Kirjoittaja Aihe: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo  (Luettu 4714 kertaa)

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #25 : 18.11.17 19:14 »
rupesi toi rajotin ihmetyttämään onko näissä rajotin 7,500 rpm ?  kiintee punanen alkaa 7,000 rpm.   ei ollut pakosarja halki. lambda menee vaihtoo lämpimänä näyttää koko aika saman 0.34v ei yhtään heilahtelua.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #26 : 18.11.17 21:26 »
Joo nuo lambdat on kyllä aika mystisiä välillä, mulla on ollu kans lambda mikä näytti aina 0.6v lämmettyään, sit on ollu semmonenki mikä putos 0v heti kun meni rikkaalle, ois siis pitäny näyttää 1v. :/ se pelas tyhjäkäynnillä ihan OK kaikenlisäks mut kuormituksessa ecu luuli että vetää laihalle..
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Paikalla Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13212
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #27 : 18.11.17 21:56 »
rupesi toi rajotin ihmetyttämään onko näissä rajotin 7,500 rpm ?  kiintee punanen alkaa 7,000 rpm.   ei ollut pakosarja halki. lambda menee vaihtoo lämpimänä näyttää koko aika saman 0.34v ei yhtään heilahtelua.
Otit pakosarjan irti vai katsoitko peilillä pakosarjan alapuolen tarkasti? Valu aukee vasta lämpösenä halkio.
Mut lambdaltaha toi kyl vaikuttais.

Poissa cantoona

  • Viestejä: 426
  • EVO-1**
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #28 : 18.11.17 23:40 »
välijäähystä löyty pieni vuoto. no uus cooleri setti tilaukseen loppuvuodesta :) voiko kovin pieni vuoto silti noin paljoa vaikuttaa seoksiin ?
Eihän sen iso vuoto tarvitse olla jotta vaikuttaisi seoksiin. Laitoitko suoran putken coolerin tilalle,kun kokeilit toimintaa ilman cooleria?  Onko vakio bypass paikallaan?

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #29 : 19.11.17 08:31 »
Otit pakosarjan irti vai katsoitko peilillä pakosarjan alapuolen tarkasti? Valu aukee vasta lämpösenä halkio.
Mut lambdaltaha toi kyl vaikuttais.

puhelimen kameralla ja kunnon valaistuksella tutkailtu kylmänä vuoto jälkiä ei löytynyt.

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #30 : 19.11.17 08:37 »
Eihän sen iso vuoto tarvitse olla jotta vaikuttaisi seoksiin. Laitoitko suoran putken coolerin tilalle,kun kokeilit toimintaa ilman cooleria?  Onko vakio bypass paikallaan?

mietin tota samaa mutta hallin siivous oli viimeviikolla ja kaikki ylimääränen lensi pois joten ei ole  putkea hallilla enään. bypass korvattu dumpilla bypassin reikä tukittu kunnolla.


Poissa cantoona

  • Viestejä: 426
  • EVO-1**
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #31 : 19.11.17 09:21 »
mietin tota samaa mutta hallin siivous oli viimeviikolla ja kaikki ylimääränen lensi pois joten ei ole  putkea hallilla enään. bypass korvattu dumpilla bypassin reikä tukittu kunnolla.


Ja dumppi puhaltaa nyt myös mitattua ilmaa pihalle,vai? Tämäkin sekoittaa lisää asioita..

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #32 : 19.11.17 09:35 »
Ja dumppi puhaltaa nyt myös mitattua ilmaa pihalle,vai? Tämäkin sekoittaa lisää asioita..

päästää vaan ahtojen puolella ku kaasusta päästää tulee juurikin se effekti että evo meinaa sammua  vedosta mikä on yleistä dumpin asennuksen jälkeen näissä. 

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #33 : 19.11.17 09:38 »
lambda tilattu toivotaan että se auttaisi vähäsen myös ensikuussa tulee uusi cooler sarja ja pakosarja.  tarkotus ei ollu pitää tätä autoa projekti autona ku 2 niitä löytyy ennestään jo nissan 200sx s13 ja nissan skyline gtr r33 ... 

Poissa cubeqtio

  • Hallituksen Toimihenkilö
  • Valvoja
  • Viestejä: 6154
  • Mr. Cube
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #34 : 19.11.17 10:51 »
Siis hetkonen - sulla on kierrättävän bypassin tilalla ulospuhaltava dumppi vakiosoftalla ja MAFlla? Onneksi olkoon olet juuri selvittänyt ongelmasi. Vaihda bypass takaisin niin elämä helpottuu. Jos haluut tuhinaa ulos niin osta osaksi ulospuhaltava bypass. Toi dumppi sekottaa MAFn aivan täysin sillä virrattu ilmamäärä koneeseen ei pidäkkään paikkaansa kun dumppi puhaltaa sen ulos. Seurauksena mahdollisia auton sammumisia ja rikkaita seoksia.

Sitten missä tilanteessa toi 10.3 arvo tulee? tasakaasulla? kiihdytyksessä? tyhjäkäynnillä? Koko ajan?
Mitsubishi Lancer Evolution VI RaceCar - Land Rover Discovery 3 TDV6

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #35 : 19.11.17 11:40 »
Siis hetkonen - sulla on kierrättävän bypassin tilalla ulospuhaltava dumppi vakiosoftalla ja MAFlla? Onneksi olkoon olet juuri selvittänyt ongelmasi. Vaihda bypass takaisin niin elämä helpottuu. Jos haluut tuhinaa ulos niin osta osaksi ulospuhaltava bypass. Toi dumppi sekottaa MAFn aivan täysin sillä virrattu ilmamäärä koneeseen ei pidäkkään paikkaansa kun dumppi puhaltaa sen ulos. Seurauksena mahdollisia auton sammumisia ja rikkaita seoksia.

Sitten missä tilanteessa toi 10.3 arvo tulee? tasakaasulla? kiihdytyksessä? tyhjäkäynnillä? Koko ajan?

vanha bypassi oli rikki sen takia tilalle laitettu dumppi mikä tuli auton mukana. 10.3 arvo tyhjäkäynti,tasakaasu ja kiihdytys kaasusta päästää niin arvo käy siellä 8 tuntumalla hetken päästä 10 takasin.

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #36 : 19.11.17 14:00 »
miten dumppi voi noin voimakkaasti vaikuttaa tk/ ajamiseen jos se ei päästä ilmaa läpi? järjen mukaan ei pitäisi vaikuttaa ollenkaan muutakuin sillonkun dumppi aukee ja sillonhan se vaikuttaakin ku auto meinaa sammua  mutta tämän asian kanssa pystyn elämään.  ellei maagisesti bypass lisää ilmaa järjestelmään.  mutta kokeilin  sx ylijääneellä bypasilla että saadaan tämäkin teoria suljettua pois ainut vaikutus oli se että auto ei sammu vedon jälkeen.

 vaihdellaan vähän osia ennenku palaillaan asiaan.  uutta osaa siis tulossa välijäähdytin sarja letkuineen päivineen, pakosarja , lambda,moottorinohjaus kun sopivan löytää ja hukkaportti (ruostunut).

ilmoitan tänne kyllä kun vika korjattu ja mikä ollut vikana mieluiten ei kysellä samoja asioita että saadaan kommenttien määrä pidettyä maltillisena.

jos ton osa listan jälkeen ei rupea käymään oikeilla arvoilla niin imusarjan kimppuun hyökkään sinne uudet tiivisteet jokapaikkaan ja uudet letkut jos se ei auta niin uudella boksilla säädöt kohdilleen.

Poissa cubeqtio

  • Hallituksen Toimihenkilö
  • Valvoja
  • Viestejä: 6154
  • Mr. Cube
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #37 : 20.11.17 00:07 »
Ei ois pahitteeksi jos joku loggais sitä evoscannilla.
Mitsubishi Lancer Evolution VI RaceCar - Land Rover Discovery 3 TDV6

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2492
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Vs: EVO V seos vaeltaa
« Vastaus #38 : 08.05.18 22:50 »
Jatketaan tätä ketjua.

Eli auto otettu talvi säilytyksestä ajoon ja huomasin että tasakaasulla ajaessa laajakaista näyttää A/F 14.0. Kiihdytyksen jälkeen arvo jää hetkeksi 12.6. Hetken näytti toimivan eli A/F 14.7 oli ajossa. Tyhjäkäynnillä oli sama homma eli 14.0.

Pakokaasutesti näytti samaa eli lambda oli 0.960 ja CO arvot korkeella, kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Hetken etsin olisiko imu tai ahtovuotoja missään mutta en löytänyt mitään. Auto käyntiin ja laajakaista näytti 14.7. Silloin myös pakokaasut oli kohdallaan.
Eli vika ei ole PLX-laajakaistassa, se näyttää oikein.

Auto käy hyvin ja vetoja on. Ei mitään pätkimistä eikä muutakaan ihmeellistä esiinny. Talven aikana oli dp irti. Muuta ei ole moottorille tehty. Syksyllä toimi hyvin ja talven aikan pari kertaa käytin kuumaksi enkä huomannut mitään erikoista.

Auto on AMW säätänyt muuta vuosi sitten ja toiminut moitteetta tähän asti. Vikavalo ei pala. Onko mitään ajatuksia?
Voiko viime vuotiset bensat tehdä tällästä oiretta? Reilu puoli tankkia on viimevuotista ja tänään tankkasin täyteen mutta oireet jatkuu saman kaltaisina.
Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4533
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #39 : 09.05.18 08:21 »
Oisko kapeakaista tullut tiensä päähän?
If in doubt, go flat out.

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2492
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #40 : 09.05.18 17:27 »
Oisko kapeakaista tullut tiensä päähän?

Se on yksi vaihtoehto, mutta menisikö muka tuolleen vaan vähän rikki ja toimisi välillä? ???
Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4533
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #41 : 09.05.18 19:00 »
Silleen ne yleensä hajoaa. Hiipumalla, reagointi hidastuu.
If in doubt, go flat out.

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2492
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #42 : 09.05.18 21:58 »
Silleen ne yleensä hajoaa. Hiipumalla, reagointi hidastuu.

Ok. Nopeella googletuksella Ross sportilla ja Indigolla n.95 puntaa. Saako muualta järkevästi?
Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4533
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #43 : 09.05.18 22:59 »
Saat varmaan mistä tahansa varaosaliikkeestä about samaan hintaan. DOX-0314.
If in doubt, go flat out.

Poissa lancer evo-r

  • Club Member
  • Viestejä: 2492
  • Evolution V Black Cooler Edition
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #44 : 15.05.18 18:34 »
Saat varmaan mistä tahansa varaosaliikkeestä about samaan hintaan. DOX-0314.

Tämä tuli kuntoon lambdan vaihdolla :peukku
Mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä

ex- Legnum Type-S ´99
ex- Evolution III ´95
ex- Lancer GTi ´95

www.mixu84.kuvat.fi

Poissa santhu

  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #45 : 20.06.18 20:37 »
Jaahas vika paikannettu kiitoksia hyvistä arvaukista :)  säikähdyksellä selvitty sylinteriin ei tullut yhtään jälkeä palaset lähti irti vasta kun männänrenkaat irrotti.

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4533
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo
« Vastaus #46 : 21.06.18 07:48 »
 :nykii no onneksi ei tosiaan kerennyt tulla pahempaa tuhoa.
If in doubt, go flat out.