Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Osa meistä on julkisten latauspisteiden varassa. Tapahtui viime jaksossa: Virta ja Plugit toimivat edelleen ihan hyvin. K-lataus tuli järkiinsä ja peruslataus muuttui kWh-perusteiseksi. Ostareiden ja markettien ilmaisia paikkoja muutetaan maksullisiksi. Usein tulee myös lisää pisteitä...
Onko kukaan onnistunut lataamaan Outlanderia LIDLin hitaalla laturilla?
Lidlin latauspisteissä on siis yleensä pikalaturi (CHAdeMO/CCS) ja tavallinen laturi johdolla (ei siis pelkkää pistoketta). Joskus sain siihen letkuun oman kaapelin kiinni väljästi mutta mitään ei tapahtunut. Aika usein on...
Viime aikoina on ärsyttänyt se, että kWh-kiinteän latauksen appsit toimivat huonosti.
Saattaa olla Androidin ominaisuus, että sovellukseen pitää kirjautua tosi usein uudestaan joka käyttökerralla.
Aika kätevää alkaa penkomaan salasanoja kun pitäisi saada heti sähköä autoon. K-latauksessa tuo...
Nopealla päässälaskulla karkeilla muuttujilla (6l E95/100km a' 1.5€/l versus 20kWh/100km) laskin kerran, että 45c/kWh on break even.
K-lataus hitaalla (AC) oli yhden kerran 37.5c/kWh melkein tyhjään akkuun.
Eli vähänkään täydellä akulla K-kaupassa ei ole järkeä AC-ladata. DC-lataus on...
Oman PHEV:ni akku on selvästi muiden vastauksia huonommassa kunnossa (76,1). Sähköllä on tullut paljon ajettua - (40520 + 744 = 41264Ah) mutta kesällä (heinä-elokuussa) Watchdogin lukemissa tapahtui kuuden prosenttiyksikön tiputus kuukaudessa.
Katselin kalenterista eikä tuolloin ollut paljon...
Samaa settiä täältäkin. Minusta tulee tyytyväinen Fortumin ja K-latauksen asiakas heti seuraavan autoni jälkeen eli 10 vuoden päästä kun täyssähköauto imee 50 kW. Siihen asti jää käyttämättä. Minuuttitaksaa ei saa kustannustehokkaaksi Outlander PHEV:llä mitenkään. Lataus saa olla maksullista...
Laturin mittarilla meni 10.21 kWh viime viikolla 2015 PHEV:iin yön yli 6 A:lla. Edeltävästi oli motarilla ajettu akku aivan tyhjäksi.
Nämä molemmat ylittävät jo laskennallisen reservin (12 kWh x 0.7 = 8.4 kWh) eli mihin mahtaa mennä ylimäärä - lämmöksi? Vai onko akku hädissään purkanut tuosta...
Tuo ruotsalaisen kaupan laturi vaikuttaa ihan hyvältä mutta ei ole kokemuksia.
Itse tilasin viime vuoden lopussa Tsekistä tämän EVE LINE II-laturin reilulla 400 eurolla johtorikkoutuneen Yazakin tilalle. Vähän pohdin alkuun Itä-Blokista (ok, EU:sta) tilaamista mutta samaa tuotetta myytiin...
Akkufysiikan takia latausteho laskee muutenkin eksponentiaalisesti loppua kohden. Eli tyhjä akku (tai PHEV:ssä 30%) ottaa sähköä parhaiten ja 99% ladattu sitten erityisen huonosti. Mutta tämä olikin varmaan jo tiedossa.
Ei ole tullut kokeiltua tuollaista pakkosyöttöä mutta tuskin se...
Juu. Sähköautoilun mukavuus korreloi aika hyvin ulkoilman lämpötilan kanssa. Talvea kohti mentäessä akkuhaasteet ja ranget tuskastuttavat. Lohtua tulee siitä, että sähkön riittäessä (ph)ev on talviautona mainio.
Kevättä kohden ilme kirkastuu. Ranget paranevat ja aurinko hellii - "tällaista...
Ja range lasketaan aina edeltävän ajotyylin perusteella. Minulla oli viime viikolta yksi päivä matka-ajoa moottoritiellä ja toinen päivä hiljaista taajamaköröttelyä.
Seuraavan aamun täydet ranget olivat (muistaakseni about) 31km ja 37km.
Piti hetken pähkäillä tuota..eli Webasto siis huonontaisi EV-rangea?
Mutta enemmän tilanteesta kertoisi matkan bensankulutus Webasto/ei Webastoa. Eli lukemat x.xx l/km.
Minulla ei ole Webastoa mutta ymmärtäisin tuon logiikan näin: Webasto lämmittää auton ja myös akkuja => akkuja voidaan...
Olisiko noin 0.20-0.25 kWh per kilometri?
Riippuu luonnollisesti lämpötilasta, ajomaastosta ja -olosuhteista mutta noin keskimäärin.
Onko joku mitannut oikein hifistelemällä Outlander PHEV:n sähkön kulutusta per km? Tuo vaatisi 100% sähköllä ajon ja tarkan latausmäärän (löytyy ainakin omasta...