Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Ei paljon näytä olevan suojausta ja ainakin tuo vaimon jo hetken Suomessa ollut -14 mallinen alkaneen ruostua, muualtakin kuin apurungosta. Suunnitelmissa olisi tehdä asialle jotain kesällä kun sitä olisi kuitenkin monta vuotta tarkoitus pitää.
Overboost on tuollaisessa VAG pumppusuutinkoneessa 99% todennäköisyydellä jumittava VNT eli turbovika
Virallinen korjausmetodi on uusi turbo, epävirallisia vaihtelevan laatuisia "tehdas"korjattuja riittää, voi toimiakin jos hyvin käy.
Jos työkalut pysyy tarpeeksi hyvin käsissä niin voi sen...
Myyty/rikki/tms ainakin seuraavat:
kytkin ja vauhtipyörä
penkit
kaasuläppä
suuttimet
Täältä voi lukaista tarinaa:
https://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/hazan-grandis-palapeli-dnf-myyd%C3%A4%C3%A4n-osina.56340/
Ohhoh, melkein kolme vuotta edellisestä.
Foorumi ei ole unohtunut vaan mitään edistystä ei ole tapahtunut muiden laitteiden viedessä kaiken huomion ja pitkästä seisomisesta johtuen mm. penkeissä oli jo hometta. Puretaan siis ja yritetään vähentää persnettoa myymällä osina.
Joskus vaan täytyy...
Ei nyt ihan niinkään, ilmastointi on nimenomaan niitä joka kannattaa "korjata" ennenkuin se on rikki..
Phev ongelmat on vähän sellaisia että se kantapään kautta opettelu on alussa, riski on tottakai pienimmillään kun vie valtuutettuun, sähköautoihin keskittyneeseen huoltoon tai muuten vaan...
Eipä viitsi arvata mikä on oikea aine kun ei ole täysin varmaa tietoa. Mutta tulihan nekin tuolta.
Kylmäaineita on toki muitakin, R134a menee yli 90% ja se on ollut käytössä jo 90-luvulla siksi on ongelmia sitten kun se ei olekaan oikea aine kun uunoimmat luulee se käy kaikkiin kun on niin...
Sähkö tai hybridiauton (ihan sama onko phev vai toyotan itselataava-kusetus) ilmastointihuolto on tällä hetkellä riskialtista hommaa kun valitettavasti ilmastointihuoltoja tekevät monesti sellaiset henkilöt joilla ei ole kaikkea tarvittavaa tietotaitoa. Sitten käy niin että one size fits all ja...
Kyllä ihan selväkin säästö on mahdollista, mutta kovasti riippuu kuoletusajasta, konversion kustannuksista jne.
Paras kohde on turbokone jonka sytytysennakot saadaan myös muutettua ja sehän ei taida onnistua millään eflexfuel tyylisillä piggyback-purkeilla.
Omat kulutuslisäykset on olleet...
Juuri noin, 2007 uudemmat menee edelleen vaikean kautta muutoskatsastus. Ei ole ollut tarvetta kokeilla, mutta saman mallin tehdastekoista flexifuelia vastaavaksi muutetun uudemmankin voisi saada menemään kevyellä menettelyllä.
Hybridissä nimenomaan öljynvaihtoväli pitäisi varsinkin talvella...
Se eu lapun ilmoitettu db lukema on ohiajomelu, eli asia joka tuskin kiinnostaa ketään renkaiden ostajaa. Auton sisälle tuleva rengasmelu on ihan eri asia. Kahta rengasta verratessa voi tilanne kääntyä melun suhteen päälaelleen jos testiauto vaihdetaan erilaiseen..
Euro 3 tuli pakolliseksi -01 eli silloin on myös se obd-testi katsastuksessa. -06 lienee jo euro 4, mutta ei sillä ole nyt merkitystä.
Katalysaattorin valvonta toteutetaan taaemmalla lambda-anturilla, en osaa sanoa miten se just tällaisessa tarkalleen toimii, mutta yleisellä tasolla homma menee...
P0431 saattaa tulla yleismallisella katilla vaikka kaikki toimii kuten kuuluu, joissain autoissa systeemi on niin "herkkä" että vähän hitaammin lämpeävä katti voi jo tehdä sen. Siksi ei kannattaisi laittaa yleismallisia jos on euro 3 tai uudempi
Kannentiivisteitä on kolmea paksuutta, se varmin tapa on laittaa paksuin vaihtoehto. Paksuus näkyy tiivisteen reunassa olevien reikien lukumäärästä. 03G 103 383 A taitaa olla se keskimmäinen koko. Tuota MN980079 en näkisi kyllä tarpeelliseksi uusia, mutta vag osanumero lienee N 10610902