Kirjoittaja Aihe: Keskustelua 4G63 6bolt ja 7bolt lohkoista, sekä niiden eroista  (Luettu 667 kertaa)

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Kelpaako gti galantin kone? Jää itselle ylimääräiseksi

Varmaankin kelpaa jos se on 6bolt eikä 7bolt (tarkoittaa kuinka monella pultilla vauhtipyörä tulee kiinni). Vaihtui 6bolt -> 7bolt jossain 91-92 nurkilla.

Minulla olisi yksi alakerta jouten, mutta en muista kumpi on. Pitänee tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: 10.04.18 13:00 kirjoittanut Basbarduu »
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa outonaapuri

  • Club Member
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #1 : 09.04.18 14:49 »
Eikai gti galluja ole 7-boltteina ollut? Voin olla täysin väärässäkin toki.
Oli kaamia läjä dynyjä. Dacia Logan MCV "Vaimo pakotti". Celica gt-four wrc.

Entisiä ois audit a6 & a3, pari tojota avensista, Nissan sunny, vw passat & polo, ford consul... bmw:kin.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #2 : 09.04.18 18:58 »
Ei ole, jossei joku torspo ole jostain jenkkiromusta mennyt vaihtamaan. :P
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #3 : 09.04.18 19:16 »
Jaa, ne on kaikki 6gen euromallit 6bolt? Siinä tapauksessa on aika todennäköistä että on 6bolt. En ole tosi varma oliko tuo GTi:stä vai ihan tavallisesta 8v mallista mutta 4g63 alakerta kuitenkin.
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa outonaapuri

  • Club Member
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #4 : 09.04.18 19:18 »
Vain eikö 8v puuttunu öljyruutat? Sellastahan tässä varmaan haetaan? Tämäkin semimutulla ja fiksummat korjatkoon.
Oli kaamia läjä dynyjä. Dacia Logan MCV "Vaimo pakotti". Celica gt-four wrc.

Entisiä ois audit a6 & a3, pari tojota avensista, Nissan sunny, vw passat & polo, ford consul... bmw:kin.

Poissa Foxxi

  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #5 : 09.04.18 21:25 »
Joo siis se mun kone on kyllä doch 16v 6 bolt mutta en tiedä onko eroa esim evoon lohkossa niin siksi kysyin käykö.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #6 : 10.04.18 06:42 »
Evoissa on aina 7 pulttiset.

Ja kaikki Galantit on aina 6 pulttisia.

DSM:t voi olla sekä että.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa T. Kiili

  • Club Member
  • Viestejä: 2014
  • Mr. Cyborg
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #7 : 10.04.18 09:04 »
Öljysuihkuja löytyy myös vajaaventtiiili malleista. Esim glsi galanteissa on useimmiten. Tärkein ero kuitenkin on että 8v alakerrassa ei ole niitä salkunkahvoja.
Mitsubishi Colt C53A GTI16V
Mitsubishi Lancer C77A AMG edition
Mitsubishi Lancer C77A Myydään osina *http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61201.0*
Mitsubishi Colt CA1A *GTI SWAP*
Mitsubishi Eclipse D32A
Hyundai Scoupe GT

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4468
  • V GSR & CZT
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #8 : 10.04.18 09:36 »
Mitä "salkunkahvoja"?
If in doubt, go flat out.

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #9 : 10.04.18 10:15 »
Evoissa 1-3 on myös 6-bolt kone kuten VR4 galantissa.

Mitä "salkunkahvoja"?

Runkolaakeripukkeja yhdistävät "kahvat", näkyy pöydällä tässä kuvassa:
https://ebi.nn.fi/kuvat/Mitsubishi+Galant+VR4/8.jpg

Niistä on aika kätevä kantaa lohkoa.

Poissa outonaapuri

  • Club Member
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #10 : 10.04.18 12:04 »
Tuosta evojen 1-3 6-bolt 7-bolt olemisesta saa aina lukea eri tietoa, osa sanoo että kaikki on 6-bolt osa että kaikki on 7-bolt. Mikä lienee virallinen totuus, vai onko noissa ollut jostain syystä molempia eri markkoille tjsp ???
Oli kaamia läjä dynyjä. Dacia Logan MCV "Vaimo pakotti". Celica gt-four wrc.

Entisiä ois audit a6 & a3, pari tojota avensista, Nissan sunny, vw passat & polo, ford consul... bmw:kin.

Poissa Tamus

  • Club Member
  • Viestejä: 2231
  • Diamonds are a Girl's Best Friend
    • Profiili
    • FIN*Tamus
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #11 : 10.04.18 12:56 »
Ilmeisesti ainakin EVO I:sissä on ollut myös 6-pulttisia, mutta kolmoset on kyllä jo 7-pulttisia kaikki. Tosin mun EVO I oli 7-pulttisella koneella ja samoin EVO II. EVO I:seen tein moottorin, jossa 6-pulttinen alakerta ja 7-pulttisen kansi.
JumiRacing
Kalustona kaikenmoisia romuja.

RIP Team Fullboost 2010 - 2017

Poissa DaJackal

  • Club Member
  • Viestejä: 3127
  • EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #12 : 10.04.18 13:56 »
Evoissa 1-3 on myös 6-bolt kone kuten VR4 galantissa.

Runkolaakeripukkeja yhdistävät "kahvat", näkyy pöydällä tässä kuvassa:
https://ebi.nn.fi/kuvat/Mitsubishi+Galant+VR4/8.jpg

Niistä on aika kätevä kantaa lohkoa.

Onko noilla salkunkahvoilla jotain "todistettua" vaikutusta kestävyyteen, vai onko niillä väliä vain kanniskelun kannalta?

Ja 6bolt kone Evossa on kyllä harvinaisuus. Ylivoimainen enemmistö 1-3:sta on 7bolt, komppaisin Tamusta tässä asiassa että ykkösissä on vielä mahdollinen mutta ainakaan kolmosista en usko yhdenkään olevan 6bolt.
Miksi ostaa hyvää, kun voi ostaa halpaa?

<RocketD0G> I just sit here with my feet on the table trying to figure out why something doesn't work like suunitteluyksikkö planned

Poissa korsma

  • Viestejä: 1342
  • Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
    • Profiili
Lisämaustetta asiaan tulee vielä siitä, että tuskin monessakaan evossa on alkuperäinen kone paikallaan  ;D

Poissa T. Kiili

  • Club Member
  • Viestejä: 2014
  • Mr. Cyborg
    • Profiili
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
« Vastaus #14 : 10.04.18 16:10 »
Onko noilla salkunkahvoilla jotain "todistettua" vaikutusta kestävyyteen, vai onko niillä väliä vain kanniskelun kannalta?


Sehän on valmistajan näkemys lohkon tukevoittamiseksi kuten jälkiasennettavat girdletkin.  Ilmeisesti sillä joku pointti on kestävyyden nimissä koska 7 bolt moottoreistakin tuo löytyy hivenen modernisoituna versiona.

Mitään tieteellistä faktaahan asiasta en tähän hätään löytänyt.  ;D
Mitsubishi Colt C53A GTI16V
Mitsubishi Lancer C77A AMG edition
Mitsubishi Lancer C77A Myydään osina *http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61201.0*
Mitsubishi Colt CA1A *GTI SWAP*
Mitsubishi Eclipse D32A
Hyundai Scoupe GT

Poissa Makkke

  • Club Member
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Kappas, minä elin jostain syystä siinä uskossa että Evot 1-3 olisi 6-bolt. Jotenkin varmaan oletin vaan koneen suunnan vaihtuessa muuttuneen 7-bolt, mutta on ne Evot tosiaan aina olleet.