Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.12.17 19:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2.5 gen2 käyntiongelma  (Luettu 4212 kertaa)
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #25 : 06.11.17 20:27 »

En ole sitä videota saanut kuvattua, ollut kaikenlaista hommaa.

Uusi oirekin (tai no, uusi ja uusi) ilmaantui.. Eli aiemmin tärinä on pysynyt samanlaisena kokoajan, nyt kun pysähdyn esim. Valoihin jarrua vasten, niin auto tärisee kuin ennenkin, mutta jos vaihdankin siinä sitten N :lle niin tärinä kovenee huomattavasti, sekä jokin kolina kuuluu välistä auton alapuolelta, ilmeisesti semmoisen pyöreähkön suojapellin takaa. Mitä siellä takana on? Eli nyt ollaan siinä tilanteessa että autoa ei todellakaan tee mieli pitää tyhjäkäynnillä vaihde N :llä tai P:llä, koska siinä on samanlainen möykkä. Tuntuu että kaikki sisustan osatki lähtee irti kojelautaa myöten.

No, positiivista lienee se että vikaa ei tarvinne enää moottoripuolelta hakea.

Moottorin ja vaihteiston välissä olevan pyöreähkön suojapellin takana näkyy vauhtipyörä eli vetolevy (Flexplate). Kolina melko varmasti johtuu siitä, että siellä on pultteja löysällä. En kyllä moisella ajaisi yhtään ennenkuin asia on tarkistettu, jos se flexplate on oikeasti löysällä, niin voi pahimmillaan kyllä tehdä paljon tuhoa aikaan.

Pyörähtääkö startti normaalin kuuloisesti?

P tai N asennolla ei vaihteistossa ole vastusta, jolloin flexplate pääsee liikkumaan vapaasti. Kuormituksessa ja kierroksilla se kiristyy ja kolinat lakkaa.

Voi vika muuallakin olla, mutta tuohon vetolevyyn rahat panisin näillä tiedoilla.
tallennettu
Jukenttala

Poissa Poissa

Viestejä: 16


Profiili
« Vastaus #26 : 07.11.17 22:02 »

Ookei. No pitääpä käyttää suojapelti irti ja kattella että miltä siellä näyttää. Sieltä ei varmaan öljyä tule ulos ainakaan vielä kun sen pellin irroittaa?  Grin

Tuli kyllä varattua aika jo yhteen jenkkikorjaamoon missä aika paljon tietävät noista tomaateista, mutta jospa sen saisi ite korjattua, mikäli pääsis vain sillä että pultit kiristäisi. Tuokin aika olis vasta parin viikon päähän.. Onkos jotain tiettyä lukitetta mikä näissä pelaa paremmin kuin muut?

Olis enemmän kuin sata jänistä jos kehtaisit vaikkapa ulkomuistista vähä kertoa että mitä pitäs tehdä ja missä järjestyksessä kun alan kirimään pultteja? Jos mikäli sitä pystyy ite tekemään(?) Jospa se vaikka olis sieltä momentinmuuntimesta löysällä nii sais kirrattua.
tallennettu
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #27 : 07.11.17 23:02 »

Ookei. No pitääpä käyttää suojapelti irti ja kattella että miltä siellä näyttää. Sieltä ei varmaan öljyä tule ulos ainakaan vielä kun sen pellin irroittaa?  Grin

Tuli kyllä varattua aika jo yhteen jenkkikorjaamoon missä aika paljon tietävät noista tomaateista, mutta jospa sen saisi ite korjattua, mikäli pääsis vain sillä että pultit kiristäisi. Tuokin aika olis vasta parin viikon päähän.. Onkos jotain tiettyä lukitetta mikä näissä pelaa paremmin kuin muut?

Olis enemmän kuin sata jänistä jos kehtaisit vaikkapa ulkomuistista vähä kertoa että mitä pitäs tehdä ja missä järjestyksessä kun alan kirimään pultteja? Jos mikäli sitä pystyy ite tekemään(?) Jospa se vaikka olis sieltä momentinmuuntimesta löysällä nii sais kirrattua.

Ei tule öljyä sen suojapellin takaa tai sitten on isompikin vika tai otit väärä pellin pois  Grin

En ole Pajeron automaattilootaa nähnyt, mutta aika samanmoisia ne kaikki on. Momentinmuuntimen pultit kyllä pitäisi saada kireälle sen suojapellin poistamalla ja konetta pyörittämällä eri kohtiin ja pitämällä sitä paikoillaan kampuran hihnapyörän pultista tai jos vetolevystä saa jollain pidettyä kiinni, mutta jos ne kampiakselin pultit on löysällä, niin niihin et käsiksi pääse, kuin purkamalla lootan irti. Lukitteella niin väliä, joku keskikova riittänee. Kunhan et liian kovaa lukitetta valitse niin saa sen joskus aukikin ilman pilliä. Kiristysjärjestykselläkään niin väliä, ole. Oikean momentin niille jostain löytänee, mutta ei se nuuka siitä ole.

Voihan siitä momentinmuuntimesta ne pultit irrottaa, ja kokeilla nykiä onko se miten jämäkästi se vetolevy koneen päässää kiinni. Momentinmuunnin kyllä yksinään heiluu, joten sitä ei kannata ihmetellä. Ne pultit voi myös olla kiinni kovalla liimalla, joten voivat katketa tai nylppääntyä, jos lähtee kylmiltään auki vääntämään.
tallennettu
Jukenttala

Poissa Poissa

Viestejä: 16


Profiili
« Vastaus #28 : 29.11.17 21:16 »

Eipä tullut itsellä katsottua. Auto on nyt jälleen korjaamolla, asentaja on todennut että kampura liikkuu pitkittäisuunnassa ja että alakerta on sökö.. Vaihteisto oli tässä vaiheessa vielä paikallaan, ja mainitsi se myös vetolevyn liikkuvan toisesta laidastaan. Sanoin että puottavat vaihteiston pois ja kattovat sitä vetolevyä.

Huolestuttaa kyllä taas. Luulin että noissa kuiten nuo alakerrat kestäisivät. Toisaalta onhan tuossa mittarissa jo sen 450tkm. Ihmetyttää vaan se että käynti on kierrosluvuiltaan kyllä tasainen, ja kun kierrokset on yli sen tonnin niin ei tunnu edes sitä tärinää ja vedot tuntuvat olevan tallella niin miten se on mahollista että alakerta on sökö?

Noh, huomenna taas selvinnee lisää. Toivottavasti se olis vaan siitä vetolevystä kiinn tämä homma. Kuuluuko ne yleisestikin laittaa sitten lukitteella kiinni vai pitäisikö siitä erikseen sanoa että laittavat?
tallennettu
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #29 : 30.11.17 19:56 »

Eipä tullut itsellä katsottua. Auto on nyt jälleen korjaamolla, asentaja on todennut että kampura liikkuu pitkittäisuunnassa ja että alakerta on sökö.. Vaihteisto oli tässä vaiheessa vielä paikallaan, ja mainitsi se myös vetolevyn liikkuvan toisesta laidastaan. Sanoin että puottavat vaihteiston pois ja kattovat sitä vetolevyä.

Huolestuttaa kyllä taas. Luulin että noissa kuiten nuo alakerrat kestäisivät. Toisaalta onhan tuossa mittarissa jo sen 450tkm. Ihmetyttää vaan se että käynti on kierrosluvuiltaan kyllä tasainen, ja kun kierrokset on yli sen tonnin niin ei tunnu edes sitä tärinää ja vedot tuntuvat olevan tallella niin miten se on mahollista että alakerta on sökö?

Noh, huomenna taas selvinnee lisää. Toivottavasti se olis vaan siitä vetolevystä kiinn tämä homma. Kuuluuko ne yleisestikin laittaa sitten lukitteella kiinni vai pitäisikö siitä erikseen sanoa että laittavat?

Jos kyseinen paja on automaattien kanssa touhunnut, niin eiköhän nuo tiedä siihen lukitetta laittaa.

Joko sait tuomion?
tallennettu
Jukenttala

Poissa Poissa

Viestejä: 16


Profiili
« Vastaus #30 : 30.11.17 20:40 »

Tänään soittelin ja edelleen olivat vaihteistoa irroittamassa, liekö jotain muutakin hommaa ollut välillä. Saa nyt nähdä. Kirjoittelen sitten kun enemmän tietää.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines