Kirjoittaja Aihe: Sigma ohjaustehostin  (Luettu 5535 kertaa)

Poissa korsma

  • Viestejä: 1342
  • Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
    • Profiili
Sigma ohjaustehostin
« : 13.06.17 15:32 »
Mitäs metkuja liittyy siihen tehostuksen määrää säätelevään systeemiin, tai yleensä tähän?

Oli kylillä käydessä erikoisen raskas ohjaus, kotona taas normaalisti tehostettu. Hihna ei luista ja nestettä on.

Poissa korsma

  • Viestejä: 1342
  • Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
    • Profiili
Vs: Sigma ohjaustehostin
« Vastaus #1 : 13.06.17 21:34 »
Tsempatkaas nyt. Ohjaako sitä tehostimen solenoidia joku boksi ja jos, niin missä se on.
Onko se solenoidi tavannut muilla ja muissa vastaavan ikäsissä mitsuissa hajoilla?


Niin ja ei ole 4ws malli.
« Viimeksi muokattu: 13.06.17 22:44 kirjoittanut korsma »

Poissa samitsu

  • Jääratamestari
  • Valvoja
  • Viestejä: 3291
  • Turbo yössä...
    • Profiili
Vs: Sigma ohjaustehostin
« Vastaus #2 : 14.06.17 03:18 »
Tehostus taitaa muuttua ainakin moottorin kierrosluvun perusteella ja sitä voi yrittää kokeilla paikallaankin...? Boxi pitäis olla keskikonsolin etuosassa tai ehkä lähinnä kojelaudan alla tai sisällä siinä keskikohdilla...?
Sigma -91 24V A./Sapporo -88 A./Sapporo -82
Starion 2.6 turbo/Cordia turbo/Colt turbo -86
Galantit: E15A GLS/E15A turbo/A164A turbo x2
Galant Dynamic useita/VR4-aihio
Sapporo/Galant takavetoisia useampia
Lancer CB/-87/88-89 malleja useita
Pajero lyhyt -93 2.8 A/T RHD aura-auto
Pajero lyhyt x2

Poissa korsma

  • Viestejä: 1342
  • Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
    • Profiili
Vs: Sigma ohjaustehostin
« Vastaus #3 : 14.06.17 09:58 »
Tehostus taitaa muuttua ainakin moottorin kierrosluvun perusteella

Niinpä tietysti, onhan isoilla kierroksilla mehut liikkeellä astetta lujempaa ja virtausta rajoitettava?

Em. sopii kuvioon, kun olin menossa päästömittaukseen ja tuli "lämmitettyä kattia" mennessä enemmän kuin ihan hetkeen  ;D


Onkos sitä säädintä joku irroittanut? Lienee hammastangon kulmavaihteessa? Onko sillä joku likaantumisen mahdollisuus, että siksi jumittaa?