Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.12.17 19:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Outlander 2014 huolto  (Luettu 764 kertaa)
Nuts

Poissa Poissa

Viestejä: 23


Profiili
« : 01.12.17 06:30 »

Mårå

Pihalla seisoo tuollainen 2014 Outlander, neliveto ja automaatti, 2.2 Diesel. On ilmeisesti se ensimmäinen malli jonka Mitsu on tehnyt omalla tekniikalla ja korilla.
120 tuh huolto tulossa ja kysyin huollon hintaa Deltalta, 1150 eurolla tarjosivat hommaa.
Laitoin viestiä Tallinnaan Silber autoon joka on paikallinen Mitsubishin merkkihuolto ja hinnaksi sain 449 euroa.
Delta väittää että ko. hullossa vaihdetaan moottorin, jakolaatikon, vaihdelaatikon ja perän öljyt sekä ns "Eolys" lisäainepussi mutta mutta...
Silberautossa ilmoittivat että ko. autossa ei ole Eolys järjestelmää ja että jakolaatikon, vaihteiston ja peräöljyt vaihdetaan 80 tuh välein, eli
seuraavan kerran 160 tuh kohdalla.

Onko kellään varmaa tietoa tuosta Eolys järjestelmän olemassaolosta. eli onko vai eikö ole.
Ihan vähän on miten sen nyt sanoisi "kusetettu" olo tuon Deltan hinnan kanssa.
tallennettu
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13081


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #1 : 01.12.17 08:17 »

Mielestäni ton ikäsessä eolys on jo. Anna rekkari ni tarkistetaan.
tallennettu
Nuts

Poissa Poissa

Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #2 : 01.12.17 10:28 »

Mårå

SLP-126

Tässä Silberin vastaus asiasta,,,

Meillä on 2,2-litraisen diesel Outlanderin 120.000 km huollon hinnaksi 449.- euroa.
EOLYS "pussi" oli käytössä edellisessä mallissa missä oli PSA-n ( Peugeot, Citroen ) valmistama 2,2-litrainen diesel.
Valmistajan mukaisesti ( MME-n huoltoohjelma ) vaihdetaan automaattiöljy, jakolaatikkon öljy ja peräöljy 80.000 välein, elikkä siis nyt 120.000 km huollossa sitä tarvetta ei ole.
Ohjeaika on 5,5 tuntia.

tallennettu
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13081


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #3 : 01.12.17 11:05 »

Juu ei näytä ureaa olevan sittenkää tuossa koneessa kun on tuo 4N14 koodilla oleva moottori.
Kannattaa toki kysyä Deltalta tarkennus miksi urea on vaihto laskettu kun autossa ei sitä ole.

Ja onko sulla tieto että ne voimansiirron öljyt on vaihettu jo siinä 80tkm kohdalla. Ellei ole vaihdettu niin syytähän ne sitten olisi vaihtaa jos on vaihto myöhässä.
tallennettu
3x

Poissa Poissa

Viestejä: 76


Profiili
« Vastaus #4 : 01.12.17 12:35 »

Deltassa on näköjään know how "kohillaan" -- hinnan lisäksi.
Saisioa Virolle etäpisteen Pohojosen suuntaan a la Sote by Siikajoki / Oulu.
tallennettu
Nuts

Poissa Poissa

Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #5 : 01.12.17 15:05 »

Mårå

Muistaakseni laatikko, jakolaatikko ja peräöljyt vaihdettu 60 tuh kohdalla Deltassa.
Tämä on aina huollettu Deltalla, nyt vaan niskavillat nousi kun kuulin hinnan huollolle,

Voiko perhana olla niin että Delta ylihuoltaa ahneuksissaan autoja, eihän noin suuria eroja voi
olla eri maiden huolto-ohjelmissa vai voiko..
tallennettu
Peksih

Paikalla Paikalla

Viestejä: 145


Profiili
« Vastaus #6 : 01.12.17 15:15 »

Voi tuossa hyvin Suomi-lisää olla, Viron merkkihuoltojen tuntitaksa pyörii noin puolessa Suomen hinnasta ja alv 4% pienempi, joskin sielläkin hintataso on ollut nousemaan päin euron tulon myötä. Mutta tiedä sitten selittääkö nuo asiat yksinään tuota hinnan erotusta.

Kannattaisi kyllä udella miksi meinasivat tuota PSA-litkua lisätä Deltalla, 4N14 kuitenkin täysin mitsun oma kone jo. 
tallennettu

Nykyiset: Skeida Octavia II 1.9 TDI -05 | Galant 2,5V6 STW -00

Menneisyyden menopelit: Toyota Celica ST182 (rip) | Galant 2,4GDI STW -00 (sold) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (rip) | Galant 2,4GDI Sedan -99 (sold)
kokki70

Poissa Poissa

Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #7 : 01.12.17 21:42 »

Itselläkin -12 2.2d Outlanderissa oli 90tkm huolto (jakohihna oli jo vaihdettu) edessä ja delta olisi halunnut n 1000€ tästä huollosta, kun nuo laatikkoöljyt on niin kalliita... huollatin Klaukkalassa Etelän autohuollossa, hinnaksi tuli 560€... samalla tosin huomattii, että syylärissä oli enemmän öljyä kuin glykolia...öljynlauhdutin puhki...tuo meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin...


Mårå

Muistaakseni laatikko, jakolaatikko ja peräöljyt vaihdettu 60 tuh kohdalla Deltassa.
Tämä on aina huollettu Deltalla, nyt vaan niskavillat nousi kun kuulin hinnan huollolle,

Voiko perhana olla niin että Delta ylihuoltaa ahneuksissaan autoja, eihän noin suuria eroja voi
olla eri maiden huolto-ohjelmissa vai voiko..
tallennettu
pexi
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1712


Evo V -98, V70 D4 R -11, Octavia TDi RS -15


Profiili
« Vastaus #8 : 03.12.17 11:24 »

Ne on kattonu Deltalla gen 2 outtiksen huollon.

Juu ei näytä ureaa olevan sittenkää tuossa koneessa kun on tuo 4N14 koodilla oleva moottori.
Kannattaa toki kysyä Deltalta tarkennus miksi urea on vaihto laskettu kun autossa ei sitä ole.

Eolys ei ole ureaa!!! Eri neste ja ihan eri käyttötarkoitus.
Älkää nyt vaan laittako ureaa (AdBlue) Eolys autoihin tai toisin päin.
tallennettu

"Suomalaiset on niin kateellista väkeä, että heti jos täällä on jollain vähänkin massia päällä niin välittömästi alkaa joku läski vinkuun."

-Pentti Köyri
Harri K
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 13081


monenlaista kippoo....


Profiili
« Vastaus #9 : 03.12.17 20:04 »

Ne on kattonu Deltalla gen 2 outtiksen huollon.

Eolys ei ole ureaa!!! Eri neste ja ihan eri käyttötarkoitus.
Älkää nyt vaan laittako ureaa (AdBlue) Eolys autoihin tai toisin päin.

Juu, ajatusvirhe, hyvä pexi kun korjasit!
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines