Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
23.10.17 08:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pajero 2.8td vm-98 tärinät.  (Luettu 2215 kertaa)
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« : 04.09.17 19:53 »

Moro kaikille!

Uusi pajeron omistaja kyseessä ja tällaseen vikaan syytä etsiessä päätin rekisteröityä tänne, eli lähetää purkamaa:
Ongelma:
Täristää 60-90km/h vauhdissa takaveto päällä, 90 vauhdissa täristää eniten ja silleen aalloittain

Tätä on nyt koitettu ratkoa seuraavilla metodeilla:
Nelikko päälle, ei vaikuta
Veto päällä tai kytkin pohjassa tai miten vaan ei vaikuta
Kardaanin ristikot vaihdettu
Renkaat tasapainotettu ja hommattu jopa uudet vanteet, ei vaikuta
Perä ei meteliä pidä eikä laatikko
Nostettu perä ilmaan tunkilla ja otettu renkaat pois ja sitten pyöritetty 90kmh vauhtia ja tärinä ilmenee edelleen

Olisko tähän ideoita,ehdotuksia?
tallennettu
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4091


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #1 : 04.09.17 20:20 »

Kannattaa tutkia pyöränlaakerit. Mites jarrut voiko niissä olla jotain pielessä? Noi tulis nyt ekana mieleen.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #2 : 04.09.17 22:42 »

Uudet vanteet hommattu, mutta onko renkaat vanhat? Jos on, niin kokeilepa toisella sarjalla.

Kardaanin ristikot kanssa vaihdettu, mutta onko kardaani suora ja tasapainossa? Senhän voi kotikonstein testata renkaat ilmassa vetopäällä ja varovasti meisseliä tarjoamalla kardaanin päihin ja siihen mihin jälki jää, niin letku klemmari vastapuolelle ja kokeilee uudestaan.

Ei kardaanin tasapainotuskaan pajalla paljon satkua enempää maksa ja se on ihan järkevää tehdä muutenkin.
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #3 : 04.09.17 23:51 »

Kiitos nopeista kannanotoista! Pyöränlaakereita ei ole tutkittu,toki väljäähän siellä ei pitäisi olla kun leimasta kuitenkin menny vastikää. Renkaat vanhat juu mutta sama tärinä tosiaan ilmenee ihan ilman renkaita ja vanteitakin. Kardaania ei sen suuremmin ole katsottu muutakun että ei nyt silmääräsesti näytä pyörivän miten sattuu, sen pajalla käyttäminen alkaa näyttää seuraavalta fiksuimmalta ja halvimmalta vaihtoehdolta
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #4 : 05.09.17 17:06 »

Noniin ens maanantaina menossa Ko-met oylle kardaani tasapainotukseen, katotaan tapahtuuko mitään mullistavaa.
tallennettu
MitsuMi

Poissa Poissa

Viestejä: 2430


Autolomalla Ranskassa


Profiili
« Vastaus #5 : 06.09.17 12:23 »

Kenties tyhmä idea, mutta jos ottais kardaanin pois ja ajaisi sitten nelivedolla. Sehän toimisi silloin etuvetoisena ja sais testattua, että onko kardaani epätasapainossa.
tallennettu

Pessimisti ei pety.
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #6 : 06.09.17 16:31 »

Noei huono idea tuokaan kyllä. Sylkeeköhän se mitään öljyjä mistään jos noin tekee?
tallennettu
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #7 : 06.09.17 18:30 »

Noei huono idea tuokaan kyllä. Sylkeeköhän se mitään öljyjä mistään jos noin tekee?

Kyllähän se kardaanin puuttuessa öljyt sieltä pois sylkee. Joku tulppahan se siihen olisi keksittävä vaikka jostain muoviputkesta.
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #8 : 06.09.17 23:45 »

Juu näin kerkesin itteki miettiä ennenku edes kokeilin, luovutin ajoissa ja totesin että ootan maanantaita suosiolla. Katsotaan mitä pro-kaket sanoo kardaanista ja sen tasapainotuksesta.
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #9 : 11.09.17 12:46 »

Noniin kardaani tasapainotettu ja tärinä väheni/tasaantui hiukka eli aaltoilu hävisi mut olemassa on vieläki ja edelleen ilmenee myös vaikka pyörittäs ilman renkaita samalla nopeusalueella,  mitäs sitte keksis...? Damn
« Viimeksi muokattu: 11.09.17 14:44 kirjoittanut JussiSivo » tallennettu
mitsu2000

Poissa Poissa

Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #10 : 11.09.17 20:40 »

Missäs kunnossa vaihdelaatikon tukikumi?
tallennettu

L200 -15 Magnum Instyle AT 5p
Paje -14 30th anniversary special edition AT
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #11 : 11.09.17 21:16 »

Jos tasapainotus kuitenkin vähensi tärinää, niin onko epätasapainossa ollut kardaani vioittanut perää tai vaihteistoa?

Tunteeko perän ja vaihteiston päässä mitään klappia kun kardaania nykii?

Kyselitkö tärinästä edelliseltä omistajalta? 
Onko merkkejä, että on perää tai vaihteistoa auottu ja mahdollisesti tehty väärin tai joku pielavetinen korjaus tehty myyntiä varten?

Kyllähän se vika mahdollisesti siellä perän puolella on ja seuraavana sitten akselit irrotella ja tarkastaa niiden laakerien kunto. Perän voipi tuohonkin malliin alta tonnilla saada uutena, jolloin ei välttämättä kannata käytettyjä lähteä etsimään, jos vika siinä on.
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #12 : 12.09.17 12:59 »

Laatikon tukikumit näyttää hyviltä, kardaania käsin pyöräyttelemällä tuntuu toki jonkulaista klappia mutta ajattelin että kuulunee malliin.

Myyjältä kysyin ongelmasta ja totes vaan että renkaat on niin huonot, seki on totta mutta itse kun perehdyin asiaan niin eihän se (ainakaan yksin) renkaat ole. Pitäs ettiä vanhempi omistaja vielä käsiin ja kysyä siltä asiasta.

Eikä näytä siltä että olis kauheesti auottu mitään ylimäärästä mistään, enemmänki uusittu alustaan puslia sunmuuta iskaria etc.

Noita laakereita ajattelin seuraavaksi alkaa tutkimaan olisko siellä ongelmaa. Tälleen ajateltuna voisi tärinää pitää myös jurnutuksena joka vois toki olla laakerivikaa kaiketi.

Jos ei sieltä löydy niin vaihtoehtoja ei kai enää paljon ole kun perä tai laatikko. Mutta toivotaan että sinne asti ei tarvitsis mennä. Ilmottelen miten käy kun tutkitaan laakereita.
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #13 : 20.09.17 18:46 »

Noniiin ettei ihan kuivu kasaan tämä keskustelu niin päivitän hiukan

Eli nyt on vanteet ja renkaat kaikki uudet ja tasapainotettu
Kardaanin ristikot uudet ja kardaani tasapainotettu

Tärinä/jurnutus on nyt vähentynyt paljo mutta ei poistunut kokonaan. Elikkäs tavallaan lähtöruudussa ollaan edelleen.

Ennen talvea ajattelin nyt öljyt vaihdella ihan kaikkialle minne öljyä menee ja sit lähetään uusimaan laakeri/vetari puolta
tallennettu
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #14 : 20.09.17 19:12 »

Voithan myös RVS käsittelyä kokeilla, josko se mitään jurnutusta vähentäisi. Ainakin omasta autosta on perän ääntä vähentänyt jonkin verran.

http://www.rvs.fi
https://www.motonet.fi/fi/haku?q=rvs
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #15 : 20.09.17 20:36 »

Kaikkea vois tietty kokeilla Cheesy
tallennettu
Sami P.

Poissa Poissa

Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #16 : 20.09.17 21:41 »

Myös täällä ilmenee varsin kovaa tärinää, kun väännättää konetta pienillä kierroksilla 2 vaihteesta ylöspäin. Lieneekö syy moottori/vaihteistotukikumeissa, tuskin aivan normaalia sentään? Katselinkin jos kumeja ja oikein lujasti kun uskoo, niin vaihteiston alla oleva kumipaketti o---o näyttäisi hieman väsähtäneelle. Onko tämä tyypillisimpiä vaihtokohteita tämän ikäryhmän (gen.2 2.8TD) Pajeroissa, vai mitä suosittelette?

Taka-akselin pitkittäisvarsien kumit olivat täysin luokattomassa kunnossa ja menevät vaihtoon välittömästi. Voihan periaatteessa nuokin antaa ääntä kovasti kuormittaessa.
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #17 : 20.09.17 21:58 »

No mulla ilmenee tuota myös kyllä, enpä ajatellu sitä vikana mut voihan sitäkin olla kyllä... pitönee perehtyä siihenki jos löytys joku vika
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #18 : 21.09.17 21:37 »

Mistähän noita vaihelootan tukikumeja kanattais lähteä ettimään jos niitä uusisi?

Ehdotuksia?
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #19 : 22.09.17 09:55 »

Marmoritiskiltä ku kyselin noista kumeista niin 139e/kpl oli hintaa . mokomista tukikumeista. ei he*v***i sentää, tollasilla hinnoilla tarkistan kyl viimesen päälle että ne on niin huonosssa kunnossa etta viittis alkaa vaihtelemaan. Huhhuh Huh
tallennettu
lehtijousi

Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #20 : 22.09.17 11:41 »

Marmoritiskiltä ku kyselin noista kumeista niin 139e/kpl oli hintaa . mokomista tukikumeista. ei he*v***i sentää, tollasilla hinnoilla tarkistan kyl viimesen päälle että ne on niin huonosssa kunnossa etta viittis alkaa vaihtelemaan. Huhhuh Huh

Febestiltä kannattaa katsella.

https://shop.febest.eu

Autodocilta saa kympillä, jos tuota mallia.

https://www.topautoosat.fi/oenumber/mb581845.html
tallennettu
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #21 : 22.09.17 12:49 »

Kiitos tästä, tulee tarpeeseen
tallennettu
HiluxMan

Poissa Poissa

Viestejä: 220



Profiili
« Vastaus #22 : 22.09.17 19:29 »

Febestiltä kannattaa katsella.

https://shop.febest.eu

Autodocilta saa kympillä, jos tuota mallia.

https://www.topautoosat.fi/oenumber/mb581845.html

Omaani joskus vaihdoin tuon laatikon peräpään tuen kun luulin sen olevan huono.Syynä vaihtoon, että toisinaan kun maantienopeudessa alkoi vedättämään vähän enemmän vastamäkeen, alkoi laatikko ravistamaan. Kun löysäsi kaasua, se loppui. Tuo tuki on melko löysä, joten tungin sinne väliin lisätäytteeksi jotain ohutta kumimattoa. Se vähensi tutunat lähes kokonaan. Ja tämä ravistus ilmeni takavedolla paljon herkemmin. Nyt kun sen tietää, niin löysään kaasua hiukan ja se loppuu.Ei juurikaan vaivaa.
tallennettu

Pajero 2.8 GLS A -99
Hilux 3.0 V6 -88
Subaru Outback H6 3.0 -01
JussiSivo

Poissa Poissa

Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #23 : 09.10.17 17:04 »

Noniin sitte vianetsinnän jatkoa:

Kokeiltiin kaverinkanssa hinata autoa ja Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain elikkäs jyrinä/tärinät hävis aikalailla kokonaan jakolaatikon ollessa vapaalla. Että sikäli.

Nythän ollaan sitte mulle aivan vierailla vesillä että mikä siellä jakolaatikossa on paskana, joku laakeri kaiketi? Pitääkö vaihtaa koko p*ska vai onko jollain jotakin näkemystä tästä asiasta?
tallennettu
juke

Poissa Poissa

Viestejä: 222


Profiili
« Vastaus #24 : 11.10.17 10:35 »

Onko etukardaani tsekattu?
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines