Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Ei Suomi-versiossakaan akun lämmitystä ollut kuin kahdessa parhaassa varustetasossa (Instyle ja Instyle Sport) ja tämä siis mallivuodesta 2019 eteenpäin.
Jos autossa nuo ilmastoinnin ajastukset näkyvät, siinä pitäisi silloin olla matkustamon lämmitys. Ovathan ovet olleet lukittuna aloitushetkellä?
Mikä muuten katsotaan BMU-resetiksi? Itse en koskaan omiin moista tarkoituksella tehnyt. Autojen asennustoimien vuoksi kyllä tuli irroitettua kaapeli 12V -akusta ja pidettyä pois muutaman tunnin. Riittiköhän tuokin resetoimaan BMU:n?
Vähän lisää tulevasta:
https://topcarnews.net/2022-mitsubishi-outlander-phev-claimed-84km-ev-range-circa-50000-base-price-s66687.html
Uudessa Seelannissa ja Australiassa käytetyssä mittaustavassa sähkörange oli 84 km, tosin artikkelissa mainittiin että WLTP jäänee lyhyemmäksi.
Positiviista...
Silloin joskus tuo uudistettu oli mielestäni tuntumaltaan ihan eri auto. Hiljaisempi, parempi ajettavuus ja tehokkaammat sähkömoottorit. Itse ostaisin uudemman. Täysledit taisi ajovaloiksi myös tulla, pitkillä pärjäsi jo ilman lisävalotankoa. Saattaa olla kyllä että tämä oli myös varustetasosta...
Ainakin on syytä selvittää ennen ostoa, että takuu on varmasti voimassa, ettei auton historiassa ole jotain sellaista millä takuusta keplotellaan ulos. Esim. auton huoltamattomuus, kolhut akkukotelossa jne...
Tuo arvohan ei sitten käytetyssä laske tuohon malliin, eli 2018 2019, ehkä myös 2020 vähän ajettuna lienee järkiostos. Takuutakin noissa on vielä usein reilusti.
Aikanaan, vuonna 2015 itselläni oli neljä autoa viivalla kun hankin vähän käytettyä. Autot olivat silloin uusimmat korimallit Mersun E-sarjan farkku, BMW X3, Lexus RX ja Outlander PHEV. Kaikki nelivetoisina ja saksalaiset dieseleitä, japsit bensa-hybridejä. Voiton näistä vei Outlander. Uusi...
Käsittääkseni tuohon 2018 markkinoille tulleeseen (MY2019) on jokin päivityskin, jolla akun terveyden arviointi menee oikeammin. Itse en jaksanut/ehtinyt päivitystä pyytämään, kuin myin auton ennen sitä.
Dbcam on tietty vakiokauraa noiden vanhempien kanssa.
Tuo CP-pinni (Control pilot) kuuluu olla lyhempi kuin muiden. Se kertoo, että liitin on kunnolla kiinni ja sähkö saa virrata. Tämän vuoksi se kytkeytyy viimeisenä.
No nyt on aika komeaa. Sähkörange n. 87 km.
Saas nähdä saadaanko tämä Eurooppaan/Suomeen. Noista ei sähköistetyistähän täällä ei mitään kuulunut, vaikka niitä on jo hyvän aikaa muualta saanut.
https://www.motor1.com/news/543742/2023-mitsubishi-outlander-phev-debut/
Type2:sta on sekä yksi-, että kolmevaiheisena. Riippuu niistä piikkien ja piuhan johtojen määrästä. Sitten on vielä variaatioita 16/32A suhteen. Esim. nykyisessä autossani on 1x32A ja siinä on turha käyttää raskaampaa kolmevaihepiuhaa. Hyvästä asiointilaturista tuolla saa 7 kWh ja kotona 3,4 kWh...
Ainakin RAV4 -plugariin Westfalian koukun asennus oli heillä moitteeton.
Brinkin koukun ja merkkikohtaisen sähkösarjan asensin itse tokaan Mitsuuni ja toimiva sekin oli.
Ensimmäiseen Outlander PHEV:Iin asennuksen teki Delta ja se oli asennustyön laadultaan näistä kolmesta heikoin esitys.