Jäsenen Freju uusimmat tuotokset

  1. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Pistokehybridin vastaus: "Piirilevyjen komponenttiviat johtuvat usein siitä että jonkun komponentin laatu on ollut huono." Onneksi en mennyt halvimman kautta ja vaihdattanut pelkkää akkumoduulia. Nyt tämä show maksoi minulle paljon työtä ja mielipahaa sekä rahaa n. 5000,- + 2,5 kk ilman autoa...
  2. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Pistokehybridi ilmoitti eilen illalla, että olivat vaihtaneet akun ja kaikki pelaa. Olivat myös sitä mieltä, ettei pohjaan kohdistunut isku ole vioittanut akkumoduulia. Vaihdon yhteydessä havaitsivat, että ilmastoinnin/lämmittimen kylmäneste oli vähissä (hoitaa myös akuston...
  3. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Jospa olisikin mennyt öljypohja, olisi vaurio näkyvä ja kasko korvaisi. Nyt akuston pohjassa (joka on muovia tai muuta joustavaa komposiittia) on lieviä jälkiä, mutta ei reikää tms. joka viittaisi iskusta kennoihin asti. Pohjalevyn ja kennojen välissä on kuulemma n. 3 cm vapaata tilaa...
  4. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Tärkeä huomio, kiitos vihjeestä! Minua ei yhtään lohduta, että Mitsu olisi voinut myöntää täyden akkutakuun! Kyllä se, joka takuun myöntää on vahvoilla verrattuna niihin, jotka olisivat voineet myöntää. On ihan omaa tyhmyyttä, että ajaa autolla, jonka takuu ei ole voimassa tai sitten se on...
  5. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Olen kyllä harkinnut myös Suzukeja -lähinnä Vitaraa. Jimny on näillä nurkilla suosittu auto etenkin hirviporukoissa, mutta se voi olla vaimolle liian kova pala nieltäväksi. Painavin epäkohta Suzukeissa on vain 3v takuuaika. Yleensäkin ajattelin ostaa 1-2 v vanhan käytetyn auton. Silloin auton...
  6. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Tuleva akku oli eilen Turussa. Pääsevät ensi viikolla vaihtamaan. Akun kapasiteetti ei ole tiedossa, mutta puretulla autolla oli 75tkm lasissa, omassa vajaa 100tkm. Olen pois työelämästä ja ajoa tulee enään alle 15 tkm/v, joten hybridikokeilu päättyi tähän. Tarvitsen pienen 4-veto auton...
  7. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Päädyin Pitokehybridin tarjoamaan käytettyyn vaihtoakkuun (n. 4000,- ja 6 kk takuu). SE Mäkinen toimitti auton 150,- hintaan Leivonmäelle. Auto odottaa parhaillaan Ruotsista tulevaa akkua. Dala´s EVRepairin tarjoama kennon vaihto olisi ollut paljon halvempi, mutta auton kuljetus olisi ollut...
  8. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Viime kesänä hankin jo traktorin eli traktorimönkijän, tosin vain omalla tontillani olevan jyrkän mäen auraukseen. Se toimii hienosti kun on ketjut alla. Itse mökkitiellä on oma tiehoitokuntansa ja kunnossapitäjänsä. Mennyt talvi oli aika poikkeuksellinen. Vuodenvaihteessa satoi paljon raskasta...
  9. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Tarkoitin vertailuna normi ha vs katumaasturi. Tosin XC70 verrattaessa mahan pohjaan raapimistilannetta tasoittaa hieman Outlanderin lyhyempi akseliväli (2.67m vs 2.81m).;)
  10. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    On väärin puhua akkutakuusta, sillä sitä ei ole. Outlander PHEV:ssa on 5 v takuu sisältäen akut. Sen jälkeen ei ole mitään akkutakuuta. On ainoastaan akkukapasiteettitakuu, joka ei korvaa mitään akun vikaantumisia. Vain jos akkukapasiteetti putoaa elle 70%, se korvaa uuden akun. Raja on niin...
  11. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    En tehnyt tapahtumasta vahinkoilmoitusta heti tapahtuneen jälkeen, vaan vasta kun akkuongelma ilmeni ja olin lukenut tältä foorumilta ulkoisen iskun aiheuttamasta vastaavasta akkuviasta. Sori jos ilmaukseni ei ollut riittävän tarkka.
  12. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Tuo "ast"in Dala´s EV Repair saattoi olla kullan arvoinen vinkki. Hänen pikainen hinta-arvionsa oli 500-1500,- riippuen mitä vaurioita on akussa. Kaveri voisi vaihtaa pelkän akkukennonkin, joka käytettynä maksaa alle 100,-. Hänellä ei ole Mitsulle tarkoitettua vikakoodien nollauslaitetta ja...
  13. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Moi Barath, En tehnyt vahinkoilmoitusta tai käyttänyt tarkastuksessa, koska molemmilta puolin alle kurkistamalla en löytänyt autosta muuta jälkeä kuin litistyneen pakoputken pään ja auto pelasi moitteetta. Mulla on 500,- omavastuu ja pakoputken pään oikaisemisesta se olisi ollut turjan paljon (+...
  14. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Ohessa Mitsun Newsletter vuodelta 2017 koskien takuuta.
  15. F

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Kyllähän noita käytettyjä akkupaketteja ja moduuleja on netti väärällään, mutta a) millä varmistat että ne ovat todella kunnossa ja b) mistä löytyy osaava tekijä. Odottelen vielä Pistokehybridin kavereiden tarjousta. Lupasivat sen perjantaille. TM:n artikkelin mukaan EV-autojen akkuja ei ole...
Takaisin
Ylös Bottom