Kirjoittaja Aihe: Evo V kannen irroitus  (Luettu 498 kertaa)

Poissa Synthetic

  • Viestejä: 9
    • Profiili
Evo V kannen irroitus
« : 26.09.18 00:42 »
Eli tarkoitus olis vaihtaa venttiilin varren kumit ja ottaa kansi pois. Onnistuuko ilman jakopään purkua ? Eli uskaltaako ottaa rattaat pois nokilta, jos laittaa tuon ajoitustyökalun millä saa kiristimen painettua alas ? Tällä hetkellä ajoitukset katottu ainakin, nokkien osalta ja kone lukittu vauhtipyörästä, eli ei vaaraa että pääsisi pyörähtämään. Ainut mikä pelottaa on, että tuo kiristin pääsee syystä tai toisesta kiristymään.

Poissa ast

  • Club Member
  • Viestejä: 10090
  • Z27AG
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #1 : 26.09.18 09:09 »
Onnistuu kun käytät kiristintyökalua löysäämään kiristimen. Vedä hihna nippusiteellä nokkapyöriin kiinni ja ota pyörät irti nokista. Jos koneessa on edelleen tasapainoakselit paikallaan pitää kasattaessa huolehtia että öljypumpun takana oleva akseli tulee oikeaan asentoon eikä pääse hihna hyppäämään.

Suht pieni lisävaiva purkaa myös jakopään kopat verrattuna kaikkiin muihin kannen irroituksessa tarvittaviin osiin, turbo, pakosarja, imusarja tukineen... Nokkia olen vaihtanut yllä kuvatulla tavalla koska siinä on vain vähän purkamista muuten.
Ahvenisto, Alastaro, Artukainen, Auto24ring, Botniaring, Kemora, Motopark, Nemuno ziedas, Nürburgring Nordschleife, Pesämäki, Spa-Francorchamps

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #2 : 26.09.18 09:24 »
Lainaus
Huomautus! Sillä aikaa kun kirjoitit viestiäsi, tähän aiheeseen on kirjoitettu uusi viesti. Haluat ehkä lukea sen ennen kuin vastaat.

ast näköjään kirjoitti lähes sanasta sanaan sen mitä olin tuohon rustannut :D Suosittelisin kuitenkin tekemään sen jakopään samalla.
If in doubt, go flat out.

Poissa Synthetic

  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #3 : 29.09.18 22:33 »
Jees kiitoksia näillä ohjeilla pääs eteenpäin.

Purkaessa huomasin, että joku solenoidi tukittu, näyttäs äkkiseltään ahtosolenoidilta ? Uus turbo oottas tuossa pöydällä laittoa. Niin ois mukava tietää onko tuolla vaikutusta toimintaan ja onko tuo ees ohitettu oikein. Tuossa oli vaan hukkaportilta suoraan vedetty letku tuohon ahtoputkeen.

https://aijaa.com/Y3sbs2

Sitten toinen juttu ohjaus tehostimen säiliön alta löytyi 2 irtonaista johtoa, oisko jollain hajua mistä komponentistä peräsin ? Toinen on ainakin maadoitus toinen ei.

https://aijaa.com/mOLgfd

Poissa Rasku

  • Club Member
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #4 : 29.09.18 22:53 »
Suosiolla vaan jakopää auki ja hilut sinnekkin uudet, ellei ole hiljattain vaihdettu. Kyllä nuo johdot näyttää ihan maajohdoilta. Onko tuohon laitettu joku bleed venttiili vai millä hukkaporttia on ohjattu?
Evo IX & Lancer stw

Poissa Synthetic

  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #5 : 30.09.18 00:09 »
Joo tilasin uudet hilut unohtu mainita. Tuohon solenoidi hommaan. Joo hukkaportilta vedetty suoraan siis letku turbonputken nippaan, eli eihän sitä mikään silloin ohjaa. Mitenkäs tuo kannattas nyt rakentaa ? tilais manuaalisen ohjaimen vai vetää letkut takas tolle solenoidille ? Ja onko noihin olemassa mitään kytkentä kaaviota mikä letku vetää mihin ?

Poissa Basbarduu

  • *Hallituksen PJ*
  • Hallitus
  • Viestejä: 4610
  • V GSR & A163
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #6 : 30.09.18 12:49 »
Solenoidi on varmaan rikki. Laita mekaaninen säädin.
If in doubt, go flat out.

Poissa Synthetic

  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #7 : 13.10.18 14:54 »
Jep nyt päästy taas eteen päin, ja viimeisiä kytkentöjä tehdessä,jäi yksi anturin piuha ylimääräiseksi. Kaveri purki nuo sähköt ja eipä sekään tietenkään muista mihinkä tuo kytkeytyi. Räjäytys kuvat tsekkasin ja ei löytynyt apua. Eli siis termostaattikotelon takana tuommonen anturi ? https://aijaa.com/WgfuVe

Poissa Mobsters

  • Club Member
  • Viestejä: 240
  • Evo V
    • Profiili
Vs: Evo V kannen irroitus
« Vastaus #8 : 13.10.18 17:53 »
Aftermarket öljynpaine mittarin anturi? vai vedenlämpö?