Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
tarkoittanet, että se tuli uudistuksen myötä. uudistuksella tarkoitan nuita 2.4 litran koneella olevia.
itsellä on my18 ja siinä on akun esilämmitys (sekä 2.4l kone).
PHEV watchdog on puhelinsovellus millä saa järkyttävän määrän reaaliaikaista tietoa autosta, vaatii toki myös OBD lukijan autoon lähettämään sitä dataa puhelimeen.
Sen verran lisään/korjaan, että auton oma remote ctrl lämmitys lämmittää nestettä mikä kiertää myös moottorissa. Ainakin watchdog näyttää pakkasilla myös moottorin lämmenneen, eikä kone ole näissä Lapin pakkasissa lämmityksen jälkeen nikotellut käynnistäessä.
Myös ajoakkua se lämmittää, mikäli...
jeps, virallista takaisinkutsua ei ole tehty.
omallakin ensimmäisellä käynnillä katsoivat vain rekkarin mukaan, että auto pitäisi olla ajan tasalla.
seuraavalla kerralla tulostin nuo mainitsemani laput mukaan ja sanoin, että alkakaahan varaamaan aikaa. ei tullut vasta väitteitä.
lukemat vaikuttaa siltä ettei päivitystä ole tehty.
päivitys kuuluu takuuseen ja tulee tehdä merkkihuollossa (vaatii MUT3 laitteiston), mikä ikinä se paikkakunnallanne sattuu olemaankaan, meillä se on rinta-jouppi.
tuossa pari viestiä aiemmin laitoin liitteeksi nuo mitsun viralliset ohjeet...
koskee kaikkia näitä uudempia 2.4 litran koneella olevia, ennen maaliskuussa 2020 valmistettuja mitsuja.
phev watchdogissa saattaa näkyä tehty DBCAM (minulla ei varmuutta kauan ne säilyy ja näkyy muistissa), mutta range ja SoH prosentti antaa jo jotain vinkkiä.
itsellä ennen päivitystä 0 ... -5...
2 litraisissa ei tätä esiinny, vain ensimmäisissä 2.4 litraisissa malleissa.
itsellä on nyt tuon 2019 lisäksi late 2018 malli missä 2.4 litran kone ja se piti käyttää myös BMU päivityksessä.
liitteenä ilmoitus mikä merkkihuolloille on aikanaan lähtenyt.
alkuvuoteen 2020 asti tehtyjen 2.4 litran koneella olevien BMU:n softwaressa oli ominaisuus mikä ohjelmallisesti heikensi akun kapasiteettia liian nopeasti.
kaikki nämä mitsut siis tekevät tuota ohjelmallista pudotusta akkua varjellakseen, mutta noissa tietyissä se "toimi" vähän liian hyvin.
Täällä joku sanoi käyttäneensä BMU päivityksessä ja samalla olivat korjannut lämmitys ongelman takuuseen. Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä, ilmoittele tänne miten kävi.
Tässä lyhyesti vähän omia kokemuksia omasta vm. 2019 outlander phevistä Lapin maisemissa.
-kovalla pakkasella (-25 tai kylmempää) ei kovin pitkiä pätkiä pääse pelkällä sähköllä, sanoisinko 15-20km jos lähtee töpselistä ja esilämmittänyt auton. polttomoottori pärähtää myös käyntiin kun säätää...
Onko akun vaihdon jälkeen tehty DBCAM? äkkiseltään vaikuttaa siltä, että kone luulee akun olevan vanha ja korjaa SoH prosenttia kohti sitä vanhaa tuttua.
Nimenomaa tuo DBCAM on se minkä takia auto pitää jättää yön yli liikkeeseen.
Käytännössä BMU:n softa päivitetään ja sen jälkeen tyhjäksi ajettu akku ladataan hitaasti täyteen MUT3:n kiinni kytkettynä. Näin autolle "opetetaan" mikä akun todellinen kunto ja kapasiteetti on. Jos DBCAM:ia ei tehdä...