Remote control

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
No tiiä tuosta kohtuullisesta. Edellinen webasto otti reiluun puoleen kilsaan, tämä avaimen nappi ottaa hädin tuskin 50m, ja jos sisältä yrittää niin ei sitäkään.

Itsekkin kyllä kustantaisin tuon SMS toimisen systeemin, jos jostain löytyisi.
 

Kökkö

New Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2019
Alkaa hermo meneen, vajaan kuukauden ollut Mitsubishin omistajana niin kyllä alkaa Volvoa oleen aika kova ikävä. Ensinnäkin meni 3 viikkoa ennen kuin sain delta autolta (Tampere) ajan wifi-tunnusten saamiseen, tänään ne vihdoin sain, eikä kirveelläkään Android pariudu. Olen koittanut ilman mobiilidataa, lentokonetilassa, perätilassa, seuraavaksi varmaan humalassa!
Auto piippaa vain kerran näppäilyjen jälkeen, eli ei ole puhelimia pareina valmiiksi, löytää auton wifin, mutta siinä saatanan ohjelmassa siinä SSID-valinnassa tulee vain tyhjä ruutu.
Muutenkin, miksi täytyy joka asiasta piipata, miks lämmittimen ajastaminen autosta on tehty niin v*#$n vaikeeks, miksi sen ajastuksen saa vain 10min välein, eikä lainkaan suoraan käyntiin ja miksi ne ajastukset eivät kuittaannu kun ovat ohi ja miksi sitä lämmityksen pituutta ei voi valita autosta! Ihan heti alkukosketus, avaimettomassa Volvossa kun ei tarvitse painaa nappia kun menee sisälle autoon, senkun vetää kahvasta yms.yms.
Alkaa huumori loppuun, no tulipa ostettua, toivon mukaan se tästä tasottuu kun pääsee sinuiksi...
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20191119-201737_Remote Ctrl.jpg
    Screenshot_20191119-201737_Remote Ctrl.jpg
    30.1 KB · Lukukerrat 203

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Eikös siihen ssid -valintaan voi syöttää WLAN id:n käsin?

Sen olen huomannut että uusien Android -versioiden kanssa on yhteysongelmia tuolla Mitsu -äpillä.
 

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Minulla on luurina halpis Blackview jossa Android 8.1. Play kaupasta latasin kuvan mukaisen appin. Toimii hyvin ja pariutui helposti. Autooni on tehty kampanjapäivitys eli salasana on vaihtunut 10-merkkisestä 14-merkkiseksi. Luurin wifi asetuksista säädin siten, että auton wifi-yhteys muodostuu automaattisesti, mutta ei muihin verkkoihin (esim. koti-wifi). Mitään muuta säätöä en ole luuriin tehnyt.
 

Liitetiedostot

  • outlanderAppi.png
    outlanderAppi.png
    34.5 KB · Lukukerrat 228

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Minulla on luurina halpis Blackview jossa Android 8.1. Play kaupasta latasin kuvan mukaisen appin. Toimii hyvin ja pariutui helposti. Autooni on tehty kampanjapäivitys eli salasana on vaihtunut 10-merkkisestä 14-merkkiseksi. Luurin wifi asetuksista säädin siten, että auton wifi-yhteys muodostuu automaattisesti, mutta ei muihin verkkoihin (esim. koti-wifi). Mitään muuta säätöä en ole luuriin tehnyt.

Et varmaan kuitenkaan ladannut tuota pelkkää PHEV versiota vaan PHEV1 jos kampis tehtynä?
 

Kökkö

New Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2019
Minulla tuo sama ohjelma kuin Purkalla, Play kaupan infon mukaan tuo ohjelma korvaa PHEV 1 ohjelman
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20191120-095718_Google Play Store.jpg
    Screenshot_20191120-095718_Google Play Store.jpg
    105.8 KB · Lukukerrat 212

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
PHEV2-softa on näköjään ihan hiljattain päivittynyt semmoiseksi että se korvaa nuo kaikki aiemmat versiot (phev/phev1). Myöskään nimessä ei enää ole tuota kakkosta.

Pitääpä tutkailla miten toimii..

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.inventec.iMobile2

A.3.0.0 - Update Sep. 30, 2019:
MITSUBISHI Remote Control is a renewed and unified experience combining and replacing the prior “OUTLANDER PHEV”, “OUTLANDER PHEV I” applications. This app is intended to provide the same functionality (and more) in an improved user interface.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Joo ja me ompputyyit mennään edelleen tuolla PHEV1 versiolla, plääääh
Riippuen tietysti autosta vm o_O
 
Viimeksi muokattu

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Sain itse tänään my14 mallissa parituksen tehtyä. Ensin poistin kaikki paritukset (ovi kiinni, hätävilkut päälle, nappula oranssille ACC, heti piippausten loputtua 5x lukkoon auki (eli 10 painallusta) kaukosäätimestä, tuli 2 piippausta, sitten 10x lukkoon auki(eli 20 painallusta), taas piippasi kerran, hätävilkut pois päältä, Virrat pois ja "tyhjä". Seuraavaksi vain nappula oranssille eli ACC, kun piippaukset loppuvat niin 5x lukkoon auki (eli 10 painallusta) kuuluu piip, WiFi yhteys autoon (ssid remote jotakin ja WiFi salasana perään), seuraavaksi appi auki ja siinä samat kirjautumistiedot ja sit rokkaa
 

Autzlander

Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2019
Alkaa hermo meneen, vajaan kuukauden ollut Mitsubishin omistajana niin kyllä alkaa Volvoa oleen aika kova ikävä. Ensinnäkin meni 3 viikkoa ennen kuin sain delta autolta (Tampere) ajan wifi-tunnusten saamiseen, tänään ne vihdoin sain, eikä kirveelläkään Android pariudu. Olen koittanut ilman mobiilidataa, lentokonetilassa, perätilassa, seuraavaksi varmaan humalassa!
Auto piippaa vain kerran näppäilyjen jälkeen, eli ei ole puhelimia pareina valmiiksi, löytää auton wifin, mutta siinä saatanan ohjelmassa siinä SSID-valinnassa tulee vain tyhjä ruutu.
Muutenkin, miksi täytyy joka asiasta piipata, miks lämmittimen ajastaminen autosta on tehty niin v*#$n vaikeeks, miksi sen ajastuksen saa vain 10min välein, eikä lainkaan suoraan käyntiin ja miksi ne ajastukset eivät kuittaannu kun ovat ohi ja miksi sitä lämmityksen pituutta ei voi valita autosta! Ihan heti alkukosketus, avaimettomassa Volvossa kun ei tarvitse painaa nappia kun menee sisälle autoon, senkun vetää kahvasta yms.yms.
Alkaa huumori loppuun, no tulipa ostettua, toivon mukaan se tästä tasottuu kun pääsee sinuiksi...

Alkaa tässä myös huumori loppumaan, kun ei toimi ajastettu lämmitin ja valtuutettu huolto (Delta-auto) ei edes osaa sanoa onko autossa lämmitin vai ei. Lisäksi EV häiriö valo syttyy palamaan ja eivät huollossa saa kuitattua sitä pois!!!
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Alkaa tässä myös huumori loppumaan, kun ei toimi ajastettu lämmitin ja valtuutettu huolto (Delta-auto) ei edes osaa sanoa onko autossa lämmitin vai ei. Lisäksi EV häiriö valo syttyy palamaan ja eivät huollossa saa kuitattua sitä pois!!!
Jos ajastimessa on mahdollisuus valita muutakin kuin ilmastointi, eli löytyy tuulilasin sulatuskuva tai heat niin silloin on sähköinen lämmitin (3 eri vaihtoehtoa siis). EV häiriöön lääkkeitä jollei varsinaista vikaa muuten löydy veikkaisin erillistä varashälytintä tai päivityksiä tekemättä. Kovaa opiskelua itsekin saanut suorittaa että jotain ymmärtää auton päälle eli uusi harrastus tästäkin tuli
 

Autzlander

Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2019
Ajastimessa on kaikki kolme vaihtoehtoa, mutta toimimaan niitä ei saa ajastimesta. I phonella saa toimimaan ilmastoinnin, valot ja parkkivalot.
Olen myös huomannut, että autosta on tullut harrastus, sen verran on monimutkaisempaa tekniikkaa kuin perinteisissä Dieseleissä.
 

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Ajastimessa on kaikki kolme vaihtoehtoa, mutta toimimaan niitä ei saa ajastimesta. I phonella saa toimimaan ilmastoinnin, valot ja parkkivalot.
Olen myös huomannut, että autosta on tullut harrastus, sen verran on monimutkaisempaa tekniikkaa kuin perinteisissä Dieseleissä.

Ehkä tyhmä kysymys mutta oletko kokeillut toisella puhelimella? Itse sain remoten toimimaan vain yhdestä puhelimesta jossa on vanhempi android. Uudemmalla androidilla ainakin tuo vanhempi softa jäi jumiin, tuolla vanhemmalla puhelimella toimii sekä vanha että uusi appi joten nyt on käytössä autolle oma puhelin :)

Tuo uusi softa on kyllä vielä epäselvempi kuin vanha, viimeksi maanantaina onnistuin säätämään ajastuksen lataukselle lämmityksen sijaan, meni yksi päivä bensalla ajaessa kun en keksinyt miksi auto ei lataa. Kun lopulta katsoin softasta niin pääsivulla näkyi ajastus seuraavalle päivälle vaikka kaikki ajastimet olivat off-asennossa latauksen osalta... Hyvä ettei huoltoa tilattu :)
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Ajastimessa on kaikki kolme vaihtoehtoa, mutta toimimaan niitä ei saa ajastimesta. I phonella saa toimimaan ilmastoinnin, valot ja parkkivalot.
Olen myös huomannut, että autosta on tullut harrastus, sen verran on monimutkaisempaa tekniikkaa kuin perinteisissä Dieseleissä.
Minulla oli samaa ongelmaa, kun auton elokuussa hankin, eikä minulla ollut puhelimella wifin kautta pääsyä ajastimiin)
Ongelma ratkesi poistamalla kaikki remote controllin vanhat puhelin paritukset.

Katso ohje täältä:
https://www.mitsubishiclubfinland.c...ettu-lämmitin-ei-käynnisty.62646/#post-500907

Myöhemmin sain tosiaan remote control kotiin kutsun myötä tunnukset wifiin, jotka toimivat ihan hyvin Androidin 10 versiolla.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Tampereella olijat voi minuun ottaa yhteyttä. On muutama noita tullut pariteltua. Jos Wifi salasana on tiedossa sinulla (myös se uusi on oltava) niin voin yrittää myös.
 

Autzlander

Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2019
Nyt onnistui Anroid 9 Sonyn liittäminen Mitsuun. Täytyi poistaa ne vanhat puhelimet niin sai uuden liitettyä. Mutta lämmitystä en saanut toimimaan?
Kiitos hyvistä ohjeista.
 

Autzlander

Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2019
Delta-autossa ollut nyt 5- kertaa, mutta ei ole kuulemma vikakoodia, niin ei voi selvittää...kummallista.
 

jonzazilla

New Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2019
Tervehdys kaikille! Meille tulossa uusi mitsu phev my19 ja ihan mielenkiinnosta jo hiukan etukäteen kyselisin että toimiiko tuo uusi sovellus kunnolla ja millainen kantama sillä on? ..vai tarvitseeko ruveta perehtymään tuohon taskerin käyttöön? Osaisikohan siihen joku antaa yksityiskohtaisempia ohjeita jos on vielä tarpeellinen? Vai löytyykö jo nykyään joku valmis palikka millä saisi tekstarilla auton esilämmitettyä?
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Mulla on erillinen autotalli ja okt, välimatkaa rakennuksilla n.10m. Tällä välimatkalla toimii, mutta jos menee talon perimmäiseen huoneeseen niin sieltä ei toimi. Riippuu toki myös puhelimesta, Oneplus 6t itsellä.
 

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
.. Vai löytyykö jo nykyään joku valmis palikka millä saisi tekstarilla auton esilämmitettyä?
Sen verran olen erilaisia foorumeja lueskellut lämmityksen kaukokäynnistykseen liittyen, että palikka löytyy, mutta siinä tulee Volvo mukana :D. Eli Android luuri ja Tasker tulille. Sillä saa melko luotettavan toteutuksen tehtyä.
 

Joonatan

Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2019
Moro. Hankin my19 phevin joka ruotsin tuonti. Sain kännykän yhdistettyä ekalla kerralla autoon melko vaivattomasti. Myöhemmin päivällä olin ottanut sijainnin käytön pois päältä ja kun yritin yhdistää autoon niin ei millään.. Lentotilassa tai ei niin ei yhdistänyt. Enkä tajunnut enään sijaintia laittaa päälle ja sitten koittaa yhdistää. Poistin appista vin kyselyn ja yritin parittaa kännykän uudestaan auton kanssa. Uudelleen parittamisessa appi ei löytänyt enään mitään wifi verkkoja ollenkaan. Tänään tein sitten wifi resetoinnin autolle ja kännykästä sijainti ja lentotila päälle, uudelleen paritus ja taas pariuduttiin nätisti. Rupesin kokeilemaan appin käynnistystä eri komboilla niin vaatii lentotilan ja sijainnin päälle että yhdistyy. Puhelin sony xz3 ja androidi 9. Ja appi on se remote ctrl.
 

Sähköautoilija

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2019
Kertokaas Omppu-käyttäjälle onko tähän ongelmaan ratkaisua? Latasin applikaation ja paritus onnistui helposti. Homma futaa muuten mutta koska puhelin on nyt auton omassa wi-fi verkossa niin esim. Spotify ei puhelimessa toimi, puhelin kun yrittää saada kaiken datan tuosta auton langattomasta verkosta. Auto on -14 mallia.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Ostin Hollannista tuodun 2016 PHEVn jossa Remote Control. Eikö todellakaan ole olemassa sim-kortillista lisälaitetta saatavilla lämmittimen kaukokäynnistykseen mistä päin maapalloa tahansa? Edelliseen autoon hankittiin tuollainen webbikäyttöinen lisäke Eberiin ja oli aivan upea käyttää. Nyt jos tuo kaukokäynnistäminen on noin hankalaa niin hermo menee jo heti alkuunsa. Voisiko joku viritellä mulle vaikka sms-viestillä toimivan korvikkeen. Korvausta vastaan tietty.
Tulossa sellainen ruotsista kyllä.

http://www.runesdata.se/butik/bilelektronik/mitsing-link/

vielä ei siis toimituksessa tuo edes.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Moi, saitko tilattua tuon Suomeen? Katselin että toimitusmaata ei saa vaihdettua..
En tilannut vielä. Tuon hemmon kanssa olen jutellut ja international toimitukset onnistuvat myös. Mutta odottelen että saa osat nyt ensin..se siis tilaa osia vasta kasan ja rakentaa sitten nuo ja lähettää.
 

jonzazilla

New Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2019
En tilannut vielä. Tuon hemmon kanssa olen jutellut ja international toimitukset onnistuvat myös. Mutta odottelen että saa osat nyt ensin..se siis tilaa osia vasta kasan ja rakentaa sitten nuo ja lähettää.
Okei.. jos joku aikoo tilata isomman kasan niin voin osallistua.
 

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Jos saatte tietää, että kyseistä härpäkettä pääsee tilaamaan, laittakaapa tänne heräte. Olen ainakin itse aikeissa tilata tuon kunhan saavat toimitukseen.
 

TeHo

New Member
Liittynyt
16 Toukokuu 2020
Hei kaikille :)
Tuli ostettua rantaruottalaisen Peheva my19. Ongelmia oli remote controllin kanssa kun tuli puhelimeen vain valkoinen ruutu, niin kuin yllä oli jollain muullakin tullut. Puhelimena Honor8 Android. Ongelma ratkeis kun jaksoin taistella. Elikkä remoten appi pois puhelimesta. Sitten puhelimen asetuksista Wifi-puolelle ja lisää uusi wifi manuaalisesti. Syötetään ssid, tästä huolimatta ei löytänyt. Seuraavaksi siis ilmeisesti pitää olla sijaintitiedot sallittu ja lentokonetila päällä ja HUOM viivettä on eli kannattaa heilua puhelimen kanssa auton sisällä. Lisäksi ovet olivat lukossa ja oranssi valmius päällä. Hetken päästä kysyi salasanaa ja yhdisti tämä siis puhelimen asetuksien kautta "lisää uusi wifi".

Sitten remote appi uudestaan asennukseen. Silti kohdassa 5 kun puhelin hakee wifiä, niin ruutu on valkoinen eli ei löydä mitään wifiä vaikka on yhdistettynä jo autoon sieltä puhelimen asetuksista, mutta ilmeisesti appi on niin tyhmä ettei sitä silti löydä. No sitten puhelimesta lentokonetila pois päältä ja odottelua niin valkoiseen remoteappi-ruutuun alkoi ilmestyä wifiverkkoja mitä täällä on kotona käytössä. Tadaa, hetken päästä pamahti tuohon ruutuun tuo mitsun verkko ja kysyi salasanaa. Tämän jälkeen yhdisti sitten niin että appi lähti toimimaan.
Summa summarum eli antakaa aikaa hakea wifiverkkoja ja sallikaa kaikki sijainnit yms. niin kyllä se siitä löytyy, syytä en tiedä miksi ottaa niin kauan softalla löytää auton wifi mutta kaikkiaan varmaan tunnin istuin autossa ennen kuin sain pelaan.
 

Pedu

New Member
Liittynyt
15 Elokuu 2020
Hei,
Olen ostamassa Itävallasta Outlander PHEV autoa ja tuomassa sitä jossain vaiheessa Suomeen. Noissa yksilöissä ei ole vakiona Remote Controllia, onko tuollaisen asentaminen jälkikäteen mahdollista/järkevää tai onko tuota ajastettua lämmitystä mahdollisuus saada mitenkään toimimaan ilman remote toiminnallisuutta? Auton menuista tätä toimintoa ei ainakaan löytynyt. Varustelistalla lukee "Additional electrical heating for the interior" eli lämmitin ilmeisesti löytyy. Kiitoksia etukäteen mahdollisesta avusta.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Hei,
Olen ostamassa Itävallasta Outlander PHEV autoa ja tuomassa sitä jossain vaiheessa Suomeen. Noissa yksilöissä ei ole vakiona Remote Controllia, onko tuollaisen asentaminen jälkikäteen mahdollista/järkevää tai onko tuota ajastettua lämmitystä mahdollisuus saada mitenkään toimimaan ilman remote toiminnallisuutta? Auton menuista tätä toimintoa ei ainakaan löytynyt. Varustelistalla lukee "Additional electrical heating for the interior" eli lämmitin ilmeisesti löytyy. Kiitoksia etukäteen mahdollisesta avusta.

Katso auton pohjan alle apparin puolelle takapenkin kohdalle, siellä jos kulkee pari putkea niin on lämmitin. Muutoin ei taida olla.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Jälkikäteen sellasta ei oo järkeä asentaa vaan tulee huomattavasti halvemmaksi laittaa Webasto.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Katso auton pohjan alle apparin puolelle takapenkin kohdalle, siellä jos kulkee pari putkea niin on lämmitin. Muutoin ei taida olla.
Onko joku nähnyt auton jossa sitä lämmitintä ei olisi? Tuntuisi oudolta että lataushybrissä ei olisi lämmityslaitetta sähköllä ajaessa ollenkaan?
 

Pedu

New Member
Liittynyt
15 Elokuu 2020
Näyttäisi siltä että lisälämmitin löytyy mutta autosta puuttuu vain tuo remote/ajastus mahdollisuus. Esilämmitys sähköllä luulisi kuitenkin onnistuvan silloin kun auto on vielä töpselissä niin että kylmällä kelillä voi lähteä täydellä akulla liikenteeseen eikä kuluttaa polttoainetta?
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Näyttäisi siltä että lisälämmitin löytyy mutta autosta puuttuu vain tuo remote/ajastus mahdollisuus. Esilämmitys sähköllä luulisi kuitenkin onnistuvan silloin kun auto on vielä töpselissä niin että kylmällä kelillä voi lähteä täydellä akulla liikenteeseen eikä kuluttaa polttoainetta?

Ei kyllä pitkälle auta esilämmitykset tämän kanssa, jos tarpeeksi viilenee niin moottori hörähtää käyntiin jossain vaiheessa. Ainoa ratkaisu taitaa olla tuo Zuikkiksen pehvanlämmitin joka oikeasti toimii.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Näyttäisi siltä että lisälämmitin löytyy mutta autosta puuttuu vain tuo remote/ajastus mahdollisuus. Esilämmitys sähköllä luulisi kuitenkin onnistuvan silloin kun auto on vielä töpselissä niin että kylmällä kelillä voi lähteä täydellä akulla liikenteeseen eikä kuluttaa polttoainetta?
Kokeilin tänään, ei onnistu. Jos laittaa lämmityksen päälle, niin sammuu heti jos laittaa johdon kiinni, jos taas yrittää laittaa ollen jo johdossa, ei lähde lämmitysvastus päälle. Kiertovesipumppu kyllä surraa ja kierrättää.
 
Ylös Bottom