Kirjoittaja Aihe: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!  (Luettu 4446 kertaa)

Poissa sapporo88

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Morjensta kaikkille! Assisi täällä! En ole varsinainen jäsen, mutta tiedustelisin, kun täällä kerran on alan ammattilaiset... eli omistan 88 vm sapporon, jossa on 4g64 moottori, ongelmana on se, että laite ei ole tarpeeksi tehokas mun makuun ja kilowatteja ja vääntöjä täytyy saadaa enemmän! Kansikoneistamon hinta portaukselle ja ns koko koneen käsittelylle on n 1300e, ja luvataan n20% lisä tehoa. Toisaalta kansi 4g63,sta maksaa n 500e, mutta se on varmaan työläämpi asentaa, kun kuulemaa 4g64,n alakerta on sama kuin evoissa?
Kysymys kuuluu, mitä tehdä? Mikä tekniikka käy tähänsuoraan, jos halua koko myllyn vaihta, tai löytyykö joku, joka vois toteutta toivettani muulla tavalla!
  :o

Poissa T. Kiili

  • Club Member
  • Viestejä: 2014
  • Mr. Cyborg
    • Profiili
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!
« Vastaus #1 : 21.11.17 07:58 »
Kaikki riippuu siitä paljonko olet valmis laittamaan projektiin rahaa.

Ja ei, 4G64 moottorilla ei ole mitään tekemistä evojen koneiden kanssa..
Mitsubishi Colt C53A GTI16V
Mitsubishi Lancer C77A AMG edition
Mitsubishi Lancer C77A Myydään osina *http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61201.0*
Mitsubishi Colt CA1A *GTI SWAP*
Mitsubishi Eclipse D32A
Hyundai Scoupe GT

Poissa sapporo88

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!
« Vastaus #2 : 22.11.17 10:03 »
aijaa... no sanotaan varaa olisi n 2000e, jos koko tekniikka vaihtaa, käykö tähän suoraan tai mahd. piuenellä modifiointilla mikään muu tekniikka?!kiitos

Poissa AYE_GTI

  • Club Member
  • Viestejä: 677
  • Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
    • Profiili
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!
« Vastaus #3 : 22.11.17 17:44 »

Ja ei, 4G64 moottorilla ei ole mitään tekemistä evojen koneiden kanssa..

No onkai sillä vähän tekemistä evon kanssa, kun eikö tuon (100mm isku) kampuraa ole käytetty strokeissa? Ja jotain juttua löyty miten saa 63 16v-kannen muokattua 64 päälle, jos en ihan väärin katsonu. Ei kyl ole omakohtasta kokemusta...
Kerää koko sarja ;D Lancer C62, C68, C77, CB5A + Galant E11,E15 <- Osina myydään...

Poissa T. Kiili

  • Club Member
  • Viestejä: 2014
  • Mr. Cyborg
    • Profiili
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!
« Vastaus #4 : 23.11.17 15:14 »
No onkai sillä vähän tekemistä evon kanssa, kun eikö tuon (100mm isku) kampuraa ole käytetty strokeissa? Ja jotain juttua löyty miten saa 63 16v-kannen muokattua 64 päälle, jos en ihan väärin katsonu. Ei kyl ole omakohtasta kokemusta...

Lähinnä tuohon että "sama alakerta kuin evoissa" niin siihen viitaten ei ole sama asia.  :)

4G64 koneen päälle voi läppäistä 16v kannen, mutta projektin laajuus on sitä luokkaa että kannattaa hommata tekniikan luovuttaja (koska tarvitsee sähköt, anturit ecun yms) Lisäksi nokkapyörät pitää hommata säädettävät ja jakopää tarvitsee hivenen erityishuomiota. Nämä siksi että lohko on 6mm korkeampi kuin perus 4G63.

Eli suosituksena ketjun aloittajalle, hommaa jostakin GTI galantti ja swappaa siitä moottori ja oheislaitteet sapporoon.
Mitsubishi Colt C53A GTI16V
Mitsubishi Lancer C77A AMG edition
Mitsubishi Lancer C77A Myydään osina *http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61201.0*
Mitsubishi Colt CA1A *GTI SWAP*
Mitsubishi Eclipse D32A
Hyundai Scoupe GT

Poissa outonaapuri

  • Club Member
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!
« Vastaus #5 : 23.11.17 18:43 »
Hmmh, mulla vois olla ylimääräisenä kansipahvivikainen 4g63 kone gti galantista, tarvittaessa etuvedon tai nelikon laatikko, anturit ecut johtosarjat yms. vermeet.. Ilmasella en tosin noista luovu, arvelin alunperin myydä vasta ensi kesänä mutta mutta, jos joku koko läjän ottaisi kerralla niin saattaisin myydäkkin..
Oli kaamia läjä dynyjä. Dacia Logan MCV "Vaimo pakotti". Celica gt-four wrc.

Entisiä ois audit a6 & a3, pari tojota avensista, Nissan sunny, vw passat & polo, ford consul... bmw:kin.

Poissa sapporo88

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!
« Vastaus #6 : 11.12.17 22:57 »
kiitokset kaikkille vastauksista! päädyin viedä moottori portaukselle! n 1000,lla rakennutan koko koneen! tehoja pitäisi tulla n 23% lisää, ja alkuperäi-lookikin säilyy... :peukku