Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
24.11.17 16:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ollllin "kultakala" hatchback Galant  (Luettu 4828 kertaa)
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« : 07.02.17 10:47 »

Tälläinen miniprojekti; lähinnä tekniikkaa kuntoon ja pientä kasvojen kohotusta.

1991 vuoden hatchback Galant 1,8 litraisella myllyllä

Sisusta oli se syy miksi tämän hain  Grin

Joka aamu hymyilyttää kun ahtaa itsensä tonne ruskeaan akvarioon

Hetken jaksoin kuunnella rämiseviä alkuperäiskaiuttimia kunnes sisusta purkuun ja uutta tilalle.

Pelkääjän penkin alle vahvistin, peilikolmioihin diskantit, alkuperäispaikalle keskiäänet sekä konttiin pieni 8" subi. nyt kelpaa kuunnella radiota. Jos ihmettelet subin kokoa niin tästä ei tehdä mitää paineastiaa. Itselle riittää, että ääniala on laaja ja stereokuva kojelaudan yläpuolella.

Nykyinen moottori on melkein 400t ajettu kaasarikone.

Jokainen mäki on voitto, vedot ja kytkin kadonnut vuosia sitten.

Koska kyseessä käyttöauto niin tekniikan päivitystä varten hankin toisen moottorin.

moottori on käytännössä jo purettu ja seuraavaksi osien pesu. Kyseessä pienen pudjetin projekti niin yritän hankkia kaikkea mahdollisimman halvalla ja hyödyntää jo olemassa olevia osia. Tietenkään kaikkea ei voi uudelleen käyttää ja osalla osista on vaihtovälinsä. Kuten tiivisteet, jakohihna sekä vesipumppu hankitaan uutena.

Jotta tämä projekti olisi edes jotenkin kiinnostava niin laitetaan hyllystä löytyvä mega ja edis ohjaamaan moottoria sekä pieni turbo jarruttamaan päästöjä.
Tästä jatketaan kunhan flunssa on voitettu.
« Viimeksi muokattu: 01.05.17 23:34 kirjoittanut Olllli » tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #1 : 09.02.17 21:33 »

Tämän illan vihollinen  Angry
Ennenku saa ruiskutekniikan siihen vaiheeseen, että voi heittää paikoilleen pitää nykyisen tekniikan pelata. En tiedä mikä tolle tuli, mutta tutkitaan..


Kierrokset ei palaudu ellei näpäytä kaasupoljinta. Jospa pesu ja voitelu auttaisi.
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #2 : 11.02.17 00:04 »

Tallin nurkassa on lojunut jo useamman vuoden 200sx:n madallusjouset. Silmämääräisesti näyttivät saman kokoisilta Galantin jousien kanssa.

Ei muutakuin purkamaan  Grin

On se kiva purkaa kun auto ei paina juurikaan ja osien ympärillä on tilaa

Itse jouset olivat erittäin saman kokoiset

pois lukien pituus..

Ja sinnehän ne tolpan ympärille upposi

keula madaltui neljä senttiä ja tuskin ilman iskareiden vaihtoa saisi matalammaksi. Jousilautasta ei paljoa tarvinnut puristaa pakkaa kasatessa.

Nyt sitten sormet ristiin takajousien suhteen. Täytyy niitäkin kokeilla joku ilta.
« Viimeksi muokattu: 01.05.17 23:38 kirjoittanut Olllli » tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #3 : 12.02.17 02:45 »

Etupään madallus paljasti rikkoutuneen alapallonivelen, mikä kannusti taas tallille viettämään iltaa.

Ensi tietenkin tutkin takapään jousien eroja. Mikä osoittautui hyväksi, koska kuskin puolen jarruputki repesi iskaria irrottaessa. Mieluummin sen vaihtoi samalla, eikä sitten kun pitäisi tehdä miljoona muuta asiaa.

200sx:n vs Galantin tolpat

Tolpissa on huomattava pituusero sekä jousilautasten väli on eri. Tämä kielikin ettei homma välttämättä tule toimimaan.

Jousissa on paljon eroja verrattuna etupään eroihin.

Halkaisijaltaan galantin jouset ovat muutoman millin isommat. Madallusjouset eivät riitä pituudeltaa ja jäävät noin sentin tyhjän päälle.

Ongelmaa helpotti kun lyhensin yläpään holkkia sekä leikkasin kumivaimenninta lyhyemmäksi.

Tosin sekään ei auttanut täysin. Kotimatkalla ei takaata kuulu ylimääräisiä kolinoita, tosin tie oli suhteellisen tasainen. Ehkä noilla siihen asti ajaa kunnes löydän coilit alle. Kuitenkin madallusta pitäisi vielä saada reilusti, eihän tohon kehtaa kesärenkaita laittaa  Grin
Madallusta tuli hieman yli neljä senttiä, joten sen puolesta ihan käypäset jouset.

Alapallon vaihdossa ei ollut mitää ihmeellistä.

Vanha oli todella väljä. Ihme, että vasta nyt alkoi kolisemaan.

vanha pois ja uusi tilalle


Niitä hetkiä kun oma prässi olisi hyvä.

Noh.. Meneehän se ruuvipuristimella ja parilla putkenpätkälläkin.

Ei muutakuin kovaa ajoa..
Josko sitä nyt joutaisin nukkumaan, onhan toi kello jo yli puoli kolmen..
« Viimeksi muokattu: 01.05.17 23:43 kirjoittanut Olllli » tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #4 : 01.05.17 23:51 »

Pitkän hiljaiselon jälkeen kevät innosti päivittämään tätä projektia.
Kesärenkaat odottaa hyllyssä, mutta sitä ennen oli pakko laittaa hälyytin.

"on tamaki töömaa" keskuslukkoa lukuunottamatta hälyt toimii. Vielä kun saan kaukosäätimen käskyttämään ovia niin avot.

projektimoottoria putsasin ja 1,5kg lähti painoa ruosteiden mukana  Tongue


Josko moottorin saisi kesäkuun alussa keulille.

tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #5 : 03.05.17 22:38 »

Hyvästi virranjakaja. Tervetuloa edis Smiley

Tänää tein peitelapun virranjakajalle ja siistin imu- ja pakoaukkoja.
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #6 : 05.05.17 22:23 »

"Ralli"ratille tein alkuperäisen ratin booreista hub:n.
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #7 : 15.06.17 17:22 »

Moottorin osia odotellessa on hetki aikaa puhua blondin jalkatilasta Grin

Elinten luovuttajana toimii sedan galantti. Siinä oli mieleinen katon sisään menevä lasiluukku.

Pikkasen mallailua ja saha käteen

Ensimmäisen sovituksen jälkeen on hyvä huomata, että kattopalkit on kapeammat mitä elinten luovuttassa.
Kiinnikkeitä leveämmäksi ja sitten kauluksen hitsaus.

Minun tuurilla seuraavana yönä satoi kaatamalla ja hieman kesken jäänyt projekti vuoti vedet sisälle.

Tallissa kuivattelua ja saumojen tiivistystä.
Missähän välissä kerkeäisi heittää maalia niskaan
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #8 : 02.07.17 10:31 »

Hetken mielessä pyöriny levyt taakse, joten varaosa galantin kimppuun ja rumpujen kehät irti.

En tiedä kävisikö levyjarrullisen napa, mut nyt mennää tällä.

Ensimmäinen vaihe oli helppo. Seuraavassa jaksossa tehdään sovitepala satulalle ja hankitaan jarrupalat.
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #9 : 23.07.17 11:59 »

Kytkintä odotellessa on hyvä hetki päivittää tänne.

Moottori kasattu ja enää puuttuu johdot ja bensapumppu ja ja.. Grin

Kaasuläpän alipainetmsletkut mietityttää et mitä ne on. Myös kytkentä hakusessa. Mega pitäis laittaa, onko kellää heittää linkkiä projektista missä asennetaan mega lancerin tekniikkaan.
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Olllli

Poissa Poissa

Viestejä: 64


E32 Galant Hatchback


Profiili
« Vastaus #10 : 05.11.17 11:28 »

Sen verran säät kylmennyt et parempi vaihtaa talviratti.

Vanhasta skyllen ratista boorit irti ja orkkisratista uudet tilalle.
tallennettu

You can't buy happines
But you can buy a Mitsubishi
And that's kind of the same think
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines