Kirjoittaja Aihe: Outlander phev ostoa harkitsevat  (Luettu 8935 kertaa)

Poissa Chf

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #25 : 13.03.18 15:35 »
Kiitos tiedoista, tuskin oli sinun ajoin Kuopion hartikaisella olevan auton.

Poissa Chf

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #26 : 20.03.18 08:55 »
Tuli tässä vielä tämmöinen kysymys vastaan. Eli korimallia vaihtuu ilmeisesti 2016, mutta tuo ev tulee sitten vasta 2017 malliin? Ja onko kukaan täällä laittanut tuota ev boxia, eli toimiiko niin kuin valmistaja lupaa?

Poissa PajeGls

  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #27 : 22.03.18 11:49 »
Tuli tässä vielä tämmöinen kysymys vastaan. Eli korimallia vaihtuu ilmeisesti 2016, mutta tuo ev tulee sitten vasta 2017 malliin? Ja onko kukaan täällä laittanut tuota ev boxia, eli toimiiko niin kuin valmistaja lupaa?

Korimallihan on pysynyt samana vuodesta 2013 asti, mutta faceliftejä on tullut. Se todellinen uusi korimalli tulee valitettavasti vasta n. 2020, kuluvan vuoden syksylläkin tuleva on vanhalla korilla, vaikka tekniikkaan tulee uutta. Odottavan aika on pitkä...

EV tuli 2017.

Poissa kena81

  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #28 : 25.03.18 15:40 »
Hei,
Piti minunkin rekisteröytyä tänne kun autonvaihto on tulossa. Huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa yhtä Outlander PHEViä, ja hyvällä onnella se lähteekin mukaan autoliikkeestä kotiin. Kyseessä on -15 mallinen tuontiauto, jossa myyjän mukaan ei ole ns. talvipakettia. Eli siitä puuttuu tuo kauko-ohjattu esilämmitys / tuuletus (Android/IOS sovelluksella) eli jos ymmärsin oikein, siitä puuttuu moottorissa oleva sähkövastus millä pystyy esilämmittää moottorin talvisin. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt tekniikan väärin :)
Kysymykseni on siis, pystyykö tällainen asentaa jälkikäteen? Mihin hintaan? Ymmärtääkseni tuo toimii samalla latauskaapelilla millä muutenkin ladataan akkua. Myyjä ehdotti lohkolämmittimen asentamista, mutta minusta olisi hullua jos kaksi eri kaapelia pitää talvisin kytkeä.
Onko jollain kokemuksia, ehdotuksia tai ideoita tällaiseen "ongelmaan"? Muuten vaikuttaa todella hyvältä autolta, varustetaso on huippuluokkaa ja muutekin kaikin puolin hyväkuntoinen ja nätti auto.  Hieman myöhään kyselen neuvoja, mutta tällainen heräteostos kun tuli niin yritän käyttää kaikkia keinoja löytää vastauksia kysymyksiini :)

Poissa KeJu

  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #29 : 26.03.18 08:52 »
ymmärsin oikein, siitä puuttuu moottorissa oleva sähkövastus millä pystyy esilämmittää moottorin talvisin. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt tekniikan väärin :)
Kysymykseni on siis, pystyykö tällainen asentaa jälkikäteen? Mihin hintaan? Ymmärtääkseni tuo toimii samalla latauskaapelilla millä muutenkin ladataan akkua. Myyjä ehdotti lohkolämmittimen asentamista, mutta minusta olisi hullua jos kaksi eri kaapelia pitää talvisin kytkeä.

Moi,

asennuta polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Antaisi lämpöä myös matkan aikana, vähentäen auton bensamoottorin käyttötarvetta. Tuo auton oma esilämmitin on sinänsä tehokas, mutta toimii ainoastaan esilämmittimenä (ei matkan aikana) ja käyttö apsilla on vähintäänkin hankalaa ellei auto sijaitse heppoisen wifi verkkonsa kantaman sisällä.

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4575
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #30 : 26.03.18 10:07 »
5kW Webastolle ääni täältäkin ja siihen ThermoConnect.
If in doubt, go flat out.

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13236
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #31 : 26.03.18 21:37 »
Hei,
Piti minunkin rekisteröytyä tänne kun autonvaihto on tulossa. Huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa yhtä Outlander PHEViä, ja hyvällä onnella se lähteekin mukaan autoliikkeestä kotiin. Kyseessä on -15 mallinen tuontiauto, jossa myyjän mukaan ei ole ns. talvipakettia. Eli siitä puuttuu tuo kauko-ohjattu esilämmitys / tuuletus (Android/IOS sovelluksella) eli jos ymmärsin oikein, siitä puuttuu moottorissa oleva sähkövastus millä pystyy esilämmittää moottorin talvisin. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt tekniikan väärin :)
Kysymykseni on siis, pystyykö tällainen asentaa jälkikäteen? Mihin hintaan? Ymmärtääkseni tuo toimii samalla latauskaapelilla millä muutenkin ladataan akkua. Myyjä ehdotti lohkolämmittimen asentamista, mutta minusta olisi hullua jos kaksi eri kaapelia pitää talvisin kytkeä.
Onko jollain kokemuksia, ehdotuksia tai ideoita tällaiseen "ongelmaan"? Muuten vaikuttaa todella hyvältä autolta, varustetaso on huippuluokkaa ja muutekin kaikin puolin hyväkuntoinen ja nätti auto.  Hieman myöhään kyselen neuvoja, mutta tällainen heräteostos kun tuli niin yritän käyttää kaikkia keinoja löytää vastauksia kysymyksiini :)

mun mielestä moottorissa ei ole sähkövastusta missään mallissa? Vain tuo 5kW joka hoitaa kabiinin lämmityksen esilämmityksen aikana.  Tsekkaa näytöltä löytyykö Remote climate control, mulla oli 2015 mallissa jonka just myin ja oli myös WIFI, jonka salasanat kävin Deltalta hakemassa, ei siittäkää ollut tietoa myyjällä mutta tarkistin sen itse.

Poissa AaaVee

  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #32 : 30.03.18 07:40 »
Täällä toinen jolta puuttuu talvipaketti. Jälkiasenteisena tuota lämmitintä ei saa. Oma ratkaisu tähän oli webasto. Saa sitten tän ellakin pakotettua sähköajoon webaston lämmittäessä koppia.

Poissa 2bad4you

  • Viestejä: 594
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #33 : 10.04.18 11:28 »
MItäs salasanat kustantivat deltalla?
Galant Wagon - 2002 V624v
Take a Different Road  ;) Pajero -91 2.5 TDIC 580tkm

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13236
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #34 : 10.04.18 13:12 »
MItäs salasanat kustantivat deltalla?

45€

Poissa out2014

  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #35 : 11.04.18 17:12 »
Itse hommasin 2014 Phevin (hollantilaisen, ilman mitään talvivarusteita) tammikuussa ja köyhänä miehenä laitoin vain moottorilämmittimen. Aluksi oli hassua kytkeä auto seinään molemmista päistä, mutta äkkiä siihen tottui, eikä sen ylimääräisen piuhan paikalleen laittamisessa mene kuin hetki. Ei tuo nyt kauhean lämmin talviauto ole, mutta eipähän tule hiki, kun toppatakki päällä ajelee töihin.  :D

Poissa 2bad4you

  • Viestejä: 594
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #36 : 12.04.18 12:02 »
Tääläkin tuli Hollannista phevi ja ainakin tässä on remotet ja wifit. Niin kuin myös penkinlämmittimet.
Galant Wagon - 2002 V624v
Take a Different Road  ;) Pajero -91 2.5 TDIC 580tkm

Poissa kena81

  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #37 : 16.04.18 13:49 »
Tulihan se Mitsu sieltä mukaan autokaupasta - enkä ole katunut ostoa vielä kertaakaan, sen verran mukavaa on tuolla ajella. Selvisi että tämäkin on Hollannista tuotu Suomeen. Talvipaketista en tiedä, mutta penkinlämmittimet kyllä on. Vuosimalli on -15 (käyt.otto -14/10). En ole löytänyt remote controlia taikka wifiä vielä. Osaako joku neuvoa mistä katsoa, tai sitten se ehkä puuttuu tästä autosta.

Poissa Kulkki

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #38 : 26.04.18 17:55 »
Täällä kanssa uusi PHEV käyttäjä. Auto on vm. 2014. Melko tavalla uutta opeteltavaa  :)

Poissa anttisalonen

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #39 : 21.05.18 22:29 »
Yksi ostajaehdokas jonon jatkoksi. Mitä hintaluokkaa määräaikaishuollot ovat suurinpiirtein olleet? Itse olen melkolailla uutta ostamassa eli huoltojen hinnat ensimmäisestä määräaikaishuollosta alkaen kiinnostavat.

Poissa Krisheli

  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #40 : 23.05.18 23:19 »
Taas yksi uusi ostajaehdokas!  :peukku

Olisin kiinnostunut ostamaan Outlander Phev:in vuosimallia -14. Noin 150-160tkm ajettuna. Tätä foorumia lukiessa into ja mielenkiinto autoa kohtaan on ailahdellut laidasta laitaan. Ajattelinkin kysyä hieman mieltä askartavia asioita ennen kuin asettelen ostohousuja tosissani jalkaan.

Eli:
Tarkoitus olisi hakea auto Saksasta. Mitä erityistä pitää huomioida? Luin, että osalla pehvin omistajilla ei olisi etäkäyttöistä lämmitinsysteemiä valmiiksi asennettuna. Luulin, että se on ihan vakio kaikissa ja toimii puhelimella kunhan Deltasta maksaa ssid sekä salasanan. Jos lähden saksan maalle, niin miten voin varmistua helpoiten että lämmitinlaite ja etäkäyttö on mahdollista. Onko jotain tiettyä nappia/valikkoa autossa jonka seurauksena voin varmistua että voin etälämmittää autoa talvella puhelimen omaa aplikaatioita käyttäen.
Entä onko muuta huomioitavaa/eroa orkkis suomiauton ja tuontiauton varusteissa ja vehkeissä


Täällä eräät käyttäjät ovat näreissään auton talvikulutukseta. Tällä hetkellä käytössäni on -13 vuoden disel mondeo, mutta työpaikan ja asuinpaikan vaihdon jälkeen työmatka on 3-10km (riippuen toimipisteestä). Tästä syystä nykyisellään ei tule kuin 8-10tkm vuodessa ajoa, joten siinä syy miksi olen mondeota vaihtamassa. Mutta minkälainen on nyt se todellinen bensakulutus phevillä? Luin, että talvella haukkaa helposti sen 10l/100km. Lukema on suuri, mutta ainakaan Tampereen seudulla se kylmin talvi ei kestä kuin maksimissaan kuukauden, joten en pidä tuota hetkellistä suurta kulutusta kiirastulena. Kyselisinkin, että paljonko teillä on ollut vuositasolla kulutus. Kesät "ilmaiseksi" ja talvella bensalla. Ja mielellään niin, että käy selvästi ilmi onko tallisssa vai pihassa auto.

Ja vielä kolmas kysymys: Ainakin nykyisessä asuinpaikassa (Tre keskusta) joudun pitämään autoani kesät talvet ulkona tolppapaikalla. Kuinka raaka se startti on sydän talvella 06:40. Voinko luottaa siihen, että auto lähtee aina käyntiin? Ei täällä foorumilla ainakaan mistään talvihyytymisistä ole ollut puhetta. Takaraivossa tuo pian ex diesel pitää pientä jännitystä yllä. Entä kuinka kankeat hallintalaitteet ovat käyttää kylmänä?

Ja mitä eroa on Instyle navi ja Business malleissa?

Poissa TuplaNokka

  • Club Member
  • Viestejä: 682
  • PunkkaRacingTeam
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #41 : 24.05.18 02:30 »
Taas yksi uusi ostajaehdokas!  :peukku

Olisin kiinnostunut ostamaan Outlander Phev:in vuosimallia -14. Noin 150-160tkm ajettuna. Tätä foorumia lukiessa into ja mielenkiinto autoa kohtaan on ailahdellut laidasta laitaan. Ajattelinkin kysyä hieman mieltä askartavia asioita ennen kuin asettelen ostohousuja tosissani jalkaan.

Eli:
Tarkoitus olisi hakea auto Saksasta. Mitä erityistä pitää huomioida? Luin, että osalla pehvin omistajilla ei olisi etäkäyttöistä lämmitinsysteemiä valmiiksi asennettuna. Luulin, että se on ihan vakio kaikissa ja toimii puhelimella kunhan Deltasta maksaa ssid sekä salasanan. Jos lähden saksan maalle, niin miten voin varmistua helpoiten että lämmitinlaite ja etäkäyttö on mahdollista. Onko jotain tiettyä nappia/valikkoa autossa jonka seurauksena voin varmistua että voin etälämmittää autoa talvella puhelimen omaa aplikaatioita käyttäen.
Entä onko muuta huomioitavaa/eroa orkkis suomiauton ja tuontiauton varusteissa ja vehkeissä


Täällä eräät käyttäjät ovat näreissään auton talvikulutukseta. Tällä hetkellä käytössäni on -13 vuoden disel mondeo, mutta työpaikan ja asuinpaikan vaihdon jälkeen työmatka on 3-10km (riippuen toimipisteestä). Tästä syystä nykyisellään ei tule kuin 8-10tkm vuodessa ajoa, joten siinä syy miksi olen mondeota vaihtamassa. Mutta minkälainen on nyt se todellinen bensakulutus phevillä? Luin, että talvella haukkaa helposti sen 10l/100km. Lukema on suuri, mutta ainakaan Tampereen seudulla se kylmin talvi ei kestä kuin maksimissaan kuukauden, joten en pidä tuota hetkellistä suurta kulutusta kiirastulena. Kyselisinkin, että paljonko teillä on ollut vuositasolla kulutus. Kesät "ilmaiseksi" ja talvella bensalla. Ja mielellään niin, että käy selvästi ilmi onko tallisssa vai pihassa auto.

Ja vielä kolmas kysymys: Ainakin nykyisessä asuinpaikassa (Tre keskusta) joudun pitämään autoani kesät talvet ulkona tolppapaikalla. Kuinka raaka se startti on sydän talvella 06:40. Voinko luottaa siihen, että auto lähtee aina käyntiin? Ei täällä foorumilla ainakaan mistään talvihyytymisistä ole ollut puhetta. Takaraivossa tuo pian ex diesel pitää pientä jännitystä yllä. Entä kuinka kankeat hallintalaitteet ovat käyttää kylmänä?

Ja mitä eroa on Instyle navi ja Business malleissa?

Business oli muistaakseni parempi varustelu, puhelu ominaisuus nahkasisusta penkki-ilmastointi jne jne, tai ilmastoinnnista en mee takuusee mut näin muistelin, ei oo töissä ollu montaa, talvellaha noita hinnautetaa jatkuvasti hyytyneen akun vuoks korjaamolle, eli voit varautua julkisiin talvella, akut ei kestä v*****kaan, ei olla vielä siinä pisteessä missä hybridit/sähköautot olisi toimivia suomen ympäristölle, tuota olen miettinyt kun tuot suomen ulkopuolelta hybridi auton verotuksen/katsastksen kannalta, en tiedä mutta utelias itsekkin ,vaikken  kylläkään hybridiä ole ostamssa jollei etanol/e98 lasketa :D ja mitä kulutukseen, itsellä 40v vanhat bensakoneet näilä näkymin vähempi klutteisia kuin uudet diesel kiat/mitsut johtuen painosta ja turhista sähkö vimpaimista, ne kuluttaa suurinpiirtein kaikki saman joten älä stressaa sitä
-1985 Lancer 1.5
-1G 1992 Eclipse GS 4G63
-1994 Lancer GLXi 4G92
-1998 Lancer STW Gli 4G92
-1993 Lancer GLXi 4G92
-1996 Lancer Gli 4G92T
-1995 Lancer GLXi 4G92
-1995 Lancer GLXi 4G92
-1992 Lancer Gti 4G67
-1997 2G Eclipse RS 420a
-1982 Lancer GL 4G12

Poissa jussi666

  • Viestejä: 27
  • PHEV -16
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #42 : 24.05.18 07:46 »
Tänne kanssa tulossa ensi viikolla. Minkä hintaista on laittaa tuo Weba? 

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13236
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #43 : 24.05.18 08:54 »
Ei ollut minulla mitään hämminkiä startin kanssa kylmimpinä viimetalven päivinä. Aina starttasi nätisti, toki käytin remote heatingia mutta se lämmittää vain kabiinin, ei moottoria (näin minun mielestäni). 12V akku kannattaa uusia jos on vähänkin häikkää, jotku päästäneet akun tyhjäksi ja entinen akku se on senjälkeen.
-30 pakkasella se teki tosin sen että range sähköllä näytti ---- kun ei osannut jotenkin sitä laskea kun halusi käyttää vain bensaa. Talvellakin bensankulutus oli 8litran luokissa, eli ei paha (työmatkani oli 20km josta 10km moottoritietä). Kesältä ei kokemusta sillä auton myin kun se oli minulla vain 2-3kk.tta.
Autohan oli juuri tullut Hollannista tammikuussa maahan ja oli 150tkm ajettu Executive Navi malli. (illmeisesti instyle oli ulkomailla executive)
Oli navi, Rockford fosgate stereot subbarilla, sähköinen peräluukku, nahkapenkit(ei ilmastointia penkeissä,mitä ei mielestäni ole missään näissä), wifi.

Miten tiedot onko autossa wifi ominaisuus:
- Paras on kun auton vieressä olet niin katsot puhelimellasi näkyykö wifi verkkoa nimellä "Remote -xxxxxx".  Jos tämä näkyy niin autossa on wifi. Salasanan saatat joutua hakemaan Delta-auton huollosta (maksaa muutama kymmmenen euroa) ellei sitä ole huolto-/käyttöohjekirjaan kirjoitettu talteen. (kannattaa tallentaa sinne saatu salasana)
- myös kojetaulun kosketusnäytöltä jos menet heating/cooling valikkoon ja jos siellä näkyy oheisen kuvan mukainen valikko niin autossa on remote lämmitys/jäähdytys.

2015 mallin tunnistat varmuudella siittä että autossa on muoviset lokasuojan levikkeet ja etupuskurissa ja takapuskurissa on eroja myös 2014 malliin.

Auton hakua Saksan sijaan neuvoisin Hollantiin tai jopa Ruotsiin (Ruotsin kruunu on nyt hyvällä kurssilla ollut hetken, tuttava haki sieltä juuri pari viikkoa sitten 2014 mallin alle 100tkm ajettu ja 19.5ke)



Poissa jussi666

  • Viestejä: 27
  • PHEV -16
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #44 : 24.05.18 09:09 »
Liikkeet tuovat ulkoa pää märkänä näitä PHEVEJA Suomeen. 2014 alle satkun ajettuja näytti olevan Nettiautossa 44 kpl   :o

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13236
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #45 : 24.05.18 10:47 »
Liikkeet tuovat ulkoa pää märkänä näitä PHEVEJA Suomeen. 2014 alle satkun ajettuja näytti olevan Nettiautossa 44 kpl   :o
tottakai kun ulkoa saa siihen 20ke luokkaan noita ja vero on 1500-2000e. Jää siittä katetta.
Suomeen tulevat Phevit tulee aika paljon yhde "liikkeen" kautta ja sitten jakavat keskenään niitä eri liikkeille. 

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #46 : 24.05.18 11:15 »
Täällä eräät käyttäjät ovat näreissään auton talvikulutukseta. Tällä hetkellä käytössäni on -13 vuoden disel mondeo, mutta työpaikan ja asuinpaikan vaihdon jälkeen työmatka on 3-10km (riippuen toimipisteestä). Tästä syystä nykyisellään ei tule kuin 8-10tkm vuodessa ajoa, joten siinä syy miksi olen mondeota vaihtamassa. Mutta minkälainen on nyt se todellinen bensakulutus phevillä? Luin, että talvella haukkaa helposti sen 10l/100km. Lukema on suuri, mutta ainakaan Tampereen seudulla se kylmin talvi ei kestä kuin maksimissaan kuukauden, joten en pidä tuota hetkellistä suurta kulutusta kiirastulena. Kyselisinkin, että paljonko teillä on ollut vuositasolla kulutus. Kesät "ilmaiseksi" ja talvella bensalla. Ja mielellään niin, että käy selvästi ilmi onko tallisssa vai pihassa auto.

Jätän muut kysymykset tietävämmille, mutta tartun hieman tähän:

Noilla ajoilla vaikka auto kuluttaisi kesät talvet sen 10l/100km, niin yksinkertaisella matematiikalla koko vuoden polttoainekustannukset ovat: 10 000 km *10 ltr / 100 km * 1,4 €/ltr = 1400€.

Nyt kun puhutaan ~20k€ auton ostosta, niin keskittyisin aivan muihin tekijöihin kuin kulutuksen miettimiseen.  ;)

(Edit: Näyttipäs noiden lihavointien kanssa hyökkäävältä - se ei ollut tarkoitus, eikä myöskään viedä keskustelua sivuraiteelle. Tarkoitin vain sitä, että jos auto muuten miellyttää, niin sen talvikulutuksen vaikutus on maksimissaankin joitain satasia, joten asialle ei ole syytä laskea suurta painoarvoa.)
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13236
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #47 : 24.05.18 13:12 »
Juu pienil km tulee äkkiä dieselii eroa kun verokin on todella pieni (120e luokkaa)

Poissa jussi666

  • Viestejä: 27
  • PHEV -16
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #48 : 24.05.18 13:25 »
tottakai kun ulkoa saa siihen 20ke luokkaan noita ja vero on 1500-2000e. Jää siittä katetta.
Suomeen tulevat Phevit tulee aika paljon yhde "liikkeen" kautta ja sitten jakavat keskenään niitä eri liikkeille.
Ok tuota en tiennytkään, varmaan sitten Kamuksi? Aika montaa tuli kytättyä ja osa myyjistä oli aivan pihalla näistä ja sen minkä valitsin niin myyjä tiesi tasan tarkkaan mistä kaupungistakin se Ruotsista on. Asiasta hiukka OT. niin aaatolle.com jätti meikäläiselle hyvin erikoisen kuvan?

Poissa Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13236
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat
« Vastaus #49 : 24.05.18 15:08 »
Ok tuota en tiennytkään, varmaan sitten Kamuksi? Aika montaa tuli kytättyä ja osa myyjistä oli aivan pihalla näistä ja sen minkä valitsin niin myyjä tiesi tasan tarkkaan mistä kaupungistakin se Ruotsista on. Asiasta hiukka OT. niin aaatolle.com jätti meikäläiselle hyvin erikoisen kuvan?
Ei oo Kamuxi, toki neki tuo omia mut ostavat myös tältä. Jääköö sanomatta kun en tiedä varmaksi mut näin myyjä väitti ja sain muualtaki varmistusta. Ainaki Tampereella näillä on oma "kartelli" olemassa.
Aatolle kommihan myy asiakkaiden käytös olevia autoja eli niillä on vain tiedot mitä asiakas on autosta antanut ja moni myyjä ei niistä tiedä muuta (jos sitäkään).