Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Meillä täällä napapiirin yläpuolella auto seisoo kylmässä katoksessa kiinni laturissa ja tuo akun lämmitin toimii ilmeisesti juuri niin, että se välillä lämmittää aukkua juuri lataustakin ajatellen. Jos auto on useamman päivän -20 tai kylmemmässä kelissä ja siihen välillä yhdistelee Remote...
Tämä tosiaan pitää paikkansa ainakin minun MY20 mallissa. Eli kun yleensä lähtiessä pakotan auton EV-napilla pelkkään sähköajoon niin jos myöhemmin laitan adaptiivista mallia olevan vakkarin päälle EV-moodi kytkeytyy pois ja näyttöön tulee ilmoitus tyyliin "EV-mode cancelled while using cruise...
Juuri näin. Tosin ei tarvi olla ihan niin hirveän kaukana lapissa kun riittää se, että oli pari päivää kylmempää kuin -15 astetta pakkasta. Tämän seurauksena akku jäähtyi alle -10 asteeseen eikä edes 30min esilämmittämisestä huolimatta lämmennyt yli tuon rajan niin ei auto liikkunut sähköllä...
Ilmeisesti aika hankala sitä on tietää. Ellei Mitsu sitten jostain näe lopulta sitä, mutta omasta ruotsin tuonnista selvisi tuo nimenomainen ajoakuston lämmityksen puute jostain softaversion numerosta mikä oili erilainen kuin suomiautoissa kun huolto sitä kaiveli. En siis helposta keinosta...
Joo pientä kikkailua, mutta aika nopeasti tulee rutiini tuohon 2x startin painallukseen ja EV päälle ennen lähtöä :) Huoltoliikkeessä osaavat sanoa jostain laitteiden softanumeroista. Tai kylmillä keleillä(-15 tms) alkoi valittaa "EV mode not available battery too cold" kun akuston lämpötila oli...
Ainakin yhden yksilön otannalla pitää paikkansa. Eli hommasin viime syksynä MY19 ruotsin tuonnin ns. kaikilla herkuilla ja sitten kun tuli kylmemmät kuin -10 kelit niin ilmoittikin aina että "EV Mode not available battery too cold" tms eikä suostunut ajamaan sähköllä metriäkään. No myyjäliikkeen...
Itsellä on toiminut talvikelilläkin niin, että ensin ilman jarrupolkimen painamista virrat käyntiin 2 x starttinappia painamalla. Sitten EV napista EV tila päälle ja tämän jälkeen auton käynnistys normaalisti. Ja tämä siis toiminut niin että AC ja/tai lämppäri on ollut automaattiasetuksella 22...
EI tietoa pääkaupunkiseudun liikkeistä, omaani olen käyttänyt Rovaniemen Rinta-Joupilla missä on aina kaikki sujunut hyvin ja sanoivat heti tarkistettuaan, että juu täältähän puuttuu tämä päivitys eli tottakai tehdään. Ei pitänyt sen enempää kinuta kuin pyytää tsekkaamaan onko tehty.
Joo tosiaan ei se taida siinä samassa kierrossa sinänsä olla vaan sille on vissiin oma lämmitysvastuksensa ja käyttää akuston jäähdytyksessäkin toimivaa puhallinta ehkä? Mutta jokatapauksessa samalla kun akusta (ja osittain laturista) otetaan virtaa kabiinin esilämmitykseen niin, joko ennen tätä...
Jees, eli tällä uudella MY20 mallilla on nyt päässyt sen n. 33km perus -15 pakkasilla mikä on ihan ok, ajotietokone arvaa myös n. 30-34km rangea yleensä. Näissä testeissä on ollut 20min esilämmitys myös mikä varmasti syö osan rangesta. Ja ajot tehty lämmitys päällä 21 asteessa 2 pykälän...
Auto: MY20
Ajettu: 39 000km
SOH: 90.0% (laskettu 46.0Ah/13.8kWh kapasiteetista)
Ah: 41.4Ah
BMU reset: Ei
Tämä yksilö tuli edellisen MY19 mallin tilalle josta puuttui luvattu ajoakuston lämmitin.
Jos et omista lämmintä tallia ja asut sen verran pohjoisessa että pakkaskelit on normaalia talvella ja havittelet ajavasi lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä niin ehdottoman tarpeellinen. Puhun siis ajoakuston lämmittimestä mikä ei välttämättä sisälly vaikka autossa olisikin tuo remote lämmitys...