Jäsenen lehtijousi uusimmat tuotokset

  1. L

    Pajero 1996 2.8 takapyörän laakerin vaihto.

    Taitaa tuossakin olla vastaava, kuin L300:ssa. Suosittelen hankkimaan laatulaakerit. Itse menin aikoinaan motonetin tms. tarvikelaakerit sinne laittamaan ja se jäi aivan liian väljäksi vaikka shimmit jätti välistä. Kesti ne kuitenkin satkun ajella. Toisella kertaa olikohan SKF tms. laakerit...
  2. L

    Pajero pakkasella

    Jostain syystä sitä kosteutta ei nyt enää ole vedenerottimessa näkynyt. Silloin, kun tuota diesel 100:sta vielä käytin traktorissa, niin ei tehnyt paskaakaan erottuneelle parafiinille. Silloin vasta älysin lukea purkin kyöjestä mitä se litku on ja tajusin tuotteen olevan turha. Varmaan ok...
  3. L

    Pajero pakkasella

    Parafiinille tuo aina ei mahda mitään. Kymmeniin vuosiin en ole diesel satasta käyttänyt, eikä veden kanssa ole ongelmia tullut missään koneessa. Tuota depresaattoria olen traktorin tankkiin hujauttanut syksyisin, niin ei tarvitse kesälöpöjä imeä pois ja hyvin on pakkasia kestänyt. Liekö...
  4. L

    Pajero pakkasella

    Eihän tuo estä, kuin veden jäätymisen. Depresatoria sinne kannattaa ennaltaehkäisevästi laittaa, niin ei hyydy ensikerralla.
  5. L

    Pajero pakkasella

    Eihän se parafiini sula enenkuin plussan puolella reilusti käy. Heitä pressu auton päälle ja joku lämmitin moottorin alle, niin saat sen kunnolla lämpimäksi. Tai sitten lämmitä ruiskupumppu ja suuttimet kuumailmapuhaltimella.
  6. L

    Mitsubishi pajero 91 2.5td käyntiongelma

    Voihan se olla suodattimessa jotain vikaa, jos ennen sitä ei mitään ollut. Saattanut vaikka suodatinmateriaalia tai liimaa irrota ja tukkii nyt pumpun päästä sihdin. Kannattaa nyt ottaa se suodatin irti ja avata onko se ok.
  7. L

    L200 jarrulevyn irroitus

    Ilmavasaralla on paras irrotella. Jostain syystä tuli itsellekin moinen ostettua vasta muutama vuosi sitten, kun näin jollain tuubavideolla, miten hyvin sillä ruostuneet osat irtoilee. On säästänyt monia työtunteja ja ärräpäitä. Suosittelen joka pajalle, eikä kannata sitä halvinta biltemaa...
  8. L

    Pajero 2.6 sylinterinkansi.

    Eiköhän nuokin repeämiset johtunut kannen halkeamisesta aiheutuneesta paineen noususta jäähdytysjärjestelmässä. Ei kannen halkeaminen mitenkään ennakkoon varoittele, kun peli on kerrasta selvä. Jokinhan se moottorissa, edellisissä korjauksissa tai kuskissa on vialla, jos noin usein halkeilee...
  9. L

    Pajero 2.6 sylinterinkansi.

    Yleensä näissä kansissa vika löytyy penkin ja ratin välistä. Kannattaa viimeiset kilometrit ajella pintakaasulla, että kerkeää lämmöt laskemaan ja vaikka varmuuden vuoksi minuutti tai pari käytellä joutokäyntiä ennen sammutusta.
  10. L

    Pajero öljypumppu -90 2.5td

    Laturin perässä oleva pumppuhan on alipainepumppu, joka saa voitelunsa suoraan öljypohjasta. Jos vuoto siltä suunnalta tulee, niin varmaan on se öljypohjaan menevä letku rikki. Siihen käy mikä tahansa öljyä kestävä letku, mitä kaikki kumiletkut ei ole. Biltemasta jonkun kumiletkun siihen heitin...
  11. L

    Hyundai H1 savuttaa tyhjäkäynnillä

    Eikös tuo common rail vehkeitä ole? Jos pumppu on lähiaikoina vaihdettu, niin onkohan ollut romikselta hankittu valmiiksi viallinen? Suuttimetkin voi olla jo vaihtokunnossa. Polttoaineen haju voisi viitata vuotaviin suuttimiin ennemmin, kuin pumppuun.
  12. L

    Mitsubishi L200 -09 "jurisee" nelivedolla 75-80 km/h nopeudessa

    L300:ssa perä piti jurinaa 80kmh nopeuksissa. Siinä syyllinen oli kardaanin puoleinen perän kartiolaakeri. kannattaa sen kireys tarkistaa. L300:ssa se mutteri oli kiinni ainoastaan ruuvilukitteella, joka pian remontin jälkeen pääsi löystymään, ja alkoi jurisemaan uudestaan, kun ei bilteman...
  13. L

    L200 vm 2012 ajettu 300tkm moottori öljyn määrä lisääntyy

    Ei ne nyt aina kaikkea kerro. Voihan se järjestelmä luulla, että homma toimii, vaikkei toimikaan. Vikakoodithan kannattaa paremmalla lukijalla katsoa, niin voi löytyä kaikenlaista. Halvat lukijat ei välttämättä kaikkea kerro.
  14. L

    L200 vm 2012 ajettu 300tkm moottori öljyn määrä lisääntyy

    Ei kyllä välttämättä kannata kovin pitkään seurailla, jos laimennetuilla öljyillä ajelee. Voi äkkiä olla kone vaihtokunnossa. Olethan käyttänyt siinä oikeanlaista öljyä, ettei se DPF ole väärien öljyjen takia tukkoon mennyt?
  15. L

    L200 vm 2012 ajettu 300tkm moottori öljyn määrä lisääntyy

    Ilmeisestihän siitä on DPF tukossa ja se pitäisi puhdistaa tai uusia. Jos se ei toimi, niin diesel menee öljyn sekaan.
Ylös Bottom