDI -05 | Galant 2,5V6 STW -00

Menneisyyden menopelit: Toyota Celica ST182 (rip) | Galant 2,4GDI STW -00 (sold) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (rip) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (sold)
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4130


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #478 : 09.11.17 11:07 »

Kävitkö oikein kokeilemassa ?
Kerkesi mennä kun jahkailin niin pitkään mutta hyvä niin. Coltilla on hyvä ajaa ja se on jopa aika mukava nuilla talvirenkailla.
Outlander PHEV tekniikan kun sais Lancerissa niin sitten pitäisi harkita ensimmäistä kertaa elämässä uuden auton ostoa.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
DaJackal
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 3078


EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A


Profiili
« Vastaus #479 : 09.11.17 12:54 »

Keppiä tulee -> valmiiksi köyhällä kansalla on vielä vähemmän mahdollisuuksia ostaa uusia vähäpäästöisiä autoja. Suomen pitäisi perua jollain keinolla nuo älyttömät sitoutumiset ja laittaa jatkossa sopimuksiin joku takaportti juuri tälläisten tilanteiden varalta. Päästöjä tulee vähentää mutta ei millä tahansa keinoilla. Toivottavasti päästöjä vähennettäisiin sijoittamalla rahaa uuden tekniikan kehitykseen jota voisimme myydä myös ulkomaille mutta jokainen tietää että Berner laittaa yksityisautoilijat maksajiksi.

Tämä on nyt taas niitä asioita missä on ensin tehty päätös. Päätökseen ei ole kysytty mielipidettä kansalta, vaan sen ovat tehneet kabineteissa ammattipoliitikot, joita ei voi välttämättä vaihtaa edes äänestämällä (EU:n Komissio ei ole äänestäjien vallassa). Päätös on pyhä, joten sen jälkeen on etsittävä keinot toteuttaa se. Jokainen kriittinen äänenpaino voidaan vaientaa sillä, että ikäviähän tällaiset muutokset ovat mutta kun on pakko.

Mielenkiinnolla odotan sitä, että milloin joku keksii että kaikenlainen pakko ja keppi poistuisi jos päätöstä ei olisi.

Mielenkiintoista on myös se, että EU säätelee millaisia autoja kansalaisille saa keskimäärin myydä - mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että EU määrää millaisia autoja kansalaiset saavat keskimäärin ostaa. Mitä autotehdas tekee jos sillä on mallistossaan iso kasa sähkövatkaimia, joita ihmiset eivät halua ostaa vaan ostavat mieluummin perinteisellä moottorilla varustettuja autoja? Sanoo että "sori, nyt ei pystytä myymään ennen kuin myydään vähintään 10 sähkömopoa"?

Totaalisen hulluksi menee tämä ilmastosekoilu. Polttoaineet on sen verran hinnoissaan että ei täällä huvikseen enää ajella eikä ehdoin tahdoin osteta bensakrematoriomallisia kulkupelejä, vaan kyllä ihmisille kelpaisi vähäkulutuksiset autotkin. Tekniikan pitää vain olla riittävän luotettavaa ja pitkäikäistä. On idioottimaista että EU (ja myös monet muut valtiot) yrittävät pakolla kiristää autotehtaita ja kansalaisia juoksemaan tässä kisassa pikavauhtia kun luonnollisellakin siirtymällä päästäisiin oikeaan suuntaan.
tallennettu

Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned
ast
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 10049


Z27AG, Z37A


Profiili
« Vastaus #480 : 09.11.17 13:37 »

Kerkesi mennä kun jahkailin niin pitkään mutta hyvä niin. Coltilla on hyvä ajaa ja se on jopa aika mukava nuilla talvirenkailla.
Outlander PHEV tekniikan kun sais Lancerissa niin sitten pitäisi harkita ensimmäistä kertaa elämässä uuden auton ostoa.

Itselläni on kriteeri täyssähkölle että Lappiin pitää päästä ilman kohtuutonta tuskaa. Sinne ei kuitenkaan tarvitse päästä 120 km/h keskinopeudella -30 asteen pakkasessa purjevenettä hinaten ilman kusitaukoja.

Aletaan olemaan aika lähellä tätä jo, esim. Tesla Model 3 isommalla akulla täyttäisi jo kirkkaasti kriteerit kun kahdella Supercharger pysähdyksellä pääsisi 900 km mökille kun Ii Supercharger valmistuu ensi vuonna. Ja suunnilleen näissä samoissa paikoissa pysähdytään muutenkin syömään ja kahville eli lataus menisi käytännössä siinä sivussa. Saapa nähdä kun Euroopan hinnat selviävät joskus.

Kakkosautoksi taas meille riittäisi 100 km range talvella ihan mainiosti eikä edes pikalatausta tarvittaisi. Esim Leaf, Fiat 500e, Zoe tai e-Up! Kelpaisivat hyvin. iMiev taas on juuri ratkaisevan verran näitä huonompi toimintasäteeltään.

Mutta ei tässä montaa vuotta mene missään tapauksessa niin kumpaankin käyttöön löytyy sopivia autoja, ensimmäiseen uutena ja toiseen jo käytettynäkin järkihintaan.
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
cubeqtio
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 6142


Mr. Cube


Profiili
« Vastaus #481 : 09.11.17 14:30 »

hiukan aihetta sivuten - niin itselle kelpaisi esim kilpuriin sähkömoottori. Huomattavasti huolettomampi ajella.
tallennettu

Mitsubishi Lancer Evolution VI RaceCar - Land Rover Discovery 3 TDV6
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4130


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #482 : 09.11.17 14:53 »

Kallista tää autoilu on jo nyt.
Finanssiryhmä laski: Näin kalliiksi tulee tavallisella käytetyllä Toyotalla ajaminen – lähemmäs 500 euroa kuussa!
tallennettu

If in doubt, go flat out.
ast
Hallituksen Toimihenkilö

Poissa Poissa

Viestejä: 10049


Z27AG, Z37A


Profiili
« Vastaus #483 : 09.11.17 15:03 »


Samainen finanssiryhmä myös vuokraa OP kulku palvelunsa kautta autoja joten kannattaa käydä luvut läpi huolellisesti. Oikean suuntaisia varmaan silti.
tallennettu

Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps
nokonzok
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 4455



Profiili
« Vastaus #484 : 09.11.17 20:46 »

Samainen finanssiryhmä myös vuokraa OP kulku palvelunsa kautta autoja joten kannattaa käydä luvut läpi huolellisesti. Oikean suuntaisia varmaan silti.

Laskeskelin tuossa omien autojen kuluja / km. Vuosiliisari Qashqai on aika helppo laskea, heittoa tulee lähinnä siinä, kuinka lähelle 15tkm rajaa mennään. Jää joka tapauksessa alle 40 sentin / km, joka on mielestäni aika kova suoritus autolle, joka on uusi ja jolla ajetaan vain vuosi. Tässä ei ole edes huomioitu vielä sitä, että vapaaksi jäävän pääoman voi sijoittaa johonkin muualle kuin autoon.

Vertailun vuoksi laskeskelin kahden vuoden toteutuneiden kulujen pohjalta neljän vuoden ennusteeksi perheen toisen auton 2005 Toyota Alphardin kuluiksi 38 senttiä / km. Kaikki kulut huomioiden pakkauudella Qashqailla ajaminen maksaa siis melko tarkalleen saman verran kuin toistakymmentä vuotta vanhalla JDM:llä. Aika yllättävää IMO.

Kun QQ syksyllä lähtee, tullee melkoisen suurella todennäköisyydellä uusi Leaf pihaan. Sähkössä on tulevaisuus.
tallennettu

Autoharrastajat ry, liity mukaan ja vaikuta!
pexi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1709


Evo V -98, V70 D4 R -11, Octavia TDi RS -15


Profiili
« Vastaus #485 : 10.11.17 11:54 »

https://www.is.fi/autot/art-2000005431847.html

Alkaa huolestuttamaan tuo trafin itsenäinen päätäntövalta näissä asioissa...

Päästömittausasia meni ainakin ihan päin sitä itseään, jos noiden autojen käytönaikaisia päästöjä halutaan edes jotenkin valvoa.
Keski-Eurooppa menee parhaillaan päästömmittauksissa juuri toiseen suuntaan, mutta täällä lopetetaan se vähäinenkin valvonta.
Tuolla säännöllä esim. EURO VI Dieselin saa käytännössä aina (n. 20€ kuluilla) hyväksytysti katsastettua päästöjen osalta, vaikka yksikään päästöjenpienennysjärjestelmä ei toimisi.
Eikä noiden alle 10v bensakoneistenkaan katsastaminen, noilta osin, kovin kummoisia bittinikkaritaitoja vaadi vaikka millaiset viritykset olisi kyseessä.
Idioottimaista toimintaa...
tallennettu

"Suomalaiset on niin kateellista väkeä, että heti jos täällä on jollain vähänkin massia päällä niin välittömästi alkaa joku läski vinkuun."

-Pentti Köyri
Midnight Walker

Poissa Poissa

Viestejä: 161


Evo IX -07


Profiili
« Vastaus #486 : 13.11.17 08:10 »


Kyllä mä ainakin ihan tuon kalliuden (en tuon uutisen) perusteella päädyin tässä että en hanki evon mentyä autoa itselleni. Farkku löytyy jo vaimon käytöstä ja sillä kulkee ipana sekä harrastekamat. Paljon alta 100t ajetut käyttikset ei nappaa juurikaan ja rahaa joutuu litomaan pöytään jonkin verran vaikka ottaisi jonkin pikkukikottimen. Siihen kun lisää bensat, huollot, katsastuksen, viat, renkaat, vakuutukset, verot yms... Mielummin kuljen fillarilla. Harrasteautoa voisi haluta mutta tarpeeksi rahanmenoa muissa harrastuksissa, lisäksi auton käytölle jää niin vähän aikaa että se saa jäädä nyt.
tallennettu
Peksih

Poissa Poissa

Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #487 : 14.11.17 08:02 »

http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201711102200524736_oa.shtml

Mitsu torjumassa mielikuvamainontaa.  Grin
tallennettu

Nykyiset: Skeida Octavia II 1.9 TDI -05 | Galant 2,5V6 STW -00

Menneisyyden menopelit: Toyota Celica ST182 (rip) | Galant 2,4GDI STW -00 (sold) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (rip) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (sold)
MakeM
Sir Crankwalk
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 3275



Profiili WWW
« Vastaus #488 : 14.11.17 10:34 »

Päästömittausasia meni ainakin ihan päin sitä itseään, jos noiden autojen käytönaikaisia päästöjä halutaan edes jotenkin valvoa.
Keski-Eurooppa menee parhaillaan päästömmittauksissa juuri toiseen suuntaan, mutta täällä lopetetaan se vähäinenkin valvonta.
Tuolla säännöllä esim. EURO VI Dieselin saa käytännössä aina (n. 20€ kuluilla) hyväksytysti katsastettua päästöjen osalta, vaikka yksikään päästöjenpienennysjärjestelmä ei toimisi.
Eikä noiden alle 10v bensakoneistenkaan katsastaminen, noilta osin, kovin kummoisia bittinikkaritaitoja vaadi vaikka millaiset viritykset olisi kyseessä.
Idioottimaista toimintaa...

Varmaan tässä on tehty laskelmia kannattavuudesta ja hyödystä.

Jos ajatellaan karkeasti, että joka sadas Euro 6 -auto feilaa katsastuksessa päästömittauksen. Näistä joka sadannessa testeri ei huuda vaikka putken päästä tulee kakkaa. Lopputuloksena 1/10 000 autosta saa leiman vaikka ei kuuluisi. Ei siis ole kustannuksiin nähden hyödyllistä päästömitata putken päästä katsastuksessa kaikkia uudehkoja autoja. Paitsi todennäköisesti katsastusaseman mielestä. Yhden kiinnijäämisen hinnaksi tulee 20 euron päästömittauksella 200 000 euroa.

Mun mielestä ihan tervejärkistä ajattelua.
tallennettu

Ajakaamme.net - Tarinoita ajamisesta, suomeksi.
nokonzok
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 4455



Profiili
« Vastaus #489 : 14.11.17 15:50 »


Olipas taas melkoinen klikkiotsikko. Teslan elinkaaren päästöt ovat sopivilla parametreillä suuremmat kuin Space Starilla. Yleensä kuitenkin pienemmät ja sitten tietysti se pieni ero noin muuten Teslan ja Space Starin välillä...
tallennettu

Autoharrastajat ry, liity mukaan ja vaikuta!
Peksih

Poissa Poissa

Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #490 : 14.11.17 16:11 »

Olipas taas melkoinen klikkiotsikko.

Sepä se, jenkkien tutkimustulokset eivät tosin yleensä kovin paljoa vakuuta. Ja IL:n kirjoituksessa kolme kappaletta puhuu päin vastoin mitä otsikko.Grin  

Mutta toki kriittisyys on tervettä nykyaikana (sähköautojakin kohtaan).


http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkswagen-kaasuautokin-on-sahkoautoa-parempi-ymparistoteko-6686335
« Viimeksi muokattu: 14.11.17 16:27 kirjoittanut Peksih » tallennettu

Nykyiset: Skeida Octavia II 1.9 TDI -05 | Galant 2,5V6 STW -00

Menneisyyden menopelit: Toyota Celica ST182 (rip) | Galant 2,4GDI STW -00 (sold) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (rip) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (sold)
pexi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1709


Evo V -98, V70 D4 R -11, Octavia TDi RS -15


Profiili
« Vastaus #491 : 14.11.17 17:50 »

Varmaan tässä on tehty laskelmia kannattavuudesta ja hyödystä.

Jos ajatellaan karkeasti, että joka sadas Euro 6 -auto feilaa katsastuksessa päästömittauksen. Näistä joka sadannessa testeri ei huuda vaikka putken päästä tulee kakkaa. Lopputuloksena 1/10 000 autosta saa leiman vaikka ei kuuluisi. Ei siis ole kustannuksiin nähden hyödyllistä päästömitata putken päästä katsastuksessa kaikkia uudehkoja autoja. Paitsi todennäköisesti katsastusaseman mielestä. Yhden kiinnijäämisen hinnaksi tulee 20 euron päästömittauksella 200 000 euroa.

Mun mielestä ihan tervejärkistä ajattelua.

No, olisi niihin dieseleihin voinut edes osajärjestelmätestit jättää tutkittavaksi, nythän nojataan pelkkiin vikakoodeihin = OBD testerillä vikakoodit pois ja leimalle. (OBD koodin generoituminen vaatii 3 käynnistyssykliä). Osajärjestelmätesteillä olisi saatu monta rikkinäistä autoa kiinni, nyt ei yhtään.
Mittauksissa taas esim. Saksa aloittaa uudelleen putkenpäästä mittaukset 1.1.2018 (tiukennetuin K-arvoin, täällähän vielä nostettiin ylempää raja-arvoa). Partikkelien mittauksen aloittavat 1.1.2021.
NOx järjestelmien toiminnan mittaamisen aikovat aloittaa muutama vuosi tuosta, kunhan saavat valittua kolmesta ehdotetusta mittaustavasta yhden. NOx:ien mittaaminen kun ei ole ihan yksinkertaista.
Olen edelleen sitä mieltä, että perseelleen meni, nyt mennään systeemin, minkä jo oikeat autovaltiot ovat todenneet ei toimivaksi.
Tämä oli päätös, joka virkamiesten täytyi saada tehdä, ilman järjen hiventä, periaatteena "because I can..."
tallennettu

"Suomalaiset on niin kateellista väkeä, että heti jos täällä on jollain vähänkin massia päällä niin välittömästi alkaa joku läski vinkuun."

-Pentti Köyri
mitsumikko
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1429



Profiili
« Vastaus #492 : 14.11.17 18:59 »

Onneksi nuo mittaukset ei koske museokalustolla (1990-2004) ajavia... eikä nuo vanhat dieselit kalliita ole pitää, pääsin ässällä viime vuonna 15tkm 0,19s/km (polttoaineet,huollot,katsastukset,verot,vakuutukset,renkaat,varaosat) $anosin, että kyytiin ja turvallisuuteen nähden lähes ilmasta

Arvonalenemaa en laskenut, koska en koe että alle 3ke autossa enää arvo juurikaan muuttuu  Wink
tallennettu

*Näillä mennään
*3000gt VR4  92
*MB S320 CDI 01  ~270/650

*TiAl DR750 ahtimet
*aattelin ajella kympin aikoja 1/4 mile 2012 projekti (canceled) 2016? jos aurinkoista
*1/4 mile 11,613s / 197,47KMH

#Hitsaukset kaikki rst,hst,alu,fe,titaani kaikki onnistuu#
#Tiettävästi OSAAVA Henkilö#
DaJackal
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 3078


EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A


Profiili
« Vastaus #493 : 16.11.17 23:41 »

No, olisi niihin dieseleihin voinut edes osajärjestelmätestit jättää tutkittavaksi, nythän nojataan pelkkiin vikakoodeihin = OBD testerillä vikakoodit pois ja leimalle. (OBD koodin generoituminen vaatii 3 käynnistyssykliä). Osajärjestelmätesteillä olisi saatu monta rikkinäistä autoa kiinni, nyt ei yhtään.
Mittauksissa taas esim. Saksa aloittaa uudelleen putkenpäästä mittaukset 1.1.2018 (tiukennetuin K-arvoin, täällähän vielä nostettiin ylempää raja-arvoa). Partikkelien mittauksen aloittavat 1.1.2021.
NOx järjestelmien toiminnan mittaamisen aikovat aloittaa muutama vuosi tuosta, kunhan saavat valittua kolmesta ehdotetusta mittaustavasta yhden. NOx:ien mittaaminen kun ei ole ihan yksinkertaista.
Olen edelleen sitä mieltä, että perseelleen meni, nyt mennään systeemin, minkä jo oikeat autovaltiot ovat todenneet ei toimivaksi.
Tämä oli päätös, joka virkamiesten täytyi saada tehdä, ilman järjen hiventä, periaatteena "because I can..."

Eli Saksassa tiukemman päästöseulan feilanneita dieseleitä voidaan sitten laivata halvalla Suomeen missä menee heittämällä läpi? Tykkään, ei muuta kuin hakemaan!  Cool
tallennettu

Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned
Sivuja: 1 ... 18 19 [20]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines