Jäsenen Larppa uusimmat tuotokset

  1. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Saipahan sykkeen nostatusta, kun töistä lähdin ajelemaan eikä ahtopainemittari värähtänytkään ja auto oli ihan mopo. No hetken päästä tulikin moottorikuvake mittaritauluun ja koodi P0299 - ahtopaine alhainen. Kotiin nilkutus ja tsekkailin alipaineletkut, ahtopaineletkut ja ahtimen tangon...
  2. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Joskus viime syssynä napsahti ilmastoinnin hihnan kiristimen pultti poikki. Tilasin uuden kiristi rullan jossa pultti mukana, mutta vaihto ei ollutkaan ihan helppo homma. Oikein tehtynä pitäisi koko kompuran kiinnike ottaa irti jotta pultin saa vaihdettua. Tähän asti sitten ajeltu ilman...
  3. L

    Tt-thermo Gen 4 Pajeroon

    Mulla oli tt-thermo alkuun tuolla pohjassa putkihässäkässä, hyvin se siinä pelitti mutta vehkeen virtajohto päästi vedet sisäänsä eli on vähän suojaton paikka tuolle. Ostin uuden lämppärin ja asensin sen EGR-jäähdimen tilalle, suojaisampi paikka ja tuntuu pelittävän hyvin. Tietty ei onnistu jos...
  4. L

    Pajero 2007 3.2 DI-D DPF valo vilkkuu

    Regeneroinnin alussa/aikana alkaa kulutusmittari "pomppimaan" isoille lukemille, mulla myös tekee sellaista nykimistä jos sattuu olemaan vakkari päällä. Tuossa vaiheessa kannattaa lyödä manuaalivaihde silmään ja pitää kierrokset yli 2000 rpm sen ~20 minuuttia mitä regenerointi kestääkään niin...
  5. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Päivittelyjä, ainakin itselle muistijälkiä; Raidetanko tuli vaihdettua uuteen viime vuonna, kun ohjausakselin juuri alkoi taas vuotamaan. Päivän homma kun sai vanhan pois ja uuden tilalle, tehostimen putket irtosi kun lämmitteli ja harjaili ruosteita pois. Jos olisi rikki mennyt, olisi ollut...
  6. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Ei ole tällä ollut lämpöongelmia plussakeleilläkään kun niitä tuossa pari päivää oli välissä. Tämähän peittää vain noin puolet syylärin pinta-alasta, joten hyvin jää vielä jäähdytyskapasiteettia käyttöön. -25C pakkasilla alkoi lämpömittari ennen tuota laskea aina taajamanopeuksissa, +80 km/h...
  7. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Tuli Puuilosta hommattua "maskisuoja" eli kynnysmatto syylärin eteen, joka sujahti muokkaamatta syylärin ja ilmastoinnin lauhduttimen väliin. Meni pohjaan asti ja muutama sentti jäi näkyviin josta se on helppo nykäistä pois. Oikeaa maskisuojaa ei voinut laittaa, kun välijäähy maskin takana ja...
  8. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Tulipahan taas painittua Naperon kanssa; tällä kertaa ihmettelin kun etuvanne oli ~60 C asteinen ajon jälkeen ja tuoksui hieman kärynneeltä siinä ympärillä. No pari mäntäähän siellä oli satulassa jumissa, toisella puolella vain yksi mäntä. Takanakin pari liukua jumissa, ne jotka eivät ole...
  9. L

    Outlander 2.2 TD 2010-2012 urea(?) säiliön suojapanssari

    Uppista, eikö kukaan ole huolissaan lisäainesäiliöstään auton pohjassa? :)
  10. L

    Outlander 2.2 TD 2010-2012 urea(?) säiliön suojapanssari

    Myydään saastelaitteen säiliön suojaukseen soveltuva pohjapanssari Outlander 2.2 TD 2010-2012 autoon. Myin auton ennen kuin ehdin tuon asentaa, edelleen suojamuoveissaan. Parin millin teräslevyä mustaksi maalattuna. Kiinnitysosat mukana. Kuvissa lisäinfoa, hinta vaikka 100€ + postit. Voin...
  11. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Jep, vasikoin asiasta jo aiemmin. Heti alko tehdä mieli uhkapelata, prklö...
  12. L

    Pajero 07 soittimen vaihto

    Pikku päivitys tähän, sain äänet kuuluviin kun kytkin soittimen johtosarjan AMP-piuhan tuohon vihreän liittimen yhteen johtimeen. En nyt enää hyvin muista, mutta taisi olla sisempi ulompi johto niistä kahdesta mitkä johtosarjan liittimessä oli. Piirikaaviossa joku käpy, kun tuo johdin on...
  13. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Ja muistaessa vielä yksi päivitys modauksesta. Eli viime vuoden puolella tuli asennettua Throttle controller, joka säätää kaasupolkimen vastetta. Ei lisää tehoja, mutta kaasuun vastaavuus ihan eri luokkaa kuin vakiona, nyt auto liikahtaa heti kun kaasupoljinta painaa ja auton luonne muuttuu...
  14. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Spacerit lähti irti, en tykännyt ajossa niistä. Tai toisaalta niiden kanssa kyyti oli vakaampaa varsinkin mutkissa, mutta sitten taas puskemista esiintyi enemmän ja jousitus ei jotenkin pelannut hyvin noiden kanssa. Varmaan kun vipuvartta tuli enemmän renkaan ollessa ulompana, jolloin geometria...
  15. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Modaukset jatkuu (ei pitäis yhtään enää seurata australian foorumeita, sieltä saa kaikkia inspiraatioita vähän liikaakin..). Eli tällä kertaa sain vihdoinkin asennettua myös ehkä vuosi sitten tilatun "huohotusöljysiepparin", englanniksi "catch can". ProVent200 mallia. Ideana pöntöllä, että se...
Takaisin
Ylös Bottom