Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
18.08.17 13:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander / TM 07/17  (Luettu 1532 kertaa)
jannek@iki.fi

Poissa Poissa

Viestejä: 1


Profiili
« : 04.05.17 00:10 »

Terveiset foorumilaiselle, olen tässä jo jonkin aikaa lurkkaillut ja lueskellut kaikki PHEV jutut tältä foorumilta, mutta yksi kysymys nousee esille (ainakin tähän uuteen aiheeseen) - eli Mitsubishi Outlanderin ongelmat ja myyjän/maahantuojan kyky korjata ne. Tekniikan maailman numerossa 7/17 on sivulla 22 vikatiheystaulukko, joka näyttää Mitsubishin osalta TODELLA huonolta - se on listan viimeinen. Sekä vikojen määrän osalta että myös vika ei hoidettu -suhteen osalta. Mitkä ovat teidän kokemukset asiasta, onko asia todella näin huonosti?

On nyt näemmä itsellä kevään korvalla autokuume noussut ja tuo Outlander PHEV olisi se vaihtoehto, joka itseä houkuttelisi eniten.
tallennettu
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Paikalla Paikalla

Viestejä: 3989


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #1 : 04.05.17 07:47 »

ASX:n kanssa ainakin takuuasiat hoituneet erinomaisesti.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
3x

Poissa Poissa

Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #2 : 05.05.17 12:32 »

Näitä välimallin vehkeitä eli hybridejä ei kannata ostaa ollenkaan. Niissä on aivan liikaa osia / kerrointa korjaamoille.
Muutaman vuoden päästä saa sähköauton sopuhintaan. Sähköautossa ei ole montaa korjattavaa osaa veto-osastolla.
Käytettävä tekniikka on sata kerta luotettavampaa / edullisempaa kuin polttomoottori autoissa.
Ohjauselektroniikka on tehtaista tuttua taajuusmuuttajatekniikkaa joka pelaa siellä 24 /7 käytössä helposti 10v.

tallennettu
Jouni_K
Hallituksen Toimihenkilö
Valvoja

Poissa Poissa

Viestejä: 1165



Profiili
« Vastaus #3 : 05.05.17 13:07 »

Näitä välimallin vehkeitä eli hybridejä ei kannata ostaa ollenkaan. Niissä on aivan liikaa osia / kerrointa korjaamoille.
Muutaman vuoden päästä saa sähköauton sopuhintaan. Sähköautossa ei ole montaa korjattavaa osaa veto-osastolla.
Käytettävä tekniikka on sata kerta luotettavampaa / edullisempaa kuin polttomoottori autoissa.
Ohjauselektroniikka on tehtaista tuttua taajuusmuuttajatekniikkaa joka pelaa siellä 24 /7 käytössä helposti 10v.
Annan itselleni luvan olla hieman eri mieltä. Ei sillä, sähkömoottoritekniikan suhteen olet ihan oikeassa, paljon huoltovapaampaa se on.

Mutta mikä on se sopuhinta? Varmasti itse kullekin jotain muuta kuin jollekin toiselle. Ja mitenkäs jos tarvitset oikeasti sitä käyttösädettä toisinaan? Sellaista sähköautoa ei ole tulossa muutaman vuoden sisällä sopuhintaan markkinoille, jolla olisi oikeasti riittävästi käyttösädettä Suomessa talviolosuhteissa. Tällaisessa yhdistelmäkäytössä, jossa mahdollisesti voit kulkea työmatkaa pelkällä sähköllä ja sitten mökkireissut/sukuloinnit ym. pidemmät matkat polttomoottorilla, on ladattava hybridi toistaiseksi hyvä ratkaisu. Varmasti jossain vaiheessa tähän sähköautollakin pystytään, mutta ei ihan lähitulevaisuudessa. Ainakaan nyt normaalin työssäkäyvän pulliaisen lompakolla.
tallennettu

Näillä ajellaan:
Toyota Crown Athlete GRS184 -05
Toyota Prius PHEV -12
ex: Mitsubishi Airtrek Turbo-R -02
ex: Mitsubishi GTO TT MR -97
PajeGls

Poissa Poissa

Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #4 : 15.05.17 14:29 »

Hieman tylsä tuollainen juttu missä ei ollut "vikoja" avattu ollenkaan. Omalla kokemuksella tuon jutun jälkeiseen kyselyyn vastasin, että vikoja ei ole ollut, mutta liekö sitten sen tiimoilta tehty uutta tilastoa.

Jäin miettimään, että onko huonoon sijoitukseen vaikuttanut se, että PHEV:n toiminta ei ole joidenkin mielestä vastannut markkinointia (esim. polttomoottorin käynnistyminen kylmällä ilmalla). Onko sitten kyseessä vika vai ominaisuus on sitten tulkitsijasta kiinni ja ymmärrän toisaalta sen että maahantuoja ei voi valmistajan ratkaisuihin suuremmin vaikuttaa.

Itse tiesin aikanaan mitä ostin ja rajoitteet ylipäätään näissä PHEV-tyyppisissä autoissa, joten tuollaiset odotukset eivät tulleet mainonnasta.
tallennettu
Anaconda

Poissa Poissa

Viestejä: 301


Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16


Profiili
« Vastaus #5 : 04.06.17 10:25 »

Hieman tylsä tuollainen juttu missä ei ollut "vikoja" avattu ollenkaan. Omalla kokemuksella tuon jutun jälkeiseen kyselyyn vastasin, että vikoja ei ole ollut, mutta liekö sitten sen tiimoilta tehty uutta tilastoa.

Jäin miettimään, että onko huonoon sijoitukseen vaikuttanut se, että PHEV:n toiminta ei ole joidenkin mielestä vastannut markkinointia (esim. polttomoottorin käynnistyminen kylmällä ilmalla). Onko sitten kyseessä vika vai ominaisuus on sitten tulkitsijasta kiinni ja ymmärrän toisaalta sen että maahantuoja ei voi valmistajan ratkaisuihin suuremmin vaikuttaa.

Itse tiesin aikanaan mitä ostin ja rajoitteet ylipäätään näissä PHEV-tyyppisissä autoissa, joten tuollaiset odotukset eivät tulleet mainonnasta.


Teknisesti luotettavimmat autot nämä kaksi PHEV.iä mitä mulla on koskaan ollut. Olen täysin erimieltä että auto olisi jotenkin huonolaatuinen.

Itse sen sijaan astuin tähän markkinointimiinaan kun ostin ekan 2013 ja myyjä vakuutteli että kuljettaja voi itse päättää ajotilan. Tämä siis puitiin jo kuluttajariitalautakunnassa minun edukseni.

Olen myös eri mieltä siitä että myyjäliike tai maahantuonti ei voi vaikuttaa asioihin. He olisivat voineet selvittää miten auto toimii ja varmistaa että markkinointimateriaali sekä tuotteen koulutus ovat linjassa tuotteen ominaisuuksien kanssa.
Tuon asian puinnin aikana keskustelin myös useamman myyjän kanssa eikä kuulemma koulutuksissa puhuttu aiheesta halaistua sanaa. Mielestäni kyse oli tarkoituksellisesta harhaan johtamisesta jättämällä olennaista tietoa kertomatta kuluttajalle. Samaa mieltä oli myös kuluttajariitalautakunta, joka ohjeisti myyjäliikettä maksamaan korvauksena hinnanalennuksen, jota Delta-auto ei kuitenkaan suostunut maksamaan ja päätyi täten kuluttajaviranomaisen mustalle listalle.

Mutta jos tämän ominaisuuden hyväksyy ja opettelee käyttämään autoa optimaalisella tavalla, niin teknisesti se on mielestäni tällä hetkellä paras vaihtoehto, soveltuvaa täyssähköautoa odotellessa.
tallennettu

Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86
PajeGls

Poissa Poissa

Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #6 : 14.06.17 14:12 »

Teknisesti luotettavimmat autot nämä kaksi PHEV.iä mitä mulla on koskaan ollut. Olen täysin erimieltä että auto olisi jotenkin huonolaatuinen.

Itse sen sijaan astuin tähän markkinointimiinaan kun ostin ekan 2013 ja myyjä vakuutteli että kuljettaja voi itse päättää ajotilan. Tämä siis puitiin jo kuluttajariitalautakunnassa minun edukseni.

Olen myös eri mieltä siitä että myyjäliike tai maahantuonti ei voi vaikuttaa asioihin. He olisivat voineet selvittää miten auto toimii ja varmistaa että markkinointimateriaali sekä tuotteen koulutus ovat linjassa tuotteen ominaisuuksien kanssa.
Tuon asian puinnin aikana keskustelin myös useamman myyjän kanssa eikä kuulemma koulutuksissa puhuttu aiheesta halaistua sanaa. Mielestäni kyse oli tarkoituksellisesta harhaan johtamisesta jättämällä olennaista tietoa kertomatta kuluttajalle. Samaa mieltä oli myös kuluttajariitalautakunta, joka ohjeisti myyjäliikettä maksamaan korvauksena hinnanalennuksen, jota Delta-auto ei kuitenkaan suostunut maksamaan ja päätyi täten kuluttajaviranomaisen mustalle listalle.

Mutta jos tämän ominaisuuden hyväksyy ja opettelee käyttämään autoa optimaalisella tavalla, niin teknisesti se on mielestäni tällä hetkellä paras vaihtoehto, soveltuvaa täyssähköautoa odotellessa.


Joo, toki maahantuojan olisi pitänyt paremmin hoitaa tuo auton toimintaperiaatteiden ja talvikäytön rajoituksien kertominen. Maahantuojan vajavaisilla mahdollisuuksilla tarkoitin lähinnä sitä, että heillä ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa siihen millaiseksi tehdas on auton suunnitellut ja muokata autoa paremmin palvelevaksi.
tallennettu
tiko

Poissa Poissa

Viestejä: 63


Profiili
« Vastaus #7 : 22.06.17 07:09 »

Samoilla linjoilla Anacondan kanssa tuosta markkinoinnista. Auto on muuten toiminut uskomattoman hyvin, ostettu 11/13 ja ajettu 80 000km, ei mitään vikaa. Olen ihmetellyt ettei akkujen varauksessa ole näkynyt havaittavaa muutosta. Yön latauksen jälkeen tietokone ilmoittaa 40-45km ajoa. 
Ensi keväällä ajattelin mennä kaupoille, diesel konetta en enään osta, mutta voi olla vaikea siirtyä hybridistä.
tallennettu
nokonzok
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 4444



Profiili
« Vastaus #8 : 22.06.17 11:30 »

Teknisesti luotettavimmat autot nämä kaksi PHEV.iä mitä mulla on koskaan ollut. Olen täysin erimieltä että auto olisi jotenkin huonolaatuinen.

Itse sen sijaan astuin tähän markkinointimiinaan kun ostin ekan 2013 ja myyjä vakuutteli että kuljettaja voi itse päättää ajotilan. Tämä siis puitiin jo kuluttajariitalautakunnassa minun edukseni.

Olen myös eri mieltä siitä että myyjäliike tai maahantuonti ei voi vaikuttaa asioihin. He olisivat voineet selvittää miten auto toimii ja varmistaa että markkinointimateriaali sekä tuotteen koulutus ovat linjassa tuotteen ominaisuuksien kanssa.
Tuon asian puinnin aikana keskustelin myös useamman myyjän kanssa eikä kuulemma koulutuksissa puhuttu aiheesta halaistua sanaa. Mielestäni kyse oli tarkoituksellisesta harhaan johtamisesta jättämällä olennaista tietoa kertomatta kuluttajalle. Samaa mieltä oli myös kuluttajariitalautakunta, joka ohjeisti myyjäliikettä maksamaan korvauksena hinnanalennuksen, jota Delta-auto ei kuitenkaan suostunut maksamaan ja päätyi täten kuluttajaviranomaisen mustalle listalle.

Mutta jos tämän ominaisuuden hyväksyy ja opettelee käyttämään autoa optimaalisella tavalla, niin teknisesti se on mielestäni tällä hetkellä paras vaihtoehto, soveltuvaa täyssähköautoa odotellessa.


Muistan hämärästi, että tästä olisi ollut aikaisemminkin puhetta foorumilla, mutta haluaisitko vielä virkistää muistia mistä keississä oli kysymys? Delta muuten ei ole mustalla listalla.
tallennettu

Autoharrastajat ry, liity mukaan ja vaikuta!
Anaconda

Poissa Poissa

Viestejä: 301


Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16


Profiili
« Vastaus #9 : 23.06.17 11:37 »

Kyse oli juuri tuosta ajotilan valinnasta ja markkinointimateriaalista sekä myyjän lupauksista.

Kyllä sen pitäisi listoilla olla tai sitten kril prosessi ei ole toteutunut.
Olen käynyt aiheesta kirjeenvaihtoa kril.n varapuheenjohtajan kanssa ja hän henk. Koht. Lupasi että tämä tapaus nostetaan esiin. Tosin en ole seurannut miten se on toteutunut.

Se että yritystä ei näy kril tai kkv sivuilla mustalla listalla. Ei tarkoita että yritys ei olisi mustalla listalla. Julkaisevat vain pienen osan päätöksistä. Kuluttajalehden lista kuulemma laahaa monta vuotta perässä.

Voihan olla etteivät halua julkaista päätöstä jota ei ole noudatettu tms.
tallennettu

Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines