Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
23.06.17 11:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pajero 3.2 vm. 2000 gen3 harmaa savu, ei ota kierroksia  (Luettu 200 kertaa)
pekkap

Poissa Poissa

Viestejä: 74


Profiili
« : 19.06.17 22:04 »

Heps.

Vaimo ajeli taannoin pajerolla ja matka katkesi julmettuun harmaaseen/mustaan savutukseen ja kone ei ottanu kierroksia. Nilkutti muutaman kilsan parkkiselle ja seuraavana aamuna starttasi normaalisti. 150km ajoa normisti kotiin, vikakoodeiksi tarjosi kotosalla 41 Main throttle solenoid valve system, 48 GE actuator, 12 Boost pressure sensor system, 26 Control sleeve position sensor system.

Meni jonkin aikaa ok, sitten pihassa eka startti ja karsea savutus eikä kierrä. Nyt tarjosi julmaa koodia 48 GE actuator. Eli ensisijasesti vois aatella pumppuvikaa. Mitehä lie..

Symptoomit nyt:
- Startissa 1500rpm, laskeutuu todella hitaasti normaaliin tyhjäkäyntiin
- Kaasutettaessa kiekat ei nouse, palamatonta dieseliä puskee hajusta päätellen (harmaahko sauhu) tolkuttoman pilven
- Pumppu korjuutettu n. vuosi sitten, samoin täyttöputket ym. tankit putsailtu, filtterit vaihdettu

Onpa harvinaisen kenkku tapaus.. Nuo muut mitsut millä ajellu ei oo kyllä tarttenu tikkua ristiin pistää viimesen 20v aikana. Tai no yks L200 kansi isoimpana remppana. Ja galanttiin peltiä ja bensaa.

Löytyskö vastaavia tapauksia ja mikä oli lopputulema? Haulla ei tuo koodi ainakaan kovin tarjonnu tuloksia.
tallennettu
pekkap

Poissa Poissa

Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #1 : 21.06.17 07:04 »

Kylläpä ne kaikki tiet vie roomaan. Ja nyt saa rykiä, eiköhän se housussa ole. Kiesi läpi käytynä pitkälti, sensorit mittailtu, alipaineletkut ym actuaattorit. Turbossakaan ei vaikuttas äkkiseltään mitään fatalia olevan. Pumppuun koodi 48 johti ja uskottava se nyt on ettei siitä koodista halavalla pääse.

Se vieläkin mietityttää liekö sitten koodi 48 jo toisen kerran vai onko joku muu juttu ollu vuos sitten tuossa, se varmaanki seleviää kunhan tanskan päähän yhteys löytyy.

Pumppu kahteluun... Ja ehottomasti iso ja tiuhasihtinen lisäfiltteri kahteluun. Eiku naama rasvaan tänäänki.

Samaa vikaa alla:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52253.0

tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines