Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.12.17 06:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu, että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito</br>
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: GTO 3000 vian hakua???  (Luettu 3272 kertaa)
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #25 : 09.11.17 15:07 »

GTO:n uusi omistaja ilmoittautuu ketjuun.

Mittasin puristukset uudestaan, näytti sitä päälle 9 puristusta kaikille muille mukeille paitsi yksi takapytty antoi 6 puristusta, noh ei kun konetta auki ja tutkimaan. Kaveri joka on noitten GTO mitsujen kanssa enemmän pelannut ihmetteli että mitkäs ihmeen suuttimet mulla on kiinni koneessa, google kertoi että olisi kyseessä VAPARIN suuttimet, että varmaan tosiaan joskus koko kone vaihdettu vaparista.  Huh Että ei ihme ettei wörkkinyt vakio eculla. Nyt sitten vaan selvittelemään että mikä kaikki tuossa pelissä on vaparista peräisin, ja mikä kaikki tarvitsee vaihtaa että ollaan turbokonetta vastaavassa lähtökohdassa.

Oliko jollakulla tosiaan enemmän tietoa tämän rotiskon historiasta?
tallennettu
mitsumikko
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1431



Profiili
« Vastaus #26 : 09.11.17 17:18 »

Kyllä se on helepoin koko mosa vaihtaa... nuo puristukset jo sen kertonee..

"Stock compression for a NA engine (10:1) is 185psi with a lower limit of 139psi. Stock compression for a turbo engine (8:1) is 156psi with a lower limit of 115psi."

". Note that compression readings should be taken with a WARM engine, which means you'll have to do the above steps with rather hot parts - mechanics' gloves help. For reference, my engine reads about 10-15psi LOW "

Eli jos kylmästä koneesta ootte mitannu 9 nii sulla on sata varmasti vapari kone, josta nyt ei kannata turbo konetta tehä..eli koneen etsintään
« Viimeksi muokattu: 09.11.17 17:34 kirjoittanut mitsumikko » tallennettu

*Näillä mennään
*3000gt VR4  92
*MB S320 CDI 01  ~270/650

*TiAl DR750 ahtimet
*aattelin ajella kympin aikoja 1/4 mile 2012 projekti (canceled) 2016? jos aurinkoista
*1/4 mile 11,613s / 197,47KMH

#Hitsaukset kaikki rst,hst,alu,fe,titaani kaikki onnistuu#
#Tiettävästi OSAAVA Henkilö#
J. Helle

Poissa Poissa

Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #27 : 09.11.17 18:41 »

Ehkä kannattais kuitenkin tehdä ohivuotomittaus ennen kun alkaa konetta purkamaan. Tietäis vähän paremmin että miksi/ mihin se yksi sylinteri vuotaa.
tallennettu
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #28 : 10.11.17 11:11 »

Kyllä se on helepoin koko mosa vaihtaa... nuo puristukset jo sen kertonee..

"Stock compression for a NA engine (10:1) is 185psi with a lower limit of 139psi. Stock compression for a turbo engine (8:1) is 156psi with a lower limit of 115psi."

". Note that compression readings should be taken with a WARM engine, which means you'll have to do the above steps with rather hot parts - mechanics' gloves help. For reference, my engine reads about 10-15psi LOW "

Eli jos kylmästä koneesta ootte mitannu 9 nii sulla on sata varmasti vapari kone, josta nyt ei kannata turbo konetta tehä..eli koneen etsintään

Helpoin varmastikkin joo, mutta saa siitäkin huvista sen +3 kiloeuroa maksaa jos tekniikka swappiin lähtee. Mulla nyt kuitenkin on (kaikesta päätellen) vaparin alakerta johon pultattu kaikki turbon hilppeet kiinni, ihan iloisen tuntuisesti tuokin viritelmä toimi lukuunottamatta pientä misfireä 2500rpm kohdalla ja päin he*v***iä olevia seoksia. Ja nuokin johtunee niistä vaparin suuttimista.

Jos nyt sitten hyvän haluaisi niin Kiinan H profiili kanget mallia turbo saisi n.300e posteineen. Kiinan männät kanssa suunnilleen samaan hintaan jos ei ota halvinta vaan sen toisiksi halvimman Grin Ja myyntipalstalla joku kauppasi turbon kansia 200e hintaan. Äkkiseltään ei enää muuta tule mieleen kuin öljyruiskujen puute männille, kuulemma ilmankin selviää ja onhan noitakin rakennettu. Hinta tällä setupilla jäänee kuitenkin huomattavasti alemmas kuin kokonaan uuden tekniikan tapauksessa.

Kympin rutut nyt ei vielä muutenkaan mitkään mahdottomat ole jos pienillä ahdoilla ajaa.
tallennettu
J. Helle

Poissa Poissa

Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #29 : 10.11.17 11:49 »

Turbon puristukset on välillä 10,8-7,9bar ja vaparissa 12,7-9,6bar. Että jos sieltä on 9 mitattu niin se ei vielä tarkoita sitä että olis vaparin kone.

Mutta toisaalta jos on vaparin suuttimet niin kannattaa varmaan selvittää että kumpi siellä oikeasti on. Joka tapauksessa noita vapareita on onnistuneesti turbotettu vaikka kuinka paljon, ei se tarvi kuin vähän pienemmät ahdot ja sytkää kannattaa ottaa kans muutama aste pois.

Edit: Lisäksi itse ainakin katsoisin endoskoopilla tuohon sylinteriin jossa puristukset on pienemmät. On hyvinkin mahdollista että se on pienistä suuttimista johtuen nakuttanut ja hajottanut männän. Ja vaikka ei oliskaan mäntä rikki niin nakutuksen jäljet voi silti olla näkyvissä.
tallennettu
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #30 : 11.11.17 16:14 »

Turbon puristukset on välillä 10,8-7,9bar ja vaparissa 12,7-9,6bar. Että jos sieltä on 9 mitattu niin se ei vielä tarkoita sitä että olis vaparin kone.

Mutta toisaalta jos on vaparin suuttimet niin kannattaa varmaan selvittää että kumpi siellä oikeasti on. Joka tapauksessa noita vapareita on onnistuneesti turbotettu vaikka kuinka paljon, ei se tarvi kuin vähän pienemmät ahdot ja sytkää kannattaa ottaa kans muutama aste pois.

Edit: Lisäksi itse ainakin katsoisin endoskoopilla tuohon sylinteriin jossa puristukset on pienemmät. On hyvinkin mahdollista että se on pienistä suuttimista johtuen nakuttanut ja hajottanut männän. Ja vaikka ei oliskaan mäntä rikki niin nakutuksen jäljet voi silti olla näkyvissä.

Nyt on tekniikka irti ja ainakin kannet näyttävät olevan vaparista kun kerran lukee 3-A kansissa eikä 3-T kuten turbon kansissa. Oletettavasti siis kaikki muukin vaparista, ja taitaapi olla vielä Gen2 vaparista kun löytyy nokkien asennontunnistimellekkin paikat. Ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin, mullahan saattaa sitten olla alakerrassa se uudemman mallinen ja parempi kampiakseli  Grin

Olikos noissa nyt siis turbokoneissa öljyruiskut männille vai kiertokangissa öljykanavat yläpään laakereille? Saako tuon vaparin ruittaamaan öljyä myös mäntien alapintaan jos vain laittaa turbon kanget? Vai miten tuo öljyruiskutus nyt olikaan tässä koneessa toteutettu mitä nyt sitten vaparin koneessa ei ollut Huh Vai onko ollenkaan tarpeellinen lisä ennen kun aletaan menemään 500+ tehoihin?

Turbon männät tuohon nyt ainakin sitten tulee ettei tarvitse kuumotella nakutusta niin paljoa. Onko nuo Ebayn halppikset nyt mistään kotoisin, ainakin hinta on kovin houkutteleva. Samoin toki noita kiinan H-profiili kankia saisi havalla, niistä mitään iloa?

E:

Eikös näillä https://www.ebay.com/itm/Connecting-Rod-Rods-for-MITSUBISHI-6G72-3000GT-Forged-Conrods-Bielles-141mm/322639250455?hash=item4b1ecc4417:g:yZMAAOSwI0RZiEM6&vxp=mtr saisi tuon vaparinkin koneen ruikkimaan öljyä sinne sylinterin seinämiin?
tallennettu
mitsumikko
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1431



Profiili
« Vastaus #31 : 11.11.17 18:43 »

Kyllä mää jättäsin nuo kiinan romut kauppaan ja ostaisin vaikka tuosta käytetyt orkkis männät ja kanget  jos kerta HALAVALLA pittää saaha kone tehtyä
Tiivistesarjaan ja jakopäähän voipi laskea kans 1000e

https://m.ebay.com/itm/1991-93-Mitsubishi-3000GT-Stealth-VR4-Twin-Turbo-All-6-OEM-Pistons-and-Rods/112619951730?hash=item1a38ac1672:g:qzQAAOSwYc5Z87e~&vxp=mtr

Nii voihan siellä ehkä olla parempo kampura, mutta 2bolt mosa se on silti

Höpö höpö että vakio tt puristukset ois lähelläkään 9
tallennettu

*Näillä mennään
*3000gt VR4  92
*MB S320 CDI 01  ~270/650

*TiAl DR750 ahtimet
*aattelin ajella kympin aikoja 1/4 mile 2012 projekti (canceled) 2016? jos aurinkoista
*1/4 mile 11,613s / 197,47KMH

#Hitsaukset kaikki rst,hst,alu,fe,titaani kaikki onnistuu#
#Tiettävästi OSAAVA Henkilö#
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #32 : 11.11.17 19:55 »

Kyllä mää jättäsin nuo kiinan romut kauppaan ja ostaisin vaikka tuosta käytetyt orkkis männät ja kanget  jos kerta HALAVALLA pittää saaha kone tehtyä
Tiivistesarjaan ja jakopäähän voipi laskea kans 1000e

https://m.ebay.com/itm/1991-93-Mitsubishi-3000GT-Stealth-VR4-Twin-Turbo-All-6-OEM-Pistons-and-Rods/112619951730?hash=item1a38ac1672:g:qzQAAOSwYc5Z87e~&vxp=mtr

Nii voihan siellä ehkä olla parempo kampura, mutta 2bolt mosa se on silti

Höpö höpö että vakio tt puristukset ois lähelläkään 9

Noi männät voisi vaikka poistaakkin myynnistä, pääsisi vielä halavemmalla  Grin

Mikä 2bolt mosa?  Huh Tarkoittaa nyt sitä öljypumpun tyyppiä vai jotain muuta?
tallennettu
ST-Services
Kaupalliset Ilmoitukset

Poissa Poissa

Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #33 : 11.11.17 20:25 »

Mikä 2bolt mosa?  Huh
Runkopukit joko 2 pultilla (vanhempi) tai 4 pultilla (uudempi) kiinni, väittävät että tuo 4 pulttinen olisi kestävämpi, siitä ei VARMAA faktaa kuitenkaan ole, koska jenkkien höpöjutut aina omaa luokkaansa.

tallennettu

Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13081


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #34 : 12.11.17 09:12 »



"Stock compression for a NA engine (10:1) is 185psi with a lower limit of 139psi. Stock compression for a turbo engine (8:1) is 156psi with a lower limit of 115psi."

Sanotaanha tuossaki et alaraja on 115psi turbo koneella eli 8bar...
Mut tuos autos mun tietoje mukaa on vaparikone ja olihan ne suuttimet jo ainaki pienet.

Mites nää puristukset?
Tosin iha en luota mittaukseen mikä tehty..

tallennettu
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #35 : 12.11.17 12:24 »

Ne on nyt sitten vissiin nämä runkopukkien öljyruutat mitkä tästä vaparin koneesta puuttuu?  Huh Ihan ison kokoluokan metallintyöstökeskuksia voisi ollakin mulla käytettävissä sekä yksi amattitaitoinen koneenkäyttäjä, että kova tekijämieshän poraisi noille kanavat niin saisi tuon lohkon turbon lohkoa vastaavaksi.


Tosin iha en luota mittaukseen mikä tehty..


Itse sain alkuun kanssa ihan hyvät puristukset kun oli laiskuudesta johtuen parit tulpat koneessa vielä kiinni ja antoivat vähän ekstrapainetta pakopuolelle kun sytyttivät jotain jämäpolttoainetta vaikka oli suuttimet irti  Grin Tosin varmaan liikkeessä eivät tuollaisiin morttivirheisiin sorru ammattilaiset toivottavasti  Grin

tallennettu
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #36 : 13.11.17 17:09 »

Kannet lähti irti ja löytyi seuraavat nautinnolliset yllärit:

Nokat hapettuneet, näkee silmällä ja tuntee sormella. Varmaan seissyt niin kauan että päässyt tollaista tulemaan.

Yhdestä männästä (siitä mistä mitattiinkin matalat rutut) irronnut pala helmasta, ihmeen nätisti osannut kuitenkin se pala poistua koneesta kun ei ollut kansi eikä sylinteri enempää kipeää. Varmaan sitten turbo solmussa kun sinne asti päästään. Männissä luki jokaisessa 72-N että vaparin männät oli tosiaan.

Kannessa joku ihme ruuvi laitettu siihen öljykanavaan blokkaamaan minkä kohdalla on se liekkirengaskin kannentiivisteessä? Onko tuolla sitten joku koittanut jotain öljynpaineita hakea vai mikähän ollut ajatuksena.

Täytyy illalla purkaa loputkin, jos löytyisi lisää kivoja ylläreitä alakerrasta.
tallennettu
mitsumikko
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1431



Profiili
« Vastaus #37 : 13.11.17 20:02 »

Plodi nimimerkillä on vakio föönit edullisesti myynnissä muistaakseni
tallennettu

*Näillä mennään
*3000gt VR4  92
*MB S320 CDI 01  ~270/650

*TiAl DR750 ahtimet
*aattelin ajella kympin aikoja 1/4 mile 2012 projekti (canceled) 2016? jos aurinkoista
*1/4 mile 11,613s / 197,47KMH

#Hitsaukset kaikki rst,hst,alu,fe,titaani kaikki onnistuu#
#Tiettävästi OSAAVA Henkilö#
plodi

Poissa Poissa

Viestejä: 309


Z16A


Profiili
« Vastaus #38 : 14.11.17 00:00 »

Löytyy ilman pakopesiä mutta toivotaan nyt että ei tarviais ihan kaikkee tähän kamppeeseen uusia. Kuka hemmetti tämmösen viritelmän on tehnyt Muistan kyllä tämän entisen omistajan jolla kone hajosi mutta sen jälkeen on joutunut ilmeisen vääriin käsiin Angry
tallennettu

mitsumikko
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1431



Profiili
« Vastaus #39 : 14.11.17 22:31 »

Oliko sielä forged kampura?
tallennettu

*Näillä mennään
*3000gt VR4  92
*MB S320 CDI 01  ~270/650

*TiAl DR750 ahtimet
*aattelin ajella kympin aikoja 1/4 mile 2012 projekti (canceled) 2016? jos aurinkoista
*1/4 mile 11,613s / 197,47KMH

#Hitsaukset kaikki rst,hst,alu,fe,titaani kaikki onnistuu#
#Tiettävästi OSAAVA Henkilö#
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #40 : 16.11.17 00:46 »

Oliko sielä forged kampura?

Kyllä me oltiin tunnistavinamme että se olisi forged kampura. Nyt sitten vaan odotetaan että tulee koneen osat niin pääsee taas kasailemaan.
tallennettu
rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #41 : 05.12.17 18:46 »

Noniin

Briteistä lähtee tulemaan 4 bolt lohko vaparin tilalle. Oli muuten työmaa saada tänne suuntaan tulemaan kun myyjä ei suostunut itse lohkon lähettämisessä mitenkään avustamaan, eikä edes pakkaamaan niin että voisi jakeluautoon nostaa pihasta  Damn Tulee nyt sitten ainakin kunnollinen lähtökohta lähteä vaikka joskus virittelemään kun on öljyruutat ja kaikki.

Kohta pääsee sitten ihmettelemään että mitkä kaikki muut osat joutuu haalimaan kasaan kun kuitenkin jotain muitakin eroja noissa lohkoissa. joku varmaan tietää että mihin täytyisi varautua?
tallennettu
plodi

Poissa Poissa

Viestejä: 309


Z16A


Profiili
« Vastaus #42 : 07.12.17 13:58 »

Ostitko kirjaimellisesti pelkän lohkon vai koko alakerran?

Jos pelkän lohkon niin ainakin 2-bolt ja 4-bolt alakertojen öljypohjat on erilaiset, se taas johtuu erilaisesta öljypumpun muodosta. Sitä en osaa sanoa onko vanhemman koneen öljypumppu käypänen uudempaan koneeseen muuten
tallennettu

rokkijumala

Poissa Poissa

Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #43 : 07.12.17 22:17 »

Ostitko kirjaimellisesti pelkän lohkon vai koko alakerran?

Jos pelkän lohkon niin ainakin 2-bolt ja 4-bolt alakertojen öljypohjat on erilaiset, se taas johtuu erilaisesta öljypumpun muodosta. Sitä en osaa sanoa onko vanhemman koneen öljypumppu käypänen uudempaan koneeseen muuten

Ihan pelkän lohkon, ei ollut ukolla myydä öljypohjaa ja pyysi muutenkin ihan-joka-hemmetin aparaatista lisähintaa, niin pelkän lohkon ostin. Saas nähdä minkälainen kiertopalkinto sieltäkin saapuu, kun oli aika pilkkahintainen verrattuna millä noita jenkkifoorumeilla myydään.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines