Jäsenen PajeGls uusimmat tuotokset

  1. P

    Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

    Ei Suomi-versiossakaan akun lämmitystä ollut kuin kahdessa parhaassa varustetasossa (Instyle ja Instyle Sport) ja tämä siis mallivuodesta 2019 eteenpäin. Jos autossa nuo ilmastoinnin ajastukset näkyvät, siinä pitäisi silloin olla matkustamon lämmitys. Ovathan ovet olleet lukittuna aloitushetkellä?
  2. P

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    Mikä muuten katsotaan BMU-resetiksi? Itse en koskaan omiin moista tarkoituksella tehnyt. Autojen asennustoimien vuoksi kyllä tuli irroitettua kaapeli 12V -akusta ja pidettyä pois muutaman tunnin. Riittiköhän tuokin resetoimaan BMU:n?
  3. P

    Uusi PHEV

    Vähän lisää tulevasta: https://topcarnews.net/2022-mitsubishi-outlander-phev-claimed-84km-ev-range-circa-50000-base-price-s66687.html Uudessa Seelannissa ja Australiassa käytetyssä mittaustavassa sähkörange oli 84 km, tosin artikkelissa mainittiin että WLTP jäänee lyhyemmäksi. Positiviista...
  4. P

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    Silloin joskus tuo uudistettu oli mielestäni tuntumaltaan ihan eri auto. Hiljaisempi, parempi ajettavuus ja tehokkaammat sähkömoottorit. Itse ostaisin uudemman. Täysledit taisi ajovaloiksi myös tulla, pitkillä pärjäsi jo ilman lisävalotankoa. Saattaa olla kyllä että tämä oli myös varustetasosta...
  5. P

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    Ainakin on syytä selvittää ennen ostoa, että takuu on varmasti voimassa, ettei auton historiassa ole jotain sellaista millä takuusta keplotellaan ulos. Esim. auton huoltamattomuus, kolhut akkukotelossa jne...
  6. P

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    Tuo arvohan ei sitten käytetyssä laske tuohon malliin, eli 2018 2019, ehkä myös 2020 vähän ajettuna lienee järkiostos. Takuutakin noissa on vielä usein reilusti.
  7. P

    Outlander phev ostoa harkitsevat

    Aikanaan, vuonna 2015 itselläni oli neljä autoa viivalla kun hankin vähän käytettyä. Autot olivat silloin uusimmat korimallit Mersun E-sarjan farkku, BMW X3, Lexus RX ja Outlander PHEV. Kaikki nelivetoisina ja saksalaiset dieseleitä, japsit bensa-hybridejä. Voiton näistä vei Outlander. Uusi...
  8. P

    Automaattinen peilienkääntö

    Muistaakseni uudessakin oli auton asetuksissa. Vihoviimeinen ominaisuushan tuo on talvessa.
  9. P

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Tuolla asiasta vähän enemmän kuin muistikuvani. https://www.facebook.com/groups/outlanderphevuk/posts/1347702388755123/
  10. P

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Käsittääkseni tuohon 2018 markkinoille tulleeseen (MY2019) on jokin päivityskin, jolla akun terveyden arviointi menee oikeammin. Itse en jaksanut/ehtinyt päivitystä pyytämään, kuin myin auton ennen sitä. Dbcam on tietty vakiokauraa noiden vanhempien kanssa.
  11. P

    Latausasema

    Tuo CP-pinni (Control pilot) kuuluu olla lyhempi kuin muiden. Se kertoo, että liitin on kunnolla kiinni ja sähkö saa virrata. Tämän vuoksi se kytkeytyy viimeisenä.
  12. P

    Uusi PHEV

    No nyt on aika komeaa. Sähkörange n. 87 km. Saas nähdä saadaanko tämä Eurooppaan/Suomeen. Noista ei sähköistetyistähän täällä ei mitään kuulunut, vaikka niitä on jo hyvän aikaa muualta saanut. https://www.motor1.com/news/543742/2023-mitsubishi-outlander-phev-debut/
  13. P

    Latausasema

    Type2:sta on sekä yksi-, että kolmevaiheisena. Riippuu niistä piikkien ja piuhan johtojen määrästä. Sitten on vielä variaatioita 16/32A suhteen. Esim. nykyisessä autossani on 1x32A ja siinä on turha käyttää raskaampaa kolmevaihepiuhaa. Hyvästä asiointilaturista tuolla saa 7 kWh ja kotona 3,4 kWh...
  14. P

    Latausasema

    No, Mitsu ottaa 16A yhdessä vaiheessa, eikä ihan kaikkea siitä. Oisko ollut 3,4 kWh. Eli vähän vajaa/yli kolme tuntia riippuen PHEV:n versiosta.
  15. P

    PHEV Jälkiasennuskoukut

    Ainakin RAV4 -plugariin Westfalian koukun asennus oli heillä moitteeton. Brinkin koukun ja merkkikohtaisen sähkösarjan asensin itse tokaan Mitsuuni ja toimiva sekin oli. Ensimmäiseen Outlander PHEV:Iin asennuksen teki Delta ja se oli asennustyön laadultaan näistä kolmesta heikoin esitys.
Takaisin
Ylös Bottom