Kirjoittaja Aihe: Outlander PHEV  (Luettu 192227 kertaa)

Poissa P1etari

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #275 : 19.07.17 11:33 »
Löytyikin hyvä foorumi, täällä uusi foorumilainen. Merkki vaihtui ja käyttövoima, eilisestä illasta alkaen alla uusi MY16 Outlander PHEV. Ensituntuma on ylittänyt odotukset. Vaikka vielä ensi kevääseen saakka ajot 130km sivu, niin ensi reissulla kulutus pysyi hyvin maltillisena. Ainoa yllätys oli kun aamulla akku oli jäänyt noin kolmannekseen ja 10A latausjohdon laatikon merkkivalot olivat sammuneet. Pitää illalla ihmetellä syytä latauksen keskeytymiseen, tästä en vielä ota stressiä. Alueella kun on turhan usein sähköhäiriöitä, useimmat tosin pieniä ja lyhyitä katkoja, joskus tuskin havaittavia. Opiskelua tiedossa  :peukku

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #276 : 30.07.17 22:56 »
Jaaha, sepä iski autokuume tosissaan ja näillä näkymin tulen omistamaan kohtapikaa vuoden -14 phevin :) (varausmaksu maksettu ja paperit odottaa allekirjoitusta. Toki vielä voi perua, mutta se maksaa sitten sen varausmaksun).  Intense+ varustetasoa ja kaiketi jonkinverran ruksattu lisää uutena. Kilometrejä autossa 138tkm, väri musta ja vaaleet nahat sisällä. Saapas nähä miten on autot muuttunu vuosien aikana, kun tää vielä nykyinen mersu on vuoden 2003 mallia :D en oo vielä ton uudempaa omistanu.

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #277 : 08.08.17 22:05 »
Se olis ekat 100km takana phevillä, ja kyllä se oli mielenkiintoinen kokemus. Huomenna olisi taas uusi reissu tiedossa, niin pääsee tutustumaan lisää autoon. Yllätyin hieman, että tuo energian talteenotto äkkiseltään vaikuttaa melko tehokkaalta kun kaikki alamäet nykii läppiä ratista. Aika näyttää tuliko tehtyä hyvä ostos. Eli phev 2014 ja mittarissa 140000. Väri musta vaalealla nahkasisustalla. Intence+ varustelu ja jotain extraa.

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #278 : 10.08.17 21:54 »
Tänään saatiin lisää kokemuksia autosta. Toinen täysi vuorokausi takana ja auto tällä hetkellä delta autossa kun jätti mut kaupan pihalle. Vika ilmeisemmin ajonestossa. Onkos teillä muilla avaimessa erillinen ns.flexim lätkä? Mulla on sellanen erillinen läpsytin ja alusta asti sitä ihmetellyt. Autossa myös erillinen vastaanotin tälle. Ilmeisesti se tuottaa nyt ongelman. Ei musta kuulu alkupeeäisvarustukseen.

Poissa Anaconda

  • Viestejä: 304
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #279 : 13.08.17 11:34 »
Juu, ei kuulu, PHEV.ssä on ihan normaali avaimeen sisäänrakennettu ajon esto. Eka kerta kun kuulen tuollaisesta extraläpykkeestä.
Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #280 : 17.08.17 16:28 »
Tämä läpsykkä on netin perusteella Cobran hälyttimeen lisävarusteena saatava "drivers card". Sen pitäisi toimia niin, että lypsyllä on vaan mukana ajettaessa. Mulla on ollut vaan ongelma, että hälytin ei aina tunnista tuota korttia joten silloin auto ei mene ready tilaan. Joskus pitää siis yrittää pari kertaa ja viimeistään sen jälkeen painaa läpsykässä olevaa nappia. Tänään ei ole vielä ollut ongelmaa kun sain tunnistuksen tehtyä niin sen jälkeen jätin tuon kortin autoon ja ongelmia ready tilaan menemisessä ei ole vielä toistaiseksi ollut.

mikada

  • Vieras
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #281 : 20.08.17 13:19 »
Oli vuorokauden käytössä PHEV ja ihan vinkee autohan se oli. Koko ajan ajelin pelkällä sähköllä ja fiilis oli kuin olis metrolla ajanu. Ainakin samankuuloinen ääni siitä kuului,kun laittoi radion yms. systeemit pois päältä :) Pihalle kun tulin, niin ei edes koirat huomanneet, kun tuli äänettömästi kuin aave  :D

Poissa kcart

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #282 : 09.10.17 21:51 »
Lueskelin koko tämä ketjun läpi. Olipa hauska seurata tarinoiden kehittymistä ja haluaisin kiittää kaikkien palautetta. Erityisesti Anacondan joka on hyvin aktiivisesti tietoa jakanut. Hauskin tarina oli se, jossa kaveri vei auton pesuun eikä saanut pyyhkijän sulkijoita sammumaan.  ;D

Olen itse nyt tutkinut, josko siirtyisin tälläiseen tekno härpäkkeeseen. Kynnys on vielä ylittämättä, koska olen jollain tavalla Audi fani(A4 2007 2.0 Diesel + SIM Eber).

Jotenkin en vain haluaisi ostaa ns. "uutta" autoa, koska minusta se tuntuu niin isolta investoinnilta. Siksipä vähän vahingossa päädyin tähän -14 vuoden Phev malliin. Nythän noita saa 22- 25€ ja juuri 100tkm ylitettynä. Eniten kieltämättä jännittää tuo uuden teknologian kesto ja arvonkin nyt, että onko se -16 vuoden malli sitten ns. "se järkevämpi" valinta. Vaikuttaisi vain, että hinta sitten pompsahtaakin jo melkein 10€..

Onko tuohon kommentteja / ajatuksia, niiltä jotka vaihtoivat -14 mallin -16 malliin tai pohtivat samaan asiaa?

Toinen asia mikä kiinnostaisi - olisi kokemukset iPhonen käytöstä tämä bluethooth yhteyden kanssa - oletan, että hommat toimii ongelmitta? En kyllä Android luuriin vaihda auton takia! Kyselen, koska minulle tuo on yllättävän tärkeä ominaisuus yhdessä hyvän audion kanssa. Joudun paljon olemaan puhelimessa auton kanssa vaikka lyhyitä n. 18km työmatkoja edes takaisin ajankin.

Poissa on360pistefi

  • Viestejä: 12
    • Profiili
    • OnLähde Oy
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #283 : 05.11.17 16:10 »
Outlander PHEV (my14) & Ampera (my12)
onnessa.net

Poissa Manne.R.Heim

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #284 : 19.11.17 18:33 »
Toinen asia mikä kiinnostaisi - olisi kokemukset iPhonen käytöstä tämä bluethooth yhteyden kanssa - oletan, että hommat toimii ongelmitta? En kyllä Android luuriin vaihda auton takia! Kyselen, koska minulle tuo on yllättävän tärkeä ominaisuus yhdessä hyvän audion kanssa. Joudun paljon olemaan puhelimessa auton kanssa vaikka lyhyitä n. 18km työmatkoja edes takaisin ajankin.
[/quote]

Minulla meni iPhone 5 sujuvasti bluetooth yhteydellä ja nyt kun vaihdoin iPhone 8 sama juttu.
Ei mitään ongelmia.

Auto siis 2014 malli
Outlander Phev-14

Poissa smtak

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #285 : 03.12.17 01:19 »
Tässäpä mun käyttökokemukset vajaan 6kk käytön jälkeen - paljon hyvää tietoa tullut täältä niin pakko pistää oma panos yhteiseen hyvään. Ostin Outlander PHEV vm 2016 parhailla varusteilla mitä tuolloin on irronnut. Ajoa tulee vähän (10-15tkm/v), lähinnä kaupunkialueella ja dieselveron maksaminen alkoi nyppiä, CR-V vm13 kaikilla varusteilla oli edellinen. Vertailen siis tuohon CRVhen.

Autojen yleisessä laadukkuudessa on minusta eroa CRV:n eduksi. Hondassa kaikki oli mietitty käyttäjän kannalta fiksusti ja pikkujutut toimivat pikkaisen mukavammin. Outlanderissa moni pikku asia pikkasen ihmetyttää tai jopa harmittaa, esim. oven lukkojen avaus, nappuloiden sijoitus, tuulilasinpyyhkijät, saattovalojen logiikka, ajettavuus, jne. Yleinen fiilis on että kaikki oli Hondassa pikkasen paremmin. Autossa on hyvälaatuiset ledivalot, mutta pitkät on perinteisillä halogeeneilla... tulee mieleen että taas on säästetty oikeassa paikassa. Sisustan laadukkuus kuitenkin vaikuttaa hyvältä Outlanderissakin eikä ylimääräisiä räminöitä ole ilmennyt. Olen käyttänyt autoa delta-autossa huollossa, ja tuon liikkeen laatu on kyllä kohtuullisen heikkoa tasoa. Yrittävät kyllä kovasti mutta todella suuria ongelmia on ollut esim. webaston asennuksessa. Esimerkiksi vetokoukun asennus taas meni tosi hyvin, ja äärimmäisen siististi järsivät takapuskuria irroitettavaa koukkua varten.

Toimintasäde sähköllä vaihtelee 22km-45km välillä. 22km saavutettu pikkupakkasilla, kehä 1 lähinnä ajeltu. Auton lämmitystä (sähkö) ja muutamia muita toimintoja pystyy ohjaamaan iphone/android appiksella, mutta tuo vaatii siis wifi yhteyden autoon joka rajoittaa säteen pariinkymmeneen metriin (maksimissaan). Tuon pystyy toki myös ajastamaan, jolloin auto on mukavan lämmin esim. aamulla liikkeelle lähtiessä. Kun latauksessa ei pidä ajastusta, auto käyttää verkkovirtaa lämmitykseen. Kun akusta loppuu virta, kulutus nousee helposti 10l/100km tai enempäänkin. Matka-ajossa on pyöritty n. 8l/100km tuntumassa. Kun ottaa huomioon sen että pystyn ajamaan työmatkat lähes kokonaan sähköllä (13km/suunta) niin matka-ajossa aivan sama mikä on kulutus, jos reissuja on vähän. Paljon ajavalle tämä laitos ei mielestäni ole kovin taloudellinen. Auton suorituskyky on aika vaatimaton, CRV taisi mennä n. 10sek 0-100 ja tämän n. 11sek ei nyt valtavasti häiritse, mutta se mikä kyllä häiritsee on että jos koittaa maksimoida sähköajon silloin joutuu kiihdyttämään aika varovasti tai bensamoottori käynnistyy ja kulutusta tulee hyvin nopeasti 1-2l/100km. Esimerkiksi lyhyeltä rampilta kiihdytettäessä ruuhka-aikaan on äärimmäisen turhauttavaa kiihdyttää verkkaisesti sähköllä kun ei meinaa saada vauhtia liikennevirtaan sovitettua. Auton iso koko toki auttaa, eli jengi kyllä väistää mukavasti. Jos taas polkaisee kaasua niin että bensamoottori käynnistyy, pärjää kiihtyvyydellä mielestäni oikein hyvin. CRV:llä taas pystyi liukkailla keleillä pikkasen leikkimään (neliveto) mutta tällä se tuntuu jäävän pois kun tehoa on vähänlaisesti ja bensamoottorin polkeminen kylmänä tuntuu auton rikkomiselta. Kun on oikeasti tarve kiihdyttää reippaammin, täytyy myös muistaa että kaasun pohjaan painamisen jälkeen kestää useita sekunteja ennenkun täydet tehot saadaan käyttöön. Perinteiset turboviiveiset dieselit on todella nopeita tähän verraattuna. Moottorin ja sähkön yhteiskäyttö kyllä toimii tosi hyvin, eli startti on lähes huomaamaton ja auto on kyllä hiljaisempi kun CRV.

Talvikäytön osalta autossa on mukavasti ominaisuuksia (esim. lämmitetty tuulilasi) mutta kun lämpötila alkoi pyöriä nollan alapuolella alkoi sähköllä ajaminen vähentyä aikalailla. Ja vaikka sähköllä pääsee ajotietokoneen mukaan esim. 70% ajosta, kulutus pyörii silti jopa 6-7l/100km kieppeillä vajaa 30km työmatkalla. Jos ajelee ilman sisälämmitystä, bensamoottoria ei tarvitse. Otin riskin ja asennutin autoon webaston, jotta sähköajon saisi maksimoitua talvella. Käytän autoa siis niin, että lämmitän webastolla hyttiä ennen ajoa ja ajon aikana niin että auton lämmitin on pois päältä kokonaan. Näin pystyn ajamaan kokoajan sähköllä, ja pakkasillakin sähkötoimintasäde pyörii 30-35km kieppeillä. Lisäksi testieni mukaan auto lataa ns. starttiakkua aina kun se lataa ajoakkuja, ja tietenkin aina kun ajaa - eli tyypilliset akkumurheet webaston käytön takia pitäisi jäädä pois. Webaston kanssa auton käyttömukavuus on kyllä aika hyvä.

Yhteenvetona: Tykkään kyllä autosta, ja ostos oli mielestäni hyvä. Auton hankinnassa kriteerinä oli että en halua maksaa yli 50k€ autosta (joka € autoon lisää mukavuutta, mutta taloudellisesti ei ole järkevää), ja saisi olla kokoa perheen vuoksi ja neliveto - ja tietenkin ladattava hybridi. Tässä vaiheessa tämä oli ainoa vaihtoehto (kesä 2017). Olen aiemmin ostanut autoja joissa arvo säilyy hyvin - mutta pika-analyysin mukaan näissä tuntuu laskevan vauhdikkaammin - etenkin kun hybridien ja sähköautojen kehitys menee kovaa vauhtia eteenpäin. Kun pääsee ajamaan pääosin sähköllä, laskelmieni mukaan "polttoaineet" maksaa n. 2-3e/100km eli siitä tulee pikkaisen säästöä, mutta kalliimmaksi tämä tuntuu kuitenkin tulevan kun CRV diesel kun huomioi arvonaleneman. Kun muilta automerkeiltä alkaa tulla vastaavia tarjolle, todennäköisesti en tätä merkkiä jatkossa enää käytä ellei ominaisuudet seuraavissa versioissa ole erityisen hyvät muihin verrattuna. Maksullista pikalatausta ei muuten kannata käyttää, ainakaan ABC:lla - niissä laskutetaan minuuttien mukaan ja jos tyhjien akkujen täyttö 80%iin kestää esim. 20min, maksaa se 4e. Tällä latauksella pääsee nollakelillä ehkä n. 15-20km jolloin "polttoaineet" kustantaa pahimmillaan n. 27e/100km. Kotisähköllä pystyy pääsemään laskelmieni mukaan noin 2e/100km tasoon. Kuten ST1:n Anttonen sanoo, nämä sähköautot eivät kyllä pelasta maailmaa ilmastonmuutokselta - mutta jotainhan tässä on yritettävä. Ainakaan ajovaiheessa tästä ei juuri päästöjä lähde.

Poissa kipinä

  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #286 : 07.02.18 21:34 »
Jatkoa. Eli ajossa vuosimallia -14 PHEV ja yhden vuoden kokemus. Olen pitänyt kirjanpitoa kännykkään saatavalla Fuelio-ohjelmalla, kätevä on. Vuodessa tuli kilometrejä 14977 km, pääasiassa taajama ajoa. Fueliosta luettua: Tankkauksia 13 kpl (suurin täyttö 38,01 l ja pienin 27,61 l). Tankkausväli pisin matka 2237 km (1,56 l/100 km) ja lyhin matka 553 km (6,1 l/100 km).
Keskiarvoja: päivämatka 41,15 km, kuukaudessa 1152,08 km, polttoaineenkulutus 2,75 l/100 km (ei paha).
Voipi olla ajataidosta kyse mutta vain yhden kerran olen päässyt yli 40 km pelkällä sähköllä. Kotoa auto lähtee tallista mutta silti jos ulkolämpö on alle +10, niin kannatta vähän lämmittää ennen ajoa, sitä pidempään mitä kylmempää ulkona on. Tällöin moottori ei lähde matkan aikana käyntiin. Yli kymmenen kilometrin matkoille ei merkitystä, moottori käy jossain vaiheessa mutta ei sen väliä, matkan aikana keskikulutus jää silti pieneksi. Auton keskikulutusnäyttö vähän hämää, ainakin autolehtien testaajia, sillä esim. jos 200 km matkalla avg näyttäisi 8 l/100 km ja EV mittari vaikka 50 prosenttia, niin todellinen keskiarvo tuolle kokonaismatkalle on 4 l/100 km. Nyt en muista olisiko EV mittari näyttänyt kertaakaan alle 50 prosenttia, eli aina sähköllä mennään osittain vaikka akku olisi "tyhjä". Autohan välillä lataa ja hetkittäin mennään sähköllä ja sitä rataa.
Pari kertaa on alkanut mätä kananmuna tuoksahtaa, silloin kannattaa ajaa moottori päällä vähän pidemmän matkan, eli pakkolataus päällä.
Omiin ajoihi tämä auto on täydellinen, peräkärryn vetopainot kohdallaan, mukava ajettava ja aina kannattaa laittaa kauppakeskusten mittareihin kiinni. Luulen ettei paluuta ole takaisin pelkkään polttomoottoriautoon.
 


Poissa enf

  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #287 : 19.02.18 20:16 »
Hei vaan kaikille.

2007-2011 ajelin Outlander bensa-turbolla, sen jälkeen Subaru Legacyllä.

Nyt on 2014-mallinen PHEV tilattu, katotaan mitä tästä tulee :)
« Viimeksi muokattu: 03.03.18 21:51 kirjoittanut enf »
Subaru Legacy STW 2.0 R CVT, BMW 1 F21 TwinPower Turbo Business,
ex Mitsubishi Outlander Turbo

Poissa kipinä

  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #288 : 01.03.18 17:33 »
Jatkoa. Tulihan sitä pirteää pakkasta tänne eteläänkin ja rokottaahan tuo sähköllä ajoa, vähän väliä moottoria pyrkii pitämään lämpimänä. Hyvä niin jotta ei rikkoudu.
Eli, eilen aamulla lämpötila ulkona -20, lähtö tallista (+16), iso osa matkaa 80-100 km/h, matkaa noin 30 km. 35% matkasta bensalla AVG näytti tuolle osuudelle 5,3 l/100 km (eli n. 10,5 km / kulutus 0,56 l).
Paluumatka iltapäivällä alkoi kylmästarttauksella, ulkolämpö -13. Käynnistyksen jälkeen hetken hirvitti katsoa AVG mittaria 64 l/100 km, no nopeasti matkan edetessä rupesi laskemaan. Perillä näytti menneen 41 % matkasta bensalla ja AVG näytti tuolle osuudelle 5,4 l/100 km (eli n. 12,3 km / kulutus 0,66 l).
Akku ”tyhjeni” ennen perille tuloa. Sähköajoa siis reilut 37 km, eli kyllä pakkanen rokottaa mutta ei silti hirvitä kokonaiskulutus. Mittarinäyttöihin luottaen, niin noin 30+30 km pakkasmatkalla meni yhteensä noin 1,2 litraa bensaa, eli tällä kertaa kokonaismatkan teoreettinen keskikulutus reilut 2,0 l/100 km. Akullinen sähköä (n. 10 kW) maksoi noin 67 snt.
Aika hyvä taas, olihan koko vuoden mitattu tulos 2,7 l/100 km. Auton matkamittarin tarkkuutta en ole tarkistanut. Itse koen, että tämä kelpaa kyllä minulle myös talviautoksi, eli jatkossakin hymyilen vinosti kun joku väittää muuta.
Epäilen, että moottorin käyminen ei vie polttoainetta paljon silloin kun se työntää generaattorin kautta sähkömoottoreille virtaa liikkumiseen, tavallaan käy melkein tyhjäkäynnillä. Kulutus kasvaa sitten kaksilitraiselle moottorille normaaliksi kun siitä suoraan menee voima renkaille, kunhan epäilen, en ole niin tekniikasta tietoinen. Polttoainemittarin pylväs ei ole liukuva, se ilmeisesti liikkuu 5-6 litran kulutuksen jälkeen portaittain. Siksi näyttää välillä jymähtäneen paikoilleen, kunnes liikahtaa.

Poissa detor

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #289 : 02.03.18 16:47 »
Tervehdys,

Kuun alussa tuli talouteen toinen plug-in hybridi Outlanderin muodossa. Yleisellä tasolla olen hyvin tyytyväinen autoon, mutta pari pointtia tosiaan hieman ihmetyttää. Meillä auto ulkona katoksessa, joten aika kylmänä joutunut nyt lähtemään liikkeelle.

1) Hukkuuko muilla auton WLAN joissain tilanteissa? Itselläni nyt pari kertaa ollut tilanne, että puhelin ei löydä auton WLAN:ia edes auton vierestä. Kun tekee sitten sen resetoinnin (10x avaimesta auki+kiinni), niin alkaa toimimaan taas.
2) Onko muillakin niin, että edes eco-mode ja lämppärin pois päältä kytkeminen ei sammuta polttomoottoria kun on tarpeeksi kylmät kelit? Eli varsinaista Max. EV-tilaa ei oikein millään saa "komennettua" näillä keleillä päälle? Toisaalta tuo kuitenkin näyttää sitä sähköä käyttävän, eli bensaa ei sitten ehkä pala niin paljoa kuin normaalisti palaisi?
3) Onko bluetooth:n kautta tuleviin puheluihin mahdollista saada näkymään soittajan nimi jollain tapaa? Nyt näkyy vain, että puhelu tulossa


Poissa kahe

  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #290 : 05.09.18 20:57 »
Phevin varusteista. Kuva -14 Business mallista. Mitä ovat nuo pari ekaa nappulaa vasemmalta?

Poissa hanski-58

  • Viestejä: 647
  • Pajero 3.2D-ID Intense -07
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #291 : 05.09.18 22:17 »
Etututkan etäisyys ja toinen kaistavahti
Mitsuja vuodesta 1981 Lancer x2,Galant x2,Colt, Pajeroita x4 ja Outlander

Poissa kahe

  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #292 : 06.09.18 08:56 »
Etututkan etäisyys ja toinen kaistavahti
Onko nuo olleet lisävarusteita, koska noita ei näytä kaikissa olevan? Eikö aktiivinen vakkari kuitenkin ole vakiona, johon etututkan etäisyys vaikuttaa?

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13257
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #293 : 06.09.18 08:59 »
Onko nuo olleet lisävarusteita, koska noita ei näytä kaikissa olevan? Eikö aktiivinen vakkari kuitenkin ole vakiona, johon etututkan etäisyys vaikuttaa?
Ovat lisävarusteita ja aika harvassa noita on. ACC(aktiivi vakkari) on lisävaruste. Normi vakkari on vakiona.

Poissa Laza

  • Club Member
  • Viestejä: 239
  • ///Ralliart///
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #294 : 06.09.18 15:48 »
Onko kukaan löytänyt mistään uutta (1.9 päivitettyä) hintaa Pehville? Mitsun sivuilla on edelleen wanha 1.1.2018 listaus :( Kiinnostaisi vaan nähdä muuttuiko hinta mihinkään.

Poissa PajeGls

  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #295 : 15.09.18 10:39 »
Taitavat mennä nuo vanhan tekniikan ja vanhaan mittaustapaan perustuvat autot vanhoilla hinnoilla. Eli myyvät maassa olevat pois. Uuden tekniikan autojen hinnasto on julkaistu kuluvalla viikolla. Uuteen tekniikkaan kannustin lienee ollut nimenomaan  WLTP.

Poissa phevistäjä

  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #296 : 30.09.18 16:19 »
Uusien hinnat nyt alkaen 43990 eur (Invite) ja päättyen 56990 eur (Instyle Sport).

Poissa Mje

  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #297 : 13.10.18 14:40 »
Osaakohan joku valasta mikä vois olla rikki, eli takaa apukuskin puolelta välillä kolahtaa kun mennään pienestä montusta tai vastaavasta nypystä, myös isommasta hidasteesta kun mennään kuuluu ehkä "narahdus" eikä kolahdus, myös välillä vasemmalla kääntyessä kuuluu semmosta hankaavaa ääntä vastaavaa kuin isommasta hidasteesta mentäessä, ääni loppuu kääntäessä siihen kun painaa jarrua nopeesti.

Poissa batterypack

  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #298 : 13.10.18 18:39 »
Osaakohan joku valasta mikä vois olla rikki, eli takaa apukuskin puolelta välillä kolahtaa kun mennään pienestä montusta tai vastaavasta nypystä, myös isommasta hidasteesta kun mennään kuuluu ehkä "narahdus" eikä kolahdus, myös välillä vasemmalla kääntyessä kuuluu semmosta hankaavaa ääntä vastaavaa kuin isommasta hidasteesta mentäessä, ääni loppuu kääntäessä siihen kun painaa jarrua nopeesti.

Olisiko jouset tai iskarit? Mikä on auton km-lukema?

Itsellä aikoinaan vanhan Outlander DiD:n kanssa reilusti 200.000 km:n jälkeen alkoi edestä tulemaan tuollaista, peruuttaessa renkaat vinossa kuului myös hankaavaa ääntä mutta vauhdissa se poistui. Sitten yhtenä aamuna kuulosti siltä kuin olisi ajanut ostoskärryn yli ja oli pakko nilkuttaa läheiselle pajalle: edestä oli toinen jousi mennyt kokonaan poikki. Molemmat vaihdettiin huollossa.
"Your guess is as good as mine."

Poissa Mje

  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Outlander PHEV
« Vastaus #299 : 13.10.18 19:22 »
Eipä sillä oo ku 85000 rullattu..