Tässä tilanne tämän aamun työmatkan päätteeksi (toivottavasti kuva tulee näkyviin). Matka koostui 30 km matka-ajosta letkassa n. 80 km/h sekä vähän taajama-ajoa molemmissa päissä. Autona 2014 Outlander phev (Hollannin versio, ilman mitään talvivarusteita, hrrr..). Ulkolämpötila näytti -30 tai -31 ja lisäksi oli super-veri-susi-kuunpimennys. Lähtötilanteessa auto oli ollut roikan nokassa (säteilylämmitin) useita tunteja ja lisäksi laitoin akun lataamaan vajaaksi tunniksi ennen lähtöä.
Polttoaineenkulutuksessa ei päästy ihan siihen valmistajan lupaamaan 2,7/100km, mutta eivät nämä olleet ihan labraolosuhteetkaan.. Aluksi kulutus näytti yli kymmentä, mutta laski tasaisesti koko ajan. Hyvin lähti kuitenkin käyntiin ja toimi ihan napisematta koko matkan. Jostain olin lukevinani, että auto saattaa kovilla pakkasilla ilmoittaa, että akut ovat liian kylmiä, eikä auto käynnisty lainkaan. Liekö kenelläkään koskaan käynyt näin täällä Suomen talvessa?
Perillä ajoakut olivat edelleen lähes täysiä
Polttoaineenkulutuksessa ei päästy ihan siihen valmistajan lupaamaan 2,7/100km, mutta eivät nämä olleet ihan labraolosuhteetkaan.. Aluksi kulutus näytti yli kymmentä, mutta laski tasaisesti koko ajan. Hyvin lähti kuitenkin käyntiin ja toimi ihan napisematta koko matkan. Jostain olin lukevinani, että auto saattaa kovilla pakkasilla ilmoittaa, että akut ovat liian kylmiä, eikä auto käynnisty lainkaan. Liekö kenelläkään koskaan käynyt näin täällä Suomen talvessa?
Perillä ajoakut olivat edelleen lähes täysiä
Viimeksi muokattu