Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
17.01.18 03:02 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pajero 3.2 did sammuu ja ei vastaa kaasuun.  (Luettu 839 kertaa)
wobbler

Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« : 10.01.18 18:53 »

 Yritetään vielä kerran apuja täältä olen aikaisemminkin kysellyt apuja saamatta vastausta. Eli ongelma on seuraavanlainen.
Kun auto on seisonut pihalla yön yli ja laitan sitä käyntiin. Auto starttaa ja hörähtää käyntiin ja kierrokset nousee noin 1500 ja siitä sitten hiljaa laskee noin 900 ja sitten sammua pätkähtää kerralla niinkuin puukolla leikaten... tämä kaikki noin 10 sek sisällä. Näin kun tekee kolmesti niin auto jää käyntiin. Mutta ei siinä vielä kaikki. Kun auto jää lopulta käymään tyhjäkäyntiä normaalisti, laitan d vaihteen ja annan kaasua kierrokset ei nousekkaan  ja kun saman tien laitan vapaalle ja kaasutan niin moottori ottaa normaalisti kierroksia. Sitten noin 5 tyhjäkäyntiminuutin jälkeen auto toimii täysin normaalisti. Ainut mitä olen tehnyt toistaiseksi on että vaihdoin polttaine suodattimien joka oli muuten täysin puhdas. 
tallennettu
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4233


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #1 : 10.01.18 19:32 »

Vaihtoehtoja on paljon mut jos polttoainejärjestelmään pääsee ilmaa niin se voisi aiheuttaa tuon.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
wobbler

Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #2 : 10.01.18 23:16 »

Tuo ilma-asia on ollut itselläkin mielessä, mutta ei oikein tiedä että mistä lähtisi vikaa hakemaan! ?
tallennettu
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4233


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #3 : 11.01.18 08:19 »

Kaikki polttoaine linjan liitokset pitäisi käydä läpi ja katsoa ettei missään näy ainakaan diesel vuotoja. Pumpulta suuttimille menevät putket pitäisi vaihtaa ainakin meidän diesel ASX:n huolto-ohjelman mukaan tietyin välein joten sieltä voisi kanssa tutkia ja kiristää jokaisen liitoksen. Haiseeko muuten missään diesel? Ja tuskin olisi haitaksi käyttää dieseljärjestelmän puhdistusainetta.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4233


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #4 : 11.01.18 10:14 »

Tosin huomaisit kyllä jos pumpun jälkeisellä korkeapainepuolella olisi vuoto. Dieseliä nimittäin suihkuaisi ympäriinsä. Voit tutkia tuota vuotoa vaikka laittamalla polttoaineen paluulinjaan läpinäkyvää putkea. Jos autosi imee hiljalleen sammuksissa ollessaan ilmaa ne ilmakuplat voivat näkyä sitten siinä paluuletkussa. Olikos siinä suodattimen luona käsipumppu? Jos on niin vaikuttaako  sen pumppailu käynnissä pysymiseen?
tallennettu

If in doubt, go flat out.
Arska-tehtaalta

Poissa Poissa

Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #5 : 11.01.18 18:16 »

Kokeile ennen seuraavaa starttia pumppailla käsipumpulla paine linjaan, jos se auttaa niin saattaa tankin päältä putket olla hattaraa tms. Ongelmaa

Onhan tuossa tietty muitakin ja kalliimpia vikavaihtoehtoja
tallennettu
wobbler

Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #6 : 11.01.18 22:46 »

Tosin huomaisit kyllä jos pumpun jälkeisellä korkeapainepuolella olisi vuoto. Dieseliä nimittäin suihkuaisi ympäriinsä. Voit tutkia tuota vuotoa vaikka laittamalla polttoaineen paluulinjaan läpinäkyvää putkea. Jos autosi imee hiljalleen sammuksissa ollessaan ilmaa ne ilmakuplat voivat näkyä sitten siinä paluuletkussa. Olikos siinä suodattimen luona käsipumppu? Jos on niin vaikuttaako  sen pumppailu käynnissä pysymiseen?

Ei mitään vaikutusta. Ja käsipumppu on yhden painalluksen jälkeen kivikova aamulla sekä kesken päivän, kun auto toimi normaalisti
tallennettu
wobbler

Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #7 : 11.01.18 22:55 »

Päivitystä korjauksiin: tankki ja täyttöputket vaihdettu uusiin. Paikat ilmattu, mutta vika edelleen päällä. Alan itse uskoa, että joku anturivika jossain. Onko jotain vinkkejä, mitä voisi seuraavaksi katsoa?
tallennettu
hanski-58

Poissa Poissa

Viestejä: 601


Pajero 3.2D-ID Intense -07


Profiili
« Vastaus #8 : 12.01.18 12:04 »

Olikos tästä "potilaasta" vikakoodit katsottu?
Menee enemmän kuin tarpeeksi arvailuksi olettamuksien perässä vian haku....
tallennettu

Mitsuja vuodesta 1981 Lancer x2,Galant x2,Colt, Pajeroita x4 ja Outlander
wobbler

Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #9 : 12.01.18 20:32 »

Ei ole koodeja katsottu kun ei lötynyt oikeanlaista koodin lukijaa millä tuohon olisi päässyt sisään Niin ja autohan on 2004 vuosimallia
. Sitten semmoinen tyhmä kysymys onko tuolla muistissa jotain vika koodeja vaikkei mitään häiriö valoja olekkaan palanut eikä pala?

tallennettu
hanski-58

Poissa Poissa

Viestejä: 601


Pajero 3.2D-ID Intense -07


Profiili
« Vastaus #10 : 12.01.18 22:54 »

Viehän "potilas" merkkihuoltoon edes luetuttamaan ne koodit.
JOBD laitteella nuo kyllä pitäis pystyä lukemaan, niin ja kyllä ne koodit pysyy siellä muistissa vaikka ei mitään näkyskään mittaristossa.
tallennettu

Mitsuja vuodesta 1981 Lancer x2,Galant x2,Colt, Pajeroita x4 ja Outlander
wobbler

Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #11 : 13.01.18 19:03 »

Tänään ohitettiin polttoainesuodatin jolloin varmistuttiin ettei siinä ole mitään ilmavuotoja sillä alueella. Ei vaikutusta vikoihin Damn.

Sitten kaivettiin tuohon käypä testeri joka ilmoitti seuraavaa.

 -51
 -egr asentoanturi
 -jatkuva

Eli mitäs nyt sitten tehdään???
tallennettu
hanski-58

Poissa Poissa

Viestejä: 601


Pajero 3.2D-ID Intense -07


Profiili
« Vastaus #12 : 13.01.18 19:20 »

No eikös se testeri kertonut tarkemmin mihin tuo 51 liittyy?
Onhan tuossa logiikka jolla tuon alueen pystyy tunnistamaan mutta testerihän olis kertonut suoraan.
51 fuel system lean, eli polttoainepumppuun ja egr:ään arvelisin viittaavan...

http://www.troublecodes.net/mitsu/
tallennettu

Mitsuja vuodesta 1981 Lancer x2,Galant x2,Colt, Pajeroita x4 ja Outlander
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines