Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
23.10.17 09:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Outlander phev ostoa harkitsevat  (Luettu 1778 kertaa)
AaaVee

Poissa Poissa

Viestejä: 7


Profiili
« : 25.07.17 13:18 »


Tervehdys! Oli rekisteröidyttävä foorumille kyselemään ja näin aiheelliseksi perustaa uuden ketjun kysymyksineni, koska en saanut phev käyttökokemusten ketjusta vastausta enkä halua sitä ketjua tukkia tyhmillä kysymyksillä. Kovasti herättänyt kiinnostusta tälläinen phev ikälopun ja loppuunajetun mersun tilalle (-03 ja +300tkm). Kattelin, että tietyin edellytyksin olisi mahdollista hankkia noita tällähetkellä myynnissä olevia 2014 vuoden malleja. Mutta muutama kysymys mietityttää kovasti ja tässä muutama tärkein.

-Ne akut. Mikähän on niiden laita n. 150tkm ajetussa ja mikä on niiden laita viiden vuoden kuluttua jos ajan 30tkm vuoteen.?

- Mistä näihin saa osia ja onko tässä autossa omat osansa vai käyvätkö normaalin outlanderin osat tähän pl. hybridijärjestelmä? (jarrut, jouset jne..)?

-voiko tuota yleensä edes itse huoltaa vai tekeeko hybridijärjestelmä tästä mahdotonta? Sähköiskuvaara tai joku muu este.

Kymmeniä kysymyksiä varmaan olisi vielä, mutta nämä kai tärkeimmät.

Yp. Saa siirtää ja poistaa jos tämä ei omaa ketjua tarvitse tai vastaukset löytyvät foorumia lukemalla. Olen yrittänyt kuitenkin etsiä vastauksia ennen foorumille kirjoittelua.

tallennettu
tiko

Poissa Poissa

Viestejä: 64


Profiili
« Vastaus #1 : 27.07.17 09:11 »

Itselläni 80 000tmk ajettu -13 malli.  En ole huomannut akuissa mitään muutosta, odotin itse nopeampaa "kulumista".  Aika näyttää mikä on tilanne neljän vuoden päästä, kun akuista takuukin loppuu. Nähtävästi akut ovat moduuleita, joita voi vaihtaa vaikka osin. Ymmärsin, että auto on rakennettu normaalin Outlanderin pohjalle, joten luulisi osien olevan samoja.  Hieman ärsyttää tuo huoltoväli 20 000km/1v, jotenkin vaikuttaa rahastukselta.  Toivottavasti tulee nopeasti muitakin huoltajia Pheville.
Vielä akuista, nähtävästi pikalataus ei ole hyväksi akuille ja muutenkin edellisen omistajan lataus tavat voivat vaikuttaa akkujen kulumiseen. Esim pitkät ajat akut tyhjinä?
tallennettu
AaaVee

Poissa Poissa

Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #2 : 30.07.17 22:59 »

Kiitos vastauksesta. Taidan minäkin kohta omistaa phevin. (siitä lisää toisessa ketjussa). Yksi automyyjäkin sanoi, että kyllä on normaalin outlanderin pohjalle tehty tämä phev. Harmi kun unohdin kysyä, että olikos tää muuten ketjukone? jostain luin että olisi.
tallennettu
Anaconda

Poissa Poissa

Viestejä: 304


Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16


Profiili
« Vastaus #3 : 06.08.17 11:35 »

Käsittääkseni akuissa on jonkin sortin reservi, eli kuluminen ei ainakaan heti suoraan korreloi käyttökokemukseen.
FB:n PHEV ryhmässä eräs käyttäjä on raportoinut tasaisesta 0.26%/kk "kulumisesta".
Ohessa linkki josta voi käydä lataamassa hiljattain julkaistun ilmaisen PHEV watchdog sovelluksen josta näkee mm. Tuon akusto tilan.
https://drive.google.com/file/d/0BwtieZzWGqeWbUVtNkhWaU5vVk0/edit

Sovellus saa tietonsa odb2 väylän kautta eli tarvitset myös BT odb2 donglen.
tallennettu

Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86
ssnord12

Poissa Poissa

Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #4 : 10.08.17 09:28 »

 Itse ajoin 170 tkm Outlander phev:llä. nyt alla Kodiaq TDI 4x4 DSG 190 ajettu vajaa 10 tkm, nyt alkaa vasta tajuamaan kuinka huono auto PHEV oli ajettavuudeltaan ja varusteluiltaan, hintaansa nähden siinä on aivan hirveät sisustusmateriaalit/toteutus. En voi suositella  PHEV :tä ihmisille  jotka ajavat autolla paljon pitkiä matkoja.
tallennettu
Anaconda

Poissa Poissa

Viestejä: 304


Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16


Profiili
« Vastaus #5 : 13.08.17 11:30 »

En voi suositella  PHEV :tä ihmisille  jotka ajavat autolla paljon pitkiä matkoja.

Jep, tuohon tarpeeseen suomessa vastaa mykydieselit edelleen paremmin. Outlanderissa PHEV.ssä on uutta ja kallista teknologiaa, minkä vuoksi sisustusmateriaaöeista on joutunut tinkimään. Toki 2017 malli on ihan eri auto kuin 2013 malli myös ajettavuudeltaan, minulla on ollut molemmat. Lisäksi varustetasoja on kaksi, kumpihan tässä on ollut kyseessä.
 
Jos ajaa paljon lyhyitä matkoja ja aika-ajoin vaatii tilaa, nelivetoa ja pidempää ajokamtamaa. On outlander PHEV nappivalinta.
tallennettu

Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86
PajeGls

Poissa Poissa

Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #6 : 15.08.17 10:05 »

Jep, tuohon tarpeeseen suomessa vastaa mykydieselit edelleen paremmin. Outlanderissa PHEV.ssä on uutta ja kallista teknologiaa, minkä vuoksi sisustusmateriaaöeista on joutunut tinkimään. Toki 2017 malli on ihan eri auto kuin 2013 malli myös ajettavuudeltaan, minulla on ollut molemmat. Lisäksi varustetasoja on kaksi, kumpihan tässä on ollut kyseessä.
 
Jos ajaa paljon lyhyitä matkoja ja aika-ajoin vaatii tilaa, nelivetoa ja pidempää ajokamtamaa. On outlander PHEV nappivalinta.

Itselleni tuo -17 malli ei tuonut vaihtointoa nykyiseen -15 malliin nähden. Sama auto se pohjimmiltaan on. Ehkä mahdollisesti jo lähitulevaisuudessa tuleva täysin uusi Outlander saa innostumaan. Oman ajettavuutta olen parantanut suuremmalla vannekoolla ja matalaprofiilisemmalla rengastuksella. Alkup. on mielestäni liian löysä noin painavaan autoon, sortuu kurveissa alle ja tekee ajosta nypyttävää. Noilla renkailla myös sähkörange parani hieman, ilmeisesti vanhoissa oli vain enemmän vastusta löysyyden vuoksi. Kaukovalot hoituvat ledeillä, näkee hirvet ja muut kulkijat. Sisustaa olen parannellut muutamilla lisähankinnoilla, samaan tapaan kun mitsu on tuota uudempaa vuosikertaa elävöittänyt.

Kaiken kaikkiaan paluuta diesel-autoon ei ole, Vw-konsernin autot eivät ole olleet kymmeneen vuoteen laadun heikkouden vuoksi vaihtoehto. Seuraava on vähintään hybridi, ehkä täysin sähköinenkin. Lexus toki kiinnostaa aina, kun sen (Rx 450h) parista pomppasin taas Mitsun pariin, parhaan plugari-toteutuksen vuoksi.
tallennettu
PajeGls

Poissa Poissa

Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #7 : 15.08.17 12:32 »

Tuosta, ilmeisesti loppuvuodesta 2019 tulevasta uudesta mallista on sen verran tietoa liikkeellä, että sähkörange olisi tuplattu 100 km:iin ja vetopainoa olisi luvassa 2000 Kg. Ihan valideja kannustimia vaihdolle, ehkä omalla kohdalla ostohetkestä asti mitattu 3 l/100 km keskikulutus vähän alenisi. Sinänsähän tuo aikataulu menee aika hyvin sen kanssa yksiin että facelift tuli 2016, 2017 malliin vähän lisäuudistuksia, kuten kirottu sähköinen käsijarru. Noinhan se tuppaa japseilla menemään. Ilmeisesti Nissan - Renault konserniin liittyminen on hieman hidastamassa tahtia, kun samat tekniset ratkaisut halutaan konsernin käyttöön.
tallennettu
ssnord12

Poissa Poissa

Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #8 : 20.08.17 18:20 »

itsellä oli mallin -14 Intense plus jolla meni tuo 170tkm. keväällä oli kuukauden vielä alla MY17 Instyle navi "kaikilla" varusteilla ajoin sillä 9 tkm ja aivan yhtä surkeat ajoominaisuudet ja eteenkin tämä navigaattori/tietone aivan käsittämättön alkeellinen yli 50t euron autossa. No nyt on päästy mitsuista eroon mutta tulipahan kokemusta taas yhdestä automerkistä.
tallennettu
Anaconda

Poissa Poissa

Viestejä: 304


Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16


Profiili
« Vastaus #9 : 25.08.17 07:39 »

Eikös -17 mallissa ole android auto ja sen kautta goofle maps navi?
tallennettu

Entiset: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -14, Mitsubishi Outlander 2.2 TC-SST Instyle NAVI -11,  Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Intense -07, Toyota Avensis 2.0 Sol Technical Wagon -06, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -03, Peugeot 406 1.8 Grand Wagon -99, Peugeot 309 1.6 XS -91, Seat Ibiza 1.5 XLS -86
tiko

Poissa Poissa

Viestejä: 64


Profiili
« Vastaus #10 : 26.08.17 18:58 »

Muutaman kuukauden kuluttua tulee autolla neljä vuotta täyteen ja olen ollut tyytyväinen.  Edelliset 15- vuotta V70 Volvolla ja pidän PHEVIN ajokokemuksesta enemmän, kuin V70:n.  Sisätilat kyllä hieman "vanhahtavat".  Luin juuri kaverista, joka on ajanut Teslalla 400 000km ja akut toimivat vieläkin moitteettomasti, onkin mielenkiintoista nähdä miten nämä akut kestävät. 

Aika hurjalta tuntuu, jos saavat uuteen malliin 100:n km rangen sähkölle, paljonkohan autolla on silloin painoa, akkuja pitää olla tuplasti lisää.

SUosittelen autoa, mutta jälleenmyyntiarvo on kysymysmerkki, mutta aina on vi....nut, kun on kuullut myyjän tarjouksen autosta vaihdossa uuteen Smiley
tallennettu
kcart

Poissa Poissa

Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #11 : 12.10.17 16:49 »

Kävin tänään tarkistamassa Mitsun huollosta akkujen hintoja.. n. 1100€ pelkkä akku ja koko akusto 7000€ - ja tähän ei kuulu vaihto.. mietin vain ns. worst case scenario..

 Undecided

Harkitsen siis käytetyn ostoa
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines