Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.12.17 17:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pajero 3.2 vm. 2000 gen3 harmaa savu, ei ota kierroksia  (Luettu 1150 kertaa)
pekkap

Poissa Poissa

Viestejä: 76


Profiili
« : 19.06.17 21:04 »

Heps.

Vaimo ajeli taannoin pajerolla ja matka katkesi julmettuun harmaaseen/mustaan savutukseen ja kone ei ottanu kierroksia. Nilkutti muutaman kilsan parkkiselle ja seuraavana aamuna starttasi normaalisti. 150km ajoa normisti kotiin, vikakoodeiksi tarjosi kotosalla 41 Main throttle solenoid valve system, 48 GE actuator, 12 Boost pressure sensor system, 26 Control sleeve position sensor system.

Meni jonkin aikaa ok, sitten pihassa eka startti ja karsea savutus eikä kierrä. Nyt tarjosi julmaa koodia 48 GE actuator. Eli ensisijasesti vois aatella pumppuvikaa. Mitehä lie..

Symptoomit nyt:
- Startissa 1500rpm, laskeutuu todella hitaasti normaaliin tyhjäkäyntiin
- Kaasutettaessa kiekat ei nouse, palamatonta dieseliä puskee hajusta päätellen (harmaahko sauhu) tolkuttoman pilven
- Pumppu korjuutettu n. vuosi sitten, samoin täyttöputket ym. tankit putsailtu, filtterit vaihdettu

Onpa harvinaisen kenkku tapaus.. Nuo muut mitsut millä ajellu ei oo kyllä tarttenu tikkua ristiin pistää viimesen 20v aikana. Tai no yks L200 kansi isoimpana remppana. Ja galanttiin peltiä ja bensaa.

Löytyskö vastaavia tapauksia ja mikä oli lopputulema? Haulla ei tuo koodi ainakaan kovin tarjonnu tuloksia.
tallennettu
pekkap

Poissa Poissa

Viestejä: 76


Profiili
« Vastaus #1 : 21.06.17 06:04 »

Kylläpä ne kaikki tiet vie roomaan. Ja nyt saa rykiä, eiköhän se housussa ole. Kiesi läpi käytynä pitkälti, sensorit mittailtu, alipaineletkut ym actuaattorit. Turbossakaan ei vaikuttas äkkiseltään mitään fatalia olevan. Pumppuun koodi 48 johti ja uskottava se nyt on ettei siitä koodista halavalla pääse.

Se vieläkin mietityttää liekö sitten koodi 48 jo toisen kerran vai onko joku muu juttu ollu vuos sitten tuossa, se varmaanki seleviää kunhan tanskan päähän yhteys löytyy.

Pumppu kahteluun... Ja ehottomasti iso ja tiuhasihtinen lisäfiltteri kahteluun. Eiku naama rasvaan tänäänki.

Samaa vikaa alla:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52253.0

tallennettu
pekkap

Poissa Poissa

Viestejä: 76


Profiili
« Vastaus #2 : 13.07.17 18:29 »

Monenlaista mahtuu matkaan pajeron. Pumppu kipaisi huollossa mutkan. Vastaus oli että pumpussa ei testien mukaan oisi vikaa. Vaihtoivat kuitenkin vikakoodiin osoittavan osan, koska vika oli tässäkin semmonen notta se tuli ja meni.

Kysäisinpä sitten notta mikä tätä koodia voisi tarjota jos jotain pumppuspesialisti saisi veikata. Aika selkeästi tankin-pumpun väliseen ilmavuotoon viittasi. Vyyhti on tuossa työn alla. Onneksi ei oo lomalla hätiä, ehtii vatuloimaan rauhassa.

Aussifoorumilla oli tapauksia joissa tismalleen saman savutuksen aiheutti joko primerin vuoto tai jopa iso lontto tankissa joka painoi imuputken umpeen. Lonttohan tuolla tankissa on, melkoinen. Ja kun primeriä on veivannut niin jonkinlaista vienon vienoa tirinää voisi kuulua kun korva kiinni pitää. Takaiskukin taitaa olla pimeänä, kaik menee takas putelista eikä piisaakkaan, hehee.. Mutta onko sitten niin olennainen jos primetys onnistuu ja pumpun ja takaiskun väli ei päästä ilmoja? Kait sekin saisi kunnossa olla.

PS väliaikasta käytettyäkin käytin kiinni tuossa Higginsin purkaamolta irlannista. Eiköhän pirut myyneet ihan loson jossa ei paineet piisannu starttia pidemmälle... Onneksi ebayn takuu on jämäkkä - jos ei toimi niin rahat tulee takasin. Suosittelen siinä mielessä. Mutta ei kande kyllä käytettyä edes harkita ellei ole varma toimivuudesta. Ei Vileenin Sulon oppi toimi tässä pumpussa.  Grin
tallennettu
Jonizky

Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #3 : 21.07.17 09:41 »

Veikkaampa että suodattimen/käsipumpun alueella vika löytyy. Omassa oli samanlaista vikaa.. pumppu/tankki/täyttöputket laitettu pari vuotta sitten. Viime kesänä alko rykimään eikä ottanut kierroksia. Vikaa tuli sillointällöin, löyty lopulta kun oltiin jo pumppua irrottamassa ja ihmeteltiin että miksi kaikki polttoaineputket on kuivia.. ohitettiin suodatin (letkut yhteen) ja kas. vika poissa. Ja anto saman vikakoodin 48 Ge actuator, ilmeisesti falskas niin paljon ilmaa väliin että määränsäätimen toleranseissa ei pysytytty. Uudella suodatinjalalla siis tuli kuntoon.. ja helppo testata ohittamalla koko suodatin/käsipumppu  Wink
tallennettu
pekkap

Poissa Poissa

Viestejä: 76


Profiili
« Vastaus #4 : 21.07.17 15:37 »

Se on hyvinkin todennäköinen syyllinen. Vaihoin just tänään sen primerin samalla keikalla kun poljin pumpun kiinni. Hipasusta ilmauksen jälkeen tulille. Ekat ajelut mallikkaasti menny, toivottavasti jatkuu yhtä mallikkaasti. Lisäsin extra klemmarit imuletkuun vielä varalta, vähä pykiny kun oli päistä. Sekin tuli testattua että dieseli virtasi tankilta ihan ok. Alipainepumpulla testailin väliastiaan imeä ja ihan hyvin virtasi.

Meikeläisen kohdalla nyt jää vähän auki kumpi oli loppujen lopuks se syyllinen, olivat meinaan tanskassa vaihelleet tuohon muutaki ku sen säätimen tai olivat kokonaan toisen pumpun nakanneet postiin. Kiiltävää osaa oli enempi ku lähtiessä. No, hyvä näin kuitenkin.

Tuossa alkuperäsessä käsipumpussahan on tosiaan mukana joku mollukka johon sähköpiuhaaki menee, samanlaisen käytetyn pistin kun ei oikee tienny uskaltaneeko pistää tuon missä ei oo mollukkaa. Milneriltä tuli semmone perus käsipumppu, kaipa seki ois toiminu iha yhtä hyvin? Vai onko tuossa alkujaan joku sähkönen imusysteemi? Ja liekkö mite olennainen, vai onko just se osa ongelmaa josta ilmaa ottaa?

Yks homma tuossa jäi päätä vaivaamaan loppujen lopuks. Kun purkaessa kahtoin pumpun rattaiden merkit kohilleen, kampiakselin pään kiilahihnapyörän merkit ei ollu nollan kohilla, vaan oli valkosella merkattu ihan oma ajotusmerkki jostai syystä, jokunen aste ennakkoa. Samoilla merkeillä pistin ja toimi. Se vaan notta minkähä takia sinne on valkosella merkattu eri kohtaan se merkki... Liekkö ihan normisetti vai kuinkahan?

tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines