Kirjoittaja Aihe: Mitsun automaatti on liian innokas, nykäsee?  (Luettu 426 kertaa)

Poissa J. Puhakka

  • Über Admin
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 5485
  • I love Phantom Knock
    • Profiili
Hei,

Yleensä olen tottunut siihen että Mitsun automaattiaskit on hyvinkin pehmeitä ja kuminauhamaisia.

Nyt kuitenkin on alla auto jossa kylmänä auto on hyvin herkkä lähtemään liikkeelle, nykäsyn kera.. lämmettyään toiminta normaali pl. alla oleva skenaario. Auto myös mielestäni tärrää kovasti valoissa P päällä (Tosin osaksi varmaan 750rpm idlen takia), mielestäni viime vuonna nykäsyä ei ollut.

Samaten jos valoissa pistää N ja sitten P ja painaa kaasua niin lähtee nykäsyn kera liikkelle, sen jälkeen vaihtaa hyvin?
Öljyä askissa näyttää olevan oikea määrä, eli onkohan tässä joku tulossa oleva mekaaninen vika vai vanhat öljyt kyseessä?

*edit* Aski ei luista missään tilanteessa liikkelle lähdön jälkeen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/608173/Lubegard-Shudder-Fixx-automaattivaihteiston-hoitoaine-59ml Tätä ajattelin pistää sisälle koska tän pitäisi kertoa onko kyseessä öljy vai mekaaninen vika.. Jännä nähdä.

Ideoita?
« Viimeksi muokattu: 24.05.18 13:38 kirjoittanut J. Puhakka »
Great spirits have always encountered opposition from mediocre minds
 -- Albert Einstein


Ajossa: Galant 2.0 VR4 JDM E39A -91, Projektit: Cordia Turbo

"Those who cannot remember the past are condemned to repeat it."

Poissa J. Puhakka

  • Über Admin
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 5485
  • I love Phantom Knock
    • Profiili
Vs: Mitsun automaatti on liian innokas, nykäsee?
« Vastaus #1 : 27.05.18 11:35 »
Shudderit lähti pois tuolla mömmöllä, mutta nykäsy ei..

Testasin vielä että niin kauan kun vaihde on päällä nykäsyjä vaihteiden välillä ei ole, kaikki toimii oikein mainiosti..
Ongelma on että jos pistää N (eli neutral) ja sit pistää D tai R ja lähtee menemään samantien niin nykäsee tai loikkaa.. Ja tämä on toistettavissa joka kerta.

MUTTA jos odottaa hetken ennen liikkelle lähtöä N:ltä siirtymisen jälkeen.. niin lähtee niinku ei ois mitään ongelmaa. Eli jotenkin tuo liittyy jotenkin vaihteiston öljynpaineeseen tms?
Great spirits have always encountered opposition from mediocre minds
 -- Albert Einstein


Ajossa: Galant 2.0 VR4 JDM E39A -91, Projektit: Cordia Turbo

"Those who cannot remember the past are condemned to repeat it."

Poissa Maxx

  • Club Member
  • Viestejä: 787
    • Profiili
Vs: Mitsun automaatti on liian innokas, nykäsee?
« Vastaus #2 : 28.05.18 14:58 »
Oisko joku solenoidi jumissa laatikon sisällä?
Life begins at 6000 rpm
---------------------------