Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Taitaa tuossakin olla vastaava, kuin L300:ssa. Suosittelen hankkimaan laatulaakerit. Itse menin aikoinaan motonetin tms. tarvikelaakerit sinne laittamaan ja se jäi aivan liian väljäksi vaikka shimmit jätti välistä. Kesti ne kuitenkin satkun ajella. Toisella kertaa olikohan SKF tms. laakerit...
Jostain syystä sitä kosteutta ei nyt enää ole vedenerottimessa näkynyt. Silloin, kun tuota diesel 100:sta vielä käytin traktorissa, niin ei tehnyt paskaakaan erottuneelle parafiinille. Silloin vasta älysin lukea purkin kyöjestä mitä se litku on ja tajusin tuotteen olevan turha. Varmaan ok...
Parafiinille tuo aina ei mahda mitään. Kymmeniin vuosiin en ole diesel satasta käyttänyt, eikä veden kanssa ole ongelmia tullut missään koneessa. Tuota depresaattoria olen traktorin tankkiin hujauttanut syksyisin, niin ei tarvitse kesälöpöjä imeä pois ja hyvin on pakkasia kestänyt.
Liekö...
Eihän se parafiini sula enenkuin plussan puolella reilusti käy.
Heitä pressu auton päälle ja joku lämmitin moottorin alle, niin saat sen kunnolla lämpimäksi. Tai sitten lämmitä ruiskupumppu ja suuttimet kuumailmapuhaltimella.
Voihan se olla suodattimessa jotain vikaa, jos ennen sitä ei mitään ollut. Saattanut vaikka suodatinmateriaalia tai liimaa irrota ja tukkii nyt pumpun päästä sihdin. Kannattaa nyt ottaa se suodatin irti ja avata onko se ok.
Ilmavasaralla on paras irrotella. Jostain syystä tuli itsellekin moinen ostettua vasta muutama vuosi sitten, kun näin jollain tuubavideolla, miten hyvin sillä ruostuneet osat irtoilee. On säästänyt monia työtunteja ja ärräpäitä. Suosittelen joka pajalle, eikä kannata sitä halvinta biltemaa...
Eiköhän nuokin repeämiset johtunut kannen halkeamisesta aiheutuneesta paineen noususta jäähdytysjärjestelmässä. Ei kannen halkeaminen mitenkään ennakkoon varoittele, kun peli on kerrasta selvä. Jokinhan se moottorissa, edellisissä korjauksissa tai kuskissa on vialla, jos noin usein halkeilee...
Yleensä näissä kansissa vika löytyy penkin ja ratin välistä. Kannattaa viimeiset kilometrit ajella pintakaasulla, että kerkeää lämmöt laskemaan ja vaikka varmuuden vuoksi minuutti tai pari käytellä joutokäyntiä ennen sammutusta.
Laturin perässä oleva pumppuhan on alipainepumppu, joka saa voitelunsa suoraan öljypohjasta. Jos vuoto siltä suunnalta tulee, niin varmaan on se öljypohjaan menevä letku rikki. Siihen käy mikä tahansa öljyä kestävä letku, mitä kaikki kumiletkut ei ole. Biltemasta jonkun kumiletkun siihen heitin...
Eikös tuo common rail vehkeitä ole? Jos pumppu on lähiaikoina vaihdettu, niin onkohan ollut romikselta hankittu valmiiksi viallinen? Suuttimetkin voi olla jo vaihtokunnossa. Polttoaineen haju voisi viitata vuotaviin suuttimiin ennemmin, kuin pumppuun.
L300:ssa perä piti jurinaa 80kmh nopeuksissa. Siinä syyllinen oli kardaanin puoleinen perän kartiolaakeri. kannattaa sen kireys tarkistaa. L300:ssa se mutteri oli kiinni ainoastaan ruuvilukitteella, joka pian remontin jälkeen pääsi löystymään, ja alkoi jurisemaan uudestaan, kun ei bilteman...
Ei ne nyt aina kaikkea kerro. Voihan se järjestelmä luulla, että homma toimii, vaikkei toimikaan. Vikakoodithan kannattaa paremmalla lukijalla katsoa, niin voi löytyä kaikenlaista. Halvat lukijat ei välttämättä kaikkea kerro.
Ei kyllä välttämättä kannata kovin pitkään seurailla, jos laimennetuilla öljyillä ajelee. Voi äkkiä olla kone vaihtokunnossa.
Olethan käyttänyt siinä oikeanlaista öljyä, ettei se DPF ole väärien öljyjen takia tukkoon mennyt?