Kirjoittaja Aihe: Outlander phev ostoa harkitsevat  (Luettu 7434 kertaa)

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Outlander phev ostoa harkitsevat
« : 25.07.17 13:18 »

Tervehdys! Oli rekisteröidyttävä foorumille kyselemään ja näin aiheelliseksi perustaa uuden ketjun kysymyksineni, koska en saanut phev käyttökokemusten ketjusta vastausta enkä halua sitä ketjua tukkia tyhmillä kysymyksillä. Kovasti herättänyt kiinnostusta tälläinen phev ikälopun ja loppuunajetun mersun tilalle (-03 ja +300tkm). Kattelin, että tietyin edellytyksin olisi mahdollista hankkia noita tällähetkellä myynnissä olevia 2014 vuoden malleja. Mutta muutama kysymys mietityttää kovasti ja tässä muutama tärkein.

-Ne akut. Mikähän on niiden laita n. 150tkm ajetussa ja mikä on niiden laita viiden vuoden kuluttua jos ajan 30tkm vuoteen.?

- Mistä näihin saa osia ja onko tässä autossa omat osansa vai käyvätkö normaalin outlanderin osat tähän pl. hybridijärjestelmä? (jarrut, jouset jne..)?

-voiko tuota yleensä edes itse huoltaa vai tekeeko hybridijärjestelmä tästä mahdotonta? Sähköiskuvaara tai joku muu este.

Kymmeniä kysymyksiä varmaan olisi vielä, mutta nämä kai tärkeimmät.

Yp. Saa siirtää ja poistaa jos tämä ei omaa ketjua tarvitse tai vastaukset löytyvät foorumia lukemalla. Olen yrittänyt kuitenkin etsiä vastauksia ennen foorumille kirjoittelua.


Poissa tiko

  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #1 : 27.07.17 09:11 »
Itselläni 80 000tmk ajettu -13 malli.  En ole huomannut akuissa mitään muutosta, odotin itse nopeampaa "kulumista".  Aika näyttää mikä on tilanne neljän vuoden päästä, kun akuista takuukin loppuu. Nähtävästi akut ovat moduuleita, joita voi vaihtaa vaikka osin. Ymmärsin, että auto on rakennettu normaalin Outlanderin pohjalle, joten luulisi osien olevan samoja.  Hieman ärsyttää tuo huoltoväli 20 000km/1v, jotenkin vaikuttaa rahastukselta.  Toivottavasti tulee nopeasti muitakin huoltajia Pheville.
Vielä akuista, nähtävästi pikalataus ei ole hyväksi akuille ja muutenkin edellisen omistajan lataus tavat voivat vaikuttaa akkujen kulumiseen. Esim pitkät ajat akut tyhjinä?

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #2 : 30.07.17 22:59 »
Kiitos vastauksesta. Taidan minäkin kohta omistaa phevin. (siitä lisää toisessa ketjussa). Yksi automyyjäkin sanoi, että kyllä on normaalin outlanderin pohjalle tehty tämä phev. Harmi kun unohdin kysyä, että olikos tää muuten ketjukone? jostain luin että olisi.

Poissa Anaconda

  • Viestejä: 304
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #3 : 06.08.17 11:35 »
Käsittääkseni akuissa on jonkin sortin reservi, eli kuluminen ei ainakaan heti suoraan korreloi käyttökokemukseen.
FB:n PHEV ryhmässä eräs käyttäjä on raportoinut tasaisesta 0.26%/kk "kulumisesta".
Ohessa linkki josta voi käydä lataamassa hiljattain julkaistun ilmaisen PHEV watchdog sovelluksen josta näkee mm. Tuon akusto tilan.
https://drive.google.com/file/d/0BwtieZzWGqeWbUVtNkhWaU5vVk0/edit

Sovellus saa tietonsa odb2 väylän kautta eli tarvitset myös BT odb2 donglen.
Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86

Poissa ssnord12

  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #4 : 10.08.17 09:28 »
 Itse ajoin 170 tkm Outlander phev:llä. nyt alla Kodiaq TDI 4x4 DSG 190 ajettu vajaa 10 tkm, nyt alkaa vasta tajuamaan kuinka huono auto PHEV oli ajettavuudeltaan ja varusteluiltaan, hintaansa nähden siinä on aivan hirveät sisustusmateriaalit/toteutus. En voi suositella  PHEV :tä ihmisille  jotka ajavat autolla paljon pitkiä matkoja.

Poissa Anaconda

  • Viestejä: 304
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #5 : 13.08.17 11:30 »
En voi suositella  PHEV :tä ihmisille  jotka ajavat autolla paljon pitkiä matkoja.

Jep, tuohon tarpeeseen suomessa vastaa mykydieselit edelleen paremmin. Outlanderissa PHEV.ssä on uutta ja kallista teknologiaa, minkä vuoksi sisustusmateriaaöeista on joutunut tinkimään. Toki 2017 malli on ihan eri auto kuin 2013 malli myös ajettavuudeltaan, minulla on ollut molemmat. Lisäksi varustetasoja on kaksi, kumpihan tässä on ollut kyseessä.
 
Jos ajaa paljon lyhyitä matkoja ja aika-ajoin vaatii tilaa, nelivetoa ja pidempää ajokamtamaa. On outlander PHEV nappivalinta.
Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86

Poissa PajeGls

  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #6 : 15.08.17 10:05 »
Jep, tuohon tarpeeseen suomessa vastaa mykydieselit edelleen paremmin. Outlanderissa PHEV.ssä on uutta ja kallista teknologiaa, minkä vuoksi sisustusmateriaaöeista on joutunut tinkimään. Toki 2017 malli on ihan eri auto kuin 2013 malli myös ajettavuudeltaan, minulla on ollut molemmat. Lisäksi varustetasoja on kaksi, kumpihan tässä on ollut kyseessä.
 
Jos ajaa paljon lyhyitä matkoja ja aika-ajoin vaatii tilaa, nelivetoa ja pidempää ajokamtamaa. On outlander PHEV nappivalinta.

Itselleni tuo -17 malli ei tuonut vaihtointoa nykyiseen -15 malliin nähden. Sama auto se pohjimmiltaan on. Ehkä mahdollisesti jo lähitulevaisuudessa tuleva täysin uusi Outlander saa innostumaan. Oman ajettavuutta olen parantanut suuremmalla vannekoolla ja matalaprofiilisemmalla rengastuksella. Alkup. on mielestäni liian löysä noin painavaan autoon, sortuu kurveissa alle ja tekee ajosta nypyttävää. Noilla renkailla myös sähkörange parani hieman, ilmeisesti vanhoissa oli vain enemmän vastusta löysyyden vuoksi. Kaukovalot hoituvat ledeillä, näkee hirvet ja muut kulkijat. Sisustaa olen parannellut muutamilla lisähankinnoilla, samaan tapaan kun mitsu on tuota uudempaa vuosikertaa elävöittänyt.

Kaiken kaikkiaan paluuta diesel-autoon ei ole, Vw-konsernin autot eivät ole olleet kymmeneen vuoteen laadun heikkouden vuoksi vaihtoehto. Seuraava on vähintään hybridi, ehkä täysin sähköinenkin. Lexus toki kiinnostaa aina, kun sen (Rx 450h) parista pomppasin taas Mitsun pariin, parhaan plugari-toteutuksen vuoksi.

Poissa PajeGls

  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #7 : 15.08.17 12:32 »
Tuosta, ilmeisesti loppuvuodesta 2019 tulevasta uudesta mallista on sen verran tietoa liikkeellä, että sähkörange olisi tuplattu 100 km:iin ja vetopainoa olisi luvassa 2000 Kg. Ihan valideja kannustimia vaihdolle, ehkä omalla kohdalla ostohetkestä asti mitattu 3 l/100 km keskikulutus vähän alenisi. Sinänsähän tuo aikataulu menee aika hyvin sen kanssa yksiin että facelift tuli 2016, 2017 malliin vähän lisäuudistuksia, kuten kirottu sähköinen käsijarru. Noinhan se tuppaa japseilla menemään. Ilmeisesti Nissan - Renault konserniin liittyminen on hieman hidastamassa tahtia, kun samat tekniset ratkaisut halutaan konsernin käyttöön.

Poissa ssnord12

  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #8 : 20.08.17 18:20 »
itsellä oli mallin -14 Intense plus jolla meni tuo 170tkm. keväällä oli kuukauden vielä alla MY17 Instyle navi "kaikilla" varusteilla ajoin sillä 9 tkm ja aivan yhtä surkeat ajoominaisuudet ja eteenkin tämä navigaattori/tietone aivan käsittämättön alkeellinen yli 50t euron autossa. No nyt on päästy mitsuista eroon mutta tulipahan kokemusta taas yhdestä automerkistä.

Poissa Anaconda

  • Viestejä: 304
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #9 : 25.08.17 07:39 »
Eikös -17 mallissa ole android auto ja sen kautta goofle maps navi?
Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86

Poissa tiko

  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #10 : 26.08.17 18:58 »
Muutaman kuukauden kuluttua tulee autolla neljä vuotta täyteen ja olen ollut tyytyväinen.  Edelliset 15- vuotta V70 Volvolla ja pidän PHEVIN ajokokemuksesta enemmän, kuin V70:n.  Sisätilat kyllä hieman "vanhahtavat".  Luin juuri kaverista, joka on ajanut Teslalla 400 000km ja akut toimivat vieläkin moitteettomasti, onkin mielenkiintoista nähdä miten nämä akut kestävät. 

Aika hurjalta tuntuu, jos saavat uuteen malliin 100:n km rangen sähkölle, paljonkohan autolla on silloin painoa, akkuja pitää olla tuplasti lisää.

SUosittelen autoa, mutta jälleenmyyntiarvo on kysymysmerkki, mutta aina on vi....nut, kun on kuullut myyjän tarjouksen autosta vaihdossa uuteen :)

Poissa kcart

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #11 : 12.10.17 16:49 »
Kävin tänään tarkistamassa Mitsun huollosta akkujen hintoja.. n. 1100€ pelkkä akku ja koko akusto 7000€ - ja tähän ei kuulu vaihto.. mietin vain ns. worst case scenario..

 :-\

Harkitsen siis käytetyn ostoa

Poissa on360pistefi

  • Viestejä: 8
    • Profiili
    • OnLähde Oy
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #12 : 03.11.17 12:23 »
Vuosimallin 2014 PHEVillä olen vajaat kaksi kuukautta ajanut, lyhyttä ja pitkää matkaa. Edellinen auto oli Honda CRV diesel vm 2007. Honda oli hyvä auto ja tästä tykkään vielä enemmän. Voin suositella.

Perheen toinenkin auto on ladattava hybridi, rouvan käytössä on Opel Ampera vm 2012 - toki se on ajettavuudeltaan sporttisempi kuin Mitsu. Painopiste on matalampi joten kulku on erilaista Mitsuun verrattuna esimerkiksi mutkaisella tiellä.
Outlander PHEV (my14) & Ampera (my12)
onnessa.net

Poissa JuhaPetteri

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #13 : 20.11.17 02:16 »
Terve,
Työpaikan vaihto laittaa auton vaihtoon myös.
Senverran mielessä vihertää, että PHEV kiinnostaisi. Lisäksi olettaisin, että lompakko tykkäisi myös.
Tsekkailin jo muitakin plugin -vaihtoehtoja, mutta koska autoon pitää mahtua kontrabasso, sekä perään pitää ajoittain saada kärry, moni muu putosi pois listalta alkuunsa.
Kiikarissa siis joko Toyota Avensiksen tapainen perinteinen valinta, tai Outlander PHEV.

Työmatka tulee olemaan 50km per sivu, josta 20km 80km/h rajoitusta, ja 30km moottoritietä. (tai vaihtoehtoisesti 60/70/80 km/h rajoituksia, jos valitsee ns maisemareitin, ja jaksaa viihtyä autossa vartin pidempään)
Kotona pääsee lataamaan 10A(16A, jos tekee hieman sähkötöitä), ja työpaikalle on tulossa kuulemma latausmahdollisuus.
Perheen muut ajot ovat hyvin suureksi osaksi melko lyhyttä pätkää kaupungilla (2-5km per sivu, yleensä kyllä työpäivän päälle, joten varmaan alkaa olla akku vähissä ilman välilatauksia).
Pidempää ajoa melko harvoin, arvaisin että max n 10% ajosta. (vuotuiset kilometrit kaikkineen 30 tkm)
Tallia ei ole, joten talvikäyttö kyllä hieman askarruttaa.
Lukemieni palstan juttujen perusteella Outlander PHEV tuntuisi sopivan tuohon puuhaan hyvin, varsinkin lohko+sisätilanlämmitin -kombolla tai webastolla. Ja jollain keulamaskin tukkeella talveksi.

Uteliaisuuden kohteena olisi käytetty, muutaman vuoden ikäinen Outlander, kilometrit jossain 100tkm -150tkm välissä.
Ja ajatuksena ei olisi vaihdella autoa alituiseen, vaan pitää 3-5v, tai jopa ns 'loppuun' asti.

Kysymyksiä:
-Onko kellään samaa ajoprofiilia, ja kulutuksen seurantaa esim vuoden ajalta. Saisi kuvaa etukäteen mahdollisesta polttoaineen hintaedusta esim Avensiksen oletettua 7l/100km kulutusta vastaan.
-Mitä vikoja alkaa esiintyä kilometrien ja vuosien lisääntyessä? (EV -puolen viat eivät kamalasti huoleta, mutta mitä muita?  )
-Onko jotain vakiojuttuja, jotka pitää erityisesti tarkastaa käytettyä ostaessa?
-Ruostuvatko, mistä ensin?
-Onko tullut vastaan PHEV Outlanderia esim 300tkm ajettuna, oliko vielä auton näköinen?
-Onko käytännön kokemuksia webaston tms jälkiasentamisesta, hintoineen? (käytetyissä melko harvassa näköjään on polttoainelämmitintä valmiina)
-Suosituksia pääkaupunkiseudun Outlander PHEV -pätevistä huoltopaikoista? (Asun Hyvinkäällä, ja duunit ovat Vantaalla)
-Onko lähiaikoina alueella jotain PHEV -Outlander -miittejä? Olisi mielenkiintoista kuunnella omistajien tarinoita ja vinkkejä ennen hankintaa.
-Löytyykö ketään Hyvinkääläistä PHEVistiä, joka olisi lähipäivinä kiinnostunut esittelemään autoaan, ja kertomaan ne huonotkin puolet? ;)  Esim tarjoamani kahvin tai lounaan ääressä.


Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4468
  • V GSR & CZT
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #14 : 20.11.17 10:20 »
-Onko käytännön kokemuksia webaston tms jälkiasentamisesta, hintoineen? (käytetyissä melko harvassa näköjään on polttoainelämmitintä valmiina)
-Suosituksia pääkaupunkiseudun Outlander PHEV -pätevistä huoltopaikoista? (Asun Hyvinkäällä, ja duunit ovat Vantaalla)
-Onko lähiaikoina alueella jotain PHEV -Outlander -miittejä? Olisi mielenkiintoista kuunnella omistajien tarinoita ja vinkkejä ennen hankintaa.
-Löytyykö ketään Hyvinkääläistä PHEVistiä, joka olisi lähipäivinä kiinnostunut esittelemään autoaan, ja kertomaan ne huonotkin puolet? ;)  Esim tarjoamani kahvin tai lounaan ääressä.

Kannattaa kysyä tarjousta Webaston asennuksesta Uudenmaan Autovarustelulta.
Minä olen käyttänyt meidän ASX:ää huolloissa Lahden Mega-Autossa vaikka sinne onkin vähän matkaa niin huollot on suoritettu täysin moitteitta.
Pk-seudulla on kahvimiitti parittomien viikkojen maanantaina mutta viime aikoina siellä on ollut hiljaista eikä miitti ole mitenkään rajattu vain yhteen automalliin vaan se on kaikille merkin harrastajille.
Asun itse Hyvinkäällä ja olen nähnyt jo pari vuotta sitten tolpalla PHEVin juusto katolla luulisi että sieltä kysymällä saisi jotain tietoa.
If in doubt, go flat out.

Poissa tiko

  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #15 : 23.11.17 19:15 »
Ajelen joskus Hvinkäältä Helsinkiin, niin kulutus on jotakuinkin 5,5litran tuntumassa. Minun mielestä Pheviä ei kannata ostaa ”säästö” mielessä, mutta muuten on hankinnan arvoinen auto.  Toki, jos ajo on pääsääntöisesti lyhyttä, niin säästöäkin tulee.  Jos haluat voin kyllä autoa esitellä. Laita viesti, niin katsotaan millon homma onnistuu.

Poissa JuhaPetteri

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #16 : 23.11.17 22:53 »
Kiitos, Tiko tarjouksesta!
Eräs Outlander kiikarissa, ja hyvällä onnellamahdollisesti saadaan huomenna kaupat tehtyä.
Mutta kaikki EV rangen pidennysvinkit kiinnostavat (jos vielä on jotain, jota ei ole jo tuossa talvikäyttö -threadissa käyty läpi)

Onko kaikissa Intense Plus malleissa se sähköinen pre-heat -toiminto? Sitä en koeajolla tajunnut kokeilla, kun lähtö oli lämpimästä tallista.

Poissa batterypack

  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #17 : 16.02.18 16:46 »
Käytetty Outlander PHEV vm 2014 harkinnassa. Kannattaako tällaista ladattavaa hybridiä hankkia, jos ainoa latausmahdollisuus kotona on lämpötolpan kautta?

Ymmärrän kyllä, että tuo lataaminen on hidasta mutta onko se muuten mahdollista? Kuumeneeko pistoke?

Toisena pohdiskelen, missä kaikkialla on pk-seudulla Outlander PHEV:n latausmahdollisuus? Kun Outlander PHEV:ssä on CHAdeMo-liitäntä. Mitä olen markettien pihoilla vilkuillut niin ovat monet CCS- tai Tyyppi 2:n liitännällä.

Sorry jos näihin on jo vastaukset toisaalla.

Poissa PajeGls

  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #18 : 21.02.18 15:13 »
Olisi tarpeen tietää millaiset kaapeloinnit siihen tolppaan tulee. Pitäisi olla väh. 2,5 mm kaapelilla. Jotain osviittaa antaa, jos näet mikä sulake/ampreeriluku pömpelissä on, 16A on ok, kun Mitsun oma latauskalikka käyttää 10A virtaa.

Mitsua voi ladata Type 2 liitäntäisistä pömpeleistä, kunhan hankkii oikeanlaisen johdon (Type 2 --> j1772, hinta lienee nykyään jossain 200 - 400 Eur), latausaika n. 2,5 h. Chademo pikalatureita on pk-seudulla muutamia (joillakin ABC-asemilla, Kampissa, Tikkurilassa, Pitskussa, Konalan Hesessä...), noita käyttäessä vaan kannattaa kat.soa, ettei lataus maksa enempää kuin bensa, hinnoittelu on pehvillä ajaville suolaista

Poissa tiko

  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #19 : 22.02.18 08:44 »
Ostin vastanyt latauskaapelin, jolla voin ladata autoa julkisista latauspisteistä. Olen pärjännyt ilman jo neljä vuotta.
  Havaitsin, että bensalla ajo on halvempaa, kuin ladata autoa Virran latauspisteistä.  Onko näin koko suomessa?

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13197
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #20 : 22.02.18 08:50 »
Ostin vastanyt latauskaapelin, jolla voin ladata autoa julkisista latauspisteistä. Olen pärjännyt ilman jo neljä vuotta.
  Havaitsin, että bensalla ajo on halvempaa, kuin ladata autoa Virran latauspisteistä.  Onko näin koko suomessa?
ilmaisia pisteitä on mm. isojen markettien pysäköintitaloissa yms

Poissa tiko

  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #21 : 23.02.18 08:23 »
Näin on, mutta parkkipaikoilla yms taitavat olla tuon Virran pisteitä.  Käyn yhtä kurssia ja keskuksen parkkipaikalla on latausasema. Lataus maksaisi vajaat 9€ tyhjästä täydeksi, tuolla rahalla ajan bensalla aika lailla pidemmälle, kuin akuilla.  Käytän palvelua, jos parkkipaikka on täysi ja muihin paikoille ei mahdu.
Varsinainen sähköhän ei maksa näissä asemissa paljon, mutta esim tässä velotetaan 2€ tunnilta lisää.

Poissa 3x

  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #22 : 23.02.18 08:57 »
Alkaa näköjään toteutua se sähköautoilijoiden rahastus jos etuajassa.
Niiden latauspaikkojen rakentaminen maksaa paljon Euroja.

Poissa Chf

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #23 : 12.03.18 11:14 »
Moro,

Olen harkitsemassa Phevin ostomista, mutta pari kysymystä olisi. Olen kyllä lukenut nämä kaikki threadit läpi ja jotain ero siellä jo tullut vastaan esim. äänieritys ja ev-nappi. Eli onko noiden vanhempi ja uudempi koppasten ero niin huomattava, että kannattaa maksaa melkein 10000 euroa enemmän uudesta. Omaan silmään tuo uudempi paremman näköinen tosin. 
Onko kellään laittaa huoltohintoja ja huollon väliä? Onko se 20tkm tai 1 vuosi?
Koeajamassa kävin vanhemman mallisen ja vaikutti kyllä pätevälle pelille. Itsellä suurinosa ajoista on alle 40km sivu ja työmatka vain 15km sivu eli tämäkin taitaisi aika hyvin toimia pelkällä sähköllä pois lukien talven tuomat rajoitukset.


Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13197
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #24 : 12.03.18 13:02 »
Moro,

Olen harkitsemassa Phevin ostomista, mutta pari kysymystä olisi. Olen kyllä lukenut nämä kaikki threadit läpi ja jotain ero siellä jo tullut vastaan esim. äänieritys ja ev-nappi. Eli onko noiden vanhempi ja uudempi koppasten ero niin huomattava, että kannattaa maksaa melkein 10000 euroa enemmän uudesta. Omaan silmään tuo uudempi paremman näköinen tosin. 
Onko kellään laittaa huoltohintoja ja huollon väliä? Onko se 20tkm tai 1 vuosi?
Koeajamassa kävin vanhemman mallisen ja vaikutti kyllä pätevälle pelille. Itsellä suurinosa ajoista on alle 40km sivu ja työmatka vain 15km sivu eli tämäkin taitaisi aika hyvin toimia pelkällä sähköllä pois lukien talven tuomat rajoitukset.


Akusto ja tekniikka on lähes ellei täysin sama tietääkseni. Vain tuo EV nappula ehkä suurin ero ja senkin saat "samanlaiseksi" kun liität 250e lisämokkulan eli EVtun.com:ista saatavan lisämokkulan.
Tämä vanhempimallikin on selvästi hiljaisempi kuin aiemmat bensa/diesel koriset (molemmat olen omistanut eli myös 2gen dieselin).
Huollot on vain öljynvaihto mielestäni. Eli todella halvat. 20tkm juu tai 1v.
PS. kävitkö mun 2015 auton koeajamas? On myynnissä meinaan.