Kirjoittaja Aihe: Outlander 2014 huolto  (Luettu 2268 kertaa)

Poissa Nuts

  • Viestejä: 24
    • Profiili
Outlander 2014 huolto
« : 01.12.17 06:30 »
Mårå

Pihalla seisoo tuollainen 2014 Outlander, neliveto ja automaatti, 2.2 Diesel. On ilmeisesti se ensimmäinen malli jonka Mitsu on tehnyt omalla tekniikalla ja korilla.
120 tuh huolto tulossa ja kysyin huollon hintaa Deltalta, 1150 eurolla tarjosivat hommaa.
Laitoin viestiä Tallinnaan Silber autoon joka on paikallinen Mitsubishin merkkihuolto ja hinnaksi sain 449 euroa.
Delta väittää että ko. hullossa vaihdetaan moottorin, jakolaatikon, vaihdelaatikon ja perän öljyt sekä ns "Eolys" lisäainepussi mutta mutta...
Silberautossa ilmoittivat että ko. autossa ei ole Eolys järjestelmää ja että jakolaatikon, vaihteiston ja peräöljyt vaihdetaan 80 tuh välein, eli
seuraavan kerran 160 tuh kohdalla.

Onko kellään varmaa tietoa tuosta Eolys järjestelmän olemassaolosta. eli onko vai eikö ole.
Ihan vähän on miten sen nyt sanoisi "kusetettu" olo tuon Deltan hinnan kanssa.

Paikalla Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13212
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #1 : 01.12.17 08:17 »
Mielestäni ton ikäsessä eolys on jo. Anna rekkari ni tarkistetaan.

Poissa Nuts

  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #2 : 01.12.17 10:28 »
Mårå

SLP-126

Tässä Silberin vastaus asiasta,,,

Meillä on 2,2-litraisen diesel Outlanderin 120.000 km huollon hinnaksi 449.- euroa.
EOLYS "pussi" oli käytössä edellisessä mallissa missä oli PSA-n ( Peugeot, Citroen ) valmistama 2,2-litrainen diesel.
Valmistajan mukaisesti ( MME-n huoltoohjelma ) vaihdetaan automaattiöljy, jakolaatikkon öljy ja peräöljy 80.000 välein, elikkä siis nyt 120.000 km huollossa sitä tarvetta ei ole.
Ohjeaika on 5,5 tuntia.


Paikalla Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13212
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #3 : 01.12.17 11:05 »
Juu ei näytä ureaa olevan sittenkää tuossa koneessa kun on tuo 4N14 koodilla oleva moottori.
Kannattaa toki kysyä Deltalta tarkennus miksi urea on vaihto laskettu kun autossa ei sitä ole.

Ja onko sulla tieto että ne voimansiirron öljyt on vaihettu jo siinä 80tkm kohdalla. Ellei ole vaihdettu niin syytähän ne sitten olisi vaihtaa jos on vaihto myöhässä.

Poissa 3x

  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #4 : 01.12.17 12:35 »
Deltassa on näköjään know how "kohillaan" -- hinnan lisäksi.
Saisioa Virolle etäpisteen Pohojosen suuntaan a la Sote by Siikajoki / Oulu.

Poissa Nuts

  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #5 : 01.12.17 15:05 »
Mårå

Muistaakseni laatikko, jakolaatikko ja peräöljyt vaihdettu 60 tuh kohdalla Deltassa.
Tämä on aina huollettu Deltalla, nyt vaan niskavillat nousi kun kuulin hinnan huollolle,

Voiko perhana olla niin että Delta ylihuoltaa ahneuksissaan autoja, eihän noin suuria eroja voi
olla eri maiden huolto-ohjelmissa vai voiko..

Poissa Peksih

  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #6 : 01.12.17 15:15 »
Voi tuossa hyvin Suomi-lisää olla, Viron merkkihuoltojen tuntitaksa pyörii noin puolessa Suomen hinnasta ja alv 4% pienempi, joskin sielläkin hintataso on ollut nousemaan päin euron tulon myötä. Mutta tiedä sitten selittääkö nuo asiat yksinään tuota hinnan erotusta.

Kannattaisi kyllä udella miksi meinasivat tuota PSA-litkua lisätä Deltalla, 4N14 kuitenkin täysin mitsun oma kone jo.  :nykii
Nykyiset: Skeida Octavia II 1.9 TDI -05 | Galant 2,5V6 STW -00

Menneisyyden menopelit: Toyota Celica ST182 (rip) | Ford Escort -93 (sold) | Galant 2,4GDI STW -00 (sold) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (rip) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (sold)

Poissa kokki70

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #7 : 01.12.17 21:42 »
Itselläkin -12 2.2d Outlanderissa oli 90tkm huolto (jakohihna oli jo vaihdettu) edessä ja delta olisi halunnut n 1000€ tästä huollosta, kun nuo laatikkoöljyt on niin kalliita... huollatin Klaukkalassa Etelän autohuollossa, hinnaksi tuli 560€... samalla tosin huomattii, että syylärissä oli enemmän öljyä kuin glykolia...öljynlauhdutin puhki...tuo meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin...


Mårå

Muistaakseni laatikko, jakolaatikko ja peräöljyt vaihdettu 60 tuh kohdalla Deltassa.
Tämä on aina huollettu Deltalla, nyt vaan niskavillat nousi kun kuulin hinnan huollolle,

Voiko perhana olla niin että Delta ylihuoltaa ahneuksissaan autoja, eihän noin suuria eroja voi
olla eri maiden huolto-ohjelmissa vai voiko..

Poissa pexi

  • Viestejä: 1713
  • Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #8 : 03.12.17 11:24 »
Ne on kattonu Deltalla gen 2 outtiksen huollon.

Juu ei näytä ureaa olevan sittenkää tuossa koneessa kun on tuo 4N14 koodilla oleva moottori.
Kannattaa toki kysyä Deltalta tarkennus miksi urea on vaihto laskettu kun autossa ei sitä ole.

Eolys ei ole ureaa!!! Eri neste ja ihan eri käyttötarkoitus.
Älkää nyt vaan laittako ureaa (AdBlue) Eolys autoihin tai toisin päin.
"Suomalaiset on niin kateellista väkeä, että heti jos täällä on jollain vähänkin massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuun."

-Pentti Köyri

Paikalla Harri K

  • Club Member
  • Viestejä: 13212
  • monenlaista kippoo....
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #9 : 03.12.17 20:04 »
Ne on kattonu Deltalla gen 2 outtiksen huollon.

Eolys ei ole ureaa!!! Eri neste ja ihan eri käyttötarkoitus.
Älkää nyt vaan laittako ureaa (AdBlue) Eolys autoihin tai toisin päin.

Juu, ajatusvirhe, hyvä pexi kun korjasit!

Poissa Vipa80

  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Outlander 2014 huolto
« Vastaus #10 : 08.01.18 14:40 »
tämä on off topic, mutta kun omistat 2014 vuosimallisen Outin niin jos vain viitsit niin kommentoisitko käyttökokemuksia etusivun uuden otsikon alle? (.."Outlander 2013-2014) käyttökokemuksia kaivataan")  :peukku