Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
16.01.18 15:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: PHEV 2017 MY17  (Luettu 2432 kertaa)
terracot

Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« : 16.04.17 16:21 »

Tuossa yleiskeskustelussa kyseltiin vuoden 2017 mallista eroja 2016 ja ajattelin, että voisi olla selkeämpi tehdä oma aihe, kun vanhassa on jo 11 sivua.

Pari päivää sitten vaihtui reilu 80tkm ajettu PHEV 2014 vuoden 2017 Intense+ malliin (ei enää Deltasta...), ja komppaan Anacondan 2016 malliin liittyviä kommentteja eroista:
- Rengasmelu on mielestäni selkeästi hiljaisempi. Juuri olin vaihtanut vanhaan kesärenkaat alle ja jyrinä oli ihan hirveä, uudessa selvästi hiljaisempi (molemmissa alkuperäiset Toyot, ei kai renkaan ikä paljoa vaikuttane).
- Kiihtyvyys sähköllä tuntuu terhakammalta
- Varustelussa tämä perusmallikin on minulle hyvä, parannuksia mm. aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäysvaroitin, parkkitutkat, ratin ja tuulilasinpyyhinalueen lämmitys, kaistavahti, led ajovalot jne.
- Ymmärtääkseni 2017 malliin tuli uusi MMC, joka korjasi suurimman ärsytyksen aiheeni. Tämä perusversio sisältä nyt AndroidAuto ja iPhone yhteyden. Itselleni kaikki olennainen toimii nyt puhelimen kautta: navigointi Google mapseillä, musiikki Spotifyillä, äänikomennot Googlella, puhelimen yhteystiedot ovat oikeasti käyttökelpoisia jne. Tässä siis ei ole sisäänrakennettua navigointia, eikä CD-soitinta. Niin, ja käyttöliittymä ja nopeus ovat ihan eri tasolla vanhaan verrattuna. * en muuten tiedä tuleeko paremmassa versiossa AndroidAutoa mukana, kun ei ole listassa - sen puute olisi kyllä aika iso heikennys...
- Toinen iso muutos on erillinen PHEV priority nappi, jolla voi ohjata auton käyttämään pääsääntöisesti sähköä. Tuntuu toimivan mm. kiihdytyksissä ei ota polttomoottoria mukaan ilman että lyö kaasun pohjaan. Ja ehkä nolla-asteen lähdöissä myös välttää polttomoottoria (vanha käynnisti aluksi aina moottorin kun oli ehkä alle 5 astetta lämmintä). Tästä tarvii vielä enemmän kokemusta, käyttöohjekirja kun oli 2016 mallin mukainen, eli ei kertonut tästä ja sähköisestä käsijarrusta mitään...
- Ulkonäköhän koheni jo 2016 aika tavalla, mutta olisivat toki saaneet kojelaudankin uusia samalla - nappuloita on kyllä yhä viskottu ihan satunnaisesti sinne tänne...

Äkkiseltään siis hyvin onnistunut kasvojenkohotus, muttei ihan täydellinen...
tallennettu
MakeM
Sir Crankwalk
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 3279



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.04.17 22:19 »

- Rengasmelu on mielestäni selkeästi hiljaisempi. Juuri olin vaihtanut vanhaan kesärenkaat alle ja jyrinä oli ihan hirveä, uudessa selvästi hiljaisempi (molemmissa alkuperäiset Toyot, ei kai renkaan ikä paljoa vaikuttane).

Tähän sellainen huomautus, että renkaiden kuluneisuus ja ikä vaikuttavat melutasoon merkittävästi. Muuten kattava analyysi
tallennettu

Ajakaamme.net - Tarinoita ajamisesta, suomeksi.
Midnight Walker

Poissa Poissa

Viestejä: 161


Evo IX -07


Profiili
« Vastaus #2 : 16.04.17 22:30 »

Tähän sellainen huomautus, että renkaiden kuluneisuus ja ikä vaikuttavat melutasoon merkittävästi. Muuten kattava analyysi

Tämä totta. Pitäisi siis testata täysin samoilla renkailla jotta saisi kuvan tuosta melutason eroavaisuudesta. Itselläkin oli eräät renkaat uutena mielettömän hiljaiset ja tietyn pisteen jälkeen mielettömän meluiset Smiley
tallennettu
terracot

Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3 : 23.04.17 19:09 »

Nyt reilun viikon kokemuksella vähän lisäkommentteja, yleiskuva on mielestäni hyvin parantunut:
- Rengasmelun arvostelu on tosiaan aika hankalaa ja riippuu varmaan juuri edellisestä verrokista. Mutta veikkaisin kyllä jonkun verran parannusta tulleen.
- EV nappi toimii tällä kokemuksella hyvin ainakin 0-asteen keleihin asti. Kun heti Startin jälkeen painaa EV:n päälle, niin moottori ei käynnisty, vaikka lämmityslaite on säädetty normaalilämpöön ja ulkona suunnilleen nolla (pakkasilla ei päässyt vielä testaamaan). Ilman EV nappia taas toimii kuten aiemmin, eli käynnistää moottorin saman tien, vaikka akku olisi täynnä. Tämä on lyhyillä matkoilla tosi hyvä parannus, kun ei se moottori kuitenkaan oikeasti ehdi auttaa lämmityksessä.
- Puhelimen BT-yhteyteen on tullut ärsyttävyys, jossa puhelun volume säädön rajat ovat 0-11, mikä ainakin minun Samsungissa tarkoittaa, että jää ääni liian hiljaiselle. Vanhassahan ei tainnut olla mitään ylärajaa, kuului ihan hyvin puhelu ulos asti...
- AndroidAuto on kyllä hyvä lisä. m.m. navigointi on paljon kätevämpää, kun esim. puhelimen kalenterissa on tapaamisen osoite, ei autossa tarvi puhelimen liittämisen jälkeen kuin klikata valmiina tullutta laatikkoa, niin navi hakee reitin tapaamiseen. USB-johdon liittäminen tosin antaa usein ensin ilmoituksen, ettei ole tuettu puhelin, mutta kun siihen painaa OK, niin toimii kuitenkin...
tallennettu
dare

Poissa Poissa

Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #4 : 01.07.17 11:34 »

Liityin myös Outlander PHEV 2017 -mallin omistajiin perjantaina. Haluaisin kysyä muilta, että onko normaalia kun auto näyttää latauksen jälkeen rangeksi vain 43 km? Ymmärsin että se voisi olla jopa yli 50 km kesäpäivinä?
tallennettu
aaki

Poissa Poissa

Viestejä: 189


Profiili
« Vastaus #5 : 02.07.17 13:15 »

Liityin myös Outlander PHEV 2017 -mallin omistajiin perjantaina. Haluaisin kysyä muilta, että onko normaalia kun auto näyttää latauksen jälkeen rangeksi vain 43 km? Ymmärsin että se voisi olla jopa yli 50 km kesäpäivinä?

Ainakin vm2014 phev näyttää noi ladatut ajokilometrit edellisen latauksen/ajokulutuksen mukaan, eli peilaa jotenkin edelliseen energia ajoon !!

itse tehnyt sellaisen huomion ,että jos on ajanut esim kaupunki ajoa  60kmh nopeudella (kuin kipiällä kissalla) akun tyhjäksi ja ilmastointi pois päältä ,
niin seuraava lataus on näyttänyt rangeksi jopa 51km näin kesällä
mutta jos on vähäkään ajanut 80kmh tai yli ,niin range putoo tuohon mainitsemaasi 43-48km haarukkaan
sanoisin jotta normaalia 
tallennettu
dare

Poissa Poissa

Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #6 : 02.07.17 20:27 »

Ilmeisesti näin on, koska auto näytti tämän päivän ostoskeskuslatauksen jälkeen 63 km. Eli tilanne on tosiaan muuttunut parin päivän ajon jälkeen.
tallennettu
terracot

Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #7 : 01.10.17 18:31 »

Näytti olevan 17 mallista kokemusta ainakin parilla muullakin - dare, patteriauto.

Oletteko käyttäneet AndroidAutoa? Pidemmillä matkoilla on itselläni pari bugia tullut eteen:
- musiikki pätkii toisinaan, vaikka BT yhteys toimii ihan hyvin
- kartat jäätyvät joskus näytölle

Lähinnä ihmettelen, onko kyseessä auton ongelma vai Samsung S5 jo niin tehoton, ettei pyöri...
tallennettu
Patteriauto

Poissa Poissa

Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #8 : 03.10.17 04:58 »

Näytti olevan 17 mallista kokemusta ainakin parilla muullakin - dare, patteriauto.

Oletteko käyttäneet AndroidAutoa? Pidemmillä matkoilla on itselläni pari bugia tullut eteen:
- musiikki pätkii toisinaan, vaikka BT yhteys toimii ihan hyvin
- kartat jäätyvät joskus näytölle

Lähinnä ihmettelen, onko kyseessä auton ongelma vai Samsung S5 jo niin tehoton, ettei pyöri...

Tervehdys terracot,

Musiikki ja yhteydet pelaavat itselläni hienosti. Ei jumittamisen merkejä.
Anroidauto toiminteesta ei kokemuksia ( Lue. Apple käyttäjä)
tallennettu
Laza
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 236


///Ralliart///


Profiili
« Vastaus #9 : 04.01.18 11:45 »

Muuttuiko 2016-> 2017 myös käsijarru sähköiseks? Tuo on aika surkea juttu..mutta toisaalta voiko PHEV:llä noin ylipäätänsä tehdä donitseja lumihangessa (antaako kytkeä avustimia pois)?
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines