Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
21.02.18 09:20 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Muista katsoa ajankohtaiset kerhotapahtumat omalta alueeltaan, tervetuloa mukaan!
Tapahtumista lisätietoja täältä.

 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

Ystävällisen palvelun webhotelli
Sivuja: 1 ... 207 208 [209] 210 211   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä mieltänne painaa ?  (Luettu 1222384 kertaa)
korsma

Poissa Poissa

Viestejä: 1316


Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v


Profiili
« Vastaus #5200 : 25.09.17 23:33 »

Joku jarrumäntä jumissa?
Kerran oli ihan vastaavat oireet ja etusatulassa mäntä jumitti.

Tosin, tällä foorumilla se jo kerran todettiin että ei voi olla mahdollista eikä voi liittyä mitenkään polkimeen. Roll Eyes Mutta se tuli ainakin satulan korjauksella kuntoon.

Satulat on kunnossa, erittäinkin herkistellyt. Vika tuli esille just takasatuloiden remontin jälkeen, eikä etusatulatkaan jumissa ole. Takana on uudet palat ja levyistä hiottu kaikki pykälät pois, ettei pala kanna reunoista tms.

Takasatularemontin aikana oli letku semmosella puristimella tulpattuna, pystyisköhän se rikkomaan letkusta kudokset ja nyt pullistelisi? Pitänee huomenna virittää jarrupoljin jotenkin pysyvästi pohjaan (soiro penkin ja polkimen väliin Grin ) ja tutkia niitä letkuja paremmin. Yhtään jarruletkua tuohon ei ainakaan mun 5,5 vuoden aikana ole vaihdettu, vanhan näkösiä ovat.
tallennettu
A.Hätänen

Poissa Poissa

Viestejä: 33

Outlander turbo


Profiili
« Vastaus #5201 : 26.09.17 05:59 »

Galantin jarrumysteeri:
Nyt on uusi pääsylinteri, mutta edelleen menee poljin pohjaan auton ollessa käynnissä. Sammuksissa on poljin kova

Pitääköhän vielä kerran yrittää ilmata vai mitä?

Letkut näyttävät ehjiltä, pitäisi kai sekin nähdä jos joku on pullistellut paineesta.

Leimakin menee just vanhaksi
 

Kerran yhden golffin kanssa taistelin kunnes selvisi etyä yksi jarruputki oli mennet jostain kohtaa melkein tukkoon. Nestettä tuli vähän läpi mutta ei tarpeeksi. Ilmatessa pitää tulla kunnolla nestettä ilmausruuvin läpi. Onko tuossa paineenrajoitin venttiiliä takajarruille? Jos on niin kannattaa kokeilla ilmata niin ettei tee painetta polkimella, vaan ruuvi auki ja poljin pohjaan ja ruuvi kiinni.
tallennettu
korsma

Poissa Poissa

Viestejä: 1316


Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v


Profiili
« Vastaus #5202 : 26.09.17 12:29 »

Ilmasin joka satulan vielä kerran, ei vaikuttanut.
Ajattelin lähteä leimalle tarjoamaan, jarrut kumminkin pitävät hyvin eikä ainakaan perstuntumalla puolla mihinkään.

Olen ilmannut sekä poljinta painelemalla, että paineilma-imuvaihtajalla, minkä kanssa tosin on ongelmana, että letkun pää on tämmöseen auton nippaan hiukan väljä ja näyttää, kuin ilmaa tulisi loputtomasti.
tallennettu
vph

Poissa Poissa

Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #5203 : 26.09.17 14:21 »

Onko Abs-yksikkö ilmattu? Normaalisti ei tarvii mutta jos pääsylinteri pääsee tyhjäksi niin tekee sinne ilmakuplan. Muistaakseni molemmille piireille siellä ilmaruuvit.
tallennettu
korsma

Poissa Poissa

Viestejä: 1316


Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v


Profiili
« Vastaus #5204 : 26.09.17 15:41 »

Onko Abs-yksikkö ilmattu? Normaalisti ei tarvii mutta jos pääsylinteri pääsee tyhjäksi niin tekee sinne ilmakuplan. Muistaakseni molemmille piireille siellä ilmaruuvit.

Se ensimmäisenä tyrkyllä oleva nippa on ilmattu, mutta täytyy katsoa paremmin, jos löytyisi toinenkin.
Kelpasi tuo insinöörille tuollaisenaankin
tallennettu
akio
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 2477


impact green


Profiili
« Vastaus #5205 : 28.09.17 19:02 »

Galantin kanssa meinas mennä usko kun abs yksikössä oloilmaa. Meinannut millään loppu
tallennettu

"And second, while I've never actually driven an ordinary Galant, I find myself drawn to what is simply terrific styling. It's like one of those women who, when you first meet them, don't appear attractive at all. But after a few hours, you're at her feet, slobbering."

Jeremy Clarkson
Ville T.

Poissa Poissa

Viestejä: 812


Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport


Profiili
« Vastaus #5206 : 29.09.17 09:42 »

Nollaantuuko vikakoodi kokonaan kun akku on tarpeeksi kauan irti? Valo ei ainakaan pala enää mittaristossa. Jos ei sytykkään enää niin onko vika siis hävinnut eikä näy katsastuksessa.
tallennettu

Mitsubishi - Engineered to Excite
Lancer 2.0 STW Sport -04    CS9W
Peugeot 306 2.0 platinum cabrio -99
Galant 2.4 GDI Sport -01      EA3A (myyty)
Lancer 1.8 GTi 16v -92        C68A (myyty)

Kuvia http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=8857
outonaapuri

Poissa Poissa

Viestejä: 81


Profiili
« Vastaus #5207 : 29.09.17 16:47 »

Autokuumetta olisi vähän siinä mielessä, että celica pitäs vaihtaa johonkin useampioviseen laitteeseen. Ei vaan millään jaksaisi alkaa myymään jossain chättiautossa  Damn
tallennettu

Kaamia läjä dynyjä. Dacia Logan MCV "Vaimo pakotti". Celica gt-four wrc.

Entisiä ois audit a6 & a3, pari tojota avensista, Nissan sunny, vw passat & polo, ford consul... bmw:kin.
MäTSi

Poissa Poissa

Viestejä: 1518


Haittaakse?


Profiili
« Vastaus #5208 : 29.09.17 21:44 »

talven tulo  Cry Cry
tallennettu

Nissan Skyline R32 GT-R + Peugeot 205GTi16 -90 + Galant VR-4 type-S -97 http://s80.photobucket.com/user/MaZ_07/library/?sort=3&page=1
Tilulilu

Poissa Poissa

Viestejä: 60


Evo III


Profiili
« Vastaus #5209 : 04.11.17 11:43 »

Narina ja vinkuna vaivannut jo pitkää evon etupäätä. Pikkuhiljaa pahentunut eikä paikantaminenkaan ole ollut helppoa. Oon rasvannut kaikki nivelet ja liikkuvat osat keulasta eikä vaan hiljene. Pitää varmaan alkaa vaihtelemaan vetoniveliä ja pyöränlaakereita.
tallennettu
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4292


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #5210 : 04.11.17 20:19 »

Mulla kuuluu kans satunnaisesti joku nitinä sekä edestä että takaa. Enkä saa paikannettua mitenkään.  Huh
tallennettu

If in doubt, go flat out.
ihavaajuuso
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 144


Evo 4, 530d


Profiili
« Vastaus #5211 : 04.11.17 23:38 »

Mullakin nitisee välillä evon takapäässä. Välyksiä ei ole missään, eikä nosturilla saa nitinää kuulumaan. Varmaan joku tyyppivika evoissa Grin
tallennettu
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4292


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #5212 : 04.11.17 23:40 »

No vanhoja autoja
tallennettu

If in doubt, go flat out.
Tilulilu

Poissa Poissa

Viestejä: 60


Evo III


Profiili
« Vastaus #5213 : 05.11.17 01:32 »

En minäkään saa nosturilla kuulumaan mitään. Kävi puoli vuotta sitten st-motorssilla tutkittavana, mutta maagisesti oli kadonnut juuri sopivasti joten nekään ei löytänyt. Hiljasissa vauhdeissa ihan samanlainen ääni kun kengänpohja narisee tietynlaisella lattialla. Kovemmassa vauhdissa muuttuu vinkunaks. Muuttuu renkaan pyörimisnopeuden mukaan niin pakko olla vetari tai pyöränlaakeri.
tallennettu
Wlooffy
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 1230



Profiili
« Vastaus #5214 : 22.11.17 18:51 »

Ei taas ole mennyt lancerin jarru remontti ihan putkeen.
Viime viikon torstai iltana irroittelin satulaa ja piti ottaa liukutappien suojakumit irti että saa kunnolla putsattua. Noh toinen niistä sitten meni rikki poikki.
Kattelin siinä sitten jo ASA:sta korjaussarjalle valmiiksi varaosanumeron. Ja että autodoc:lla saksassa on 4:ltä eri valmistajalta korjaussarjoja tuon varaosanumeron perusteella.
Perjantaina sitten kyselin sähköpostilla paikallisesta fixus liikkeestä että olisiko heillä tarjota korjaussarjaa moisella varaosanumerolla.
"Joo kyllä löytyy, mutta ei ole hyllyssä."
Noh jätin tämän vielä vähän hautumaan ja kävin vielä motonetissa paikanpäällä että olisiko niillä hyllyssä.
Mitsun varaosanumerolla ei löytynyt mitään, mutta hetken se kaiveli koneelta ja kuvassa näytti olevan samat mitä mitsun korjaussarjassa, mutta koska näitäkään ei ollut hyllyssä ja hinta 2x mitä fixuksella, niin ajattelin tilata fixukselta. Paiskasin mailia, että tilatkaa vaan.

Maanantaina kävin ruokkiksella noutamssa korjaussarjat ja kun sitten työpaikalla esittelin työkaverille ja avasin sen pienen pahvilaatikon niin tuli todettua että siellä on männän tiivisteet ja ilmausnipat mutta ei niitä liukutappien kumeja. Noh nämä sitten töitten jälkeen takaisin fixukselle ja sitten pitikin mennä jo noutamaan muksuja päiväkodista.
Noh tiistaina en sitten jaksanut enää mennä motonettiin niin kyselimpä sitten motonetista sähköpostilla että voisiko sellaisen korjaussarjan tilata tuohon meidän motonettiin. Niin he vastasivat että kyseiseen autoon ei ole korjaussarjaa saatavilla. Eli eivät jaksaneet tonkia sen enempää.

Meni sitten hermot ja löin varaosanumeron ebay:hin ja nyt on virosta tulossa korjaussatsi jossa pitäisi ainakin kuvan perusteella olla tulossa myös liukutappien suojakumit. Saas nähdä ehtiikö ennen viikonloppua.
tallennettu

Mitsubishi Celeste -76 1600ST (2.0GSR)
Subaru Legacy -94 Talvikäyttis
Honda Civic-97 Emännän käyttis.
*SS*
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 162


IX 362hp / 499nm


Profiili
« Vastaus #5215 : 21.12.17 11:30 »

Näinköhän ayc pumppu tuli tiensäpäähän kun lävähti kaikki 3 valoa palamaan. Mistä tuota kannattaa alottaa tutkailemaan?

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

tallennettu

I'm - not - like - you - I - just - f**k - up
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4292


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #5216 : 21.12.17 12:13 »

Näinköhän ayc pumppu tuli tiensäpäähän kun lävähti kaikki 3 valoa palamaan. Mistä tuota kannattaa alottaa tutkailemaan?

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla


Lukemalla AYC vikakoodit.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
Speal
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 99



Profiili
« Vastaus #5217 : 25.12.17 16:50 »

Vihdoin vaikutti Pajerossa olevan kaikki kunnossa ja maastoajoakin vihdoinkin taas tiedossa. Rupesin sitten tutkimaan jakolaatikon suunnalta tulevaa kolahtelua ja selvisi että jakolaatikon ketjuhan siellä on löystynyt. Viime kerralla kolahteli vain silloin tällöin, nyt kun vähän rääkkäsi varman vikadiagnoosin vuoksi niin pitää jo sellaista meteliä ettei mitään asiaa metsään.  Damn

Eikä tietenkään näyttäisi ehjää isoa laatikkoa olevan missään järkevällä etäisyydellä myynnissä.
tallennettu

Sigma 3.0 24v -92
Pajero 2.5td ic -90
MrBlop
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 305



Profiili
« Vastaus #5218 : 25.12.17 23:09 »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005502579.html?ref=rss

Toivottavasti kaikki osalliset ovat kunnossa...  Sad
tallennettu
Speal
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 99



Profiili
« Vastaus #5219 : 12.01.18 19:04 »

Ajoin tuossa Pajeron talliin kun oli tarkoitus ruveta vaihdelaatikkoa jo toiseen kertaan vaihtamaan. Siinä samalla huomasin että turbo on alkanut itsenäisesti voitelemaan imusarjaa. Välystä löytyi turhankin paljon ja kyseessä jonkun kyläsepän asentama bemarin vanha Garrett, johon ei enää osia saa.

Jos sitä pitäisi tallissa vaikka sitten vähän pidempäänkin ja laittaisi kerralla vähän enemmänkin uusiksi. Vois seuraavissa maastoajoissa keretä ajaa vaikka tunninkin ennenkuin jotain laukeaa.  Grin
tallennettu

Sigma 3.0 24v -92
Pajero 2.5td ic -90
nostokurki
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 3827


A121 Galant Sigma 1600GL


Profiili
« Vastaus #5220 : 13.01.18 08:12 »

Ajoin tuossa Pajeron talliin kun oli tarkoitus ruveta vaihdelaatikkoa jo toiseen kertaan vaihtamaan. Siinä samalla huomasin että turbo on alkanut itsenäisesti voitelemaan imusarjaa. Välystä löytyi turhankin paljon ja kyseessä jonkun kyläsepän asentama bemarin vanha Garrett, johon ei enää osia saa.

Jos sitä pitäisi tallissa vaikka sitten vähän pidempäänkin ja laittaisi kerralla vähän enemmänkin uusiksi. Vois seuraavissa maastoajoissa keretä ajaa vaikka tunninkin ennenkuin jotain laukeaa.  Grin

Mulla ois varastossa yksi jäykästi pyörivä pajeron vakioahdin, josta saisi laakeroinnilla vielä ehjän. Olisiko tarvetta?
tallennettu

Joy to the world, the end is nigh
Ville T.

Poissa Poissa

Viestejä: 812


Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport


Profiili
« Vastaus #5221 : 13.01.18 18:05 »

pitäis keväällä maalauttaa avopösö, kun on paljon pientä sanomista maalipinnassa, konepelti maalaamatta, osasta paikkaa lähtenyt maalit, kolhuja ja lakka irtoaa. eli helpompi vaan maalata yli kun pintojakaan ei niin paljoa ole, kun on rättikatto.

mutta mistä sais järkihintaan sellaista jälkeä että kelpaa itselle. tuntuu olevan vaikea löytää hyvää maalaria. ainakin yhdessä paikassa kun korjailtiin Galanttia niin konepellistä paistoi maalin alta hiomajäljet. Jyväskylästä jos joku tietää hyvä maalareita, joita oikeesti autot ja siistin jäljen tekeminen kiinnostaa, saa vinkata.
tallennettu

Mitsubishi - Engineered to Excite
Lancer 2.0 STW Sport -04    CS9W
Peugeot 306 2.0 platinum cabrio -99
Galant 2.4 GDI Sport -01      EA3A (myyty)
Lancer 1.8 GTi 16v -92        C68A (myyty)

Kuvia http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=8857
Speal
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 99



Profiili
« Vastaus #5222 : 13.01.18 18:40 »

Mulla ois varastossa yksi jäykästi pyörivä pajeron vakioahdin, josta saisi laakeroinnilla vielä ehjän. Olisiko tarvetta?

Löytyy itseltäkin tuollainen vakiopuhallin, mutta downpipe on rakennettu tuon edeltäjän mukaiseksi. Joutuu jokatapauksessa sovittelemaan että saa mitenkään sopimaan. Ja kun kerran joutuu sovitteluhommiin niin ajattelin metsästää sinne samantien vähän isomman ahtimen että uskaltaa vähän turvallisemmin mielin pitää ahtopaineen 1,5 barin tuntumassa. Ja suorituskyvyn lasku ei ole vaihtoehto.  Grin

Mutta kiitos tarjouksesta kuitenkin.

tallennettu

Sigma 3.0 24v -92
Pajero 2.5td ic -90
Basbarduu
*Hallituksen PJ*
Hallitus

Poissa Poissa

Viestejä: 4292


V GSR & CZT


Profiili
« Vastaus #5223 : 13.01.18 20:52 »

pitäis keväällä maalauttaa avopösö, kun on paljon pientä sanomista maalipinnassa, konepelti maalaamatta, osasta paikkaa lähtenyt maalit, kolhuja ja lakka irtoaa. eli helpompi vaan maalata yli kun pintojakaan ei niin paljoa ole, kun on rättikatto.

mutta mistä sais järkihintaan sellaista jälkeä että kelpaa itselle. tuntuu olevan vaikea löytää hyvää maalaria. ainakin yhdessä paikassa kun korjailtiin Galanttia niin konepellistä paistoi maalin alta hiomajäljet. Jyväskylästä jos joku tietää hyvä maalareita, joita oikeesti autot ja siistin jäljen tekeminen kiinnostaa, saa vinkata.
Vie JAK autoon Kuopioon maalattavaksi.
tallennettu

If in doubt, go flat out.
nostokurki
Club Member

Poissa Poissa

Viestejä: 3827


A121 Galant Sigma 1600GL


Profiili
« Vastaus #5224 : 14.01.18 10:29 »

Vie JAK autoon Kuopioon maalattavaksi.

Jos viimeisen päälle priiman pinnan haluaa (ettei näy hiomajäljet maalipinnan läpi/koristelistoissa/ikkunoissa, ettei pinnassa ole ole silikonikraateria ja appelsiinipintaa) niin suhtautuisin tähän firmaan melko varauksella...
tallennettu

Joy to the world, the end is nigh
Sivuja: 1 ... 207 208 [209] 210 211   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines