Jäsenen Larppa uusimmat tuotokset

  1. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    No siellä.. Ei taida tänä iltana korjaantua..
  2. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Tämä voi selittää vaeltelun. Pitää käydä tarkistuttamassa. Sitten löytyi syyllinen jäykkään ohjaukseen (testailin niin tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla jäykkä ja vähän kaasua antamalla keventyy). Eli tuo mihin ohjaustanko kiinnittyy, sen alapuolella oleva pultinkanta päästää tehostinöljyä...
  3. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Vähän hakuammuntaa, liittyykö mikään mihinkään: Nelipyöräsuuntaus alatukivarsien vaihdon jälkeen tehty ja kaikki ok. Nyt kun tuli vesikelit pakkasilla ekan kerran ja kaikki tienpinnat jäässä, alkoi yli 80 nopeuksissa tulemaan jännät paikat kun tuntuu auto aika paljon luistelevan/heittelevän...
  4. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Ihan raiteilla mentiin tänään aamulla kohti nelipyöräsuuntausta, vaikka ratti vähän vinossa olikin. Ei yhtään tarvinnut tehdä aiemmin normaalia pientä ohjausliikettä ja urissakaan ei vedellyt mihinkään päin. Ei tuo vatkaus siis johtunutkaan läskeistä renkaista, kuten alkuun oletin. Harmi kun on...
  5. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Yllättävän helppo rasti alatukivarsien vaihto. Yks säätöpuslan pultti jumissa, puukkosahalla katki. Vakaaja, raidetangot, iskarin alapäät ja vetarit navasta irti (ei tartte ees kokonaan vaan "huulille") ja ylätukivarret löysälle. Alapallo ja alatukivarren pultit irti. Vanhat osat irti ja uudet...
  6. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Lisää rahaa varaosiin. Vajaa viikko sitten ilmeni taas vikaa, että veto uupuu ihan kuin turbo olisi kokonaan tai osittain poissa pelistä. Ei mitään vikavaloja/koodeja. Yleensä alkuun toimi normaalisti, mutta nopean kiihdytyksen jälkeen huomasi kuinka veto loppui ja mentiin kuin pienessä limb...
  7. L

    Gen 4 Pajero 3.2 di-d -07 autom. ja nelivedon häiriö

    Joo, tais liittyä siihen jos ite virittää yhdellä vastuksella tuon EGRn pois pelistä niin sinne jää silti gen4-mallissa vissiin toinen piuha joka kanssa antaa EGRlle jotain ohjausta. Tolla valmiilla palikalla saa kaikki hoidettua niin, että auton aivot ei näe tarvetta avata EGRää ikinä = ei...
  8. L

    Gen 4 Pajero 3.2 di-d -07 autom. ja nelivedon häiriö

    Mulla on johtosarjassa (siinä mikä tulee ilmanputsarin lähtöön) mötikkä jossa vastus/vastukset jossain välissä huijaamassa niin että EGR pysyy kiinni. Tuon lisäksi myöhemmin EGR ohjelmoitu pois käytöstä moottorin piristyksen yhteydessä. EGR nyt myös poistettu fyysisesti käytöstä, eli sen...
  9. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Samalla kun talvirenkaita vaihtelin tuli huomattua liikettä etualatukivarren pallovelessä, eikä alatukivarsien säätöpuslatkaan enää kovin jämäkiltä tuntuneet. Pitkään on myös jarruttaessa tuntunut tärinää ratissa jota alkuun luulin kieroksi jarrulevyksi, mutta varmaan pallonivel/puslat antaa...
  10. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Jos nelivedon jakolootan merkkivalo alkaa vilkkua ja renkaan valot sammuu, kun valitsee esimerkiksi 4HLc:n, mutta 2H ja 4H toimii normaalisti, vikaa voi etsiä vaikkapa jakolootan luokse tulevasta johtosarjasta:
  11. L

    Gen 4 Pajero 3.2 di-d -07 autom. ja nelivedon häiriö

    Nelivedon merkkivaloissa ei siis vilku se keskellä oleva oranssi valo missään tilanteessa? Se yleensä merkkaa ongelmaa jos samalla ne pyörien vihreät valot ei pala. En tiedä onko vielä ongelma gen4 pajeroissa, mutta ainakin vanhemmissa on polttoaineen tankkausputki/huohotusputki täyttöluukun ja...
  12. L

    Gen 4 Pajero 3.2 di-d -07 autom. ja nelivedon häiriö

    Mitäs valoja vilkkui kojetaulussa siinä missä vihreät ledit renkaille ja oranssi jakolootalle? Tuo voi johtua monestakin asiasta (itsellä oli uutena erään anturin piuha katki joka veti lopulta nelivedon vikatilaan ja nyt yks samoista antureista rikki estäen 4HLc ja 4LLc käyttämisen). En nyt...
  13. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Pientä tuuninkia harrastettu kuten tuossa pari viestiä taakse päin uhkailinkin, kun irrotin EGR:n jäähdytysmötikän sekä turhat pakokaasuputket EGR-venttiilin ja pakosarjan väliltä. Tulipahan tilaa pakosarjan päälle, pitää ehkä maalata ainakin pakosarjaan laitettu tulppaus vaikka mustaksi ettei...
  14. L

    Pajero 3,2did -01 165hv map sensori, pumppu tai joku muu, mikä?

    Putsailitko myös imusarjan nipan mihin letku tökätään?
  15. L

    Pajero gen 4 perän puslat

    Hyvää raporttia. Itselläkin homman puutteessa ollut mielessä nuo peräpuslien vaihdot, näköjään vaatii enemmän suunnittelua/valmistautumista jos samalla tulee muutakin remppaa eteen ja miksei niitä tekisi pois alta samalla kun paikat levällään vaikkei tarvetta juuri sillä hetkellä olisikaan..
Ylös Bottom